Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
ADR
ADR agreement
Acronym
Check dangerous goods transport unit
Committee on the Transport of Dangerous Goods
Dangerous goods
Dangerous goods transportation hazards
Dangerous product
Dangerous substance
Ensure compliance with safety regulations
Harmful products
Hazards associated with loading dangerous goods
Hazards associated with shipment of dangerous goods
Hazards of loading dangerous goods
Inspect dangerous goods transport unit
Laws on the transportation of dangerous goods
Legislation on the transportation of dangerous goods
Limitations on dangerous goods in air transport
Transport of dangerous goods
Transport of dangerous goods by air
Transport of dangerous substances
Transportation of dangerous goods legislation

Vertaling van "Transport dangerous goods " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
legislation on the transportation of dangerous goods | transportation of dangerous goods legislation | laws on the transportation of dangerous goods | legal requirements governing the transportation of dangerous goods

wetgeving inzake het vervoer van gevaarlijke goederen | wetten inzake het vervoer van gevaarlijke goederen


ADR agreement [ ADR [acronym] European agreement concerning the international carriage of dangerous goods by road | European agreement relating to the international transportation of dangerous goods by road ]

ADR-overeenkomst [ ADR ]


dangerous goods transportation hazards | hazards of loading dangerous goods | hazards associated with loading dangerous goods | hazards associated with shipment of dangerous goods

gevaren met betrekking tot het laden van gevaarlijke goederen


ensure compliance with safety regulations | inspect dangerous goods transport unit | check dangerous goods transport unit | ensure dangerous goods transport unit complies with safety regulations

transporteenheden voor gevaarlijke goederen controleren | vervoerseenheden voor gevaarlijke goederen controleren


transport of dangerous goods [ transport of dangerous substances ]

vervoer van gevaarlijke stoffen


dangerous substance [ dangerous product | dangerous goods(GEMET) | dangerous goods(UNBIS) | harmful products(UNBIS) ]

gevaarlijke stof [ gevaarlijk preparaat | gevaarlijk product ]


transport of dangerous goods by air

vervoer van gevaarlijke stoffen door de lucht


Committee on the Transport of Dangerous Goods

comité voor het vervoer van gevaarlijke goederen


limitations on dangerous goods in air transport

beperkingen aan vervoer van gevaarlijke stoffen door de lucht
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Lack of compliance with the common norms and standards when transporting dangerous goods can compromise safety and it implies a risk for citizens and the environment.

De niet-naleving van gemeenschappelijke normen en voorschriften voor het vervoer van gevaarlijke goederen kan de veiligheid in het gedrang brengen en een risico vormen voor de mens en het milieu.


Not respecting common norms and standards when transporting dangerous goods can compromise safety and implies a risk for citizens and the environment.

De niet-naleving van gemeenschappelijke normen en voorschriften voor het vervoer van gevaarlijke goederen kan de veiligheid in het gedrang brengen en een risico vormen voor de mens en het milieu.


Transporting dangerous goods that are prohibited for transport or transporting such goods in a prohibited or non-approved means of containment or without identifying them on the vehicle as dangerous goods, thus endangering lives or the environment to such extent that it leads to a decision to immobilise the vehicle.

Het vervoer van gevaarlijke goederen die niet vervoerd mogen worden of het vervoer van dergelijke goederen in verboden of niet erkende middelen van omsluiting, of die niet op het voertuig vermeld zijn als gevaarlijke goederen, zodat er gevaar dreigt voor mensenlevens of het milieu in een mate die leidt tot het besluit het voertuig uit het verkeer te nemen.


it exempts a member state which has no railway system from the obligation to transpose and implement this directive insofar as rail is concerned; it also allows member states which have no inland waterways or whose inland waterways are not linked to those of other member states not to apply the directive as far as the inland waterway transport of dangerous goods is concerned; it provides for a transitory period of up to two years for the application of its provisions in respect of inland waterways, to allow sufficient time for the adaptation of national provisions establishing legal frameworks and the training of p ...[+++]

de lidstaten die geen spoorwegen hebben worden voor wat betreft vervoer per spoor vrijgesteld van de verplichting om deze richtlijn om te zetten en uit te voeren; ook wordt lidstaten zonder binnenwateren of waarvan de binnenwateren niet in verbinding staan met die van andere lidstaten toegestaan de richtlijn niet uit te voeren voor wat betreft het vervoer van gevaarlijke goederen over de binnenwateren. er komt een overgangsperiode van ten hoogste twee jaar voor de toepassing van de bepalingen betreffende binnenwateren van deze richtlijn, zodat er de nodige tijd is om de nationale bepalingen aan te passen, een juridisch kader tot stand t ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
[7] Knowing that transportation of dangerous goods constitutes approximately 6 to 10 % of the overall figure of transported goods, a range of the amount of transported dangerous goods was calculated.

[7] Uitgaande van het gegeven dat de transporten gevaarlijke goederen ongeveer 6 tot 10% uitmaken van de totale hoeveelheid vervoerde goederen, is een bereik van de hoeveelheid vervoerde gevaarlijke goederen berekend.


Therefore old practises of previous reports were followed: a proportion of 6 % of all goods transported as a constant average value for estimating the amount of transported dangerous goods[10], an average journey of 110 kilometres and an average load of dangerous goods of 10 tonnes were used in the calculations.

Derhalve werd op dezelfde manier te werk gegaan als bij vorige verslagen: voor de raming van de totale hoeveelheid gevaarlijke goederen[10] die is vervoerd, is uitgegaan van een constant gemiddelde van 6% van alle vervoerde goederen, een gemiddelde rit van 110 km en een gemiddelde lading gevaarlijke goederen van 10 ton.


The most common infringements are lack of transport documents concerning the load of dangerous goods and lack of orange panels showing that the vehicle is transporting dangerous goods.

De meest voorkomende inbreuken zijn het ontbreken van vervoersdocumenten met betrekking tot de lading gevaarlijke goederen en het niet voeren van het oranje bord dat aangeeft dat het voertuig gevaarlijke goederen vervoert.


The most common infringements concern the use of inappropriate vehicle or packaging, the lack of fire extinguishers, the lack of orange panels showing that the vehicle is transporting dangerous goods, the lack of transport documents concerning the load of dangerous goods and diverse non-classified infringements.

De meest voorkomende inbreuken waren het gebruik van niet geschikte voertuigen of verpakking, het ontbreken van brandblussers, het ontbreken van de oranje borden die aangeven dat het voertuig gevaarlijke stoffen vervoert, het ontbreken van vervoersdocumenten betreffende de lading gevaarlijke goederen en diverse niet-geclassificeerde inbreuken.


There should be three other orientation debates: - a proposal for a regulation on the safety management of Ro-Ro passenger vessels, the so-called ISM Code; - a proposal for a directive authorising the appointment of an officer for prevention of the risks inherent in transporting dangerous goods; - a proposal for a Directive on the harmonization of the conditions for obtaining national boatmasters' certificates for carrying goods and passengers by inland waterway.

Er staan nog drie andere oriënterende besprekingen op het programma: - een voorstel voor een verordening over de veiligheid van ro-ro- veerboten, in het bijzonder de zogenaamde ISM-code; - een voorstel voor een richtlijn betreffende de aanwijzing van een risicopreventiefunctionaris voor het vervoer van gevaarlijke goederen; - een voorstel voor een richtlijn betreffende de harmonisatie van de voorwaarden voor de afgifte van nationale vaarbewijzen voor binnenschepen welke bij het goederen- en personenvervoer in de Gemeenschap gebruikt worden.


Directive 94/55/EC on the approximation of the laws of the Member States with regard to the transport of dangerous goods by road; Directive 96/49/EC on the approximation of the laws of the Member States with regard to the transport of dangerous goods by rail; Directive 96/35/EC on the appointment and vocational qualification of safety advisers for the transport of dangerous goods by road, rail ...[+++]

Richtlijn 94/55/EG van de Raad betreffende de onderlinge aanpassing van de wetgevingen der lidstaten inzake het vervoer van gevaarlijke goederen over de weg; Richtlijn 96/49/EG van de Raad betreffende de onderlinge aanpassing van de wetgevingen der lidstaten inzake het vervoer van gevaarlijke goederen per spoor; Richtlijn 96/35/EG betreffende de aanwijzing en de beroepsbekwaamheid van veiligheidsadviseurs voor het vervoer van gevaarlijke goederen over de weg, per spoor of over de binnenwateren; Richtlijn 2000/18/EG betreffende de m ...[+++]


w