Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
ABB
AN performance number
Activity-based budgeting
Analyse a recorded performance
Analyse drilling performance
Analyse one's performance
Analyse own performance
Analysing of drilling performance
Army Navy performance number
BFOR
Better law-making
Better lawmaking
Better regulation
Budget focused on results
EPBD
EU Directive on the Energy Performance of Buildings
Energy Performance of Buildings Directive
European Energy Performance of Buildings Directive
Evaluate critically own performance
Evaluate own performance
Fatigue syndrome
Good regulatory practice
Guide analysis of a recorded performance
Help analyse a recorded performance
IUMPR
IUPR
IUPRM
In-use monitor performance ratio
In-use performance ratio
In-use performance ratio of a monitor
Outcome-based regulation
PBB
PN
PPBS
Performance budgeting
Performance number
Performance-based budgeting
Performance-based regulation
Programme budgeting
RBB
REFIT
Rationalisation of budget choices
Record drilling
Recording drilling
Regulatory Fitness and Performance Programme
Regulatory fitness
Regulatory governance
Regulatory improvement
Regulatory policy
Regulatory quality
Regulatory reform
Result-based budgeting
Smart regulation
Standard performance
Work productivity

Vertaling van "Analyse one's performance " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
analyse a recorded performance | guide the analysis of a performance which was recorded | guide analysis of a recorded performance | help analyse a recorded performance

analyse van een opgenomen voorstelling begeleiden


evaluate critically own performance | evaluate own performance | analyse one's performance | analyse own performance

eigen prestaties analyseren


analyse drilling performance | analysing of drilling performance | record drilling | recording drilling

booractiviteiten registeren


Energy Performance of Buildings Directive | EU Directive on the Energy Performance of Buildings | European Directive on the Energy Performance of Buildings | European Energy Performance of Buildings Directive | EPBD [Abbr.]

richtlijn energieprestatie van gebouwen | EPBD [Abbr.]


Definition: Considerable cultural variations occur in the presentation of this disorder, and two main types occur, with substantial overlap. In one type, the main feature is a complaint of increased fatigue after mental effort, often associated with some decrease in occupational performance or coping efficiency in daily tasks. The mental fatiguability is typically described as an unpleasant intrusion of distracting associations or recollections, difficulty in concentrating, and generally inefficient thinking. In the other type, the emphasis is on feelings of bodily or physica ...[+++]

Omschrijving: Er komen aanzienlijke culturele verschillen voor bij de presentatie van deze stoornis en er komen twee hoofdvormen voor, met aanzienlijke overlap. Bij de ene vorm is het belangrijkste kenmerk een klacht over toegenomen vermoeidheid na geestelijke inspanning, dikwijls samengaand met enige afname in het efficiënt verrichten van de dagelijkse beroepsarbeid. De geestelijke vermoeibaarheid wordt op typerende wijze beschreven als een zich op onaangename wijze opdringen van verwarrende associaties of herinneringen, moeite met concentreren en algemeen inefficiënt denken. Bij de andere vorm ligt de nadruk op gevoelens van lichamelij ...[+++]


in-use monitor performance ratio | in-use performance ratio | in-use performance ratio of a monitor | IUPRM | IUMPR [Abbr.] | IUPR [Abbr.]

verhouding van de prestaties tijdens het gebruik | verhouding van de prestaties tijdens het gebruik van een bewakingsfunctie | IUPRM [Abbr.]


AN performance number | Army Navy performance number | performance number | PN [Abbr.]

performance number


programme budgeting [ ABB | activity-based budgeting | BFOR | budget focused on results | PBB | performance-based budgeting | performance budgeting | planning, programming and budgeting system | PPBS | rationalisation of budget choices | RBB | result-based budgeting ]

budgettaire prioriteit [ ABB | activiteitgestuurd begroten | BFOR | planning-programming-budgeting system | plannings- en begrotings systeem | PPBS | prestatiebegroting | prestatiegericht begroten | rationalisatie van de budgettaire prioriteiten | resultaatgericht begroten | resultaatgerichte begroting ]


regulatory policy [ better lawmaking | better law-making | better regulation | good regulatory practice | outcome-based regulation | performance-based regulation | REFIT | regulatory fitness | Regulatory Fitness and Performance Programme | regulatory governance | regulatory improvement | regulatory quality | regulatory reform | smart regulation ]

regelgevingsbeleid [ beleidshervorming | beleidskwaliteit | betere regelgeving | betere wetgeving | gezonde regelgeving | goede regelgevende praktijken | prestatiegebaseerde regelgeving | Programma voor gezonde en resultaatgerichte regelgeving | Refit | regelgevende governance | resultaatgericht beleid | slimme regelgeving | verbetering van de regelgeving ]


work productivity [ standard performance | Standard performance(ECLAS) ]

arbeidsproductiviteit [ arbeidsproduktiviteit | standaardopbrengst ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The zero and span calibration and the linearity checks of the analysers shall be performed using calibration gases meeting the requirements set out in paragraph 9.3.3 of Annex 4 to UNECE Regulation No 49. A linearity check shall have been performed within three months before the actual test’.

De nul- en ijkkalibratie en de lineariteitscontroles van de analyseapparatuur worden uitgevoerd met kalibratiegassen die voldoen aan punt 9.3.3 van bijlage 4 bij VN/ECE-Reglement nr. 49. Binnen drie maanden voor de eigenlijke test wordt een lineariteitscontrole verricht”.


155. Calls on the Commission to promote these recommendations when negotiating Operational Programmes; calls on the Commission to provide appropriate data on the means mobilised and the results achieved by the ESF to ensure the submission of consistent and reliable information by Member States, inter alia , by issuing common indicators to be included by Member States in their Operational Programmes; calls on the Commission to analyse in depth performance issues when assessing the management and control systems;

155. verzoekt de Commissie deze aanbevelingen te promoten bij de onderhandelingen over operationele programma’s; verzoekt de Commissie daarnaast om adequate gegevens te verschaffen over de ingezette middelen en de door het ESF behaalde resultaten en om de indiening van consistente en betrouwbare informatie door de lidstaten te waarborgen door onder meer gemeenschappelijke indicatoren vast te stellen die de lidstaten in hun operationele programma’s moeten opnemen; verzoekt de Commissie de prestatieaspecten grondig te ...[+++]


155. Calls on the Commission to promote these recommendations when negotiating Operational Programmes; calls on the Commission to provide appropriate data on the means mobilised and the results achieved by the ESF to ensure the submission of consistent and reliable information by Member States, inter alia, by issuing common indicators to be included by Member States in their Operational Programmes; calls on the Commission to analyse in depth performance issues when assessing the management and control systems;

155. verzoekt de Commissie deze aanbevelingen te promoten bij de onderhandelingen over operationele programma’s; verzoekt de Commissie daarnaast om adequate gegevens te verschaffen over de ingezette middelen en de door het ESF behaalde resultaten en om de indiening van consistente en betrouwbare informatie door de lidstaten te waarborgen door onder meer gemeenschappelijke indicatoren vast te stellen die de lidstaten in hun operationele programma’s moeten opnemen; verzoekt de Commissie de prestatieaspecten grondig te ...[+++]


The Member States or any competent authority they designate should identify critical variables for the sensitivity analysis and report the magnitude of the variable range (minimum and maximum values of the critical variables identified) for the positive roll-out conditions where benefits exceed costs, as obtained from the sensitivity analyses they have performed.

De lidstaten, of de door hen voor dat doel aangewezen bevoegde instanties, moeten de kritische variabelen voor de gevoeligheidsanalyse selecteren en moeten het bereik daarvan aangeven (de minimum- en maximumwaarden van de geselecteerde kritische variabelen) voor de positieve uitrolcondities waarin de baten de kosten overtreffen, als verkregen uit de door hen uitgevoerde gevoeligheidsanalyses.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
the Performance Review Body shall assist the national supervisory authorities upon their request by providing an independent view of performance issues such as factual comparisons between air navigation service providers operating in similar environments (benchmarking), analyses of changes in performance over the last five years or analyses of projections.

als de nationale toezichthoudende autoriteiten daarom vragen, ondersteunt het prestatiebeoordelingsorgaan hen met een onafhankelijke beoordeling van prestatieproblemen, zoals feitelijke vergelijkingen tussen verleners van luchtvaartnavigatiediensten die in soortgelijke omstandigheden actief zijn (benchmarking), analyses van veranderingen in de prestaties tijdens de voorgaande vijf jaar of analyses van prognoses.


1. Welcomes the Court of Auditors' Special Report No 8/2007, which provides an independent assessment of administrative cooperation in the fight against VAT evasion and fraud and analyses Member States" performance and the Commission's role in great detail; concludes, on the basis of the Court of Auditors' findings, that Regulation (EC) No 1798/2003 is not an effective tool for administrative cooperation as several Member States obstruct its implementation and the Commission's role is limited;

1. is ingenomen met Speciaal Verslag nr. 8/2007 van de Rekenkamer, dat een onafhankelijke evaluatie bevat van de administratieve samenwerking in de strijd tegen BTW-ontduiking en -fraude en waarin de door de lidstaten behaalde resultaten en de rol van de Commissie uitvoerig worden geanalyseerd; concludeert op basis van de bevindingen van de Rekenkamer dat Verordening (EG) nr. 1798/2003 geen effectief instrument is voor administratieve samenwerking, aangezien diverse lidstaten de implementatie daarvan belemmeren en de rol van de Commissie in deze beperkt is;


collecting data, analysing and monitoring performance, and developing and coordinating policy.

gegevensverzameling, analyse van en toezicht op prestaties, en de ontwikkeling en coördinatie van beleid.


collecting data, analysing and monitoring performance, and developing and coordinating policy;

gegevensverzameling, analyse van en toezicht op prestaties, en de ontwikkeling en coördinatie van beleid;


1. Regrets the substantial accumulated delays in implementing the Lisbon Strategy, particularly with regard to structural reforms and the reform of public finances in a number of Member States, which are partly attributable to the multiplicity of objectives; therefore welcomes the definition of the key priorities by the Group chaired by Mr Wim Kok; calls on the Member States to be pro-active in implementing the key priorities ; encourages the Commission to focus its efforts on these areas; takes the view that the general guidelines set out in the 2003-2005 BEPGs have not been incorporated into the economic policies of the Member States; calls on the Commission to analyse the best ...[+++]

1. betreurt de grote achterstand die is opgelopen bij de tenuitvoerlegging van de Lissabon-strategie vooral ten aanzien van structurele hervormingen en de sanering van de overheidsfinanciën in een aantal lid-staten, die mede wordt veroorzaakt door het grote aantal doelen; spreekt derhalve zijn waardering uit voor de vaststelling van centrale prioriteiten door de groep onder leiding van Wim Kok; verzoekt de lidstaten de centrale prioriteiten pro-actief om te zetten; spoort de Commissie aan haar bemoeienissen op deze sectoren te conc ...[+++]


The analyses shall be performed by approved laboratories as referred to in Article 72 of Regulation (EC) No 1493/1999, which shall forward the results to the intervention agency of the Member State where distillation takes place.

De analyses worden uitgevoerd door de in artikel 72 van Verordening (EG) nr. 1493/1999 bedoelde erkende laboratoria, die de uitslag ervan toezenden aan het interventiebureau van de lidstaat waar de distillatie wordt uitgevoerd.




datacenter (1): www.wordscope.nl (v4.0.br)

Analyse one's performance ->

Date index: 2021-07-17
w