Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Aeroplane accident
Aeroplane captain
Aeroplane co-pilot
Aeroplane marshaller
Aeroplane pilot
Aeroplane signal crewman
Air-taxi pilot
Aircraft ground handler
Aircraft marshaller
Aircraft pilot
Aircraft second officer
Cargoplane first officer
Light aircraft pilot
MPA
Model farm
Multi-pilot Aeroplane
Pilot farm
Pilot farms
Private aeroplane captain
Private pilot
SPA
Single-pilot aeroplane
Turbo-propeller aeroplane
Turbo-propeller aircraft
Turboprop aeroplane
Turboprop aircraft

Vertaling van "aeroplane pilot " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE




air-taxi pilot | private aeroplane captain | light aircraft pilot | private pilot

pilote lichte vliegtuigen | pilote privévliegtuigen | piloot lichte vliegtuigen | privépiloot


Multi-pilot Aeroplane | MPA [Abbr.]

meerpiloot vliegtuig | MPA [Abbr.]


aeroplane captain | aircraft second officer | aircraft pilot | cargoplane first officer

piloot | pilote


single-pilot aeroplane | SPA [Abbr.]

éénpiloot vliegtuig | SPA [Abbr.]


turboprop aeroplane | turboprop aircraft | turbo-propeller aeroplane | turbo-propeller aircraft

schroefturbinevliegtuig | turbopropvliegtuig


aeroplane signal crewman | aircraft ground handler | aeroplane marshaller | aircraft marshaller

vliegloods | vliegtuigloods | apron officer | marshaller




model farm [ pilot farm | Pilot farms(AGROVOC) ]

proefboerderij
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
sharing of general aviation data with Eurostat by Member States, in particular concerning numbers of aeroplanes, pilots and flight hours, so as to improve the applicable regulations, with special emphasis on air safety,

het door de lidstaten delen van hun gegevens over de algemene luchtvaart met Eurostat, met name ten aanzien van het aantal vliegtuigen, piloten en vlieguren, teneinde de regelgeving ter zake te verbeteren, in het bijzonder wat de veiligheid in de luchtvaart betreft;


sharing of general aviation data with Eurostat by Member States, in particular concerning numbers of aeroplanes, pilots and flight hours, so as to improve the applicable regulations, with special emphasis on air safety,

het door de lidstaten delen van hun gegevens over de algemene luchtvaart met Eurostat, met name ten aanzien van het aantal vliegtuigen, piloten en vlieguren, teneinde de regelgeving ter zake te verbeteren, in het bijzonder wat de veiligheid in de luchtvaart betreft;


– sharing of general aviation data with Eurostat by Member States, in particular concerning numbers of aeroplanes, pilots and flight hours, so as to improve the applicable regulations, with special emphasis on air safety,

– het door de lidstaten delen van hun gegevens over de algemene luchtvaart met Eurostat, met name ten aanzien van het aantal vliegtuigen, piloten en vlieguren, teneinde de regelgeving ter zake te verbeteren, in het bijzonder wat de veiligheid in de luchtvaart betreft;


The differences are even more striking as regards the rules on the licensing of pilots carrying out commercial transport operations by aeroplane.

De discrepanties zijn nog groter op het gebied van de regels inzake de vergunningen van piloten die commercieel vervoer per vliegtuig verrichten.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
In the case of aeroplanes, pilots that have been issued a type rating based on a zero flight-time training (“ZFTT”) course shall:

In het geval van vleugelvliegtuigen moeten piloten die een typebevoegdverklaring hebben ontvangen op basis van een vlieguurloze opleiding (zero flight-time training, ZFTT):


the issue, revalidation or renewal of a class or type rating for single-pilot aeroplanes, except for single-pilot high performance complex aeroplanes, when the privileges sought by the applicant are to fly in single-pilot operations; ’

de afgifte, verlenging en hernieuwde afgifte van klasse- of typebevoegdverklaringen voor éénpiloot-gecertificeerde vleugelvliegtuigen, met uitzondering van éénpiloot-gecertificeerde complexe vleugelvliegtuigen met groot prestatievermogen, indien de kandidaat bevoegdheden wil verkrijgen om op te treden tijdens éénpilootoperaties; ”


For single-pilot aeroplanes that are classified as high performance aeroplanes, the examination shall be written and comprise at least 100 multiple-choice questions distributed appropriately across the subjects of the syllabus’.

Voor éénpiloot-gecertificeerde vleugelvliegtuigen die zijn geclassificeerd als vleugelvliegtuigen met groot prestatievermogen moet het theorie-examen schriftelijk zijn en ten minste 100 meerkeuzevragen bevatten, naar behoren verdeeld over de onderwerpen van de syllabus”.


Until 8 April 2019, a Member State may issue an authorisation to a pilot to exercise specified limited privileges to fly aeroplanes under instrument flight rules before the pilot complies with all of the requirements necessary for the issue of an instrument rating in accordance with this Regulation, subject to the following conditions:

Tot 8 april 2019 mag een lidstaat een autorisatie aan piloten afgeven, waarmee deze over gespecificeerde, beperkte bevoegdheden beschikken om met vliegtuigen onder instrumentvliegvoorschriften te vliegen, voordat deze hebben voldaan aan alle voorschriften die noodzakelijk zijn voor het afgeven van een bevoegdverklaring voor instrumentvliegen overeenkomstig deze verordening, waarbij aan de volgende voorwaarden moet zijn voldaan:


(Reference to Air Navigation Order: Basic Commercial Pilot's Licence (Aeroplanes) (3) He shall not— (e) fly such an aeroplane on a flight for the purpose of public transport after he attains the age of 60 years unless the aeroplane is fitted with dual controls and carries a second pilot who has not attained the age of 60 years and who holds an appropriate licence under this Order entitling him to act as pilot in command or co-pilot of that aeroplane; )

(Verwijst naar "air navigation order: basic commercial pilot's licence (aeroplanes)" (3) Hij mag niet (e) een vliegtuig besturen dat een openbaarvervoersdienst uitvoert nadat hij de leeftijd van 60 jaar heeft bereikt, tenzij het vliegtuig is uitgerust met een dubbele besturing en er een tweede piloot aan boord is die de leeftijd van 60 jaar nog niet heeft bereikt en houder is van een passende vergunning in het kader van deze "order" die hem de bevoegdheid geeft als commandant of copiloot van dat vliegtuig op te treden).


(Reference to Air Navigation Order: Basic Commercial Pilot's Licence (Aeroplanes) (3) He shall not— (e) fly such an aeroplane on a flight for the purpose of public transport after he attains the age of 60 years unless the aeroplane is fitted with dual controls and carries a second pilot who has not attained the age of 60 years and who holds an appropriate licence under this Order entitling him to act as pilot in command or co-pilot of that aeroplane; )

(Verwijst naar "air navigation order: basic commercial pilot's licence (aeroplanes)" (3) Hij mag niet (e) een vliegtuig besturen dat een openbaarvervoersdienst uitvoert nadat hij de leeftijd van 60 jaar heeft bereikt, tenzij het vliegtuig is uitgerust met een dubbele besturing en er een tweede piloot aan boord is die de leeftijd van 60 jaar nog niet heeft bereikt en houder is van een passende vergunning in het kader van deze "order" die hem de bevoegdheid geeft als commandant of copiloot van dat vliegtuig op te treden).




datacenter (1): www.wordscope.nl (v4.0.br)

'aeroplane pilot' ->

Date index: 2021-01-04
w