Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
ACAS
ACAS II
Airborne collision avoidance system
Airborne collision avoidance system II

Vertaling van "Airborne collision avoidance system " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
airborne collision avoidance system | ACAS [Abbr.]

systeem voor het vermijden van botsingen in de lucht | ACAS [Abbr.]


airborne collision avoidance system II | ACAS II [Abbr.]

ACAS II [Abbr.]


traffic/airborne collision avoidance system | TCAS/ACAS [Abbr.]

waarschuwings- en antibotsingssysteem | TCAS/ACAS [Abbr.]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
airborne collision avoidance system (ACAS)’ means an aircraft system based on secondary surveillance radar (SSR) transponder signals which operates independently of ground-based equipment to provide advice to the pilot on potential conflicting aircraft that are equipped with SSR transponders.

17. „systeem voor het vermijden van botsingen in de lucht (Airborne Collision Avoidance System, ACAS)”: een systeem aan boord van een luchtvaartuig, werkend met transpondersignalen van de secundaire surveillanceradar (SSR) en onafhankelijk van installaties op de grond, dat de piloot advies geeft over mogelijk conflicterende luchtvaartuigen die zijn uitgerust met SSR-transponders.


54. || Commission Regulation (EU) No 1332/2011 of 16 December 2011 laying down common airspace usage requirements and operating procedures for airborne collision avoidance || Transport, Telecommunications || 1/12/2015

54. || Verordening (EU) nr. 1332/2011 van de Commissie van 16 december 2011 tot vaststelling van gemeenschappelijke eisen voor het gebruik van het luchtruim en exploitatieprocedures voor het vermijden van botsingen in de lucht || Vervoer, Telecommunicatie || 1.12.2015


Commission Regulation of 16 December 2011 laying down common airspace usage requirements and operating procedures for airborne collision avoidance

Verordening van de Commissie van 16 december 2011 tot vaststelling van gemeenschappelijke eisen voor het gebruik van het luchtruim en exploitatieprocedures voor het vermijden van botsingen in de lucht


Volume IV on surveillance radar and collision avoidance systems in its fourth edition of July 2007, including all amendments up to No 85.

volume IV betreffende systemen voor radarsurveillance en het vermijden van botsingen, vierde editie, juli 2007, inclusief alle wijzigingen tot en met nr. 85.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Volume IV on surveillance radar and collision avoidance systems in its fourth edition of July 2007, including all amendments up to No 85;

volume IV betreffende systemen voor radarsurveillance en het vermijden van botsingen, vierde editie, juli 2007, inclusief alle wijzigingen tot en met nr. 85;


Chapter 3 ‘Surveillance radar systems’, Section 3.1.2.5.2.1.2 ‘IC: Interrogator code’ of ICAO Annex 10 ‘Aeronautical Telecommunications’, Volume IV ‘Surveillance Radar and Collision Avoidance Systems’ (Third Edition, July 2002, incorporating Amendment 77).

Hoofdstuk 3 „Surveillance radar systems”, punt 3.1.2.5.2.1.2 „IC: Interrogator code” van ICAO-bijlage 10 „Aeronautical Telecommunications”, Volume IV „Surveillance Radar and Collision Avoidance Systems” (Derde uitgave, juli 2002, met inbegrip van wijziging 77).


After assessing whether such technology can effectively avoid collisions with pedestrians and other vulnerable road users, the Commission may present proposals amending this Regulation to allow for the use of collision avoidance systems.

Na te hebben beoordeeld of dergelijke technologie daadwerkelijk botsingen met voetgangers en andere kwetsbare weggebruikers kan voorkomen, kan de Commissie voorstellen tot wijziging van deze verordening indienen die het gebruik van dergelijke systemen om botsingen te vermijden mogelijk maken.


After assessing whether such technology can effectively avoid collisions with pedestrians and other vulnerable road users, the Commission may present proposals amending this Regulation to allow for the use of collision avoidance systems.

Na te hebben beoordeeld of dergelijke technologie daadwerkelijk botsingen met voetgangers en andere kwetsbare weggebruikers kan voorkomen, kan de Commissie voorstellen tot wijziging van deze verordening indienen die het gebruik van dergelijke systemen om botsingen te vermijden mogelijk maken.


1. Upon assessment by the Commission, vehicles equipped with collision avoidance systems may not have to fulfil the test requirements laid down in Sections 2 and 3 of Annex I in order to be granted an EC type-approval or a national type-approval for a type of a vehicle with regard to pedestrian protection, or to be sold, registered or to enter into service.

1. Na beoordeling door de Commissie hoeven voertuigen die zijn uitgerust met een systeem om botsingen te vermijden, niet aan de testvoorschriften van de punten 2 en 3 van bijlage I te voldoen om EG-typegoedkeuring of nationale typegoedkeuring te krijgen wat de bescherming van voetgangers betreft, of om verkocht, geregistreerd of in het verkeer gebracht te worden.


Chapter 3 ‘Surveillance radar systems’, Section 3.1.2.5.2.1.2 ‘IC: Interrogator code’ of ICAO Annex 10 ‘Aeronautical Telecommunications’, Volume IV ‘Surveillance Radar and Collision Avoidance Systems’ (Third Edition, July 2002, incorporating Amendment 77).

Hoofdstuk 3 „Surveillance radar systems”, punt 3.1.2.5.2.1.2 „IC: Interrogator code” van ICAO-bijlage 10 „Aeronautical Telecommunications”, Volume IV „Surveillance Radar and Collision Avoidance Systems” (Derde uitgave, juli 2002, met inbegrip van wijziging 77).




datacenter (1): www.wordscope.nl (v4.0.br)

'Airborne collision avoidance system' ->

Date index: 2022-04-25
w