Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Alcoholic hallucinosis
Both direction working
Chronic alcoholism Dipsomania Drug addiction
Commission Directive
Community directive
Council Directive
Delirium tremens
Determine and assign work to airport subcontractors
Direct activities of airport subcontractors
Direct airport subcontractors
Direct labour
Direct work
Direction of subordinates
Directive
Disorder of personality and behaviour
Either direction working
Either direction working lines
European Parliament and Council directive
Feeble-mindedness mild mental subnormality
Jealousy
Oversee airport subcontractors
Paranoia
Psychoactive substance abuse
Psychosis NOS
Supervise work
Supervising of work
Supervision of work
Two-way working
Two-way working lines
Work independently in forestry
Work independently in forestry services
Work without direct supervision in forestry services

Vertaling van "direction working " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
either direction working | either direction working lines | two-way working | two-way working lines

beveiligen(van een meersporig baanvak)voor berijden in beide richtingen | exploitatie van daartoe ingerichte sporen in beide richtingen






work independently in forestry | working without direct supervision in forestry services | work independently in forestry services | work without direct supervision in forestry services

zelfstandig werken in bosbouwdiensten


Definition: This block contains a wide variety of disorders that differ in severity and clinical form but that are all attributable to the use of one or more psychoactive substances, which may or may not have been medically prescribed. The third character of the code identifies the substance involved, and the fourth character specifies the clinical state. The codes should be used, as required, for each substance specified, but it should be noted that not all fourth character codes are applicable to all substances. Identification of the psychoactive substance should be based on as many sources of information as possible. These include self-report data, analysis of blood and other body fluids, characteristic physical and psychological symptom ...[+++]

Omschrijving: Dit blok omvat een grote verscheidenheid van stoornissen van verschillende ernst en klinische vorm, die evenwel alle aan het gebruik van een of meer psychoactieve middelen, al dan niet op medisch voorschrift, zijn toe te schrijven. De betrokken stof wordt aangegeven door middel van het derde teken van de code en het vierde teken specificeert de klinische toestand; deze codering dient, waar nodig, gebruikt te worden voor elk gespecificeerd middel, met dien verstande dat niet elk vierde teken van toepassing is op elke stof.


directive (EU) [ Commission Directive | Community directive | Council Directive | European Parliament and Council directive ]

richtlijn (EU) [ communautaire richtlijn | richtlijn van de Commissie | richtlijn van de Raad | richtlijn van het Europees Parlement en de Raad | richtlijn van het Parlement en de Raad ]


determine and assign work to airport subcontractors | direct activities of airport subcontractors | direct airport subcontractors | oversee airport subcontractors

onderaannemers op een luchthaven aanwijzingen geven


supervising of work | supervision of work | direction of subordinates | supervise work

toezicht houden op werkzaamheden


Definition: A disorder characterized by a persistent mild elevation of mood, increased energy and activity, and usually marked feelings of well-being and both physical and mental efficiency. Increased sociability, talkativeness, over-familiarity, increased sexual energy, and a decreased need for sleep are often present but not to the extent that they lead to severe disruption of work or result in social rejection. Irritability, conceit, and boorish behaviour may take the place of the more usual euphoric sociability. The disturbances of mood and behaviour are not accompanied by hallucinations or d ...[+++]

Omschrijving: Een stoornis die wordt gekenmerkt door een lichte stemmingsverhoging die aanhoudend is, toegenomen energie en activiteit en doorgaans opvallende gevoelens van welbevinden en zowel lichamelijke als geestelijke competentie. Toegenomen gezelligheid, spraakzaamheid, vrijpostigheid, toegenomen seksuele energie en een afgenomen behoefte aan slaap zijn dikwijls aanwezig, maar niet in die mate dat ze op ernstige ontwrichting van werk of sociale afwijzing uitlopen. Prikkelbaarheid, eigenwaan en onbehouwen gedrag kunnen de plaats innemen van de meer gebruikelijke eufore gezelligheid. De verstoringen van stemming en gedrag gaan niet g ...[+++]


Definition: Approximate IQ range of 50 to 69 (in adults, mental age from 9 to under 12 years). Likely to result in some learning difficulties in school. Many adults will be able to work and maintain good social relationships and contribute to society. | feeble-mindedness mild mental subnormality

Omschrijving: IQ bij benadering tussen 50 en 69 (bij volwassenen, verstandelijke leeftijd tussen 9 en 12 jaar). Waarschijnlijk in enige mate leidend tot leermoeilijkheden op school. Vele volwassenen zullen in staat zijn te werken, goede sociale-relaties te onderhouden en een bijdrage te leveren aan de maatschappij.
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Having examined the standard EN 60335-2-15:2002, as last amended by A11:2012, the Commission together with the representatives of the Low Voltage Directive Working Party concluded that the standard fails to meet the safety objectives provided in point 1(d) in conjunction with point 2(b) of Annex I to Directive 2006/95/EC.

Na onderzoek van de norm EN 60335-2-15:2002, zoals laatstelijk gewijzigd bij A11:2012, is de Commissie samen met de vertegenwoordigers van de werkgroep voor de laagspanningsrichtlijn tot de conclusie gekomen dat de norm niet voldoet aan de veiligheidsdoeleinden van bijlage I, punt 1, onder d), in samenhang met punt 2, onder b), bij Richtlijn 2006/95/EG.


(9a) This Directive aims at covering direct working relationships between seasonal workers and employers.

(9 bis) Met deze richtlijn wordt beoogd de rechtstreekse arbeidsverhouding tussen seizoenarbeiders en werkgevers te bestrijken.


This Directive should cover direct working relationships between seasonal workers and employers.

Deze richtlijn dient van toepassing te zijn op de rechtstreekse arbeidsverhouding tussen seizoenarbeiders en werkgevers.


According to this ruling, Article 5(2) of this Directive works against the achievement of the objective of equal treatment between men and women and is incompatible with the EU’s Charter of Fundamental Rights. As a consequence, the respective provision is considered to be invalid upon the expiry of an appropriate transitional period, respectively with effect from 21 December 2012.

Volgens deze uitspraak is artikel 5, lid 2, van deze richtlijn contraproductief voor de verwezenlijking van de doelstelling van gelijke behandeling van mannen en vrouwen en verdraagt het artikel zich niet met het Handvest van de grondrechten van de EU. De consequentie daarvan is dat de desbetreffende bepaling geacht wordt nietig te zijn na afloop van een gepaste overgangsperiode, te weten met ingang van 21 december 2012.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Under the Working Time Directive , working time should not exceed an average of 48 hours per week.

Volgens de richtlijn inzake arbeidstijd mag de arbeidstijd gemiddeld niet meer dan 48 uur per week bedragen.


Moreover, in practice, Member States have rarely used the possibility afforded by the Directive for exempting enterprises from drafting a safety and health plan, although this is an option in all cases except those specified in the Directive (work involving particular risks and work for which prior notice is required).

Bovendien hebben de lidstaten in de praktijk zelden gebruikgemaakt van de door de richtlijn geboden mogelijkheid om bedrijven vrij te stellen van de opstelling van een veiligheids- en gezondheidsplan, hoewel dit een optie is die geldt in alle gevallen, behalve die welke in de richtlijn worden vermeld (werken die bijzondere gevaren meebrengen en werken waarvoor een voorafgaande kennisgeving vereist is).


Regular passenger transport by road (bus) is governed by a working time decree, based upon Regulation (EEC) N° 3820/85, except for breaks which are, as well as the regular passenger transport by metro, tramway, light train and train subjected to the legislative transposition of the Directive ("Working Hours Act").

Het geregelde reizigersvervoer over de weg (bus) valt onder het Arbeidstijdenbesluit, dat is gebaseerd op Verordening (EEG) nr. 3820/85, met uitzondering van pauzes die evenals het geregelde reizigersvervoer per metro, tram, lightrail en per spoor vallen onder de in intern recht omgezette wetgeving (Arbeidstijdenwet).


This was also underlined the following year in the comprehensive study on company taxation done for the Commission in 2001, where it was noted that the Directive works well, but that it scope is too narrow, both in terms of the list of eligible companies, and in terms of the size of the minimum holdings.

Dit werd het jaar daarna ook onderstreept in de uitgebreide studie naar de belastingheffing op ondernemingen die in 2001 voor de Commissie is uitgevoerd. Daarin werd vastgesteld dat de richtlijn weliswaar goed werkt, maar dat het toepassingsgebied te beperkt is, zowel wat de lijst van in aanmerking komende ondernemingen betreft als wat de omvang van de minimale deelneming betreft.


When removing asbestos, workers, even those not directly working on the site, should be protected.

Bij de verwijdering van asbest moet de bescherming van de arbeiders verzekerd zijn, ook van hen die niet direct op de bouwplaats werken.


Also, over a period spanning the first few years of operation of the Directive, work continued on compiling a table of regulated professions containing a consolidated list of regulated and non-regulated professions in the Member States, incorporating individual national lists and professions mentioned in statistical reports, including the definition of the professions falling under Directive 92/51.

Ook werd gedurende de eerste paar jaar dat de richtlijn werd uitgevoerd, doorgewerkt aan de samenstelling van een overzicht met daarin een geconsolideerde lijst van gereglementeerde en niet-gereglementeerde beroepen in de lidstaten, waaronder afzonderlijke nationale lijsten en beroepen die in statistische verslagen worden vermeld, inclusief de omschrijving van de beroepen die onder Richtlijn 92/51/EEG vallen.


w