Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
COST A1
Content of a safety management system
Content of safety management systems
Framework for a safety management system
Framework of a system of safety management
Implement safety management systems
MUSE
Realise safety management systems
Realise systems of safety management
Safety and security manager
Safety management system
Security manager
Security specialist
Security systems manager
Undertake implementation of safety management systems

Vertaling van "Realise systems safety management " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
realise safety management systems | realise systems of safety management | implement safety management systems | undertake implementation of safety management systems

veiligheidsbeheerssystemen implementeren


content of safety management systems | framework of a system of safety management | content of a safety management system | framework for a safety management system

kader voor een veiligheidsbeheersysteem | kader voor een veiligheidsmanagementsysteem


safety and security manager | security systems manager | security manager | security specialist

veiligheidsfunctionaris | veiligheidsdeskundige | veiligheidskundige


software quality and reliability metrics for selected domains:Safety,management and clerical systems | MUSE [Abbr.]

kwaliteits-en betrouwbaarheidsmetriek van programmatuur op geselecteerde gebieden:veiligheids-,en managementsystemen en administratieve systemen | MUSE [Abbr.]




Management Committee Committee A1 - Systems of Socio-Technologies and Industrial Safety | COST A1 [Abbr.]

Comité van beheer A 1 Socio-technologische systemen en veiligheid in de industrie | COST A1 [Abbr.]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
A Common Safety Method for safety management system requirements to be applied by Safety Certification Authorities when issuing Safety Certificates and by railway undertakings and infrastructure managers when developing, implementing, maintaining and improving their safety management systems

Een gemeenschappelijke veiligheidsmethode voor de eisen van het veiligheidsbeheersysteem die bij de afgifte van een veiligheidscertificaat moeten worden toegepast door certificeringsinstanties, evenals door spoorwegondernemingen en infrastructuurbeheerders bij het ontwikkelen, uitvoeren, onderhouden en verbeteren van hun veiligheidsbeheersystemen.


(b) port facilities, information and communication technologies (ICT) such as electronic logistics management systems, safety and security and administrative and customs procedures in at least one Member State;

(b) havenvoorzieningen, informatie- en communicatietechnologieën (ICT) zoals elektronische systemen voor logistiek beheer, veiligheid en beveiliging, en administratieve en douaneprocedures in minstens één lidstaat;


(b) port facilities, freight terminals, logistics platforms and freight villages located outside the port area but associated with the port operations, information and communication technologies (ICT) such as electronic logistics management systems, safety and security and administrative and customs procedures in at least one Member State;

(b) havenvoorzieningen, goederenterminals, buiten het havengebied gelegen maar met het oog op het havenverkeer aangelegde logistieke platforms en vrachtdorpen, informatie- en communicatietechnologieën (ICT) zoals elektronische systemen voor logistiek beheer, veiligheid en beveiliging, en administratieve en douaneprocedures in minstens één lidstaat;


exchange suitable information to enable those establishments to take account of the nature and extent of the overall hazard of a major accident in their MAPP, safety management systems, safety reports and internal emergency plans, as appropriate.

waar passend, toereikende informatie uitwisselen om die inrichtingen in staat te stellen rekening te houden met de aard en de omvang van het totale gevaar van een zwaar ongeval in hun preventiebeleid voor zware ongevallen, hun veiligheidsbeheerssystemen, hun veiligheidsrapporten en hun interne noodplannen.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
It should be recognised in particular that, firstly, safety management is that function of air navigation services which ensures that all safety risks have been identified, assessed and satisfactorily mitigated, and that, secondly, a formal and systematic approach to safety management and management systems, towards a total system approach, will maximise safety benefits in a visible and traceable way.

Ten eerste moet met name moet worden onderkend dat veiligheidsbeheer het onderdeel van luchtvaartnavigatiediensten is dat ervoor zorgt dat alle veiligheidsrisico’s worden geïdentificeerd, beoordeeld en afdoende beperkt, en ten tweede, dat een formele en systematische aanpak van het veiligheidsbeheer en veiligheidsbeheersysteem teneinde te komen tot een volledige systeemaanpak de veiligheid op een zichtbare en controleerbare wijze optimaliseert.


These regional markets will be responsible for network access, system safety, provision of capacity, control energy, network expansion and congestion management.

Deze regionale markten moeten de verantwoordelijkheid krijgen voor de netwerktoegang, de veiligheid van het systeem, de beschikbaarstelling van capaciteit, de regelenergie, de ontwikkeling van het netwerk en het congestiebeheer.


These regional markets will be responsible for network access, system safety, provision of capacity, control energy, network expansion and congestion management.

Deze regionale markten moeten de verantwoordelijkheid krijgen voor de netwerktoegang, de veiligheid van het systeem, de beschikbaarstelling van capaciteit, de regelenergie, de ontwikkeling van het netwerk en het congestiebeheer.


EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 32010D0015 - EN - 2010/15/: Commission Decision of 16 December 2009 laying down guidelines for the management of the Community Rapid Information System RAPEX established under Article 12 and of the notification procedure established under Article 11 of Directive 2001/95/EC (the General Product Safety Directive) (notified under document C(2009) 9843) // COMMISSION DECISION // laying down guideline ...[+++]

EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 32010D0015 - EN - 2010/15/: Besluit van de Commissie van 16 december 2009 tot vaststelling van richtsnoeren voor het beheer van het communautaire systeem voor snelle uitwisseling van informatie (RAPEX) uit hoofde van artikel 12 en van de kennisgevingsprocedure uit hoofde van artikel 11 van Richtlijn 2001/95/EG (richtlijn inzake algemene productveiligheid) (Kennisgeving geschied onder nummer C(2009) 9843) // BESLUIT VAN DE COMMISSIE // (2010/15/EU) // Richtsnoeren voor het beheer van het comm ...[+++]


Directive 2004/49/EC of the European Parliament and of the Council of 29 April 2004 on safety on the Community’s railways requires infrastructure managers and railway undertakings to establish their safety management systems in such a way that the railway system is at least able to achieve the common safety targets and comply with the national safety rules and safety requirements defined in the technical specifications for interoperability (TSIs) and that the relevant part ...[+++]

Richtlijn 2004/49/EG van het Europees Parlement en de Raad van 29 april 2004 inzake de veiligheid op de communautaire spoorwegen schrijft voor dat infrastructuurbeheerders en spoorwegondernemingen hun veiligheidsmanagementsysteem zodanig tot stand brengen dat het spoorwegsysteem ten minste in staat is de gemeenschappelijke veiligheidsdoelen te halen, en voldoet aan de nationale veiligheidsvoorschriften en aan de in de technische specificaties inzake interoperabiliteit (TSI) vastgelegde veiligheidseisen, alsmede dat de desbetreffende gemeenschappelijke veiligheidsmethoden worden toegepast.


For international transport services it should be enough to approve the safety management system in one Member State and give the approval Community validity. Adherence to national rules on the other hand should be subject to additional certification in each Member State.

Voor internationale vervoersdiensten moet het genoeg zijn om het veiligheidsbeheersysteem in een van de lidstaten goed te keuren en deze goedkeuring in de gehele EU te laten gelden, terwijl er in geval van nationale voorschriften in elke lidstaat aanvullende certificering nodig is. Het uiteindelijke doel moet zijn een gemeenschappelijk veiligheidscertificaat te ontwerpen dat in de gehele EU geldig is.




datacenter (1): www.wordscope.nl (v4.0.br)

'Realise systems safety management' ->

Date index: 2022-08-03
w