Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Compulsory employees' social contributions
Contribute to protecting individuals from harm
Employee's contribution
Employees' social contributions
Employer's contribution
Feeble-mindedness mild mental subnormality
Protect service users from harmful practices
Protect social service user from harm
Protect social service users from danger
Social-security contribution
Voluntary employees' social contributions

Vertaling van "employees' social contributions " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
employees' social contributions

sociale premies t.l.v. werknemers


voluntary employees' social contributions

vrijwillige sociale premies t.l.v. werknemers


compulsory employees' social contributions

verplichte sociale premies t.l.v. werknemers


social-security contribution [ employee's contribution | employer's contribution ]

sociale bijdrage [ salariële bijdrage | werkgeversbijdrage ]


Definition: A condition of arrested or incomplete development of the mind, which is especially characterized by impairment of skills manifested during the developmental period, skills which contribute to the overall level of intelligence, i.e. cognitive, language, motor, and social abilities. Retardation can occur with or without any other mental or physical condition. Degrees of mental retardation are conventionally estimated by standardized intelligence tests. These can be supplemented by scales assessing social adaptation in a give ...[+++]

Omschrijving: Een toestand van tot stilstand gekomen of onvolledige ontwikkeling van het verstand, die vooral wordt gekenmerkt door een tijdens de ontwikkelingsperiode aan het licht tredende stoornis van vaardigheden, die mede bepalend is voor het algehele intelligentieniveau, d.w.z. cognitieve, verbale, motorische en sociale vermogens. Zwakzinnigheid kan voorkomen met of zonder een andere psychische of lichamelijke aandoening. Het is gebruikelijk de graad van zwakzinnigheid te schatten aan de hand van gestandaardiseerde intelligentietests. Deze kunnen worden aangevuld met schaalindelingen die de sociale aanpassing onder gegeven omstandi ...[+++]


Definition: This category differs from others in that it includes disorders identifiable on the basis of not only symptoms and course but also the existence of one or other of two causative influences: an exceptionally stressful life event producing an acute stress reaction, or a significant life change leading to continued unpleasant circumstances that result in an adjustment disorder. Although less severe psychosocial stress ( life events ) may precipitate the onset or contribute to the presentation of a very wide range of disorders ...[+++]

Omschrijving: Deze categorie verschilt van andere in zoverre dat zij stoornissen omvat die niet alleen kunnen worden geïdentificeerd op grond van symptomen en verloop, maar ook van het bestaan van twee oorzakelijke factoren: een buitengewoon ingrijpende levensgebeurtenis die een acute stressreactie geeft of een belangrijke verandering in het leven leidend tot aanhoudend onaangename omstandigheden die resulteren in een aanpassingsstoornis. Hoewel minder ernstige psychosociale stress ('life events') het begin kan verhaasten of kan bijdragen aan het voorkomen van een zeer ruime reeks stoornissen die elders in dit hoofdstuk zijn geclassificeerd, is het etiologisch belang ervan niet altijd duidelijk en blijkt dit in alle gevallen afhankelijk te ...[+++]


Definition: Approximate IQ range of 50 to 69 (in adults, mental age from 9 to under 12 years). Likely to result in some learning difficulties in school. Many adults will be able to work and maintain good social relationships and contribute to society. | feeble-mindedness mild mental subnormality

Omschrijving: IQ bij benadering tussen 50 en 69 (bij volwassenen, verstandelijke leeftijd tussen 9 en 12 jaar). Waarschijnlijk in enige mate leidend tot leermoeilijkheden op school. Vele volwassenen zullen in staat zijn te werken, goede sociale-relaties te onderhouden en een bijdrage te leveren aan de maatschappij.


protect social service user from harm | protect social service users from danger | contribute to protecting individuals from harm | protect service users from harmful practices

bijdragen aan het waarborgen van veiligheid van individuen
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
actual and imputed social contributions (where ‘imputed’ contributions are social contributions paid by employers on behalf of their employees).

werkelijke en toegerekende sociale premies (waarbij „toegerekende” premies sociale premies zijn die door werkgevers worden betaald in naam van hun werknemers).


Germany has increased to EUR 400 per month the threshold for exemption of social contributions on the so-called Mini-Jobs, and between EUR 400 and 800 employee contribution is introduced only gradually.

Duitsland heeft de drempel voor vrijstelling van socialeverzekeringspremies verhoogd tot 400 euro per maand voor de zogenaamde mini-banen, en de werknemersbijdrage van tussen de 400 en de 800 euro wordt slechts geleidelijk ingevoerd.


Belgium intervened to lower the social insurance contributions paid by low-wage workers, exempted employers from paying social contributions on pay for overtime hours in selected sectors, and extended the scope of the exemption of the withholding tax for employees.

België heeft maatregelen genomen ter vermindering van de socialeverzekeringsbijdragen die door werknemers met een laag loon worden betaald, heeft werkgevers in geselecteerde sectoren vrijgesteld van betaling van sociale bijdragen op loon voor overuren, en heeft het toepassingsgebied van de vrijstelling van bronbelasting voor werknemers uitgebreid.


Taking PIT and employees' social security contributions together, the burden on employees has increased in 10 Member States, while this is less true for employers (3 countries with increases in the tax burden).

Wanneer we de persoonlijke inkomstenbelasting en de socialezekerheidsbijdragen van de werknemers samen nemen, zijn de lasten voor de werknemers in 10 lidstaten toegenomen. Voor de werkgevers zijn de fiscale lasten slechts in drie landen toegenomen.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Compensation of employees: the total gross (pre-tax) wages and employers' social contributions paid by employers to employees for work done.

Beloning van werknemers: de totale brutolonen (vóór belastingaftrek) en de sociale bijdragen van de werkgevers die door de werkgevers worden betaald aan werknemers voor verricht werkt.


11. Strongly believes that the shift to a circular economy requires decisive action and incentives by both the Member States and the Commission; calls on the Member States and the Commission to put in place a sound regulatory environment and establish appropriate policies for reuse, repair and preparation for reuse; encourages Member-States to put in place fiscal incentives that stimulate the development of a circular economy, such as shifting the tax burden away from labour and differentiating VAT rates in accordance with the waste hierarchy, thus making resource efficiency, recycling, renovation and reuse more attractive and contributing to generating job-r ...[+++]

11. is er sterk van overtuigd dat de overschakeling naar een circulaire economie een doortastend ingrijpen en stimulansen vereist, zowel van de lidstaten als van de Commissie; vraagt de lidstaten en de Commissie een degelijk regelgevingsklimaat en gepaste maatregelen voor hergebruik, reparatie en voorbereiding voor hergebruik te creëren; moedigt de lidstaten aan fiscale stimulansen te creëren die de ontwikkeling van een circulaire economie stimuleren, zoals een verschuiving van de belastingdruk weg van arbeid en verschillende btw-tarieven in verhouding tot de afvalhiërarchie, om efficiënt hulpbronnengebruik, recycling, renovatie en hergebruik aantrekkelijker te maken en bij te dragen tot het genereren van een banenrijke groei; benadrukt ...[+++]


In particular, this report highlights a series of observations and recommendations on EFP, which may contribute to a voluntary framework to advise companies, employees, social partners and national authorities on how best to develop and facilitate EFP schemes.

In dit verslag staan in concreto een aantal opmerkingen en aanbevelingen die zouden kunnen uitmonden in een vrijwillig kader voor adviezen aan bedrijven, werknemers, de sociale partners en nationale autoriteiten over hoe zij het best FPW-regelingen kunnen ontwikkelen en faciliteren.


At the EU level, 20 basic public services are monitored since 2001, 12 for citizens (income taxes, job search, social security benefits, personal documents, car registration, building permission, declaration to the police, public libraries, civil status certificates, change of address, e-health, enrolment in higher education) and 8 for businesses (social contribution to employees, corporate tax, VAT, company registration, submission of data to statistical office, custom declaration, environment related permits, eProcurement).

Op EU-niveau worden sinds 2001 20 basisoverheidsdiensten gemonitord, 12 voor burgers (inkomstenbelasting, arbeidsbemiddeling, socialezekerheidsuitkeringen, persoonlijke documenten, inschrijving van voertuigen, bouwvergunningen, aangifte bij de politie, openbare bibliotheken, certificaten van de burgerlijke stand, adreswijziging, e-gezondheid, inschrijving in het hoger onderwijs) en 8 voor ondernemingen (sociale bijdragen voor werknemers, vennootschapsbelasting, btw, registratie van ondernemingen, indienen van gegevens bij het bureau voor de statistiek, douaneaangifte, milieuvergunningen, e-aanbesteding).


For the EU27 more than 70% of enterprises which submitted completed forms electronically used the Internet for VAT declarations (76%) or for declaring the social contribution of their employees(72%) to the relevant national public authorities.

In de EU27 gebruikte meer dan 70% van de ondernemingen die ingevulde formulieren elektronisch indienden, het internet voor de btw-aangiften (76%) of voor het aangeven van de sociale bijdragen van hun werknemers (72%) bij de relevante nationale overheidsinstanties.


It is an extremely complex area, where the issue is whether one is working under a ‘contract of work’ or a ‘contract for work’ – the difference being between those who are working as a normal employee for tax purposes and thus pay their social contributions to the skipper who is an employer, and those who share the proceeds of the catch, who are not treated as normal employees.

Dit is een uitermate complex gebied, waarbij het erop aankomt of iemand werkt volgens een contract of work of een contract for work – waarbij het verschil is dat de een belastingtechnisch werkzaam is als normale werknemer en dus sociale lasten afdraagt aan de schipper, die de rol van werkgever heeft, en dat de ander deelt in de opbrengst van de vangst en niet als normale werknemer wordt behandeld.




datacenter (1): www.wordscope.nl (v4.0.br)

employees' social contributions ->

Date index: 2024-03-19
w