Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Choice of transport mode
Connectionless-mode transport protocol
Connectionless-mode transport service
Ensure safe operation of Mode S radar systems
European market opportunities for modes of transport
Maintain counterweight inside modes of transport
Maintain counterweight of transport modalities
Markets for different modes of transportation
Markets for modes of transport
Markets for modes of transportation
Mode of transport
Multi-modal transport system
Multi-mode transport system
Multimodal transport system
Preserve counterweight inside modes of transport

Vertaling van "Mode transport " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
multimodal transport system | multi-modal transport system | multi-mode transport system

multimodaal vervoerssysteem


connectionless-mode transport service

connectionless transportdienst | verbindingsloze transportdienst


connectionless-mode transport protocol

connectionless transportprotocol | verbindingsloos transportprotocol


Nontraffic accident of specified type but victim's mode of transport unknown

gespecificeerd soort niet-verkeersongeval waarbij wijze van vervoer van slachtoffer onbekend is


Traffic accident of specified type but victim's mode of transport unknown

gespecificeerd soort verkeersongeval waarbij wijze-van-vervoer van slachtoffer onbekend is


European market opportunities for modes of transport | markets for different modes of transportation | markets for modes of transport | markets for modes of transportation

markten voor transportmodi | markten voor vervoerswijzen


maintain counterweight of transport modalities | preserve counterweight inside modes of transport | ensure appropriate mass distribution in modes of transport | maintain counterweight inside modes of transport

tegengewicht in vervoersmiddelen behouden


mode of transport [ Choice of transport mode(STW) ]

wijze van vervoer


configure Mode S radars with appropriate Interrogator Codes | ensure safe operation of Mode S radar systems | coordinate the allocation of Mode S radars to Interrogator Codes | match Mode S radar systems with allocated Interrogator Codes

toewijzing van Mode S-radars aan ondervragingscodes coördineren


Occupant of heavy transport vehicle injured in transport accident

inzittende van vrachtwagen gewond bij vervoersongeval
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
6. Considers that the development of passenger and freight transport is largely dependent on the effective use of the various modes of transport, and that European transport policy should therefore be based on efficient co-modality, where the use of the most energy-efficient and sustainable transport modes should be prioritised where possible; believes that this will lead to an optimal rebalancing between the different transport modes, and will provide for interoperability within and between the modes, promote more sustainable transp ...[+++]

6. is van mening dat de ontwikkeling van het passagiers- en vrachtvervoer in hoge mate samenhangt met een doeltreffend gebruik van de verschillende wijzen van vervoer, en dat het Europees vervoersbeleid daarom gebaseerd moet zijn op een efficiënte co-modaliteit, waarbij het gebruik van de energiezuinigste en duurzaamste vervoerswijzen waar mogelijk de voorkeur moet krijgen; is van mening dat hiermee een optimale herverdeling van het gebruik van de verschillende wijzen van vervoer bereikt kan worden en interoperabiliteit mogelijk wordt binnen en tussen de verschillende wijzen van vervoer, en dat tevens een duurzamere vervoers- en logisti ...[+++]


Calls on the Commission to produce, in cooperation with the Member States and in consultation with all stakeholders concerned, a specific standard EU-wide complaint form for each transport mode, which should be translated into all EU Member States’ official languages and should be accessible for all passengers, including the blind, and available in different modes, at the booking stage, at all terminals and online; calls on the Commission to propose a maximum time limit which should be laid down for all modes and should apply to both passengers submitting complaints and transport operators and n ...[+++]

dringt er bij de Commissie op aan om, in samenwerking met de lidstaten en in overleg met alle belanghebbenden, een specifiek in de hele EU geldend uniform klachtenformulier voor iedere vervoerswijze te creëren, dat moet worden vertaald naar alle officiële talen van de EU-lidstaten en toegankelijk moet zijn voor alle reizigers, met inbegrip van blinde reizigers, en dat in verschillende vormen, in de boekingsfase, op alle terminals en online beschikbaar moet zijn; verzoekt de Commissie een voor alle vervoerswijzen geldende maximale termijn voor te stellen voor de indiening van klachten door reizigers en de afhandeling ervan door vervoerse ...[+++]


Is aware that there are structural differences within individual transport modes and that any single cross-cutting regulation on passenger rights must take this into account; recognises that such a regulation cannot be drawn up at present, as the regulations on passenger rights in waterborne and bus and coach transport have not yet entered into force, although it must be the declared aim in the medium term; believes, however, that a holistic approach is needed, so as to integrate all passenger rights – inter alia to compensation, reimbursement and information – into a common legislative framewo ...[+++]

is zich ervan bewust dat er binnen de afzonderlijke vervoerstakken structurele verschillen bestaan en dat hiermee in iedere alomvattende intermodale verordening inzake passagiersrechten rekening moet worden gehouden; erkend dat een dergelijke verordening op dit moment nog niet kan worden opgesteld, aangezien de verordeningen betreffende passagiersrechten in de scheepvaart en het bus- en touringcarvervoer nog niet in werking zijn getreden, maar benadrukt dat ernaar moet worden gestreefd deze op de middellange termijn tot stand te brengen; is evenwel van mening dat een holistische benadering nodig is om alle passagiersrechten, waaronder ...[+++]


Points to the need, for all modes, for a unambiguous definition of the relevant terms and especially of ‘extraordinary circumstances’, as this would enable carriers to apply the rules more consistently, give passengers a valid tool with which to assert their rights, and reduce the variations that now exist as regards national enforcement, as well as the scope for legal challenges to compensation rules; calls on the Commission to draw up the necessary legislative proposals, involving transport stakeholders and taking note of the relev ...[+++]

wijst erop dat er voor alle vervoerswijzen een ondubbelzinnige definitie moet komen van de relevante voorwaarden en met name van de "buitengewone omstandigheden", aangezien dit de vervoersondernemingen in staat zou stellen de regels op meer consistente wijze toe te passen, het reizigers een extra instrument zou bieden om hun rechten te doen gelden, en het de huidige verschillen op het gebied van nationale handhaving en de ruimte voor het aanvechten van compensatieregels zou verminderen; verzoekt de Commissie hiertoe met de noodzakelijke wetsvoorstellen te komen en hierbij de belanghebbenden uit de vervoerssector te betrekken alsook rekening te houden met de relevante uitspraken van het Europees Hof van Justitie; benadrukt dat bij een derg ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Calls on the Commission therefore, at this stage, to draw up guidelines on the application and implementation of rights in all transport modes which will not have the effect of either standardising the laws or watering down passenger rights, and which recognise the differing requirements of each mode as well as aspects common to all;

roept de Commissie daarom op om thans met richtsnoeren te komen voor de toepassing en tenuitvoerlegging van de rechten in alle vervoerswijzen, die noch een harmonisatie van de wettelijke voorschriften, noch een verwatering van de passagiersrechten tot gevolg mogen hebben en waarin de verschillende vereisten met betrekking tot iedere afzonderlijke vervoerswijze evenals de gemeenschappelijke aspecten ervan worden erkend;


Points to the need for the forthcoming Commission initiatives concerning passenger rights to tackle what is missing in the fragmented state of the existing regulations, namely a seamless travel chain for all passengers across all modes of transport; in the upcoming reviews of the EU rules on passenger rights (for air, rail, waterborne and road transport), improved convergence between the different legislation in those four areas should be considered as a priority and amendments introduced accordingly;

wijst op het belang van de aangekondigde initiatieven van de Commissie inzake passagiersrechten die moeten voorzien in de missende schakel in de bestaande gefragmenteerde verordeningen, namelijk een consistente vervoersketen voor alle reizigers en alle vervoerswijzen; is van mening dat bij de komende herzieningen van de EU-regels inzake passagiersrechten (in het lucht-, spoor-, en wegvervoer en in de scheepvaart) in de eerste plaats moet worden gestreefd naar een betere samenhang van de verschillende wetgeving in deze vier sectoren en dat deze wetgeving dienovereenkomstig moet worden gewijzigd;


12. Considers that the development of passenger and freight transport as a whole is largely dependent on effective use of the various modes of transport, and that the goal of European transport policy should therefore be efficient comodality, which is closely linked to the decarbonisation, safety and economic aspects of transport; believes that this will lead to an optimal reallocation between the different transport modes and a shift towards more sustainable transport modes, and will provide for interoperability within and between t ...[+++]

12. is van oordeel dat de ontwikkeling van het passagiers- en goederenvervoer in zijn geheel grotendeels afhankelijk is van het effectieve gebruik van de verschillende vormen van vervoer en dat het Europese vervoersbeleid dus dient te berusten op een efficiënte comodaliteit, die nauw samenhangt met vermindering van het koolstofgebruik, de veiligheid en de economische aspecten van het vervoer; is van oordeel dat dit zal leiden tot een optimale reallocatie tussen de verschillende vormen van vervoer en een verschuiving naar duurzamer vormen van vervoer, waarbij gestreefd moet worden naar interoperabiliteit tussen en binnen deze verschillen ...[+++]


12. Considers that the development of passenger and freight transport as a whole is largely dependent on effective use of the various modes of transport, and that the goal of European transport policy should therefore be efficient comodality, which is closely linked to the decarbonisation, safety and economic aspects of transport; believes that this will lead to an optimal reallocation between the different transport modes and a shift towards more sustainable transport modes, and will provide for interoperability within and between t ...[+++]

12. is van oordeel dat de ontwikkeling van het passagiers- en goederenvervoer in zijn geheel grotendeels afhankelijk is van het effectieve gebruik van de verschillende vormen van vervoer en dat het Europese vervoersbeleid dus dient te berusten op een efficiënte comodaliteit, die nauw samenhangt met vermindering van het koolstofgebruik, de veiligheid en de economische aspecten van het vervoer; is van oordeel dat dit zal leiden tot een optimale reallocatie tussen de verschillende vormen van vervoer en een verschuiving naar duurzamer vormen van vervoer, waarbij gestreefd moet worden naar interoperabiliteit tussen en binnen deze verschillen ...[+++]


Unlike its predecessor (the PACT programme, 1998-2001) Marco Polo could support interventions in individual sectors of the transport markets whereas PACT only concerned combined (different modes) transport projects.

In tegenstelling tot zijn voorganger (het PACT-programma, 1998-2001) zou Marco Polo interventies in individuele sectoren van de vervoersmarkt kunnen steunen, terwijl PACT slechts betrekking had op projecten inzake gecombineerd vervoer (met verschillende vervoersmodaliteiten).


79. Welcomes the announcement by the Commission that this year it will be presenting a proposal for a framework directive on the levying of infrastructure charges for all modes of transport, taking into account the external costs relating to the use of each mode of transport; regards the fair allocation of external costs for each mode of transport as a key element of a sustainable transport policy, both from the point of view of fair competition between the individual modes of transport, and from the point of view of effective enviro ...[+++]

79. is ingenomen met de aankondiging van de Commissie om nog dit jaar een kaderrichtlijn voor te stellen voor de in rekening brenging van de infrastructuurkosten aan alle vormen van verkeer, waarin ook rekening zal worden gehouden met de externe kosten van het gebruik van de verschillende vormen van vervoer; is van oordeel dat een rechtvaardige doorberekening van de externe kosten aan elke vorm van vervoer enerzijds bevorderlijk is voor een eerlijke mededinging tussen de verschillende vormen van vervoer, en anderzijds ook ten goede komt aan een effectieve milieubescherming en daardoor een centraal element vormt van elk duurzaam vervoers ...[+++]


w