Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Carrier's obligation to provide onward transportation
Carrier's obligation to remove

Vertaling van "Carrier's obligation to provide onward transportation " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
carrier's obligation to provide onward transportation | carrier's obligation to remove

terugvoerplicht | verplichting tot terugbrenging
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The limitation should not touch upon the air carrier's obligation to provide accommodation as a matter of priority and should not apply in case the carrier fails to do so.

Deze beperking dient geen invloed te hebben op de verplichting van de luchtvaartmaatschappij om met voorrang voor accommodatie te zorgen, en dient niet van toepassing te zijn ingeval de luchtvaartmaatschappij dit verzuimd heeft te doen.


As regards the obligation to provide care, the air carrier must provide free of charge, in light of the waiting time, refreshments, meals and, where appropriate, hotel accommodation and transport between the airport and place of accommodation, as well as means of communication with third parties.

In het kader van zijn verplichting tot verzorging dient de luchtvervoerder, rekening houdende met de wachttijd, gratis verfrissingen, maaltijden en, in voorkomend geval, hotelaccommodatie, alsook vervoer van de luchthaven naar de plaats van de accommodatie en communicatiemiddelen met derden aan te bieden.


The Dublin Metropolitan District Court (Ireland), the court before which the case was brought, has asked the Court of Justice whether the closure of airspace as a result of a volcanic eruption comes under the notion of ‘extraordinary circumstances’, obliging the air carrier to provide care to passengers, or whether, on the contrary, that situation comes under circumstances which go beyond ‘extraordinary circumstances’ and exempt the air carrier from its obligation to provid ...[+++]

De Dublin Metropolitan District Court (Ierland), bij wie het geding aanhangig is, vraagt het Hof van Justitie of de sluiting van het luchtruim vanwege een vulkaanuitbarsting onder het begrip „buitengewone omstandigheden ” valt, zodat de luchtvervoerder verplicht is om de passagiers te verzorgen, dan wel of een vulkaanuitbarsting daarentegen een omstandigheid vormt die verder gaat dan de „buitengewone omstandigheden” en die de luchtvaartmaatschappij ontheffen van haar verplichting tot verzorging van de passagiers.


Nonetheless, the Court states that when an air carrier has failed to comply with its obligation to provide care to an air passenger, that passenger may only obtain, by way of compensation, reimbursement of the amounts which proved necessary, appropriate and reasonable to make up for the shortcomings of the air carrier, a matter which is for the national court to assess.

Toch onderstreept het Hof dat wanneer een luchtvaartmaatschappij haar verplichting tot verzorging niet is nagekomen, de luchtreiziger als vergoeding enkel de terugbetaling kan verkrijgen van de bedragen die noodzakelijk, passend en redelijk bleken om het verzuim van de luchtvaartmaatschappij goed te maken. Het staat aan de nationale rechter om dit te beoordelen.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
As regards the obligation to provide assistance and in order to meet the immediate needs of such passengers, the air carrier must provide, free of charge, meals and refreshments in a reasonable relation to the waiting time and, where necessary, hotel accommodation and transport between the airport and the place of accommodation, and must place at their disposal means of communicating with third parties.

Wat betreft de verplichting om bijstand te bieden en teneinde aan de onmiddellijke noden van de passagiers tegemoet te komen, dient de luchtvaartmaatschappij gratis, in redelijke verhouding tot de wachttijd, verfrissingen, maaltijden en, in voorkomend geval, hotelaccommodatie en vervoer tussen de luchthaven en de plaats van de accommodatie te verstrekken alsook middelen voor communicatie met derden ter beschikking te stellen.


According to the Advocate General, that is why the EU legislature took the view that, by contrast with the obligation for the air carrier to pay compensation – which does not apply where the air carrier proves that the cancellation of the flight was the result of extraordinary circumstances which could not have been avoided – the obligation to provid ...[+++]

Volgens de advocaat-generaal was de Uniewetgever om deze reden van oordeel dat de verplichting tot verzorging, in tegenstelling tot de verplichting van de luchtvaartmaatschappij tot compensatie – die niet verschuldigd is wanneer de luchtvaartmaatschappij aantoont dat de annulering van de vlucht het gevolg is van het plotse ontstaan van onvermijdbare buitengewone omstandigheden – moet blijven voortduren ongeacht de gebeurtenis die tot de annulering heeft geleid en onafhankelijk van de eventuele verantwoordelijkheid van de luchtvaartmaatschappij.


We must be very careful – especially in the new Member States – to maintain that we fulfil the obligation to provide public transport solely by means of buses.

We moeten goed oppassen – vooral in de nieuwe lidstaten – dat we met het busvervoer alleen blijven voldoen aan de verplichting om voor openbaar vervoer te zorgen.


We must be very careful – especially in the new Member States – to maintain that we fulfil the obligation to provide public transport solely by means of buses.

We moeten goed oppassen – vooral in de nieuwe lidstaten – dat we met het busvervoer alleen blijven voldoen aan de verplichting om voor openbaar vervoer te zorgen.


That is, after one accident in which someone is hit, the State simply withdraws from the railways in its obligation to provide public transport.

Als er dan dus een ongeluk gebeurt waarbij een slachtoffer valt, trekt de staat zich simpelweg terug uit de spoorwegen, zonder dat hij zijn verplichting om voor openbaar vervoer te zorgen verzaakt.


Where the delay etc is due to reasons outside the control of Railway Undertakings, it is reasonable that they should not be obliged to provide alternative transport.

Indien de vertraging te wijten is aan oorzaken die buiten de verantwoordelijkheid van de spoorwegondernemingen vallen, is het redelijk dat zij dan ook niet worden verplicht om alternatief vervoer aan te bieden.




datacenter (1): www.wordscope.nl (v4.0.br)

Carrier's obligation to provide onward transportation ->

Date index: 2021-03-10
w