Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Higher octane molecule creation process
Hydrocarbon isomerisation processes
Process of higher octane molecule creation
Process of hydrocarbon isomerisation

Vertaling van "Process higher octane molecule creation " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
higher octane molecule creation process | process of higher octane molecule creation | hydrocarbon isomerisation processes | process of hydrocarbon isomerisation

isomerisatieprocessen voor koolwaterstoffen
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
3. Is aware of the role the Bologna Process has in the creation of a Europe of Knowledge; highlights that the dissemination of knowledge, education and research is a key element of the Europe 2020 strategy and contributes to fostering European citizenship; also highlights, however, the need for consultation within the higher education community (teachers, students and non‑teaching staff) in order to understand the opposition to reforms linked with the Bologna Process, as well as the need to guarantee public educ ...[+++]

3. is zich bewust van de belangrijke rol die het Bologna-proces speelt bij de totstandbrenging van een op kennis gebaseerd Europa; benadrukt dat de verspreiding van kennis, onderwijs en onderzoek een wezenlijk onderdeel vormt van de Europa 2020-strategie en bijdraagt aan de bevordering van het Europees burgerschap; wijst echter ook op de behoefte aan overleg binnen het hoger onderwijs (docenten, studenten en niet-onderwijzend personeel) om de weerstand tegen hervormingen in het kader van het Bologna-proces te kunnen begrijpen, alsme ...[+++]


3. Is aware of the role the Bologna Process has in the creation of a Europe of Knowledge; highlights that the dissemination of knowledge, education and research is a key element of the Europe 2020 strategy and contributes to fostering European citizenship; also highlights, however, the need for consultation within the higher education community (teachers, students and non-teaching staff) in order to understand the opposition to reforms linked with the Bologna Process, as well as the need to guarantee public educ ...[+++]

3. is zich bewust van de belangrijke rol die het Bologna-proces speelt bij de totstandbrenging van een op kennis gebaseerd Europa; benadrukt dat de verspreiding van kennis, onderwijs en onderzoek een wezenlijk onderdeel vormt van de Europa 2020-strategie en bijdraagt aan de bevordering van het Europees burgerschap; wijst echter ook op de behoefte aan overleg binnen het hoger onderwijs (docenten, studenten en niet-onderwijzend personeel) om de weerstand tegen hervormingen in het kader van het Bologna-proces te kunnen begrijpen, alsme ...[+++]


G. whereas the real purpose of the Bologna Process is to support mobility and internationalisation, as well as to ensure compatibility and comparability in standards and quality of different higher educational systems while respecting the autonomy of universities and thus contributing to the creation of an authentically democratic European area that offers equal opportunities for citizens;

G. overwegende dat het werkelijke doel van het Bologna-proces is om mobiliteit en internationalisering te bevorderen, alsmede om de compatibiliteit en de vergelijkbaarheid van de normen en de kwaliteit van verschillende hogeronderwijsstelsels te waarborgen, waarbij tegelijkertijd de autonomie van universiteiten geëerbiedigd wordt en zodoende wordt bijgedragen aan de totstandbrenging van een authentiek democratische Europese ruimte waarin burgers gelijke mogelijkheden worden geboden;


66. Points out that the 2012 Biannual Ministerial Meeting in Bucharest must take into account the fact that the creation of the EHEA enables the EU and the Member States to make a strong and unified contribution to the Bologna Process on the basis of their shared responsibilities on the issue of higher education, their joint participation in the process, and their share ...[+++]

66. wijst erop dat op de tweejaarlijkse ministeriële bijeenkomst in 2012 in Boekarest rekening moet worden gehouden met het feit dat de oprichting van de EHOR de EU en de lidstaten in staat stelt om, in overeenstemming met de beleidsverklaringen van de EU-instellingen, een sterke en eensgezinde bijdrage te leveren aan het Bologna-proces op basis van hun gedeelde verantwoordelijkheden inzake hoger onderwijs, hun gezamenlijke deelname aan dit proces en hun gedeelde toezegging om actie ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
(8) The intergovernmental Bologna process of 46 participating countries has resulted in progress to make European higher education more competitive internationally and in reforming some aspects of higher education, including measures to increase mobility and make Europe's citizens more employable through the creation of the European Higher Education Area.

(8) Het intergouvernementele proces van Bologna met 46 deelnemende landen heeft ertoe geleid dat het Europees hoger onderwijs op internationaal niveau concurrerender is geworden en dat een aantal aspecten van het hoger onderwijs is hervormd; dit behelst tevens maatregelen om de mobiliteit te vergroten en Europese burgers meer inzetbaar voor de arbeidsmarkt te maken door de Europese ruimte voor hoger onderwijs tot stand te brengen.


The objective of the Bologna process is the creation of a European Higher Education Area (an objective set for 2010) in which the mobility of university students and workers with higher educational attainment levels will be made easier as a consequence of a common Bachelor – Master – PhD degree structure.

Het doel van het Bolognaproces is de totstandbrenging (in 2010) van een Europese ruimte voor het hoger onderwijs waarin de mobiliteit van studenten en werkenden met een hogeronderwijsdiploma dankzij een gemeenschappelijke bachelor-masterstructuur zal worden vergemakkelijkt.


The activities to be carried out under this line of action are intended to facilitate the identification and wide diffusion of best practice in methods, processes and operations to achieve higher quality, greater efficiency and effectiveness in the creation, use and distribution of digital content.

De in het kader van deze actielijnen te verrichten activiteiten moeten de inventarisatie en brede verspreiding van beste praktijken op het gebied van methoden, processen en operaties vergemakkelijken teneinde een hogere kwaliteit, efficiëntie en doeltreffendheid bij ontwikkeling, gebruik en verspreiding van digitale inhoud te bereiken.


In this connection, the "Common Quality Assurance Framework " for the development of quality vocational training (as part of the follow-up to the Copenhagen Declaration) and the creation of a platform for quality assurance or accreditation in higher education (in conjunction with the Bologna process) should be top priorities for Europe.

In dit verband moeten het "gemeenschappelijk kwaliteitsborgingskader" voor de ontwikkeling van kwalitatief hoogwaardige beroepsopleiding (als onderdeel van de follow-up van de Verklaring van Kopenhagen) en de oprichting van een platform voor kwaliteitsborging of accreditatie in het hoger onderwijs (tegelijk met het proces van Bologna) hoge prioriteiten voor de Europese Unie zijn.


The Communist Party of Greece is radically opposed to the Bologna process, to private universities, to interventions via the Green Paper, to the so-called European area of higher education and, of course, to the creation of a seat of European universities, all of which eradicate independence and the free circulation of ideas.

De communistische partij van Griekenland is absoluut gekant tegen het proces van Bologna, tegen particuliere universiteiten, tegen de in het Groenboek voorgestelde maatregelen en tegen de zogenaamde Europese ruimte van hoger onderwijs, en natuurlijk zijn wij ook tegen de oprichting van een zetel van de Europese universiteiten.


White paper : priority issues According to Mr Flynn, the following priority issues should be addressed in the White Paper : - the need to stimulate job creation - promotion of higher labour standards - promotion of integration and an active society - advancing equality of treatment between women and men - increasing the mobility of the workforce - better exploitation of the resources of the European Social Fund, and - democratisation of the decision-making process Mr Flynn ...[+++]

Witboek: voorrangsgebieden Volgens de heer Flynn dienen de volgende vraagstukken met voorrang in het Witboek te worden behandeld: - stimulering van het scheppen van arbeidsplaatsen - bevordering van hogere arbeidsstandaards - stimulering van integratie en een actieve samenleving - bevordering van gelijke kansen voor mannen en vrouwen - vergroten van de mobiliteit van de arbeidskrachten - betere benutting van de middelen van het Europees Sociaal Fonds - democratisering van de besluitvorming. Ten slotte benadrukte de heer Flynn de rol v ...[+++]




datacenter (1): www.wordscope.nl (v4.0.br)

'Process higher octane molecule creation' ->

Date index: 2021-03-07
w