Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Manage financial transactions of fuel station
Manage the financial transactions of a fuel station
Oversee financial transactions
Oversee financial transactions of fuel station
Regulate financial transactions of fuel station
Trace financial transaction
Trace financial transactions
Track financial transactions

Vertaling van "Oversee financial transactions fuel station " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
oversee financial transactions of fuel station | regulate financial transactions of fuel station | manage financial transactions of fuel station | manage the financial transactions of a fuel station

financiële transacties van een tankstation beheren


oversee financial transactions | trace financial transaction | trace financial transactions | track financial transactions

financiële transacties natrekken | financiële transacties traceren
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
17. Calls for the EU and the developed countries to scale up their funding for mitigation, adaptation, technology development and transfer, and capacity building in developing countries; reiterates its call for the EU and the developed countries to honour their collective commitment to providing new and additional climate finance – from public and private bilateral and multilateral sources – amounting to USD 100 billion by 2020; to that effect, calls for the EU to increase financial support for climate action in developing countries, by using new sources of finance, such as Emission Trading Scheme (ETS) auction revenues and ...[+++]

17. doet een beroep op de EU en de ontwikkelde landen om hun financiering voor mitigatie, aanpassing, de ontwikkeling en overdracht van technologie en de capaciteitsopbouw in ontwikkelingslanden te verhogen; herhaalt zijn verzoek aan de EU en de ontwikkelde landen om zich te houden aan hun gemeenschappelijke toezegging om nieuwe en bijkomende klimaatmaatregelen te financieren, uit publieke en particuliere bilaterale en multilaterale bronnen, ten bedrage van 100 miljard USD tegen 2020; doet te dien einde een beroep op de EU om haar financiële steun voor klimaatactie in ontwikkelingslanden te verhogen door nieuwe financieringsbronnen aan ...[+++]


Specific actions until 2016 Regulatory framework 2014: Adopt proposal for emission limits for new engines (Commission) 2015/16: Explore further emission limits for existing engines (Commission) 2014: Amend the rules[24] to allow the transportation of LNG (UN-ECE, Member States and Commission) Making infrastructure ready for LNG use 2014: Deploy the EU’s alternative fuel strategy, including adoption of technical standards for inland waterway LNG bunkering and use of LNG as a fuel (Member States and sector, in particular ports, waterway authoritie ...[+++]

Specifieke acties tot 2016 Regelgevingskader 2014: goedkeuring van voorstel voor emissiegrenswaarden voor nieuwe motoren (door de Commissie) 2015/16: verder onderzoek naar emissiegrenswaarden voor bestaande motoren (door de Commissie) 2014: wijziging van de voorschriften om vervoer van lng[24] mogelijk te maken (door de VN-ECE, de lidstaten en de Commissie) De infrastructuur gereedmaken voor lng-gebruik 2014: uitvoering van de EU-strategie voor alternatieve brandstoffen, met inbegrip van de goedkeuring van technische normen voor het bunkeren van lng voor de binnenvaart en het gebruik van lng als brandstof (door de lidstaten en de sector, ...[+++]


The introduction of an exclusion list of types of projects/technologies ECAs will not support, including the phasing out of financial transactions for fossil fuel projects;

de introductie van een uitsluitingslijst van soorten projecten/technologieën die zij niet zullen steunen, met inbegrip van een geleidelijke afschaffing van financiële transacties voor projecten voor de winning van fossiele brandstoffen;


– This year’s budget debate again underlines the need to agree a meaningful system of own resources for the EU. The annual squabbling over the budgets between the European institutions leads to chaotic decision making and creates an acrimonious diversion, which could be so easily avoided through an own resources system, such as allocating part of the revenue from an EU financial transaction tax, a tax on aviation fuel or a carbon tax to ...[+++]

– (EN) Het begrotingsdebat van dit jaar onderstreept maar weer eens dat we het nodig eens moeten worden over een zinvol systeem van eigen middelen van de EU. Het jaarlijkse gekibbel over de begrotingen tussen de Europese instellingen leidt tot chaotische besluitvorming en leidt de aandacht af van wat echt belangrijk is, wat gemakkelijk zou kunnen worden voorkomen door een systeem van eigen middelen op te zetten, bijvoorbeeld door een deel van de inkomsten van een EU-belasting op financiële ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Specific actions until 2016 Regulatory framework 2014: Adopt proposal for emission limits for new engines (Commission) 2015/16: Explore further emission limits for existing engines (Commission) 2014: Amend the rules[24] to allow the transportation of LNG (UN-ECE, Member States and Commission) Making infrastructure ready for LNG use 2014: Deploy the EU’s alternative fuel strategy, including adoption of technical standards for inland waterway LNG bunkering and use of LNG as a fuel (Member States and sector, in particular ports, waterway authoritie ...[+++]

Specifieke acties tot 2016 Regelgevingskader 2014: goedkeuring van voorstel voor emissiegrenswaarden voor nieuwe motoren (door de Commissie) 2015/16: verder onderzoek naar emissiegrenswaarden voor bestaande motoren (door de Commissie) 2014: wijziging van de voorschriften om vervoer van lng[24] mogelijk te maken (door de VN-ECE, de lidstaten en de Commissie) De infrastructuur gereedmaken voor lng-gebruik 2014: uitvoering van de EU-strategie voor alternatieve brandstoffen, met inbegrip van de goedkeuring van technische normen voor het bunkeren van lng voor de binnenvaart en het gebruik van lng als brandstof (door de lidstaten en de sector, ...[+++]


19. Without prejudging different international instruments for creating revenue for financing climate action in developing countries (tax on financial transactions, international bunker fuel tax, etc), considers that at least an annual EUR 120 billion in international public financing will be needed; highlights that, in order to avoid double-counting, the carbon market cannot be considered as providing finance support to developing countries;

19. is van oordeel dat voor klimaatmaatregelen in de ontwikkelingslanden een jaarlijks bedrag van ten minste 120 miljard euro aan internationale overheidsfinanciering noodzakelijk zal zijn, zonder vooruit te lopen op verschillende internationale instrumenten om financiële middelen te creëren voor de financiering van klimaatmaatregelen in ontwikkelingslanden (belasting op kapitaaltransacties, internationale belasting op bunkerbrandstof, enz.); benadrukt dat, om dubbele tellingen te vermijden, de handel in emissierechten niet beschouwd mag worden als een manier om ontwikkelingslanden financieel te steunen;


F. whereas the conference in Paris from 28 February to 1 March seeks to make progress on the agreement of international levies, with a particular focus on four levies: a levy on international financial transactions; a levy on capital flows to and from countries that lack transparent banking practices; a levy on air fuel and a levy on airline tickets,

F. overwegende dat de Conferentie te Parijs van 28 februari t/m 1 maart vorderingen wil maken met overeenstemming over internationale heffingen, met speciale aandacht voor vier heffingen: een heffing op internationale financiële transacties, een heffing op kapitaalstromen van en naar landen die geen transparante bankpraktijken kennen, een heffing op vliegtuigbrandstof en een heffing op vliegtickets,


PURSUANT TO ARTICLE 85 ( 3 ) OF THE TREATY AND SUBJECT TO ARTICLES 11 TO 13 OF THIS REGULATION , IT IS HEREBY DECLARED THAT ARTICLE 85 ( 1 ) OF THE TREATY SHALL NOT APPLY TO AGREEMENTS TO WHICH ONLY TWO UNDERTAKINGS ARE PARTY AND WHEREBY ONE PARTY , THE RESELLER , AGREES WITH THE OTHER , THE SUPPLIER , IN CONSIDERATION FOR THE ACCORDING OF SPECIAL COMMERCIAL OR FINANCIAL ADVANTAGES , TO PURCHASE ONLY FROM THE SUPPLIER , AN UNDERTAKING CONNECTED WITH THE SUPPLIER OR ANOTHER UNDERTAKING ENTRUSTED BY THE SUPPLIER WITH THE DISTRIBUTION OF HIS GOODS , CERTAIN PETROLEUM-BASED MOTOR-VEHICLE FUELS OR CERTAIN PETROLEUM-BASED MOTOR-VEHICLE AND OTHER FUELS SPECIFIED IN THE AGREEMENT FOR RESALE IN A SERVICE STATION DESIGNATED IN THE AGREEMENT .

Artikel 85 , lid 1 , van het Verdrag wordt overeenkomstig artikel 85 , lid 3 , van het Verdrag onder de in de artikelen 11 tot en met 13 van deze verordening genoemde voorwaarden buiten toepassing verklaard voor overeenkomsten waarbij slechts twee ondernemingen partij zijn en waarbij de ene contractpartij , de wederverkoper , zich als tegenprestatie voor de toekenning van bijzondere economische of financiële voordelen jegens de andere contractpartij , de leverancier , verbindt , bepaalde , uit aardolie verkregen brandstoffen voor motorvoertuigen of bepaalde brandstoffen voor motorvoertuigen en bepaalde andere brandstoffen , die in de overeenkomst zijn genoemd , met het oog op de wederverkoop in een door de overeenkomst aangeduid tankstation ...[+++]




datacenter (1): www.wordscope.nl (v4.0.br)

'Oversee financial transactions fuel station' ->

Date index: 2022-03-16
w