Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Aerodyne
Aeronautical equipment
Aeroplane
Aircraft
Airline pilot
Captain
Civil aircraft
Civilian aircraft
Commercial aircraft
Commercial law
Commercial legislation
Commercial pilot
Coordinate and control removal of disabled aircraft
Drone
Drone aircraft
Manage removal of disabled aircraft
Oversee disabled aircraft removal
Passenger aircraft
Pilot of commercial aircraft
Pilotless aircraft
Plane
RPA
Remotely piloted aircraft
Supervise disabled aircraft removal
Tourist aircraft
Transport aircraft
UA
UAV
UCAV
Unmanned aerial vehicle
Unmanned aircraft
Unmanned combat aerial vehicle

Vertaling van "commercial aircraft " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE


aircraft [ aerodyne | aeronautical equipment | aeroplane | civil aircraft | civilian aircraft | commercial aircraft | passenger aircraft | plane | tourist aircraft | transport aircraft ]

vliegtuig [ aëronautisch materieel | burgerlijk vliegtuig | luchtvaartuig | toeristisch vliegtuig | transportvliegtuig ]


Hit by aircraft, without accident to aircraft, occupant of commercial aircraft in surface to air transport injured

geraakt door luchtvaartuig zonder ongeval, inzittende van commercieel luchtvaartuig in grond-luchtvervoer gewond


Fall from aircraft, not due to an accident to aircraft, occupant of commercial aircraft in surface to air transport injured

val uit luchtvaartuig, niet als gevolg van ongeval uit luchtvaartuig, inzittende van commercieel luchtvaartuig in grond-luchtvervoer gewond


Fall in aircraft, not due to an accident to aircraft, occupant of commercial aircraft in surface to air transport injured

val in luchtvaartuig, niet als gevolg van ongeval, inzittende van commercieel luchtvaartuig in grond-luchtvervoer gewond


captain | pilot of commercial aircraft | airline pilot | commercial pilot

commandant-piloot | lijnpiloot | commercieel piloot | gezagvoerder


drone [ drone aircraft | pilotless aircraft | remotely piloted aircraft | RPA | UA | UAV | UCAV | unmanned aerial vehicle | unmanned aircraft | unmanned combat aerial vehicle | [http ...]

drone [ aanvalsdrone | gevechtsdrone | onbemand bewapend vliegtuig | onbemand luchtvaartuig | onbemand luchtvoertuig | onbemand vliegtuig | op afstand bestuurd luchtvaartuig | op afstand bestuurd luchtvoertuig | op afstand bestuurd vliegtuig | pilootloos vliegtuig ]


commercial law [ commercial legislation ]

handelsrecht [ handelswetgeving ]


oversee disabled aircraft removal | supervise disabled aircraft removal | coordinate and control removal of disabled aircraft | manage removal of disabled aircraft

weghalen van gestrande vliegtuigen regelen


conduct safety checks before moving aircraft onto stand | undertake safety checks before moving aircraft onto stand | perform necessary checks before moving aircraft onto stand | undertake necessary checks before moving aircraft onto stand

noodzakelijke controles uitvoeren alvorens een vliegtuig naar de opstelplaats te brengen
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Non-commercial aircraft operators emitting less than 1 000 tonnes CO per annum should, therefore, be exempt from the scope of that Directive, from 1 January 2013 to 31 December 2020.

Niet-commerciële vliegtuigexploitanten die per jaar minder dan 1 000 ton CO uitstoten, dienen derhalve te worden vrijgesteld van het toepassingsgebied van die richtlijn, met ingang van 1 januari 2013 tot en met 31 december 2020.


the CoR understands that this is due to a misunderstanding of ‘1.A.3.A civil aviation’, the intention is to consider as zero private (rather than commercial) aircraft i.e. largely light aircraft and helicopters that largely use small private airfields. This should be stated clearly.

Het CvdR begrijpt dat dit te wijten is aan een verkeerd begrip van de broncategorie „1.A.3.A burgerluchtvaart”; het doel is om de emissies van privévliegtuigen (in tegenstelling tot commerciële vliegtuigen), d.w.z. merendeels lichte vliegtuigen en helikopters die hoofdzakelijk gebruikmaken van kleine privéluchthavens, als nul te beschouwen.


from 1 January 2013 to 31 December 2020, flights which, but for this point, would fall within this activity, performed by a non-commercial aircraft operator operating flights with total annual emissions lower than 1 000 tonnes per year’.

met ingang van 1 januari 2013 tot en met 31 december 2020, vluchten die zonder dit punt onder deze activiteit zouden vallen, en die worden uitgevoerd door een niet-commerciële vliegtuigexploitant die vluchten uitvoert met een totale emissie van minder dan 1 000 ton per jaar”.


According to the EU ETS Directive, for the period 2013-2016, all commercial and non-commercial aircraft operators with significant emissions[3] are responsible for their emissions from flights within the European Economic Area (EEA)[4].

Voor de periode 2013-2016 zijn volgens de EU-ETS-richtlijn alle commerciële en niet-commerciële vliegtuigexploitanten die aanzienlijke emissies veroorzaken[3] verantwoordelijk voor de emissies van hun vluchten binnen de Europese Economische Ruimte (EER)[4].


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
This includes more than 100 commercial aircraft operators based outside the EU, which operate flights within the EEA.

Dit omvat meer dan 100 buiten de EU gevestigde commerciële vliegtuigexploitanten die vluchten binnen de EER uitvoeren.


Recalling the second recommendation adopted by the VIII HONLEA Europe meeting, in which it was agreed that due to the growing use of non-commercial aircraft to traffic drugs using routes from North Africa to landing points in Europe, Governments must take immediate steps to strengthen cooperation between law enforcement authorities and the general aviation sector and to support authorities in gathering the information necessary and implementing the procedures required, in order to enable those authorities to respond more effectively to the growing trafficking threat;

Herinnerend aan de tweede aanbeveling van de VIIIe vergadering van de HONLEA Europa, waarin overeengekomen is dat de overheden vanwege het toenemende gebruik van niet-commerciële luchtvaartuigen voor drugshandel langs routes van Noord-Afrika naar landingsplaatsen in Europa, onverwijld stappen moeten zetten om de samenwerking tussen de wetshandhavingsinstanties en de algemene luchtvaartsector te versterken en de autoriteiten te helpen bij het verzamelen van de nodige informatie en de uitvoering van de vereiste procedures, zodat die instanties beter het hoofd kunnen bieden aan de toenemende dreiging van de drugshandel;


Flights performed exclusively for the transport, on official mission, of a reigning Monarch and his immediate family, Heads of State, Heads of Government and Government Ministers, of a MemberState may not be excluded under this point; and ►M6 (k) from 1 January 2013 to 31 December 2020, flights which, but for this point, would fall within this activity, performed by a non-commercial aircraft operator operating flights with total annual emissions lower than 1 000 tonnes per year.

Vluchten die uitsluitend worden uitgevoerd voor het vervoer op een officiële dienstreis van een regerend vorst en zijn directe familie, staatshoofden, regeringsleiders en ministers van een regering van lidstaat, mogen krachtens dit punt niet worden uitgesloten, en ►M6 k) met ingang van 1 januari 2013 tot en met 31 december 2020, vluchten die zonder dit punt onder deze activiteit zouden vallen, en die worden uitgevoerd door een niet-commerciële vliegtuigexploitant die vluchten uitvoert met een totale emissie van minder dan 1 000 ton per jaar.


Member States may implement simplified procedures for non-commercial aircraft operators as long as such procedures provide no less accuracy than the small emitters tool provides.

De lidstaten mogen voor niet-commerciële vliegtuigexploitanten vereenvoudigde procedures toepassen op voorwaarde dat dergelijke procedures niet minder nauwkeurig zijn dan het instrument voor kleine emittenten.


The European Union fully supports the strong condemnation of the shooting down of a Russian Antonov-26 commercial aircraft by the Angolan rebel movement UNITA on 12 May 1999 as stated by the President of the UN Security Council on 19 May.

De Europese Unie steunt volledig de krachtige veroordeling, door de voorzitter van de VN-Veiligheidsraad op 19 mei, van het neerhalen van een Russisch passagiersvliegtuig van het type Antonov-26 door de Angolese rebellenbeweging UNITA.


With this operation, DASA will pursue its objective of becoming a prime contractor for major commercial aircraft programmes.

Dank zij deze overname zal DASA verder werken aan haar streven om een belangrijke leverancier voor grote programma's voor commerciële vliegtuigen te worden.




datacenter (1): www.wordscope.nl (v4.0.br)

'commercial aircraft' ->

Date index: 2024-03-25
w