Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Control the speed of ships in ports
Control the speed of vessels in ports
MARSEC Committee
Maritime Security Regulatory Committee
Regulate the speed of ships in ports
Regulate the velocity of ships in port
Regulation on Inspection of Shipping on the Rhine

Vertaling van "Regulation on Inspection Shipping on the Rhine " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
Regulation on Inspection of Shipping and Rafts on the Rhine

Reglement betreffende het onderzoek van vaartuigen en vlotten, die de Rijn bevaren


Regulation on Inspection of Shipping on the Rhine

Reglement betreffende het onderzoek van schepen op de Rijn | ROSR [Abbr.]


Committee for implementation of the Regulation on enhancing ship and port facility security | Maritime Security Regulatory Committee | MARSEC Committee

Comité voor de tenuitvoerlegging van de verordening betreffende de verbetering van de beveiliging van schepen en havenfaciliteiten


control the speed of ships in ports | regulate the velocity of ships in port | control the speed of vessels in ports | regulate the speed of ships in ports

snelheid van schepen in havens regelen
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Where any infringement of the recommendations is discovered the inspector should, where possible, also inform the competent authorities of the flag State, as notified to the ICCAT Commission, and any inspection ship of the flag State known to be in the vicinity.

Wanneer een inbreuk op de aanbevelingen wordt vastgesteld, stelt de inspecteur, voor zover dit mogelijk is, ook de bevoegde autoriteiten van de aan de ICCAT-commissie gemelde vlaggenstaat, alsook elk inspectievaartuig van de vlaggenstaat dat zich in de nabijheid bevindt, hiervan in kennis.


The EU has a strong preference for a global approach led by the IMO, as the most appropriate international forum to regulate emissions from shipping.

De EU heeft een sterke voorkeur voor een wereldwijde aanpak waarin de IMO het voortouw neemt, aangezien dit het meest geschikte internationale forum is voor het reguleren van de emissies afkomstig van de scheepvaart.


1. This Regulation applies to ships above 5000 gross tons in respect of emissions released during their voyages from the last port of call to a port under the jurisdiction of a Member State and from a port under the jurisdiction of a Member State to their next port of call, as well as within ports under the jurisdiction of a Member State.

1. Deze verordening is van toepassing op de emissies van schepen van meer dan 5 000 brutoton die zijn vrijgekomen tijdens de reis van de laatste aanloophaven tot een haven onder de jurisdictie van een lidstaat, en van een haven onder de jurisdictie van een lidstaat naar de volgende aanloophaven, evenals binnen havens onder de jurisdictie van een lidstaat.


In the context of the implementation of this Regulation, authorised inspecting officers shall be empowered to:

In het kader van de toepassing van deze verordening hebben de met die controles belaste personen de bevoegdheid om:


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
The main task was to revise existing EU legislation enshrined in Directive 94/57/EC, thereby regulating organisations, known as “classification societies”, which are currently responsible for inspecting ships and issuing their licenses.

De voornaamste taak was de herziening van de bestaande EU-wetgeving, zoals neergelegd in richtlijn 94/57/EG en de regulering van de als "classificatiebureaus" bekend staande organisaties, die momenteel de verantwoordelijkheid hebben voor de inspectie van schepen en de afgifte van vergunningen.


(9) In addition, these recognised organisations produce and implement rules for the design, construction, maintenance and inspection of ships and they are responsible for inspecting ships on behalf of the flag States and certifying that those ships meet the requirements of the international conventions for the issue of the relevant certificates.

(9) Voorts zorgen deze erkende organisaties voor de opstelling en uitvoering van voorschriften voor het ontwerp, de bouw, het onderhoud en de inspectie van schepen en zijn zij verantwoordelijk voor de inspectie van schepen namens de vlaggenstaten en voor de certificering dat deze schepen voldoen aan de eisen van de internationale verdragen voor de afgifte van de relevante certificaten.


These societies therefore produce and implement rules for the design, construction, maintenance and inspection of ships and they are responsible for inspecting ships on behalf of the flag States and certifying that those ships meet the requirements of the international conventions for the issue of the relevant certificates.

Deze bureaus zorgen derhalve voor de opstelling en uitvoering van voorschriften voor het ontwerp, de bouw, het onderhoud en de inspectie van schepen en zijn verantwoordelijk voor de inspectie van schepen namens de vlaggenstaat en voor de certificering dat deze schepen voldoen aan de eisen van de internationale verdragen voor de afgifte van de relevante certificaten.


We say ‘yes’ to the adoption of stricter operation regulations and inspections by classification societies. But we say ‘no’ to unaccountable ship-owners and ‘no’ to classification societies that issue unreliable seaworthiness certificates. We say ‘yes’ to the creation of a permanent accidents investigative body and we say ‘yes’ to the establishment of a monitoring system for vessels transportation that will contribute both to accident prevention and to prompt intervention in the event of accidents.

Wij zeggen ‘ja’ tegen een efficiëntere controle op schepen met strengere inspecties, ‘ja’ tegen de vaststelling van strengere regels voor de werking en het toezicht van classificatiebureaus, ‘nee’ tegen reders die niet aansprakelijk kunnen worden gesteld, ‘nee’ tegen classificatiebureaus die dubieuze scheepvaartcertificaten uitgeven, ‘ja’ tegen de instelling van een permanent bureau voor ongevallenonderzoek, en ‘ja’ tegen de instelling van een bewakingssysteem voor de scheepvaart dat kan helpen bij preventie maar ook bij optreden in geval van een ongeval.


(2) The technical requirements set out in the Annexes to Directive 2006/./EC* for the most part incorporate the provisions laid down in the Regulation on Inspection of Shipping on the Rhine, in the version approved in 2004 by the member states of the Central Commission for Navigation on the Rhine (CCNR).

(2) In de technische voorschriften die in de bijlagen van Richtlijn 2006/./EG* zijn opgenomen zijn grotendeels de bepalingen van het reglement betreffende scheepvaartinspecties op de Rijn in de door de Centrale Commissie voor de Rijnvaart (CCNR) in 2004 goedgekeurde versie overgenomen.


In addition to the complete annual visit, the inspection body or authority must make targeted visits based on a general evaluation of the potential risks of non-compliance with this Regulation; the inspection body or authority shall pay particular attention to the critical control points pointed out for the operator, with a view to establishing whether the surveillance and checking operations are carried out as they should be. All ...[+++]

Naast de jaarlijkse volledige controle voert de controleorganisatie of -instantie gerichte controles uit op basis van een algemene evaluatie van de risico's op niet-overeenstemming met deze verordening; de controleorganisatie of -instantie besteedt bijzondere aandacht aan de door de marktdeelnemer aangewezen kritieke controlepunten om te bepalen of naar behoren wordt bewaakt en gecontroleerd; alle ruimten die de marktdeelnemer voor zijn activiteiten gebruikt, kunnen worden gecontroleerd met een frequentie die in verhouding staat tot de desbetreffende risico's.




datacenter (1): www.wordscope.nl (v4.0.br)

'Regulation on Inspection Shipping on the Rhine' ->

Date index: 2022-04-01
w