Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Conversion of a sole proprietorship into a company
One-person business
One-person company
One-person corporation
Single-member company
Sole proprietorship

Vertaling van "Conversion a sole proprietorship into a company " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
conversion of a sole proprietorship into a company

omzetting van een eenmanszaak in een venootschap


one-person business | one-person company | one-person corporation | single-member company | sole proprietorship

eenmanszaak
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
- the conversion of arms manufacturers into civilian companies.

- de omvorming van wapenfabrikanten tot civiele ondernemingen.


Moreover, the legal form of a company (sole proprietorships) as well as its age (especially companies less than three years old) are additional elements of vulnerability.

Daarnaast zijn de juridische vorm van een bedrijf (eenmanszaken) en de leeftijd ervan (met name bedrijven die minder dan drie jaar oud zijn) andere factoren die een bedrijf kwetsbaar maken.


(bb) if, in the case of agricultural enterprises in the legal form of a sole proprietorship, the forenames and surnames of farmers must be published, then in the case of other legal forms of business, including legal persons, the forenames and surnames of the investors and of the management, e.g. the board of a public limited company and the directors of a private limited company, shall also be given.

b ter) terwijl bij éénmanslandbouwbedrijven de bedrijfsleiders met voor- en achternaam moeten worden bekendgemaakt, moeten bij andere rechtsvormen van bedrijven, met inbegrip van rechtspersonen, ook de voor- en achternaam van de kapitaalverstrekkers en de leiding bekend worden gemaakt, bijvoorbeeld van de raad van bestuur van een naamloze vennootschap en van de bestuurders van een besloten vennootschap.


In order to address the need for genuine transparency with regard to the allocation of public funds, it is only fair that investors in, and the management of, companies with a legal form other than that of a sole proprietorship should not be allowed to conceal their identity behind the name of the company and that, as in the case of farmers running family farms, their forenames and surnames should be given.

Om tot daadwerkelijke transparantie bij de toekenning van steun met publieke middelen te komen, is het niet meer dan logisch dat ook de voor- en achternaam van kapitaalverstrekkers en directieleden van bedrijven andere dan éénmansbedrijven worden bekendgemaakt, net als bij bedrijfsleiders van familiebedrijven in de landbouwsector het geval is, en deze dus niet achter de firmanaam verborgen blijven.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
(bb) if, in the case of agricultural holdings in the legal form of a sole proprietorship, the forenames and surnames of farmers are published then, in the case of other legal forms of business, including legal persons, the forenames and surnames of the investors and of the management, e.g. the board of a public limited company and the directors of a private limited company, shall also be given.

b ter) terwijl bij éénmanslandbouwbedrijven de bedrijfsleiders met voor- en achternaam moeten worden bekendgemaakt, moeten bij andere rechtsvormen van bedrijven, met inbegrip van rechtspersonen, ook de voor- en achternaam van de kapitaalverstrekkers en de verantwoordelijken bekend worden gemaakt, bijvoorbeeld van directieleden van een naamloze vennootschap en van directeuren van een besloten vennootschap.


The European Parliament takes the view that: an EPC must be able to merge , change its registered office, split and change into a European Company , as far as possible in accordance with Community law which has already been harmonised; in the absence of any relevant Community law, the provisions of the Member States which apply to comparable legal forms in the relevant Member State should apply; in this connection, rules on codetermination in the Member State in which the head office is located should apply in p ...[+++]

Het Europees Parlement is van oordeel dat een EBV de mogelijkheid moet hebben tot fusie , wijziging van de statutaire zetel, opsplitsing en omvorming tot een Europese vennootschap , en wel, voor zover dat bestaat, overeenkomstig al geharmoniseerd Gemeenschapsrecht; waar dat recht niet bestaat dienen de voorschriften van de lidstaten voor vergelijkbare rechtsvormen te gelden; dat in dit verband de medezeggenschapsregelingen in de staat van het hoofdkantoor tezamen met het Gemeenschapsrecht moeten worden toegepast; dat met inachtneming van de bestaande rechten van werknemers ook de omvorming van nationale vennootschappen in EBV mogelijk worden gemaakt; dat hetzelfde geldt voor het opnieuw omvorme ...[+++]


2. Without prejudice to Article 12 the conversion of a public limited-liability company into an SE shall not result in the winding up of the company or in the creation of a new legal person.

2. Onverminderd artikel 12 leidt omzetting van een naamloze vennootschap in een SE noch tot ontbinding, noch tot oprichting van een nieuwe rechtspersoon.


2. Without prejudice to Article 12 the conversion of a public limited-liability company into an SE shall not result in the winding up of the company or in the creation of a new legal person.

2. Onverminderd artikel 12 leidt omzetting van een naamloze vennootschap in een SE noch tot ontbinding, noch tot oprichting van een nieuwe rechtspersoon.


(9) Directive 85/611/EEC limits the scope of management companies to the sole activity of management of unit trusts/common funds and of investment companies (collective portfolio management). In order to take into account recent developments in national legislation of Member States and to permit such companies to achieve important economies of scale, it is desirable to revise this restriction. It is therefore desirable to permit su ...[+++]

(9) Richtlijn 85/611/EEG beperkt het werkterrein van beheermaatschappijen tot uitsluitend het beheren van unit trusts/beleggingsfondsen en beleggingsmaatschappijen (beheer van collectieve beleggingsportefeuilles); een herziening van deze beperking is wenselijk teneinde met recente ontwikkelingen in de nationale wetgevingen van de lidstaten rekening te houden en teneinde beheermaatschappijen de gelegenheid te bieden aanzienlijke schaalvoordelen te behalen; het is om die reden wenselijk beheermaatschappijen eveneens toe te staan zowel beleggingsportefeuilles per cliënt, met inbegrip van pensioenfondsen, te beheren (beheer van individuele beleggingsportefeuilles) als bepaalde specifieke nevenactiviteiten uit te oefenen die met het hoofdbedri ...[+++]


[11] The alternatives are: (i) a national division and a subsequent cross-border merger, which can be carried out on the basis of the SE Regulation or Directive 2005/56/EC and – if the cross-border merger is carried out on the basis of Directive 2005/56/EC – finally a conversion of the acquiring company into an SE, or (ii) a national division, followed by a conversion of the acquiring company into an SE and a subsequent transfer of the registered office of the SE.

[11] Die alternatieven zijn: i) een nationale splitsing en vervolgens een grensoverschrijdende fusie, die mogelijk is op basis van de SE-verordening of Richtlijn 2005/56/EG en, wanneer de grensoverschrijdende fusie plaatsvindt op basis van Richtlijn 2005/56/EG, uiteindelijk de omzetting van de overnemende onderneming in een SE, of ii) een nationale splitsing, gevolgd door de omzetting van de overnemende onderneming in een SE en de verplaatsing van de statutaire zetel van de SE.




datacenter (1): www.wordscope.nl (v4.0.br)

'Conversion a sole proprietorship into a company' ->

Date index: 2022-03-13
w