Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Interpreter in the process of developing his skills

Vertaling van "Interpreter in the process developing his skills " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
interpreter in the process of developing his skills

in opleiding zijnde tolk


Definition: A disorder in which the child, having previously made normal progress in language development, loses both receptive and expressive language skills but retains general intelligence; the onset of the disorder is accompanied by paroxysmal abnormalities on the EEG, and in the majority of cases also by epileptic seizures. Usually the onset is between the ages of three and seven years, with skills being lost over days or weeks. The temporal association between the onset of seizures and loss of language is variable, with one pre ...[+++]

Omschrijving: Een stoornis waarin het kind, na een aanvankelijk normale voortgang in taalontwikkeling, zowel receptieve als expressieve taalvaardigheden verliest bij gelijkblijvende intelligentie; het begin van de stoornis gaat samen met paroxismale afwijkingen van het EEG en in de meeste gevallen ook met epileptische insulten. Doorgaans ligt het begin bij een leeftijd tussen drie en zeven jaar, waarbij de vaardigheden verloren gaan in een tijdsbestek van dagen of weken. Het chronologisch verband van het optreden van insulten en het taalverlies is wisselend, waarbij het één enkele maanden tot twee jaar aan het ander voorafgaat (of ander ...[+++]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Civil participation refers to the process of working to make improvements in the public life of communities through developing knowledge, skills, values and motivation to achieve those improvements.

Civiele participatie verwijst naar het proces om verbeteringen te bewerkstelligen in het openbare leven van gemeenschappen door de ontwikkeling van kennis, vaardigheden, waarden en motivatie om deze verbeteringen te bereiken.


21. Stresses the need to include elements of entrepreneurial learning at all levels of education and training, since instilling entrepreneurial spirit among the young at an early stage and developing transversal skills linked to entrepreneurship, such as creativity, critical thinking, empathy, teamwork and a sense of initiative, contribute to young people’s personal and professional development and facilitate their transition into the job market; urges, in this respect, ...[+++]

21. benadrukt dat er in alle onderwijs- en opleidingsniveaus elementen van ondernemersvaardigheden moeten worden opgenomen, omdat het in een vroeg stadium bevorderen van de ondernemingsgeest van jongeren en het ontwikkelen van transversale vaardigheden die verband houden met ondernemen, zoals creativiteit, kritisch denken, empathie, teamwerk en het tonen van initiatief, bijdragen tot de persoonlijke en professionele ontwikkeling van jongeren en hun toegang tot de arbeidsmarkt vergemakkelijken; dringt in dit verband aan op een actieve dialoog en samenwerking tussen universiteiten en bedrijfsleven om onderwijsprogramma's te ontwikkelen die jongeren toerusten met de vereiste vaardigheden en competenties, en waardoor ondernemers worden aangemo ...[+++]


(v) development of skills in the areas of entrepreneurial processes, financial literacy, ICT literacy and skills, creative thinking, creativity, creative utility, problem- solving and an innovative mindset, self-confidence, confidence in one’s ideas, adaptability, team-building, project management, risk assessment and risk-taking, as well as specific business skills and knowledge;

(v) ontwikkeling van vaardigheden op het gebied van ondernemingsprocessen, financiële kennis, ICT-kennis en -vaardigheden, creatief denken, creativiteit, creatief nut, probleemoplossend denken en een innovatieve geest, zelfvertrouwen, vertrouwen in de eigen ideeën, aanpassingsvermogen, teambuilding, projectmanagement, het inschatten en nemen van risico's, alsmede specifieke commerciële kennis en vaardigheden;


Within the Bologna Process, employability is defined as ‘the ability to gain initial meaningful employment, or to become self-employed, to maintain employment, and to be able to move around within the labour market’. In this context, the role of higher education is to equip students with the knowledge, skills, and competences th ...[+++]

Binnen het Bologna-proces wordt inzetbaarheid gedefinieerd als "de mogelijkheid om meteen zinvol werk te vinden of zelfstandige te worden, aan het werk te blijven of zich vrij op de arbeidsmarkt te kunnen bewegen". In deze context is het de rol van hoger onderwijs om studenten toe te rusten met de kennis, vaardigheden en competenties die ze nodig hebben op de werkplek, en ze de mogelijkheid te bieden deze vaardigheden te ontwikkelen tijdens hun professionele carrière.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Making mobility a reality for all: by building on the positive experiences of the Erasmus+ programme and the European Solidarity Corps and expanding participation in them as well as by creating an EU Student Card to offer a new user-friendly way to store information on a person's academic records; The mutual recognition of diplomas: by initiating a new 'Sorbonne process', building on the "Bologna process", to prepare the ground for the mutual recognition of higher education and school leaving diplomas; Greater cooperation on curricula development: by makin ...[+++]

Mobiliteit voor iedereen: door voort te bouwen op de positieve ervaringen van het programma Erasmus+ en het Europees Solidariteitskorps, de deelname aan deze initiatieven te verruimen en een Europese studentenkaart te ontwikkelen om informatie over iemands academische achtergrond op een nieuwe en gebruiksvriendelijke manier op te slaan; De wederzijdse erkenning van diploma's:door een nieuw "Sorbonne-proces" op te starten dat voortbouwt op het "Bologna-proces" om het pad te effenen voor de wederzijdse erkenning van diploma's hoger onderwijs en einddiploma's; Meer samenwerking bij de ontwikkeling van leerplannen: door aanbevelingen te do ...[+++]


a skills audit means a process aimed at identifying and analysing the knowledge, skills and competences of an individual, including his or her aptitudes and motivations in order to define a career project and/or plan a professional reorientation or training project; the aim of a skills audit is to help the individual analyse his/her career background, to self-assess his/her position in the labour environment and to plan a career pathway, or in some cases to prepare for the validation of non-formal or informal learning outcomes.

Een beoordeling van de vaardigheden is een proces bedoeld om iemands kennis, vaardigheden en competenties, evenals diens bekwaamheden en motivaties, vast te stellen en te analyseren zodat er een loopbaanproject kan worden uitgestippeld en/of een omscholings- of opleidingsproject kan worden gepland. Doel van de beoordeling is de persoon in kwestie te helpen zijn loopbaanachtergrond te analyseren, zijn eigen positie in de werkomgeving te beoordelen en een loopbaantraject te plannen, of in sommige gevallen voorbereidingen te treffen voor ...[+++]


The Commission will make strategic use of relevant EU programmes and initiatives[17] to bring multilingualism closer to the citizen: run awareness-raising campaigns on the benefits of linguistic diversity and language learning for intercultural dialogue monitor citizens’ language skills through the Language Indicators and Eurobarometer surveys together with the Member States, exchange good practices, train and network legal interpreters and translators and develop specific translation tools to ...[+++]

De Commissie zal strategisch gebruik maken van relevante EU-programma's en initiatieven[17] om meertaligheid dichter bij de burger te brengen en zal daartoe: bewustmakingscampagnes organiseren waarbij wordt gewezen op de voordelen van taaldiversiteit en het leren van talen voor de interculturele dialoog; de talenkennis van de burgers monitoren aan de hand van de taalindicatoren en Eurobarometerenquêtes; samen met de lidstaten goede praktijkvoorbeelden uitwisselen, voorzien in opleiding en een netwerk voor juridische tolken en vertalers, en specifieke vertaalinstrumenten voor de toegang tot documenten ontwikkelen om de toegang tot de re ...[+++]


– for governments: use of ICT in an interdisciplinary approach in public administrations combined with organisational change, re-engineering processes and new skills in order to deliver innovative, citizen-centric services for all; advanced ICT-based research and solutions to improve democratic and participatory processes and the performance and quality of public sector services, interaction with and between administrations and governments, and support legislative and policy development processes in all stages of democracy;

- In de publieke sector: toepassing van ICT in interdisciplinair verband in overheidsdiensten in combinatie met organisatorische aanpassingen, het herontwerpen van processen en nieuwe vaardigheden teneinde innovatieve diensten voor iedereen aan te bieden waarbij de burger centraal staat; geavanceerde, op ICT gebaseerde onderzoekactiviteiten en oplossingen ter verbetering van democratische en inspraakprocessen, alsmede van de prestaties en kwaliteit van overheidsdiensten, de interactie met en tussen lagere overheden en het centrale ge ...[+++]


- for governments: use of ICT in an interdisciplinary approach in public administrations combined with organisational change, re-engineering processes and new skills in order to deliver innovative, citizen-centric services for all; advanced ICT based research and solutions to improve democratic and participatory processes (including e-democracy) and the performance and quality of public sector services, interaction with and between administrations and governments, and support legislative and policy development processes in all stages ...[+++]

- In de publieke sector: toepassing van ICT in interdisciplinair verband in overheidsdiensten in combinatie met organisatorische aanpassingen, het herontwerpen van processen en nieuwe vaardigheden teneinde innovatieve diensten voor iedereen aan te bieden waarbij de burger centraal staat; geavanceerde, op ICT gebaseerde onderzoekactiviteiten en oplossingen ter verbetering van democratische en inspraakprocessen (met inbegrip van e-democratie), alsmede van de prestaties en kwaliteit van overheidsdiensten, de interactie met en tussen lager ...[+++]


EQUAL is also trying to make the reintegration process "demand-driven" rather than "supply-directed", which means that the client, i.e. the individual with a disability should be "empowered" to become the lead actor in the process through the best possible development of his/her skills and knowledge.

EQUAL tracht ook het reïntegratieproces eerder te richten op de "vraag" dan op het "aanbod", wat betekent dat de rol van de cliënt, d.w.z. het individu met een handicap, wordt versterkt om de hoofdspeler in het proces te worden door de best mogelijke ontwikkeling van zijn/haar vaardigheden en kennis.




Anderen hebben gezocht naar : Interpreter in the process developing his skills     


datacenter (1): www.wordscope.nl (v4.0.br)

'Interpreter in the process developing his skills' ->

Date index: 2023-08-14
w