Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Agricultural conversion rate
Agricultural unit of account
Aquatic resources growth rate calculating
CFC production rate
CRA
Calculate aquatic resources growth rate
Calculating aquatic resources growth rate
Chlorofluorocarbon production rate
Compare provider shipping rates
Compare shipping rates across providers
Credit agency
Credit assessment
Credit rating
Credit rating agency
Determine flow rate enhancement
Determining flow rate enhancement
Determining of flow rate enhancement
Dual exchange rate
Evaluating flow rate enhancement
Exchange rate
Forecast aquatic resources growth rate
Green exchange rate
Green rate
Green unit of account
Have access to shipping rates
Hourly capacity
International rating agency
Mercantile agency
Output per hour
Output rate per hour
Per-hour output
Production per hour
Production rate
Production rate per hour
Rate controlling step
Rate limiting step
Rate of output
Rate of production
Rate-determining step
Rating agency
Representative rate

Vertaling van "Rate production " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
hourly capacity | output per hour | output rate per hour | per-hour output | production per hour | production rate | production rate per hour | rate of output | rate of production

uurvermogen


CFC production rate | chlorofluorocarbon production rate

productiecijfer van chloorfluorkoolwaterstoffen


production rate | rate of production

productie | productiesnelheid


representative rate [ agricultural conversion rate | agricultural unit of account | green exchange rate | green rate | green unit of account ]

representatieve koers [ groene deviezen | groene koers | groene rekeneenheid | groene valuta | groene wisselkoers | landbouwrekeneenheid | omrekeningskoers voor de landbouw | representatieve omrekeningskoers ]


exchange rate [ dual exchange rate ]

wisselkoers [ dubbele wisselkoers ]


aquatic resources growth rate calculating | forecast aquatic resources growth rate | calculate aquatic resources growth rate | calculating aquatic resources growth rate

groeitempo berekenen van aquatische hulpbronnen


credit rating [ CRA | credit agency | credit assessment | credit rating agency | international rating agency | mercantile agency | Rating agency(STW) ]

kredietrating [ kredietbeoordelaar | kredietbeoordeling | kredietbeoordelingsbureau | kredietwaardigheidsbeoordelaar | kredietwaardigheidsbeoordeling | ratingbureau ]


determining flow rate enhancement | evaluating flow rate enhancement | determine flow rate enhancement | determining of flow rate enhancement

verbetering stroomsnelheid vaststellen


compare provider shipping rates | use shipping rate information to prepare bids for clients | compare shipping rates across providers | have access to shipping rates

toegang tot verzendingstarieven hebben


Rate controlling step | Rate-determining step | Rate limiting step

Snelheidsbepalende stap
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Between 2007 and 2013, the production of crude steel in the EU-27 decreased from 210.1 million tonnes to 166.2 million tonnes (− 20.9 %; − 3.8 % annual growth rate), whereas, at worldwide level, production increased from 1 348.1 million tonnes to 1 649.3 million tonnes (+ 22.3 %; + 3.4 % annual growth rate). As a consequence and according to data referred to by the Belgian authorities, in the period 2007-2013, the EU’s share of steel production continuously decreased (from 16 % of global steel production in 2007 to 10 % in 2013).

Tussen 2007 en 2013 is de productie van ruw staal in de EU-27 gedaald van 210,1 miljoen ton naar 166,2 miljoen ton (- 20,9 %; −3,8 % groei per jaar), overwegende dat de productie wereldwijd steeg van 1 348,1 miljoen ton tot 1 649,3 miljoen ton (+ 22,3 %, + 3,4 % groei per jaar); Bijgevolg en volgens de gegevens waarnaar de Belgische autoriteiten verwijzen, is het aandeel van de EU in de productie van staal in de periode 2007-2013 voortdurend gedaald (van 16 % van de wereldwijde staalproductie in 2007 tot 10 % in 2013).


2. For aid granted by quantity of marketed product or product to be used in a specific way, without prejudice to Articles 30 to 33, the operative event for the exchange rate shall be the first operation which guarantees, after the products are taken over by the operator concerned, the appropriate use of the products in question and entails grant of the aid.

2. Voor steun die wordt verleend per hoeveelheid in de handel gebracht of op specifieke wijze te gebruiken product, is onverminderd de artikelen 30 tot en met 33 het ontstaansfeit voor de wisselkoers de eerste handeling die, nadat het product door de betrokken marktdeelnemer is overgenomen, een passend gebruik van het product waarborgt en tot verlening van de steun leidt.


However, the rapporteur notes that automatic indexation of minimum rates would remove Member State control over the level of future EU minimum rates. The rapporteur fears also that the implementation of the directive as proposed by the European Commission would result in increased prices in for example for coal, natural gas, heating oil and diesel oil and will have direct negative social impact due to increased prices of heat and manufactured products to be paid by the end users.

De rapporteur merkt echter op dat een automatische indexering van de minimumtarieven zou betekenen dat de lidstaten geen controle meer hebben over het niveau van toekomstige minimumtarieven in de EU. De rapporteur vreest bovendien dat de uitvoering van de door de Commissie voorgestelde richtlijn de prijzen van bijvoorbeeld steenkool, aardgas, stookolie en diesel zou opdrijven, wat directe gevolgen op sociaal vlak kan hebben, aangezien het de consument is die uiteindelijk opdraait voor de hogere kosten voor verwarming en afgewerkte producten.


- Improving quality and productivity at work: Efforts to raise employment rates go hand in hand with improving the attractiveness of jobs, quality at work, labour productivity growth, reducing segmentation, gender inequality, and the proportion of working poor. Synergies between quality at work, productivity and employment should be fully exploited;

- Verbetering van de arbeidskwaliteit en -productiviteit: het streven naar een grotere arbeidsparticipatie gaat hand in hand met het aantrekkelijker maken van banen, het verbeteren van de arbeidskwaliteit, een hogere arbeidsproductiviteit, het verminderen van de segmentering van de arbeidsmarkt, ongelijke behandeling van mannen en vrouwen en een geringer aandeel slecht betaalde banen. De synergieën tussen arbeidskwaliteit, productiviteit en werkgelegenheid moeten ten volle worden benut;


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
1. Member States may, without prejudice to paragraph 5, apply an exemption or a reduced rate of taxation under fiscal control on the taxable products referred to in Article 2 where such products are made up of, or contain, one or more of the following products:

1. Onverminderd lid 5, kunnen de lidstaten, onder fiscaal toezicht, belastingvrijstelling verlenen of een verlaagd belastingniveau hanteren voor de in artikel 2 bedoelde belastbare producten die zijn samengesteld uit een of meer van onderstaande producten, of deze bevatten:


If the medicinal product is already authorised in third countries, information shall be given in respect of adverse reactions of the medicinal product concerned and medicinal products containing the same active substance(s), in relation to the usage rates if possible.

Als het geneesmiddel al in derde landen is toegelaten, wordt informatie verstrekt over bijwerkingen van het betrokken geneesmiddel en van geneesmiddelen die dezelfde werkzame stof(fen) bevatten, indien mogelijk gerelateerd aan de gebruikte hoeveelheid.


Furthermore, the Commission proposal must be confined to locally produced products that may be exempted from the tax. It is up to the Spanish authorities to decide what rates they consider most appropriate, whereas the Community has the task of laying down the limits required to ensure that the rate differential between taxed and exempted products will not raise the discrimination in favour of local products beyond the proportions of the aims being pursued, having regard to the disadvantages resulting from the outermost state.

Anderzijds kan het Commissievoorstel alleen slaan op plaatselijke producten die voor een vrijstelling in aanmerking kunnen komen. Het zijn de Spaanse autoriteiten die beslissen over de meest passende belasting terwijl de communautaire instellingen beslissen over de meest passende tariefverschillen tussen belaste en vrijgestelde producten zodat deze geen belastingvoordeel opleveren voor de lokale productie dat onevenredig zou zijn, vergeleken met de nagestreefde doelstelling rekening houdend met de nadelen van de ultraperifere situatie.


1. If the medicinal product is already authorized in other countries, information shall be given in respect of adverse drug reactions of the medicinal product concerned and medicinal products containing the same active substance(s), in relation to the usage rates if possible.

1. Als het geneesmiddel al in andere landen is toegelaten, moet informatie worden verstrekt over bijwerkingen van het betrokken geneesmiddel en van geneesmiddelen die dezelfde werkzame stof(fen) bevatten, indien mogelijk gerelateerd aan de gebruikte hoeveelheid.


If the medicinal product is already authorised in third countries, information shall be given in respect of adverse reactions of the medicinal product concerned and medicinal products containing the same active substance(s), in relation to the usage rates if possible.

Als het geneesmiddel al in derde landen is toegelaten, wordt informatie verstrekt over bijwerkingen van het betrokken geneesmiddel en van geneesmiddelen die dezelfde werkzame stof(fen) bevatten, indien mogelijk gerelateerd aan de gebruikte hoeveelheid.


The Commission proposes to revise the Community minimum duties on hydrocarbons laid down by Directive 92/82/EEC (adopted in 1992 and in many cases much lower than the rates applied in the Member States), and to create minimum duties on products other than hydrocarbons. It is setting rates for three categories, as follows:

De Commissie stelt voor de communautaire minimumtarieven voor minerale oliën die zijn vastgesteld in richtlijn 92/82/EEG (goedgekeurd in 1992 en momenteel in talrijke gevallen ruimschoots onder de tarieven die de lidstaten toepassen) te herzien en voor andere producten dan minerale oliën minimumtarieven vast te leggen, met name voor de volgende drie categorieën:


w