Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Add up the average weight of cigarettes
Adjustment of average
Average adjustment
Average all-engine gradient
Average discharge
Average flow
Average lifetime
Average price
Average producer price
Average statement
Compute average weight of cigarettes
Compute average weights of cigarettes
Compute the average weight of cigarettes
Create design engineering software
Create engineering design packages
Create engineering design packs
Develop mechanical engineering design systems
Dispatch
Instrumentation engineer
Instrumentation engineer technology engineering expert
Instrumentation engineering consultant
Life expectancy
Lifespan
Longevity
Measurement engineer
Mortality
Open average
Producer price

Vertaling van "average all-engine " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
average all-engine gradient

gemiddelde gradiënt met gebruik van alle motoren


add up the average weight of cigarettes | compute the average weight of cigarettes | compute average weight of cigarettes | compute average weights of cigarettes

gemiddeld gewicht van sigaretten berekenen


average discharge | average flow | open average

gemiddelde toevoer


adjustment of average | average adjustment | average statement | dispatch

contract voor zeeschade




life expectancy [ average lifetime | lifespan | longevity | Mortality(STW) | longevity(UNBIS) ]

levensverwachting [ gemiddelde levensduur | levensduur ]


producer price [ average producer price ]

productieprijs [ gemiddelde productieprijs | produktieprijs ]


instrumentation engineer technology engineering expert | instrumentation engineering consultant | instrumentation engineer | measurement engineer

industrieel ingenieur instrumentatie | technisch ingenieur industriële meettechnieken en instrumentatie | instrumentatie-engineer mijnbouw | instrumentatie-ingenieur


create engineering design packs | develop mechanical engineering design systems | create design engineering software | create engineering design packages

technische designpakketten creëren | technische designpakketten ontwerpen | technische designpakketten ontwikkelen
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
In the EU, the small-scale fleet accounts for 77% of the total EU fleet in vessel numbers, but on average its impact on the resources is less, with only 8% of the EU total in tonnage (vessel size) and 32% of EU engine power.

In de EU is de kleinschalige vloot goed voor 77 % van de totale EU-vloot wat het aantal vaartuigen betreft, maar is de impact van deze vloot op de visbestanden in verhouding kleiner, met slechts 8 % van het EU-totaal wat tonnage betreft (grootte van het vaartuig) en 32 % wat het motorvermogen betreft.


In the EU, the small-scale fleet accounts for 77% of the total EU fleet in vessel numbers, but on average its impact on the resources is less, with only 8% of the EU total in tonnage (vessel size) and 32% of EU engine power.

In de EU is de kleinschalige vloot goed voor 77 % van de totale EU-vloot wat het aantal vaartuigen betreft, maar is de impact van deze vloot op de visbestanden in verhouding kleiner, met slechts 8 % van het EU‑totaal wat tonnage betreft (grootte van het vaartuig) en 32 % wat het motorvermogen betreft.


1.2.1. The number of engines placed on the market under such flexibility scheme shall, in each engine category, not exceed 50% of the OEM's annual sales of equipment with engines in that engine category (calculated as the average of the latest 5 years sales on the EU market).

1.2.1. Het aantal motoren dat op grond van een dergelijke flexibele regeling in de handel wordt gebracht, mag in elke motorcategorie niet meer bedragen dan 50% van de per jaar door de fabrikant van originele uitrusting verkochte uitrusting met motoren in die motorcategorie (berekend als het gemiddelde van de verkopen over de afgelopen vijf jaar op de EU-markt).


1.2.1. The number of engines placed on the market under a flexibility scheme shall, in each engine category, not exceed 30 % of the OEM's annual quantity of equipment placed on the market with engines in that engine category (calculated as the average of the latest 5 years sales on the EU market).

1.2.1. Het aantal motoren dat op grond van een flexibele regeling in de handel wordt gebracht, mag in elke motorcategorie niet meer bedragen dan 30% van de per jaar door de fabrikant van originele uitrusting in de handel gebrachte uitrusting met motoren in die motorcategorie (berekend als het gemiddelde van de verkopen over de afgelopen vijf jaar op de EU-markt).


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
1.1.1 The number of engines placed on the market under a flexibility scheme shall, in each engine category, not exceed 20 % of the OEM's annual quantity of equipment placed on the market with engines in that engine category (calculated as the average of the latest five years sales on the EU market).

1.1.1. Het aantal motoren dat in het kader van een flexibele regeling in de handel wordt gebracht, mag in elke motorcategorie niet meer bedragen dan 20% van de per jaar door de fabrikant van originele uitrusting in de handel gebrachte uitrusting met motoren in die motorcategorie (berekend als het gemiddelde van de afgelopen vijf jaar).


1.1.1. The number of engines placed on the market under a flexibility scheme shall, in each engine category, not exceed 20% of the OEM's annual sales of equipment with engines in that engine category (calculated as the average of the latest 5 years sales on the EU market).

1.1.1. Het aantal motoren dat in het kader van een flexibele regeling in de handel wordt gebracht, mag in elke motorcategorie niet meer bedragen dan 20% van de per jaar door de fabrikant van originele uitrusting verkochte uitrusting met motoren in die motorcategorie (berekend als het gemiddelde van de verkopen over de afgelopen vijf jaar op de EU-markt).


1.2.1. The number of engines and tractors entering into service under a flexibility scheme shall, in each engine category, not exceed 35 % of the annual quantities of tractors entered into service by the tractor manufacturer with engines in that engine category (calculated as the average of the last 5 years sales on the Union market). Where a tractor manufacturer has entered tractors into service in the Union for a period of less than five years the average will be calculated based on the actual period for which the tractor manufactur ...[+++]

1.2.1. Het aantal motoren dat volgens de flexibele regeling in het verkeer wordt gebracht, mag in elke motorcategorie niet meer bedragen dan 35% van het per jaar door de trekkerfabrikant in het verkeer gebrachte aantal trekkers met motoren in die motorcategorie (berekend als het gemiddelde van de verkoop op de markt van de Unie in de laatste vijf jaar).Wanneer de trekkerfabrikant gedurende minder dan vijf jaar trekkers in de Unie in het verkeer heeft gebracht, wordt het gemiddelde berekend over de periode waarin deze fabrikant daadwerkelijk trekkers in de EU in het verkeer heeft gebracht.


The number of engines placed on the market under the flexibility scheme shall, in each engine category, not exceed 20 % of the annual quantity of equipment with engines in that category that is placed on the market by the OEM (calculated as an average of the latest 5 years’ sales on the Union market).

Het aantal motoren dat op grond van de flexibele regeling in de handel wordt gebracht, mag in elke motorcategorie niet meer bedragen dan 20 % van de per jaar door de fabrikant van originele uitrusting in de handel gebrachte uitrusting met motoren in die categorie (berekend als een gemiddelde van de verkopen over de afgelopen vijf jaar op de markt van de Unie).


Average reagent consumption and average demanded reagent consumption by the engine system either over the previous complete 48 hour period of engine operation or the period needed for a demanded reagent consumption of at least 15 litres, whichever is longer, shall be available via the serial port of the standard diagnostic connector as referred to in section 6.8.3 of Annex IV to Directive 2005/78/EC.

Het gemiddelde reagensverbruik en het gemiddelde vereiste reagensverbruik van het motorsysteem, hetzij gedurende de voorbije werkingsperiode van 48 uur, hetzij gedurende de periode die nodig is om minstens 15 liter reagens te verbruiken (de langste duur is van toepassing), moeten beschikbaar zijn via de seriële poort van de standaarddiagnoseconnector, zoals bedoeld in punt 6.8.3 van bijlage IV bij Richtlijn 2005/78/EG.


Average reagent consumption and average demanded reagent consumption by the engine system either over the previous complete 48 hour period of engine operation or the period needed for a demanded reagent consumption of at least 15 litres, whichever is longer, shall be available via the serial port of the standard diagnostic connector (see section 6.8.3 of Annex IV to Directive 2005/78/EC).

Het gemiddelde reagensverbruik en het gemiddelde vereiste reagensverbruik van het motorsysteem, hetzij gedurende de voorbije werkingsperiode van 48 uur, hetzij gedurende de periode die nodig is om minstens 15 l reagens te verbruiken (de langste duur is van toepassing), moeten beschikbaar zijn via de seriële poort van de standaarddiagnoseconnector (zie punt 6.8.3 van bijlage IV bij Richtlijn 2005/78/EG).


w