Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Advise on social security benefits
Beneficiary
Benefit
Benefit payment
Benefits advice worker
Government social benefits officials
Help with on social security benefits
Instruct on social security benefits
National insurance benefit
Person in receipt of benefits
Recipient
Recipients of social benefits
Social allowance
Social benefit
Social benefits social worker
Social income
Social insurance benefit
Social security benefit
Social security benefits
Social security payment
Social transfers
Social-security benefit
Transfer income
Transfer revenues
Welfare benefit
Welfare benefits advice worker
Welfare benefits recommendation
Welfare rights worker

Vertaling van "Recipients social benefits " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
benefit | benefit payment | national insurance benefit | social allowance | social benefit | social insurance benefit | social security benefit | social security payment | welfare benefit

bijstandsuitkering | sociaal voordeel | sociale uitkering | sociale voorziening | uitkering


recipients of social benefits

ontvangers van sociale uitkeringen


beneficiary | person in receipt of benefits | recipient(of benefits)

degene die in het genot is van uitkeringen | rechthebbende op uitkeringen


social benefits social worker | welfare benefits advice worker | benefits advice worker | welfare rights worker

uitkeringsconsulent | uitkeringsconsulente


Government social benefits officials

Ambtenaren: sociale dienst




help with on social security benefits | welfare benefits recommendation | advise on social security benefits | instruct on social security benefits

raad geven over socialezekerheidsvoorzieningen | advies geven over socialezekerheidsvoorzieningen | adviseren over socialezekerheidsvoorzieningen


social transfers [ social income | transfer income | transfer revenues | Social security benefits(STW) ]

sociale uitkeringen
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
net social protection benefits — restricted approach’ means social benefits after the deduction of taxes and social contributions paid on cash social benefits by their recipient and after the addition of residual fiscal benefit, if any, according to the formula:

3.1. „netto sociale uitkeringen — beperkte benadering”: sociale uitkeringen na aftrek van de door de ontvanger van de uitkering in geld betaalde belastingen en sociale premies, vermeerderd met de waarde van de overige belastingvoordelen, voor zover aanwezig, volgens de volgende formule:


The number of municipalities with a consultative body composed of social benefit recipients more than doubled, from 22% in 2001 to over 50%.

Het aantal gemeenten met een adviesorgaan bestaande uit uitkeringsgerechtigden is ruim verdubbeld van 22% in 2001 naar ruim 50%.


More than 50% of the municipalities dispose of a consultative body composed of social benefit recipients (22% in 2001).

Meer dan 50% van de gemeenten beschikt over een adviesorgaan dat bestaat uit uitkeringsgerechtigden (22% in 2001).


There are also a large variety of groups such as drugs and alcohol misusers, (ex-) prisoners, people living in disadvantaged areas, lone parents, social benefit recipients.that are mentioned by one or two Member States.

Ook een breed scala aan groepen zoals drug- en alcoholgebruikers, (ex-) gedetineerden, mensen die in achterstandsgebieden wonen, alleenstaande ouders, ontvangers van een sociale uitkering, enz., worden door enkele lidstaten genoemd.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Czech Republic — welfare non-insurance benefits (not dated) || Denmark – recipients of social benefits or income from employment in 2012 || Estonia — welfare benefits in 2012 || Finland — unemployment benefits in 2012 ||

Tsjechië – sociale bijstand buiten verzekeringen (geen jaar bekend) || Denemarken – sociale uitkering of inkomen uit arbeid, 2012 || Estland — sociale bijstand, 2012 || Finland — werkloosheidsuitkeringen,2012 ||


Czech Republic — welfare non-insurance benefits (not dated) || Denmark – recipients of social benefits or income from employment in 2012 || Estonia — welfare benefits in 2012 || Finland — unemployment benefits in 2012 ||

Tsjechië – sociale bijstand buiten verzekeringen (geen jaar bekend) || Denemarken – sociale uitkering of inkomen uit arbeid, 2012 || Estland — sociale bijstand, 2012 || Finland — werkloosheidsuitkeringen,2012 ||


There are also a large variety of groups such as drugs and alcohol misusers, (ex-) prisoners, people living in disadvantaged areas, lone parents, social benefit recipients.that are mentioned by one or two Member States.

Ook een breed scala aan groepen zoals drug- en alcoholgebruikers, (ex-) gedetineerden, mensen die in achterstandsgebieden wonen, alleenstaande ouders, ontvangers van een sociale uitkering, enz., worden door enkele lidstaten genoemd.


The number of municipalities with a consultative body composed of social benefit recipients more than doubled, from 22% in 2001 to over 50%.

Het aantal gemeenten met een adviesorgaan bestaande uit uitkeringsgerechtigden is ruim verdubbeld van 22% in 2001 naar ruim 50%.


While no Member State advocates cutting levels of welfare benefits as an across-the-board measure to put people into work, there is a widespread concern to reduce long-term dependency whenever this is avoidable and to promote activation of the recipients in order to make social benefits a springboard for employment and not an obstacle.

Terwijl geen enkele lidstaat er voorstander van is de bijstandsniveaus te verlagen als een algemeen geldende maatregel om mensen tot werken te dwingen, beoogt men in het algemeen langdurige afhankelijkheid te bekorten wanneer dit te vermijden is en activering van de ontvangers te bevorderen teneinde sociale toelagen een springplank en geen belemmering voor werkgelegenheid te laten zijn.


2. Any deductions made by virtue of Article 111(2) of Regulation (EEC) No 574/72 may be from arrears or on-going payments to a recipient of benefits regardless of the social security branch under which the benefit is paid on the condition that the deduction fulfils the requirements in both the legislation of the Member State which seeks to recover the overpayment and in the Member State which is requested to make the deduction.

2. De bedragen die uit hoofde van artikel 111, lid 2, van Verordening (EEG) nr. 574/72 worden verrekend, kunnen ingehouden worden op achterstallige termijnen of op lopende uitkeringen die aan een rechthebbende worden betaald, ongeacht de tak van de sociale zekerheid waarvoor die uitkering is toegekend, met inachtneming van de daaraan in zowel de wetgeving van de lidstaat die het te veel betaalde terugvordert, als in die van de lidstaat die voor de terugvordering is aangezocht, gestelde voorwaarden.


w