Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
At captain's option
At master's option
At ship's option
Boat NOS Ship NOS Watercraft NOS
Call option
Double option
Engine room
Ensure suitable use of maritime shipping routes
Evaporator room
Ferry-boat Liner
Financial options
Fire room
Galley
Hovercraft
Laundry
Loading
Machinery
Match ships to maritime routes
Match vessels to shipping routes
Option contract
Option market
Optional system of share options
Optional system of stock options
Put and call
Put and call option
Put option
STOA
Scientific and Technical Options Assessment
Sea letter
Share option
Ship's passport
Straddle option
Surf-board Windsurfer
Technological evaluation
Technology assessment
Traded option
Yacht

Vertaling van "at ship's option " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
at captain's option | at master's option | at ship's option

in kapitein's optie | in scheepskeuze


watercraft accidents in the course of recreational activities | Modifiers The following fourth-character subdivisions are for use with categories V90-V94: Code Title .0 Merchant ship .1 Passenger ship Ferry-boat Liner .2 Fishing boat .3 Other powered watercraft Hovercraft (on open water) Jet skis .4 Sailboat Yacht .5 Canoe or kayak .6 Inflatable craft (nonpowered) .7 Water-skis .8 Other unpowered watercraft Surf-board Windsurfer .9 Unspecified watercraft Boat NOS Ship NOS ...[+++]

ongevallen met vaartuigen tijdens recreatieve activiteiten


accidental poisoning by gases or fumes on ship atomic reactor malfunction in watercraft crushed by falling object on ship excessive heat in:boiler room | engine room | evaporator room | fire room | explosion of boiler on steamship fall from one level to another in watercraft fall on stairs or ladders in watercraft injuries in watercraft caused by:deck | engine room | galley | laundry | loading | machinery | localized fire on ship machinery accident in watercraft

door storing van atoomreactor in vaartuig | explosie van ketel op stoomschip | ongeval met machine op vaartuig | onopzettelijke vergiftiging door gassen of dampen op schip | overmatige hitte in | ketelruim | overmatige hitte in | machinekamer | overmatige hitte in | stookkamer | overmatige hitte in | verdampingskamer | plaatselijk brand op schip | val van ene niveau naar andere op vaartuig | val van trap of ladder op vaartuig | vermorzeld door vallend voorwerp op schip | verwondingen op vaartuig veroorzaakt door | dek | machines | verwondingen op vaartuig veroorzaakt door | kombuis | machines | verwondingen op vaartuig veroorzaakt door | ...[+++]


any injury except drowning and submersion as a result of an accident to watercraft burned while ship on fire crushed between colliding ships crushed by lifeboat after abandoning ship fall due to collision or other accident to watercraft hit by falling object as a result of accident to watercraft injured in watercraft accident involving collision of watercraft struck by boat or part thereof after falling or jumping from damaged boat

verbrand, terwijl schip in brand staat | elk letsel behalve verdrinking en onderdompeling als gevolg van ongeval met vaartuig | getroffen door boot of deel van boot na val of sprong van beschadigde boot | getroffen door vallend voorwerp als gevolg van ongeval met vaartuig | gewond bij ongeval met vaartuig met aanvaring van vaartuig | val door aanvaring of overig ongeval met vaartuig | vermorzeld door reddingsboot na verlaten van schip | vermorzeld tussen botsende schepen


option contract [ call option | option market | put option | traded option | [http ...]

optiecontract [ calloptie | koopoptie | optie (beursterm) | optiemarkt | putoptie | verhandelbare optie | verkoopoptie ]


link ships with shipping routes connect vessels to shipping routes | match ships to maritime routes | ensure suitable use of maritime shipping routes | match vessels to shipping routes

schepen toewijzen aan scheepsroutes


optional system of share options | optional system of stock options

facultatief stelsel van optie op aandelen


double option | put and call | put and call option | share option | straddle option

stellage




technology assessment [ European Parliament Office for Scientific and Technological Options Assessment | Scientific and Technical Options Assessment | STOA | technological evaluation ]

technologische evaluatie [ evaluatie van wetenschappelijke en technologische keuzemogelijkheden | STOA | technologiebeoordeling ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
- Innovations in ship design (in particular fast ro-ro ships and new types of fast lo-lo ships but also other ship options).

- Innovaties op het gebied van scheepsontwerp (met name snelle ro-ro-schepen en nieuwe types snelle lo-lo-schepen maar ook andere scheepsopties).


(4) In order to reduce carbon dioxide emissions from shipping at Union level the best possible option remains setting up a system for monitoring, reporting and verification (MRV) of CO2 emissions based on the fuel consumption of ships as a first step of a staged approach for the inclusion of maritime transport emissions in the Union's greenhouse gas reduction commitment.

(4) Om de kooldioxide-emissies door de scheepvaart op Unie-niveau te verminderen, blijft de best mogelijke optie het oprichten van een systeem voor monitoring, rapportage en verificatie (MRV) van CO2-emissies op basis van het brandstofverbruik van schepen als eerste stap in een gefaseerde aanpak voor de opname van emissies door maritiem vervoer in de verbintenis van de Unie voor de vermindering van broeikasgassen.


The consultation confirms that a global agreement in the IMO is perceived as the best long term option to achieve greenhouse gas emission reductions of the shipping sector.

In de raadpleging werd bevestigd dat een wereldwijde overeenkomst in het kader van de IMO wordt gezien als de beste optie voor de vermindering van de broeikasgasemissies door de scheepvaartsector op de lange termijn.


(4) In order to reduce carbon dioxide emissions from shipping at Union level the best possible option remains implementing a market based measure, namely, pricing of the emissions or a levy, that requires setting up a system for monitoring, reporting and verification (MRV) of greenhouse gas emissions based on the fuel consumption of ships. Collecting data on such emissions is a first step of a staged approach, justified by the nece ...[+++]

(4) Om de kooldioxide-emissies door de scheepvaart op Unie-niveau te verminderen, blijft de best mogelijke optie het tenuitvoerleggen van een marktgebaseerde maatregel, namelijk beprijzing van de emissies of een heffing waarvoor de oprichting nodig is van een systeem voor monitoring, rapportage en verificatie (MRV) van broeikasgasemissies op basis van het brandstofverbruik van schepen Het verzamelen van gegevens over die emissies is een eerste stap in een gefaseerde aanpak, die gerechtvaardigd wordt door de noodzaak om dergelijke emis ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
The present compromise safeguards the independence of the experts who decide if a ship in danger is to be given refuge, fair treatment for seamen in the event of an accident in accordance with the ΙΜΟ, the obligation of uninsured ships in refuges, compensation for ports and refuges for damage, on which the Commission will present various policy options, and the obligation of oil tanker owners to notify their cargo if it exceeds 1 000 tonnes. At the same time, all vessels, including fishing vessels, will need to fit an automatic recogn ...[+++]

Dankzij de bemiddeling kon het volgende worden verzekerd: onafhankelijkheid van de deskundigen die besluiten om een schip in nood al dan niet toe te laten tot de vluchthaven, goede behandeling van zeelieden in geval van ongelukken overeenkomstig de IMO, verplichte toelating tot vluchthavens ook van onverzekerde schepen, vergoeding van havens en vluchthavens bij schade – voor dit vraagstuk zal de Commissie diverse beleidskeuzes voorstellen –, en verplichte informatieverschaffing door de eigenaars van olietankers indien meer 1000 ton lading wordt vervoerd. Daarnaast moeten alle schepen, ook vissersvaartuigen, een automatisch identificaties ...[+++]


20. Notes that demand for pleasure ships and short-distance waterborne passenger transport is increasing in the European Union; wishes the pleasure-cruising and short-distance passenger-ship industry to be made aware of the issues relating to sustainable transport so that it can prepare its ships for the future; draws the attention of the Commission, the Member States, local authorities and operators to these interesting options.

20. merkt op dat de vraag naar pleziervaartuigen en naar korteafstandsvervoer van passagiers over water in de Unie toeneemt; acht het wenselijk dat de bouwers van pleziervaartuigen en de korteafstandsvaart voor passagiers bewust worden gemaakt van de aspecten die bij het ontwerpen van schepen in de toekomst uit een oogpunt van duurzaam vervoer een rol zullen spelen; attendeert de Commissie, de lidstaten, de plaatselijke overheden en de exploitanten in de sector op deze interessante mogelijkheden.


For all copier speeds where it is optional that the duplex mode be set as the default, if a model is shipped with automatic duplexing capabilities, then it is recommended that duplexing be set as the default mode.

Als een model met automatische duplexvoorziening wordt geleverd, verdient het aanbeveling voor alle kopieersnelheden waarbij de verstekwaarde duplexmodus facultatief is, de duplexmodus als verstekwaarde te kiezen.


4.11. The CSO or the SSO should liaise at the earliest opportunity with the PFSO of the port facility the ship is intended to visit to establish the security level applying for that ship at the port facility. Having established contact with a ship, the PFSO should advise the ship of any subsequent change in the port facility's security level and should provide the ship with any relevant security information.

4.11. De veiligheidsbeambte van de maatschappij (BBF) of de scheepsveiligheidsbeambte (SBF) dient in een zo vroeg mogelijk stadium contact te leggen met de havenveiligheidsbeambte (HBF) van de havenfaciliteit die het schip wil aandoen, ter vaststelling van het veiligheidsniveau dat voor dat schip in de havenfaciliteit van toepassing is. Heeft de HBF contact gelegd met een schip, dient hij het schip op de hoogte te stellen van een eventuele op handen zijnde wijziging in het veiligheidsniveau van de havenfaciliteit en dient hij alle relevante veiligheidsinformatie aan het schip te verstrekken.


18.6. Various types of exercises, which may include participation of port facility security officers, in conjunction with relevant authorities of Contracting Governments, company security officers, or ship security officers, if available, should be carried out at least once each calendar year with no more than 18 months between the exercises. Requests for the participation of company security officers or ship security officers in joint exercises should be made, bearing in mind the security and work implications for the ship.

18.6. Er dienen minstens eenmaal per kalenderjaar, met een periode van niet meer dan 18 maanden tussen de oefeningen, diverse soorten oefeningen te worden uitgevoerd, waarbij sprake kan zijn van deelname door havenveiligheidsbeambten, tezamen met desbetreffende gezagsdragers van de verdragsluitende staten, veiligheidsbeambte van de maatschappij, of scheepsveiligheidsbeambten, indien beschikbaar. Verzoeken tot deelname van veiligheidsbeambten van de maatschappij of scheepsveiligheidsbeambten aan gezamenlijke oefeningen dienen plaats te vinden met het oog op de veiligheid en implicaties voor de werkzaamheden van het schip.


(b) registration number or, in the case of a ship, the name (optional)

b) kenteken of, voor schepen, de naam (facultatief).




datacenter (1): www.wordscope.nl (v4.0.br)

at ship's option ->

Date index: 2023-04-07
w