Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Accident at the workplace
Accident at work
Accident prevention
Completing accident report
Create and oversee the reporting of incidents
Create incident reports
File accident reports
Incident report creation
Incident reports creation
Incidents and accidents recording
Industrial accident insurance
Industrial injuries scheme
Maintain incident reporting records
Maintain record incident reports
Methods of incidents and accidents reporting
Occupational accident
Occupational accident insurance
Prevention of accidents
Recording of incidents and accidents
Reporting level
Reporting level of accidents
Reporting of accidents
Types of incidents and accidents recording
Work accident
Work-related accident insurance

Vertaling van "reporting accidents " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
recording of incidents and accidents | types of incidents and accidents recording | incidents and accidents recording | methods of incidents and accidents reporting

registratie van incidenten en ongevallen


incident report creation | incident reports creation | completing accident report | create incident reports

incidentenrapporten opstellen | incidentrapporten maken | incidentenrapporten maken | incidentrapporten opstellen


create and oversee the reporting of incidents | maintain record incident reports | file accident reports | maintain incident reporting records

gemelde incidenten en de wijze van afhandeling registeren | zich bezich houden met incidentenrapportage | een incidentenrapportage bijhouden | incidentenregister bijhouden


reporting level | reporting level of accidents

aantal aangegeven arbeidsongevallen




handling, notifying and reporting of accidents

omgaan met, melden van en rapporteren over ongevallen


occupational accident [ accident at the workplace | accident at work | work accident ]

arbeidsongeval


accident prevention [ prevention of accidents ]

ongevallenpreventie


occupational accident insurance [ industrial accident insurance | industrial injuries scheme | work-related accident insurance ]

arbeidsongevallenverzekering [ vergoeding voor arbeidsongeval ]


An extremely rare autosomal dominant disorder reported in three British families, a Japanese and an Italian family (about 16 cases in total). Onset is usually in the fourth decade of life and the course lasts about 20 years. Reported clinical manifes

systemische amyloïdose door prioneiwitmutatie
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
the safety report is made available to the public upon request subject to Article 22(3); where Article 22(3) applies, an amended report, for instance in the form of a non-technical summary, which shall include at least general information on major-accident hazards and on potential effects on human health and the environment in the event of a major accident, shall be made available.

het veiligheidsrapport op verzoek ter beschikking van het publiek wordt gesteld onverminderd artikel 22, lid 3; wanneer artikel 22, lid 3, van toepassing is, wordt een aangepast rapport, bijvoorbeeld in de vorm van een niet-technische samenvatting, beschikbaar gesteld, dat ten minste algemene informatie over gevaren van zware ongevallen en over hun mogelijke effecten op de menselijke gezondheid en het milieu bij een zwaar ongeval bevat.


That safety report should contain details of the establishment, the dangerous substances present, the installation or storage facilities, possible major-accident scenarios and risk analysis, prevention and intervention measures and the management systems available, in order to prevent and reduce the risk of major accidents and to enable the necessary steps to be taken to limit the consequences thereof.

Dat veiligheidsrapport dient bijzonderheden te bevatten over de inrichting, de aanwezige gevaarlijke stoffen, de installatie of de opslagplaats, een analyse van mogelijke scenario's van, en risico's verbonden aan, zware ongevallen, preventie- en interventiemaatregelen en de aanwezige beheerssystemen worden vermeld, om het risico van zware ongevallen te verminderen en de noodzakelijke maatregelen te kunnen nemen ter vermindering van de gevolgen van dergelijke ongevallen.


The operator shall also review and where necessary update the safety report following a major accident at its establishment, and at any other time at the initiative of the operator or at the request of the competent authority, where justified by new facts or by new technological knowledge about safety matters, including knowledge arising from analysis of accidents or, as far as possible, ‘near misses’, and by developments in knowledge concerning the assessment of hazards.

De exploitant beziet het veiligheidsrapport ook opnieuw en werkt het indien nodig bij na een zwaar ongeval in zijn inrichting en op enig ander tijdstip op initiatief van de exploitant of op verzoek van de bevoegde autoriteit, indien nieuwe feiten zulks rechtvaardigen of om rekening te houden met nieuwe technische kennis aangaande veiligheid, die bijvoorbeeld verkregen is na analyse van ongevallen of, voor zover mogelijk, van bijna-ongevallen, of met ontwikkelingen in de kennis inzake de evaluatie van gevaren.


As safety reports are a major element to demonstrate that major-accident hazards and possible major-accident scenarios have been identified and that the necessary measures have been taken to prevent such accidents, it is essential that the general public is given the opportunity to be consulted on this matter.

Aangezien veiligheidsrapporten een belangrijk element zijn om aan te tonen dat ernstige ongevallenrisico's en scenario's voor mogelijke zware ongevallen zijn geïdentificeerd en dat het noodzakelijke is gedaan om dergelijke ongevallen te voorkomen, is het van essentieel belang dat het publiek daarover wordt geraadpleegd.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
(b) the safety report is made available to the public upon request subject to Article 21(3); where Article 21(3) applies, an amended report in the form of a non-technical summary, which shall include at least general information on major-accident hazards, potential effects on human health and the environment and the requisite behaviour in the event of an accident, shall be made available;

(b) het veiligheidsrapport op verzoek ter beschikking van het publiek wordt gesteld onverminderd artikel 21, lid 3; wanneer artikel 21, lid 3, van toepassing is, wordt een aangepast rapport in de vorm van een niet-technische samenvatting beschikbaar gesteld, die ten minste algemene informatie over gevaren van zware ongevallen, hun mogelijke effecten op de menselijke gezondheid en het milieu en de te volgen gedragslijn bij een ongeval bevat;


(b) the safety report is made available to the public upon request subject to Article 21(3); where Article 21(3) applies, an amended report in the form of a non-technical summary, which shall include at least general information on major-accident hazards, potential effects and the requisite behaviour in the event of an accident, shall be made available;

(b) het veiligheidsrapport op verzoek ter beschikking van het publiek wordt gesteld onverminderd artikel 21, lid 3; wanneer artikel 21, lid 3, van toepassing is, wordt een aangepast rapport in de vorm van een niet-technische samenvatting beschikbaar gesteld, die ten minste algemene informatie over gevaren van zware ongevallen, hun mogelijke effecten en de te volgen gedragslijn bij een ongeval bevat;


The circumstances of the accident may not be reported in sufficient detail, the product may have changed over time, or the manufacturer may be different, and so on. In addition, light accidents may not have been reported to those collecting the data for the statistics.

De omstandigheden van het ongeval werden misschien onvoldoende gedetailleerd meegedeeld, het product kan intussen zijn veranderd, het kan om een andere producent gaan enz. Bovendien werden kleine ongevallen misschien niet gemeld aan de personen die de gegevens voor de statistieken verzamelen.


For the time being, your rapporteur does not propose to include accident costs, due to the great variety in insurance models and different levels of internalisation of accident costs in the EU. Nonetheless, your rapporteur supports this as a principle and suggests that no later than 31 December 2010, the Commission shall present a report and legislative proposals on accident costs and on the different level of internalisation in national risk oriented insurance premiums in order to harmonise the level of internalisation of accidents costs in Member Sta ...[+++]

Vooralsnog stelt de rapporteur niet voor de kosten van ongevallen mee te rekenen, als gevolg van de grote verscheidenheid van verzekeringsmodellen en de uiteenlopende niveaus van internalisering van de kosten van ongevallen in de EU. In beginsel is de rapporteur hiervan echter een voorstander en hij stelt voor dat de Commissie uiterlijk in december 2010 een verslag en wetgevingsvoorstellen voorlegt inzake de kosten van ongevallen en over het verschillende niveau van internalisering in nationale risicogerichte verzekeringspremies, om het niveau van internalisering van de kosten van ongevallen in de lidstaten te harmoniseren.


The technical part of the directive, comprising Annexes I and II, includes the format and content for accident investigation reports: Annex I provides a brief synopsis and Annex II a list of the items of information that will form part of every accident report.

Het technische deel van de richtlijn, bijlage I en II, geeft het format en de inhoud van de in geval van incidenten op te stellen onderzoeksverslagen. Bijlage I biedt een korte samenvatting en bijlage II bevat de lijst van gegevens die deel moeten uitmaken van elk onderzoeksverslag.


Each significant accident shall be reported under the type of the primary accident, even if the consequences of the secondary accident are more severe (e.g. a derailment followed by a fire).

Ieder ernstig ongeval wordt gemeld onder het type van het primaire ongeval, ook al zijn de gevolgen van het secundaire ongeval ernstiger (bijv. brand na een ontsporing).


w