Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
CCEE
CECE
CEE
CEEC
Central Europe
Central and Eastern Europe
Central and Eastern European Countries
Central and Eastern European countries
Countries of Central and Eastern Europe
Countries of Eastern and Central Europe
Eastern Europe
Pre-accession Pact
Pre-accession Pact on cooperation against crime

Vertaling van "Countries Central and Eastern Europe " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
Humanitarian aid for non-member countries(central and Eastern Europe,CIS)

Humanitaire hulp aan derde landen(Midden-en Oost-Europa,GOS)


Central and Eastern European countries | Countries of Central and Eastern Europe | Countries of Eastern and Central Europe | CCEE [Abbr.] | CECE [Abbr.] | CEE [Abbr.] | CEEC [Abbr.]

landen in Midden- en Oost-Europa | Midden- en Oosteuropese landen | LMOE [Abbr.]


Pre-accession Pact | Pre-accession Pact on cooperation against crime | Pre-accession pact on organised crime between the Member States of the European Union and the applicant countries of Central and Eastern Europe and Cyprus | Pre-accession Pact on Organised Crime with the Applicant Countries of Central and Eastern Europe and Cyprus

Pretoetredingspact | Pretoetredingspact inzake georganiseerde criminaliteit tussen de lidstaten van de Europese Unie en de kandidaat-lidstaten van Midden- en Oost-Europa en Cyprus | pretoetredingspact voor samenwerking bij misdaadbestrijding


Central and Eastern Europe [ CEE | Central Europe | Eastern Europe ]

Midden- en Oost-Europa [ Centraal-Europa | Midden-Europa | Oost-Europa ]


Central and Eastern European Countries [ CEEC ]

landen in Midden- en Oost-Europa [ LMOE ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Accordingly, any reference in this Agreement and its annexes to "Central and Eastern European countries", "countries from Central and Eastern Europe", "recipient country (or countries)" or "recipient member country (or countries)" shall refer to Mongolia and each of such countries of the Southern and Eastern Mediterranean as well".

Elke verwijzing in deze Overeenkomst en de bijlagen daarbij naar "Centraal- en Oost-Europese landen", "landen in Centraal- en Oost-Europa", "ontvangend land (of ontvangende landen)" of "ontvangende lidstaat (of lidstaten)" heeft derhalve ook betrekking op Mongolië en op elk van de landen van het zuidelijke en oostelijke Middellandse Zeegebied".


Therefore, we should support what we call European values so that one country will not be debating – in the Europe of multilingualism – the need for a language law and another will not seek to sneak collective guilt as a mere footnote into the treaty, rather than European values. Therefore, the countries of Central and Eastern Europe need.

We moeten dus onze steun geven aan wat we Europese waarden noemen, zodat er in een land – in het veeltalige Europa – niet wordt gediscussieerd over de noodzaak van een taalwet en men in een ander land niet de collectieve schuld in het verdrag wil smokkelen, al was het maar als voetnoot, in plaats van Europese waarden. De Midden- en Oost-Europese landen hebben dan ook behoefte aan.


While the Western European governments are already thinking about drawing up their exit strategies, some countries in Central and Eastern Europe which have been worst affected by the crisis are still facing major recession in 2010 as well. Therefore, when it comes to devising exit strategies, it is vitally important to have some way of differentiating between countries.

Terwijl de West-Europese landen al nadenken over het opstellen van exitstrategieën, ziet een deel van de Midden- en Oost-Europese landen, die het hardst getroffen zijn door de crisis, zich ook in 2010 nog geconfronteerd met een ernstige recessie. Bij het opstellen van exitstrategieën is het dus cruciaal dat er verschil moet kan worden gemaakt tussen de landen.


In the Baltic countries, the economy has shrunk by 10%, and the President of the World Bank has estimated that the countries of Central and Eastern Europe need between DKK 236 billion and 266 billion. In addition, cracks are beginning to appear in cooperation between the Member States.

In de Baltische staten is sprake van een negatieve groei van 10%. Naar schatting van de president van de Wereldbank hebben de Midden- en Oost-Europese landen tussen de 236 en 266 miljard Deense kronen nodig. Daarnaast begint de samenwerking tussen de lidstaten scheuren te vertonen.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 32004R2278 - EN - Commission Regulation (EC) No 2278/2004 of 30 December 2004 amending Regulation (EC) No 2759/1999 laying down rules for the application of Council Regulation (EC) No 1268/1999 on Community support for pre-accession measures for agriculture and rural development in the applicant countries of central and eastern Europe in the pre-accession period - COMMISSION REGULATION - (EC) No 2278/2004 // amending Regulation (EC) No 2759/1999 laying down rules for the application of Council Regulation (EC) No 1268/1999 ...[+++]

EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 32004R2278 - EN - Verordening (EG) nr. 2278/2004 van de Commissie van 30 december 2004 houdende wijziging van Verordening (EG) nr. 2759/1999 tot vaststelling van uitvoeringsbepalingen voor Verordening (EG) nr. 1268/1999 van de Raad inzake steunverlening door de Gemeenschap voor pretoetredingsmaatregelen op het gebied van landbouw en plattelandsontwikkeling in de kandidaat-lidstaten in Midden- en Oost-Europa gedurende de pretoetredingsperiode - VERORDENING - r. 2278/2004 - VAN DE COMMISSIE // houdende wijziging van Verordening (EG) nr. 2759/1999 tot vaststelling van uitvoeringsbepalin ...[+++]


In order to provide pre-accession assistance to Croatia it is appropriate to include it as a beneficiary under Council Regulations (EEC) No 3906/89 of 18 December 1989 on economic aid to certain countries of Central and Eastern Europe (PHARE) , Council Regulation (EC) No 1267/1999 of 21 June 1999, establishing an instrument for structural policies for pre-accession (ISPA) and Council Regulation (EC) No 1268/1999 of 21 June 1999 on Community support for pre-accession measures for agriculture and rural development in the applicant countries of ...[+++]

Teneinde pretoetredingssteun aan Kroatië te verlenen dient dat land onder het toepassingsgebied te vallen van Verordening (EEG) nr. 3906/89 van de Raad van 18 december 1989 betreffende economische hulp aan bepaalde landen van Midden- en Oost-Europa (Phare) Verordening (EG) nr. 1267/1999 van de Raad tot instelling van een pretoetredingsinstrument voor structuurbeleid (ISPA) en Verordening (EG) nr. 1268/1999 van de Raad van 21 juni 1999 inzake steunverlening door de Gemeenschap voor pretoetredingsmaatregelen op het gebied van landbouw en plattelandsontwikkeling in de kandidaat-lidstaten in Midden- en Oost-Europa gedurende de pretoetredings ...[+++]


EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 32004R2008 - EN - Council Regulation (EC) No 2008/2004 of 16 November 2004 amending Regulation (EC) No 1268/1999 on Community support for pre-accession measures for agriculture and rural development in the applicant countries of central and eastern Europe in the pre-accession period - COUNCIL REGULATION - (EC) No 2008/2004 // amending Regulation (EC) No 1268/1999 on Community support for pre-accession measures for agriculture and rural development in the applicant countries ...[+++]

EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 32004R2008 - EN - Verordening (EG) nr. 2008/2004 van de Raad van 16 november 2004 tot wijziging van Verordening (EG) nr. 1268/1999 inzake steunverlening door de Gemeenschap voor pretoetredingsmaatregelen op het gebied van landbouw en plattelandsontwikkeling in de kandidaat-lidstaten in Midden- en Oost-Europa gedurende de pretoetredingsperiode - VERORDENING - r. 2008/2004 - VAN DE RAAD // tot wijziging van Verordening (EG) nr. 1268/1999 inzake steunverlening door de Gemeenschap voor pretoetredingsmaatregelen op het gebied van landbouw en plattelandsontwikkeling in de kandidaat-lidstat ...[+++]


(2) Therefore, Council Regulations (EEC) No 3906/89 of 18 December 1989 on economic aid to certain countries of central and eastern Europe(2), (EC) No 555/2000 of 13 March 2000 on the implementation of operations in the framework of the pre-accession strategy for the Republic of Cyprus and the Republic of Malta(3), (EC) No 2500/2001 of 17 December 2001 concerning pre-accession financial assistance for Turkey(4), (EC) No 1268/1999 of 21 June 1999 on Community support for pre-accession measures for agriculture and rural development in the applicant countries of ...[+++]

(2) Verordening (EEG) nr. 3906/89 van de Raad van 18 december 1989 betreffende economische hulp aan bepaalde landen in Midden- en Oost-Europa(2), Verordening (EG) nr. 555/2000 van de Raad van 13 maart 2000 betreffende de uitvoering van acties in het kader van de pretoetredingsstrategie voor de Republiek Cyprus en de Republiek Malta(3), Verordening (EG) nr. 2500/2001 van de Raad van 17 december 2001 betreffende financiële pretoetredingssteun voor Turkije(4), Verordening (EG) nr. 1268/1999 van de Raad van 21 juni 1999 inzake steunverlening door de Gemeenschap voor pretoetredingsmaatregelen op het gebied van landbouw en plattelandsontwikkel ...[+++]


(10) These countries are the members of the Group of 24, other than the Member States of the Community, the Republic of Cyprus and Malta, and the associated countries of central and eastern Europe, and participation relates to projects with the non-associated countries of central and eastern Europe eligible under the PHARE programme and such other countries the Community might subsequently decide to include.

(10) Dit zijn de landen van de Groep van 24 die geen lidstaat zijn van de Gemeenschap, de republieken Cyprus en Malta en de geassocieerde landen van Midden- en Oost-Europa; de deelneming heeft betrekking op projecten met de niet-geassocieerde landen van Midden- en Oost-Europa die in aanmerking komen voor het Phare-programma, alsook eventuele andere landen die de Gemeenschap later kan besluiten toe te laten.


19. At the end of 2000 the EU was allocating EUR 9 300 million in commitment appropriations and EUR 5 600 million in payment appropriations per annum to cooperation with third countries, with the bulk of this aid focused on five main areas, namely: the European Development Fund (EDF) for the ACP countries; the Asian and Latin American developing countries (ALA); Mediterranean third countries (MEDA); assistance for the countries of central and eastern ...[+++](PHARE); and technical assistance for the Commonwealth of Independent States (TACIS). These amounts did not include ECHO-managed humanitarian aid, the macrofinancial assistance managed by the Directorate-General for Economic and Financial Affairs or the new SAPRA and ISPA pre-accession instruments.

19. Eind 2000 bedroeg de financiële bijdrage van de EU aan de samenwerking met derde landen op jaarbasis zowat 9.300 miljoen euro aan vastleggingskredieten en 5.600 miljoen euro aan betalingskredieten. Het grootste deel van dit bedrag was bestemd voor 5 grote fondsen: het voor de ACS-landen bestemde Europees Ontwikkelingsfonds (EOF), steun aan de ontwikkelingslanden in Latijns-Amerika en Azië, steun aan de mediterrane derde landen (MEDA), steun aan de ...[+++]




datacenter (1): www.wordscope.nl (v4.0.br)

'Countries Central and Eastern Europe' ->

Date index: 2021-03-27
w