Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Administer collected waste
Collect industrial waste
Collecting hazardous and non hazardous waste
Collecting of hazardous and non hazardous waste
Collection
Conversion of waste
Establish waste collection routes
Handle collected waste
Hazardous and non hazardous waste collecting
Landfill site
Manage collected waste
Manage waste
Planning waste collection routes
Recovery of waste
Recycling of materials
Recycling of waste
Refuse
Refuse collection
Reprocessing of waste
Residue
Reuse of waste
Rubbish dump
Selective waste collection
Separate waste collection
Use of waste
Waste
Waste collection
Waste collection route establishing
Waste collection route planning
Waste management
Waste recycling
Waste treatment

Vertaling van "Collection waste " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
administer collected waste | manage waste | handle collected waste | manage collected waste

verzameld afval beheren


collection | refuse collection | waste collection

afvalinzameling | afvalverzameling | inzameling


collecting hazardous and non hazardous waste | collecting of hazardous and non hazardous waste | collect industrial waste | hazardous and non hazardous waste collecting

industrieel afval inzamelen | industrieel afval ophalen | bedrijfsafval inzamelen | bedrijfsafval ophalen


planning waste collection routes | waste collection route planning | establish waste collection routes | waste collection route establishing

afvalophaalroutes opzetten | vuilophaalroutes opstellen | afvalophaalroutes opstellen | vuilophaalroutes uitstippelen


waste recycling [ conversion of waste | recovery of waste | recycling of materials | recycling of waste | reprocessing of waste | reuse of waste | selective waste collection | separate waste collection | use of waste ]

hergebruik van afvalstoffen [ afvalrecycling | afvalverwerking | gebruik van afvalstoffen | gescheiden afvalinzameling | opwerking van afvalstoffen | recyclage van afvalstoffen | terugwinning van afvalstoffen | terugwinning van materiaal ]


municipal wastes (household waste and similar commercial, industrial and institutional wastes) including separately collected fractions | municipal wastes and similar commercial,industrial and institutional wastes including separately collected fractions

huishoudelijk afval en soortgelijk bedrijfsafval,inclusief gescheiden ingezamelde fracties


Municipal wastes and similar commercial, industrial and institutional wastes including separately collected fractions

Huishoudelijk afval en soortgelijk bedrijfsafval, inclusief gescheiden ingezamelde fracties


waste management [ landfill site | rubbish dump | waste treatment | Waste treatment(STW) ]

beheer van afvalstoffen [ afvalbeheer | behandeling van afvalstoffen | openbare stortplaats ]




An extremely rare neurodegenerative disorder characterized by progressive spinocerebellar ataxia, sensorineural hearing loss, and hypergonadotropic hypogonadism associated with additional neurological manifestations (such as peripheral muscle wasting

ketoacidurie, intellectuele achterstand, ataxie, doofheidsyndroom
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
A common EU target for recycling 65% of municipal waste by 2030; A common EU target for recycling 75% of packaging waste by 2030; A binding landfill target to reduce landfill to maximum of 10% of all waste by 2030; A ban on landfilling of separately collected waste; Promotion of economic instruments to discourage landfilling ; Simplified and improved definitions and harmonised calculation methods for recycling rates throughout the EU; Concrete measures to promote re-use and stimulate industrial symbiosis –turning one industry's ...[+++]

een gemeenschappelijk streefdoel voor de EU van 65 % recycling van stedelijk afval tegen 2030; een gemeenschappelijk streefdoel voor de EU van 75 % recycling van verpakkingsafval tegen 2030; een bindend streefdoel om de hoeveelheid gestort afval tegen 2030 te beperken tot maximaal 10 % van al het afval; een verbod op het storten van gescheiden ingezameld afval; de bevordering van economische instrumenten om het storten van afval te ontmoedigen; vereenvoudigde en verbeterde definities en geharmoniseerde berekeningsmethoden voor recyclingspercentages in de hele EU; concrete maatregelen voor het bevorderen van hergebruik en het stimul ...[+++]


32. Takes the view that the 7th EAP should provide for full implementation of waste legislation, including compliance with the waste treatment hierarchy while ensuring coherence with other EU policies; considers that it should set more ambitious prevention, re-use and recycling targets, including a net decrease in waste generation, no incineration of waste that is suitable for recycling or composting with respect to the hierarchy of the Waste Framework Directive, and a strict ban on the dumping of selectively collected waste in landfill,s as well as sectoral objectives for resource efficiency and process efficiency benchmarks; recalls ...[+++]

32. staat op het standpunt dat het zevende MAP moet voorzien in de volledige implementatie van afvalwetgeving, met inbegrip van de naleving van de afvalverwerkingshiërarchie, en tegelijk de samenhang met ander EU-beleid moet verzekeren; meent dat er ambitieuzere streefdoelen moeten worden vastgesteld voor preventie, hergebruik en recycling van afval, waaronder ook vallen een netto vermindering van de afvalproductie, geen verbranding van afval dat geschikt is voor recycling of compostering, in overeenstemming met de afvalhiërarchie van de kaderrichtlijn afval, en een strikt verbod op het storten van gescheiden ingezameld afval alsook sec ...[+++]


The proposed directive provides for various possible approaches for Member States: from restricting the number of companies authorised to collect waste equipment, through increasing the number of collection points, to forcing producers to create incentive systems for consumers to deliver waste equipment. In any case, the objective is more recycling and greater re-use.

Dit voorstel voor een richtlijn noemt een aantal mogelijke benaderingen die de lidstaten kunnen volgen, van de beperking van de kring van degenen die oude apparatuur mogen inzamelen over de verhoging van het aantal inzamelingsplaatsen tot aan de verplichting voor de producenten systemen in het leven te roepen die de consumenten moeten stimuleren hun oude apparaten in te leveren. Wat daarvan zij: het doel is steeds meer afval te recyclen en opnieuw te gebruiken.


The proposed text enables us to tackle several aspects so as to ensure the proper disposal of electrical and electronic waste, whether it be in terms of the collection rate (85% of collected waste), the collection target, the delegation of responsibility to consumers, the equipment type, or collection, treatment and recycling standards.

In de voorgestelde tekst worden verschillende aspecten behandeld om tot een goede verwijdering van elektrisch en elektronisch afval te komen, waaronder het inzamelingspercentage (85 procent ingezameld afval), het inzamelingsstreefcijfer, het stimuleren van consumenten om actief bij te dragen, het soort apparatuur en normen op het gebied van inzameling, verwerking en recycling.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
The so-called WEEE directive (2002/96) requires member states to collect waste electronic devices separately.

De zogenoemde AEEA-richtlijn (2002/96) bepaalt dat de lidstaten afgedankte elektronische apparaten afzonderlijk moeten laten inzamelen.


The Member States can address this problem in various ways: from restricting the number of operators permitted to collect waste appliances, to increasing the number of collection points, to requiring producers to introduce systems of incentives for consumers to return waste appliances.

Hier beschikken de lidstaten over verscheidene aanpakmogelijkheden: van de beperking van de kring van degenen die oude apparatuur mogen inzamelen over de verhoging van het aantal inzamelingsplaatsen tot aan de verplichting voor de producenten systemen in het leven te roepen die de consumenten moeten stimuleren hun oude apparaten in te leveren.


The WEEE directive ( 2002/96/EC ) requires member states to collect waste electrical and electronic equipment separately and establishes targets for its recovery and recycling.

De AEEA-richtlijn ( 2002/96/EG ) schrijft voor dat de lidstaten afgedankte elektrische en elektronische apparatuur afzonderlijk inzamelen en voorziet in streefcijfers voor de nuttige toepassing en recycling ervan.


While all larger towns and cities in Flanders are equipped with sufficient urban waste water collecting systems, 20 do not ensure that all collected waste water is appropriately treated before being discharged into the environment.

Hoewel alle grote steden in Vlaanderen met toereikende systemen voor de opvang van stedelijk afvalwater zijn uitgerust, slagen 20 steden er niet in alle opgevangen afvalwater adequaat te behandelen alvorens het in het milieu wordt geloosd.


41. Considers "pay-as-you-throw" schemes to be a promising instrument for creating financial incentives for individuals and companies to reduce the volume of residual waste or to collect waste separately; considers, however, that they are more suitable for use at regional and local level, owing to the differences in regional conditions; welcomes, therefore, the Commission's initiative to produce a guidebook for local decision-makers;

41. acht aan de vervuiler toegerekende afvalkosten een veelbelovend instrument om een economische stimulans voor de burger en ondernemingen in het leven te roepen, de hoeveelheid restafvalstoffen te verminderen, respectievelijk afvalstoffen gescheiden in te zamelen; acht toepassing daarvan echter op grond van de verschillende regionale omstandigheden eerder geschikt voor het regionale en lokale niveau; is derhalve verheugd over het initiatief van de Commissie een leidraad voor lokale besluitvormers op te stellen;


In particular, Ireland could significantly improve the rate of collection of waste oils, hence it has not correctly respected the obligations set out in Articles 2, 4 and 5 that relate to the collection of waste oils.

Ierland zou met name het inzamelpercentage van afgewerkte olie aanzienlijk kunnen verbeteren, derhalve is het de verplichtingen, vastgelegd in artikels 2, 4 en 5 betreffende de inzameling van afgewerkte olie, niet correct nagekomen.


w