Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Coordinate educational institution's administration
Manage educational institution's administration
Manages educational institution's administration
Oversee educational institution's administration

Vertaling van "Coordinate educational institution's administration " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
coordinate educational institution's administration | manages educational institution's administration | manage educational institution's administration | oversee educational institution's administration

administratie van een opleidingsinstituut beheren | administratie van een onderwijsinstelling beheren | administratie van een opleidingsinstelling beheren
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
This requires continued efforts of coordination and partnership between different learning sectors and between education institutions and relevant stakeholders.

Dit vereist een blijvende inzet op het gebied van coördinatie en partnerschap tussen de verschillende leersectoren en tussen de onderwijsinstellingen en relevante actoren.


· Encourage partnership and cooperation with business as a core activity of higher education institutions, through reward structures, incentives for multidisciplinary and cross-organisational cooperation, and the reduction of regulatory and administrative barriers to partnerships between institutions and other public and private actors.

· Partnerschap en samenwerking met het bedrijfsleven aanmoedigen als kernactiviteit van hogeronderwijsinstellingen door middel van beloningsstructuren, stimulansen voor samenwerking tussen vakgebieden en organisaties en het afbouwen van administratieve en regelgevingsbarrières voor partnerschappen tussen instellingen en andere overheids- en privéactoren.


The strategy calls for action to make the digital classroom a reality and urges national administrations, educational institutions, teachers, learners and stakeholders to identify new ways of cooperating, working and learning.

In de strategie wordt opgeroepen tot actie om digitale klaslokalen te verwezenlijken en er wordt bij nationale overheden, onderwijsinstellingen, docenten, leerlingen en belanghebbenden op aangedrongen om nieuwe manieren van samenwerken, werken en leren in beeld te brengen.


3. Public bodies, as well as schools, higher education institutions and organisations in the fields of education, training, youth and sport that have received over 50 % of their annual revenue from public sources over the last two years shall be considered as having the necessary financial, professional and administrative capacity to carry out activities under the Programme.

3. Overheidsorganen alsook scholen, instellingen van hoger onderwijs en organisaties op het gebied van onderwijs, opleiding, jeugd en sport die gedurende de afgelopen twee jaar meer dan 50 % van hun jaarlijkse inkomsten uit publieke bronnen hebben ontvangen, worden geacht over de nodige financiële vermogens, beroepsbekwaamheid en administratieve capaciteiten te beschikken om de activiteiten in het kader van het programma uit te voeren.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Opening up Education addresses this by helping national administrations, educational institutions, teachers, learners and stakeholders better coordinate their action and discover new ways of working and learning.

"Naar een opener onderwijs" speelt hierop in door nationale overheden, onderwijsinstellingen, leraren, lerenden en belanghebbenden te helpen hun acties beter op elkaar af te stemmen en nieuwe werk‑ en leermethoden te verkennen.


In practice this means that higher education institutions from other Member States cannot exercise their right to establish a branch or subsidiary or provide education through validation or franchise agreements because the administrative procedure provided by the law is not yet in place.

In de praktijk heeft dat als gevolg dat instellingen voor hoger onderwijs uit andere lidstaten niet hun recht kunnen uitoefenen om een onderafdeling of dochterinstelling op te zetten of om onderwijs aan te bieden middels validatie- of franchiseovereenkomsten, aangezien de administratieve procedure waarin de wet voorziet nog niet van kracht is.


All schools and higher education institutions specified by Member States, and all institutions or organisations providing learning opportunities which have received over 50 % of their annual revenues from public sources over the last two years, or which are controlled by public bodies or their representatives, shall be treated by the Commission as having the necessary financial, professional and administrative capacity, together wi ...[+++]

Alle door de lidstaten gespecificeerde scholen en instellingen voor hoger onderwijs, alsmede alle instellingen of organisaties die leermogelijkheden aanbieden die de laatste twee jaar meer dan 50 % van hun jaarlijkse inkomsten van de overheid hebben ontvangen, of die onder het gezag staan van overheidsorganen of hun vertegenwoordigers, worden door de Commissie behandeld als beschikkend over de nodige financiële, professionele en administratieve capaciteit, samen met de nodige financiële stabiliteit, om projecten uit hoofde van dit programma uit te voeren; zij hoeven geen verdere documentatie voor te leggen om dit aan te tonen.


(4) The target group for such projects is primarily small institutions such as schools and adult education institutes, which generally have limited administrative resources.

(4) De doelgroep voor deze projecten bestaat voornamelijk uit kleine instellingen, zoals scholen en onderwijsinstituten voor volwassenen, die over het algemeen weinig administratief personeel hebben.


The main objective of this exhibition is to increase the awareness of the general public, including the local, regional and national administrations and the educational Institutes, as well as the architects and restoration specialists, of the cultural, social and economic importance of conservation and the revitalisation of the European architectural heritage.

Het hoofddoel van de tentoonstelling is de bewustmaking van een groot publiek, waaronder plaatselijke, regionale en nationale overheden, onderwijsinstellingen, architecten en restaurateurs, van het culturele, sociale en economische belang van het behoud en de exploitatie van het Europees architectonisch erfgoed.


The main objective of this exhibition is to increase the awareness of the general public, including the local, regional and national administrations and the educational Institutes, as well as the architects and restoration specialists, of the cultural, social and economic importance of conservation and revitalisation of the European architectural heritage.

De tentoonstelling beoogt in de eerste plaats een breed publiek, waartoe onder meer plaatselijke, regionale en landelijke overheden, onderwijsinstellingen, alsmede architecten en restaurateurs behoren, bewust te maken van het culturele, sociale en economische belang van de instandhouding en de exploitatie van het Europese architectonische erfgoed.




datacenter (1): www.wordscope.nl (v4.0.br)

Coordinate educational institution's administration ->

Date index: 2021-12-29
w