Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Active duty military
Active staff
Autonomous customs duties
CCT duties
Common customs tariff duties
Conventional customs duties
Coordinate cleaning duties
Duty relief
Duty-free provision
Educate in military duties
Instruct in military duties
Manage a cleaning activities
Manage cleaning activities
Manage cleanliness activities
Manage different activities across the rooms division
On active duty
Organise rooms division duties
Referral to SSD duty team
Relief from customs duty
Relief from duty
Staff on active duty
Teach military duties

Vertaling van "active duty " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE




active staff | staff on active duty

personeel in actieve dienst


teach military duties | train in military activities and operational practices | educate in military duties | instruct in military duties

militaire verplichtingen onderwijzen


coordinate activities across rooms' division in hospitality | organise rooms division duties | coordinate activities across hospitality rooms division | manage different activities across the rooms division

werk over verschillende afdelingen verdelen | werk tussen verschillende afdelingen coördineren | werkverdeling maken | werkzaamheden over de verschillende afdelingen verdelen


manage a cleaning activities | manage cleanliness activities | coordinate cleaning duties | manage cleaning activities

kuisen | toezicht houden op schoonmaakwerkzaamheden | schoonmaakwerkzaamheden beheren | schoonmaken


CCT duties [ autonomous customs duties | common customs tariff duties | conventional customs duties ]

rechten van het GDT [ autonome rechten | conventionele rechten | rechten van het gemeenschappelijk douanetarief ]


duty relief | duty-free provision | relief from customs duty | relief from duty

vrijdom van douanerechten


A rare genetic T cell negative B cell negative severe combined immunodeficiency disorder due to null mutations in recombination activating gene (RAG) 1 and/or RAG2 resulting in less than 1% of wild type V(D)J recombination activity. Patients present

ernstige gecombineerde immunodeficiëntie door volledige deficiëntie van 'recombination-activating gene' 1 en/of 'recombination-activating gene' 2


Referral to SSD duty team

verwijzen naar dienstdoend team van maatschappelijke dienstverlening
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
All Commissioners on electoral leave will return to active duty in the Commission from 26 May.

Alle commissarissen met verkiezingsverlof zijn vanaf 26 mei weer in actieve dienst bij de Commissie.


In the case of night duties, Member States welcome the Commission proposal to reduce the maximum night time duties from the current 11 hours 45 minutes to 11 hours, and supported the proposed requirement to manage actively duty rosters including night duties longer than 10 hours using fatigue management principles, which should ensure safe air operations in the most proportionate manner.

Wat de nachtdiensten betreft, zijn de lidstaten tevreden dat de maximumduur van nachtdiensten in het voorstel van de Commissie wordt teruggeschroefd van 11.45 tot 11.00 uur en scharen zij zich achter de voorgestelde verplichting om bij dienstroosters die nachtdiensten van meer dan tien uur omvatten de principes van vermoeidheidsbeheer toe te passen om de luchtvaartveiligheid zo goed mogelijk te waarborgen.


European Union law – Principles – Rights of the defence – Fund-freezing decision taken against certain persons and entities suspected of terrorist activity – Duties of the Council – Notifying the person concerned of the incriminating evidence and the right to be heard – Implications – Failure to notify – Breach of the rights of the defence

Recht van Unie – Beginselen – Rechten van verdediging – Besluit tot bevriezing van tegoeden genomen jegens bepaalde personen en entiteiten die worden verdacht van terroristische activiteiten – Verplichtingen van Raad – Mededeling aan betrokkene van bezwarende elementen en recht om te worden gehoord – Strekking – Niet-inachtneming – Schending van rechten van verdediging


amending Regulation No 442/2007 imposing a definitive anti-dumping duty on imports of ammonium nitrate originating in Ukraine following an expiry review pursuant to Regulation No 384/96 (10852/08); imposing a definitive anti-dumping duty on imports of ammonium nitrate originating in Russia following an expiry review and a partial interim review pursuant to Regulation No 384/96 (10622/08); imposing a definitive anti-dumping duty on imports of powdered activated carbon or ...[+++]

verordening tot wijziging van Verordening (EG) nr. 442/2007 tot instelling van een definitief antidumpingrecht op ammoniumnitraat van oorsprong uit Oekraïne naar aanleiding van een nieuw onderzoek in verband met het vervallen van de maatregelen op grond van Verordening nr. 384/96 (10852/08); verordening tot instelling van een definitief antidumpingrecht op ammoniumnitraat van oorsprong uit Rusland naar aanleiding van een nieuw onderzoek in verband met het vervallen van de maatregelen op grond van Verordening nr. 384/96 (10622/08); verordening tot instelling van een definitief antidumpingrecht op actieve kool in poedervorm van oorsprong ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
(b)in one of the cases referred to in Article 6(3), the confiscation order relates to acts which do not constitute an offence which permits confiscation under the law of the executing State; however, in relation to taxes, duties, customs duties and exchange activities, execution of a confiscation order may not be refused on the ground that the law of the executing State does not impose the same kind of tax or duty or does not contain the same types of rules concerning taxes, duties, customs duties and exchange activities as the law o ...[+++]

b)voor het feit dat aan de beslissing tot confiscatie ten grondslag ligt in één van de in artikel 6, lid 3, bedoelde gevallen naar het recht van de tenuitvoerleggingsstaat, confiscatie niet kan worden opgelegd; ter zake van retributies en belastingen, douanerechten en deviezen evenwel mag de tenuitvoerlegging van een beslissing tot confiscatie niet worden geweigerd op grond van het feit dat de tenuitvoerleggingsstaat niet dezelfde soort retributies of belastingen heft, of niet dezelfde soort regelgeving inzake retributies, belastingen, douanerechten en deviezen kent als de beslissingsstaat.


in one of the cases referred to in Article 6(3), the confiscation order relates to acts which do not constitute an offence which permits confiscation under the law of the executing State; however, in relation to taxes, duties, customs duties and exchange activities, execution of a confiscation order may not be refused on the ground that the law of the executing State does not impose the same kind of tax or duty or does not contain the same types of rules concerning taxes, duties, customs duties and exchange activities as the law of t ...[+++]

voor het feit dat aan de beslissing tot confiscatie ten grondslag ligt in één van de in artikel 6, lid 3, bedoelde gevallen naar het recht van de tenuitvoerleggingsstaat, confiscatie niet kan worden opgelegd; ter zake van retributies en belastingen, douanerechten en deviezen evenwel mag de tenuitvoerlegging van een beslissing tot confiscatie niet worden geweigerd op grond van het feit dat de tenuitvoerleggingsstaat niet dezelfde soort retributies of belastingen heft, of niet dezelfde soort regelgeving inzake retributies, belastingen, douanerechten en deviezen kent als de beslissingsstaat.


2. The holder of a diploma, certificate or other evidence of formal qualifications awarded on completion of a university course - or a course recognized as equivalent by the Member State concerned - in a scientific discipline allowing him to engage in the activities of the person referred to in Article 52 in accordance with the laws of that State may - if he began his course prior to 9 October 1981 - be considered as qualified to carry out in that State the duties of the person referred to in Article 52, provided that he has previously engaged in the following activities for at least two years before 9 October 1991 in one or more underta ...[+++]

2. De houder van een diploma, certificaat of ander bewijsstuk ter afsluiting van een universitaire opleiding, of van een door de betrokken lidstaat als daarmee gelijkwaardig erkende opleiding, in een exacte wetenschap die hem de bevoegdheid verleent om de taak van de in artikel 52 bedoelde persoon uit te oefenen overeenkomstig de wetgeving van deze Staat, kan, wanneer hij zijn opleiding is begonnen vóór 9 oktober 1981, als bevoegd worden beschouwd om in deze Staat de taak van de in artikel 52 bedoelde persoon uit te oefenen, op voorwaarde dat hij vooraf, vóór 9 oktober 1991, gedurende tenminste twee jaar in één of meer ondernemingen met ...[+++]


2. The holder of a diploma, certificate or other evidence of formal qualifications awarded on completion of a university course — or a course recognized as equivalent by the Member State concerned — in a scientific discipline allowing him to engage in the activities of the person referred to in Article 52 in accordance with the laws of that State may — if he began his course prior to 9 October 1981 — be considered as qualified to carry out in that State the duties of the person referred to in Article 52, provided that he has previously engaged in the following activities for at least two years before 9 October 1991 in one or more underta ...[+++]

2. De houder van een diploma, certificaat of ander bewijsstuk ter afsluiting van een universitaire opleiding, of van een door de betrokken lidstaat als daarmee gelijkwaardig erkende opleiding, in een exacte wetenschap die hem de bevoegdheid verleent om de taak van de in artikel 52 bedoelde persoon uit te oefenen overeenkomstig de wetgeving van deze Staat, kan, wanneer hij zijn opleiding is begonnen vóór 9 oktober 1981, als bevoegd worden beschouwd om in deze Staat de taak van de in artikel 52 bedoelde persoon uit te oefenen, op voorwaarde dat hij vooraf, vóór 9 oktober 1991, gedurende tenminste twee jaar in één of meer ondernemingen met ...[+++]


An extension of intra-EU duty-free would encourage operators to delay investment in alternative activities such as duty-paid retail outlets, thereby exacerbating any employment problem arising from the abolition of intra-EU duty-free sales.

Een verlenging van de belastingvrije verkoop binnen de EU zou de ondernemers aanmoedigen om investeringen in alternatieve activiteiten, zoals niet-belastingvrije detailhandelszaken, uit te stellen en daardoor elk werkgelegenheidsprobleem als gevolg van de afschaffing van de belastingvrije verkoop binnen de EU nog te verergeren.


Indeed, as the experience of the past seven years transitional period suggests, operators would be likely to use any extension to maximise profits from duty-free rather than to invest in alternative activities such as duty-paid retail outlets.

Zoals de ervaring in de overgangsperiode van de afgelopen zeven jaar schijnt aan te tonen zullen de ondernemers waarschijnlijk van iedere verlenging gebruik maken om de winst uit de belastingvrije verkoop te maximaliseren en te lobbyen voor verdere verlenging in plaats van te investeren in alternatieve activiteiten zoals niet-belastingvrije winkels.


w