Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
By-pass
By-pass engine
By-pass ratio
By-pass turbine engine
Deliver case notes
Ducted-fan turbine engine
Engine room
Evaporator room
Fan engine
Fan jet
Fire room
Galley
Hand over a case note
Hand over a case summary
Hand over dental instrument
Hand over dental instruments
Laundry
Loading
Machinery
Pass a dental instrument
Pass dental instruments
Pass on case notes
Pass on trade routines
Pass on trade skills
Pass on trade techniques
Pass on trading techniques
Turbofan

Vertaling van "by-pass engine " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
By-pass engine | By-pass turbine engine | Fan engine | Fan jet | Turbofan

Dubbelstroomturbine




by-pass engine | ducted-fan turbine engine | turbofan

tunnelschroefmotor | tunnelschroefturbine


pass on trade routines | pass on trade skills | pass on trade techniques | pass on trading techniques

handelstechnieken overdragen


accidental poisoning by gases or fumes on ship atomic reactor malfunction in watercraft crushed by falling object on ship excessive heat in:boiler room | engine room | evaporator room | fire room | explosion of boiler on steamship fall from one level to another in watercraft fall on stairs or ladders in watercraft injuries in watercraft caused by:deck | engine room | galley | laundry | loading | machinery | localized fire on ship machinery accident in watercraft

door storing van atoomreactor in vaartuig | explosie van ketel op stoomschip | ongeval met machine op vaartuig | onopzettelijke vergiftiging door gassen of dampen op schip | overmatige hitte in | ketelruim | overmatige hitte in | machinekamer | overmatige hitte in | stookkamer | overmatige hitte in | verdampingskamer | plaatselijk brand op schip | val van ene niveau naar andere op vaartuig | val van trap of ladder op vaartuig | vermorzeld door vallend voorwerp op schip | verwondingen op vaartuig veroorzaakt door | dek | machines | verwondingen op vaartuig veroorzaakt door | kombuis | machines | verwondingen op vaartuig veroorzaakt door | ...[+++]


band pass/low pass analogy | band stop/high pass analogy

hoogpas


hand over dental instrument | hand over dental instruments | pass a dental instrument | pass dental instruments

tandheelkundige instrumenten doorgeven


hand over a case note | pass on case notes | deliver case notes | hand over a case summary

patiëntengegevens leveren




IN-CONTEXT TRANSLATIONS
engine production date’ means the date, expressed as the month and year, on which the engine passes the final check, after it has left the production line, and is ready to be delivered or to be put into stock.

30) „productiedatum van de motor”: de datum, uitgedrukt in maand en jaar, waarop de motor de eindcontrole passeert, na het verlaten van de productielijn, en gereed is voor levering of opslag.


The holder of a single-engine IR(A) who also holds a multi-engine class or type rating wishing to obtain a multi-engine IR(A) for the first time shall complete a course at an ATO comprising at least 5 hours instrument time under instruction in multi-engine aeroplanes, of which 3 hours may be in an FFS or FNPT II and shall pass a skill test’.

De houder van een éénmotorige IR(A) die tevens houder is van een meermotorige klasse- of typebevoegdverklaring en die voor het eerst een meermotorige IR(A) wenst te verkrijgen, moet een opleiding aan een ATO afronden die ten minste 5 uur instrumenttijd in opleiding in meermotorige vleugelvliegtuigen omvat, waarvan 3 uur in een FFS of FNPT II mogen zijn uitgevoerd, en moet slagen voor een vaardigheidstest”.


By way of derogation from points (c) and (d), the holder of a single-engine EIR who also holds a multi-engine class or type rating wishing to obtain a multi-engine EIR for the first time, shall complete a course at an ATO comprising at least 2 hours instrument flight time under instruction in the en route phase of flight in multi-engine aeroplanes and shall pass the skill test referred to in point (e).

In afwijking van het bepaalde onder punt c) en d) moet de houder van een éénmotorige EIR die tevens houder is van een meermotorige klasse- of typebevoegdverklaring en die voor het eerst een meermotorige EIR wenst te verkrijgen, een opleiding aan een ATO afronden die ten minste 2 uur instrumentvliegtijd in opleiding tijdens de „en route”-fase van de vlucht in meermotorige vleugelvliegtuigen omvat, en slagen voor de onder punt e) bedoelde vaardigheidstest.


When the reference point passes line BB', the engine speed nBB’ shall be between 70 per cent and 74 per cent of speed S, at which the engine develops its rated maximum power, and the vehicle speed shall be 35 km/h ± 5 km/h.

Wanneer het referentiepunt lijn BB' passeert, moet het motortoerental nBB' 70 tot 74% bedragen van toerental S, waarbij de motor zijn nominale maximumvermogen ontwikkelt, en moet de snelheid van het voertuig 35 ± 5 km/h bedragen.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
six years of elementary education, three years of lower secondary school, four years of secondary vocational education with specialisation in inland navigation engineering, as well as work experience of 24 months, including at least 18 months on inland vessels handling mechanical propulsion and auxiliary systems and six months that may involve experience in repairing combustion engines in shipyards or service workshops, and passing the qualification examination’.

zes jaar basisonderwijs, drie jaar lagere middelbare school en vier jaar beroepsopleiding in een secundaire school met binnenvaartmachinebouw als specialisatie, plus een praktijkervaring van 24 maanden, waaronder ten minste 18 maanden op binnenschepen met ervaring op het gebied van werktuiglijke voortstuwing en hulpsystemen en zes maanden met mogelijke ervaring op het gebied van herstel van verbrandingsmotoren op scheepswerven of in servicewerkplaatsen, en het afleggen van een bekwaamheidsproef”.


eight years of elementary education and five years of secondary vocational education with specialisation in inland navigation engineering, as well as work experience of 24 months, including at least 18 months on inland vessels handling mechanical propulsion and auxiliary systems and six months that may involve experience in repairing combustion engines in shipyards or service workshops, and passing the qualification examination; or

acht jaar basisonderwijs en vijf jaar beroepsopleiding in een secundaire school met binnenvaartmachinebouw als specialisatie, plus een praktijkervaring van 24 maanden, waaronder ten minste 18 maanden op binnenschepen met ervaring op het gebied van werktuiglijke voortstuwing en hulpsystemen en zes maanden met mogelijke ervaring op het gebied van herstel van verbrandingsmotoren op scheepswerven of in servicewerkplaatsen en het afleggen van een bekwaamheidsproef; of


This is because the engines which the company concerned plans to use have a by-pass ratio of less than three and so would be excluded from EU airspace under the Regulation as it stands. Article 2(2) excludes from the scope of the Regulation only aircraft which have been completely re-engined ‘with engines having a by-pass ratio of three or more’.

Dit komt doordat de motoren die de betreffende fabriek volgens de plannen zal gaan gebruiken een omloopverhouding hebben van minder dan 3 en volgens de huidige verordening dus niet zouden worden toegelaten tot het luchtruim van de EU. Volgens artikel 2, lid 2 is deze verordening alleen niet van toepassing op vliegtuigen die "met een geheel nieuwe motor zijn uitgerust met een omloopverhouding van 3 of meer".


2. With a minimum sample size of three engines the sampling procedure is set so that the probability of a lot passing a test with 40 % of the engines defective is 0,95 (producer's risk = 5 %) while the probability of a lot being accepted with 65 % of the engines defective is 0,10 (consumer's risk = 10 %).

2. Met een minimummonstergrootte van drie motoren wordt de bemonsteringsprocedure zodanig gekozen, dat de kans dat een partij motoren waarvan 40 % niet geheel aan de eisen voldoet een proef doorstaat 0,95 is (risico van de producent = 5 %), terwijl de kans dat een partij motoren waarvan 65 % niet geheel aan de eisen voldoet wordt aanvaard 0,10 is (risico van de consument = 10 %).


2. With a minimum sample size of three engines the sampling procedure is set so that the probability of a lot passing a test with 30 % of the engines defective is 0,90 (producer's risk = 10 %) while the probability of a lot being accepted with 65 % of the engines defective is 0,10 (consumer's risk = 10 %).

2. Met een minimummonstergrootte van drie motoren wordt de bemonsteringsprocedure zodanig gekozen, dat de kans dat een partij motoren waarvan 30 % niet geheel aan de eisen voldoet een proef doorstaat 0,90 is (risico van de producent = 10 %) terwijl de kans dat een partij motoren waarvan 65 % niet geheel aan de eisen voldoet wordt aanvaard 0,10 is (risico van de consument = 10 %).


12.2. If the engines are controlled from the engine room, they must be controlled from a separate area, soundproofed and insulated from the engine room per se and accessible without passing through the latter.

12.2. Indien de motoren bediend worden vanuit het motorcompartiment, moet dat geschieden in een afzonderlijke, akoestisch en thermisch van dit compartiment gescheiden ruimte die buiten het motorcompartiment om toegankelijk is.




datacenter (1): www.wordscope.nl (v4.0.br)

'by-pass engine' ->

Date index: 2022-12-19
w