Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
3D printing
3DP
4.7
Additive layer manufacturing
Additive manufacturing
Brand management supervision
Brand market penetration studies
Brand market planning and operation
Brand marketing
Create a brand guideline
Create brand guidelines
Creating a brand guidelines
Distributor's brand
Manufacturer's brand
Manufacturer's mark
Manufacturer's number of the firearm
Manufacturer's trademark
Manufacturing enterprises
Manufacturing industries
Manufacturing industry
Middleman's brand
Private brand
Private label
Processing industry
Produce brand guidelines
Producer's brand
Product brand
Service mark
Stamp of origin
Supervise a brand management
Supervise brand management
Supervising brand management
Three-dimensional printing
Trade mark
Trade mark licences
Trademark

Vertaling van "manufacturer's brand " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
manufacturer's number of the firearm

fabricagenummer van het desbetreffende vuurwapen


manufacturer's mark

merk van de fabrikant (1) | merk van het vuurwapen (2)


manufacturer's brand | producer's brand

merkteken van de fabrikant


trademark [ manufacturer's trademark | product brand | service mark | stamp of origin | trade mark | trade mark licences(UNBIS) ]

merk [ benaming van oorsprong | dienstmerk | fabrieksmerk | merk van een product | merk van oorsprong ]


supervise a brand management | supervising brand management | brand management supervision | supervise brand management

toezicht houden op merkbeheer


create a brand guideline | creating a brand guidelines | create brand guidelines | produce brand guidelines

merkgerelateerde richtlijnen opstellen


distributor's brand | middleman's brand | private brand | private label

eigen merk | private label (eigen merk)


brand market penetration studies | brand market planning and operation | brand marketing

marketing van het merk


processing industry [ manufacturing industry | Manufacturing industries(STW) | manufacturing enterprises(UNBIS) ]

verwerkingsindustrie [ ambachtelijke industrie | verwerkende industrie ]


3D printing [4.7] [ 3DP | additive layer manufacturing | additive manufacturing | three-dimensional printing ]

3D-printen [4.7] [ additief produceren | additief productieproces | driedimensionaal printen ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
divest the "Ionquest" brand and all IP rights related to the Ionquest 290 business transfer the technology and provide support for the manufacturing line on which Ionquest 290 is currently produced transfer all customer contracts, purchase history and related information since the market entry of Ionquest 290 provide a transitional toll manufacturing agreement to supply Ionquest 290 until the purchaser has set up its own manufacturing line.

het "Ionquest"-merk en alle met de Ionquest 290-activiteiten samenhangende intellectuele-eigendomsrechten van de hand te doen; de technologie over te dragen en ondersteuning te bieden voor de huidige fabricagelijn van Ionquest 290; alle afnemerscontracten, historische afzetgegevens en daarmee samenhangende informatie sinds het op de markt brengen van Ionquest 290 over te dragen; een overgangsovereenkomst voor de toelevering van Ionquest 290 te sluiten totdat de overnemer zijn eigen fabricagelijn heeft opgezet.


6. Member States shall require manufacturers and importers to submit internal and external studies available to them on market research and preferences of various consumer groups, including young people and current smokers , relating to ingredients and emissions, as well as executive summaries of any market surveys they carry out when launching new products . Member States shall also require manufacturers and importers to report their sales volumes per brand and type, reported in sticks or kilograms, and per Member State on a yearly b ...[+++]

6. De lidstaten verplichten de producenten en importeurs tot het indienen van de hen ter beschikking staande interne en externe studies aangaande marktonderzoek en de voorkeuren van verschillende groepen consumenten, inclusief jongeren en huidige rokers , inzake ingrediënten en emissies, alsmede samenvattingen van marktonderzoeken die zij uitvoeren bij het lanceren van nieuwe producten De lidstaten verplichten de producenten en importeurs ook om verslag uit te brengen over hun verkoopvolume per merk en type, opgegeven in aantallen of kilogram en per lidstaat, op jaarbasis vanaf De lidstaten verstrekken andere aanvullende, verkoopvolumege ...[+++]


33. Believes that product reformulation is a powerful tool for reducing the intake of fat, sugar and salt in our diets and welcomes the steps taken by a few manufacturers and retailers to move in this direction; notes that to date only 5% of the total voluntary commitments made under the Platform relate to product development; calls on the Commission, Member States, manufacturers, retailers and caterers to step up efforts to ensure that manufacturers, retailers and caterers reduce fat, sugar and salt levels in foods; calls on manufacturers to use product reformulation not just to launch new, sometimes more expensive ...[+++]

33. is van mening dat een wijziging van de samenstelling van producten een krachtig instrument is met het oog op het terugdringen van de inname van vetten, suiker en zout in onze voeding en is ingenomen met de maatregelen die door een aantal fabrikanten en winkelketens worden genomen in die richting; merkt op dat tot op heden slechts 5% van de totale vrijwillige verbintenissen die in het kader van het actieplatform zijn aangegaan betrekking hebben op de ontwikkeling van producten; verzoekt de Commissie, de lidstaten en de fabrikanten, winkelketens en cateringbedrijven om meer inspanningen te doen om ervoor te zorgen dat fabrikanten, wi ...[+++]


32. Believes that product reformulation is a powerful tool for reducing the intake of fat, sugar and salt in our diets and welcomes the steps taken by a few manufacturers and retailers to move in this direction; notes that to date only 5% of the total voluntary commitments made under the Platform relate to product development; calls on the Commission, Member States, manufacturers, retailers and caterers to step up efforts to ensure that manufacturers, retailers and caterers reduce fat, sugar and salt levels in foods; calls on manufacturers to use product reformulation not just to launch new, sometimes more expensive ...[+++]

32. is van mening dat een wijziging van de samenstelling van producten een krachtig instrument is met het oog op het terugdringen van de inname van vetten, suiker en zout in onze voeding en is ingenomen met de maatregelen die door een aantal fabrikanten en winkelketens worden genomen in die richting; merkt op dat tot op heden slechts 5% van de totale vrijwillige verbintenissen die in het kader van het actieplatform zijn aangegaan betrekking hebben op de ontwikkeling van producten; verzoekt de Commissie, de lidstaten en de fabrikanten, winkelketens en cateringbedrijven om meer inspanningen te doen om ervoor te zorgen dat fabrikanten, wi ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
The merger follows a long running relationship between the two companies: Papastratos has been the manufacturer and distributor of the Marlboro brand as well as the distributor of other Philip Morris brands on the Greek market for many years.

De fusie komt tot stand nadat er al lang een zakelijke relatie bestond tussen de twee ondernemingen: Papastratos was namelijk jarenlang de fabrikant en distributeur van het merk Marlboro, alsmede de distributeur van andere merken van Philip Morris op de Griekse markt.


In particular, this Regulation does not cover any prohibition on sales of competing makes. This is without prejudice to the ability of the manufacturer to conclude with the distributor conditions for the separate representation of different brands, taking into account economic feasibility and market conditions in order to avoid brand confusion and inadvertently helping competing brands, to ensure that the brand image is maintained among customers and to guarantee a high quality of care and expertise by salesmen.

Dit doet geen afbreuk aan de mogelijkheid van de fabrikant om met de distributeur afspraken te maken omtrent de separate verkoop van verschillende merken, waarbij rekening moet worden gehouden met de commerciële haalbaarheid en de marktsituatie, ten einde verwarring tussen merken en het "meeliften" van concurrerende merken tegen te gaan, de instandhouding van het merkimago bij de klant te waarborgen en garanties te bieden voor de vakbekwaamheid en deskundigheid van verkopers.


In particular, this Regulation does not cover any prohibition on sales of competing makes. This is without prejudice to the ability of the manufacturer to conclude with the distributor conditions for the separate representation of different brands, taking into account economic feasibility and market conditions in order to avoid brand confusion and inadvertently helping competing brands, to ensure that the brand image is maintained among customers and to guarantee a high quality of care and expertise by salesmen.

Dit doet geen afbreuk aan de mogelijkheid van de fabrikant om met de distributeur afspraken te maken omtrent de separate verkoop van verschillende merken, waarbij rekening moet worden gehouden met de commerciële haalbaarheid en de marktsituatie, ten einde verwarring tussen merken en het "meeliften" van concurrerende merken tegen te gaan, de instandhouding van het merkimago bij de klant te waarborgen en garanties te bieden voor de vakbekwaamheid en deskundigheid van verkopers.


The Regulation allows manufacturers to require dealers to sell other brands in separate premises, through a separate company, with separate management and a separate sales force, and in practice this makes multi-brand sales uneconomic.

De verordening biedt fabrikanten de mogelijkheid van dealers te eisen dat zij andere merken in verschillende ruimten verkopen, via een afzonderlijke vennootschap, met een afzonderlijk bestuur en afzonderlijk verkooppersoneel.


Member States shall require manufacturers and importers of tobacco products to submit to them a list of all ingredients, and quantities thereof, used in the manufacture of those tobacco products by brand name and type.

De lidstaten verzoeken alle producenten en importeurs van tabaksproducten een lijst in te dienen van alle ingrediënten, met opgave van de hoeveelheden, die voor de productie van hun tabaksproducten opgesplitst naar merk en type worden gebruikt.


The Commission considers that these conditions are now met both regarding - the purchase of FATER's Spanish/Portuguese business by the Excel Group, composed by Spanish and international investors (Five Arrows Iberian Fund, Centro Asegurador, Excel Partners S.A., Rothschild Europe S.V.), to be headed by a Managing Director experienced in branded consumer goods (hygiene, paper and absorbents) - as well as - the acquisition of FATER's Italian business by the Bolton International Group, a Luxembourg company active in the manufacturing, marketing and dist ...[+++]

De Commissie is van mening dat aan deze voorwaarden nu is voldaan ten aanzien zowel van - de overname van de activiteiten in Spanje/Portugal van FATER door de Excel Groep, die bestaat uit Spaanse en internationale beleggers (Five Arrows Iberian Fund, Centro Asegurador, Excel Partners S.A., Rothschild Europe S.V.), die zal worden geleid door een beheerder met ervaring in merkartikelen (hygiëne, papier en absorberende produkten) - als van - de overname van de activiteiten van FATER in Italië door de Bolton International Group, een Luxemburgs bedrijf met activiteiten op het gebied van het vervaardigen, op de markt brengen en de distributie ...[+++]


w