Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Analyse supplier's information on a vehicle part
Analyse supplier's information on vehicle parts
Coordinate an order from various suppliers
Coordinate orders from various suppliers
Coordination of orders from various suppliers
Investigate supplier's information on vehicle parts
London Club.
London Suppliers Club
Maintain relationship with suppliers
Manage relationship with suppliers
NSG
Nuclear Suppliers Conference
Nuclear Suppliers Group
Preserve orders from various suppliers
Preserve relationship with suppliers
Search supplier's information on vehicle parts
Selection of suppliers
Selective bronchography
Selective mutism
Supplier credit
Supplier's credit
Suppliers'choice
Suppliers'selection
Sustain relationship with suppliers

Vertaling van "suppliers'selection " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
selection of suppliers | suppliers'choice | suppliers'selection

leveranciersselectie


manage relationship with suppliers | preserve relationship with suppliers | maintain relationship with suppliers | sustain relationship with suppliers

relaties met leveranciers onderhouden


investigate supplier's information on vehicle parts | search supplier's information on vehicle parts | analyse supplier's information on a vehicle part | analyse supplier's information on vehicle parts

informatie van leveranciers over onderdelen van voertuigen analyseren


coordination of orders from various suppliers | preserve orders from various suppliers | coordinate an order from various suppliers | coordinate orders from various suppliers

bestellingen van verschillende leveranciers coördineren


London Club. | London Suppliers Club | Nuclear Suppliers Conference | Nuclear Suppliers Group | NSG [Abbr.]

Club van Londen | Club van nucleaire leveranciers


A form of cerebral palsy with characteristics of congenital pseudobulbar (suprabulbar) paresis manifesting as selective weakness of the lips, tongue and soft palate, dysphagia, dysphonia, drooling and jaw jerking. Mean age at diagnosis is 6 years. Th

congenitale suprabulbaire parese


Definition: Characterized by a marked, emotionally determined selectivity in speaking, such that the child demonstrates a language competence in some situations but fails to speak in other (definable) situations. The disorder is usually associated with marked personality features involving social anxiety, withdrawal, sensitivity, or resistance. | Selective mutism

Omschrijving: Dit wordt gekenmerkt door een duidelijke, emotioneel bepaalde, selectiviteit in het spreken, zodanig dat het kind in sommige situaties taalbeheersing aan de dag legt, maar in andere (goed omschrijfbare) situaties niet spreekt. De stoornis gaat doorgaans samen met uitgesproken persoonlijkheidskenmerken waaronder sociale angst, teruggetrokkenheid, gevoeligheid of verzet. | Neventerm: | selectief mutisme


supplier credit | supplier's credit

leverancierskrediet




Assessment to determine leisure or play needs. Supports the selection of appropriate leisure activity or play with the aim of stimulating a change in mental outlook from negative to positive. These activities are supported in order to encourage motiv

beoordelen van behoefte aan afleidingstherapie
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
3. The tendering authority shall anticipate the end of the authorisation period and shall ensure that any supplier selected after a new invitation to tender is authorised to start its operations the day following the last day of the period of authorisation of the previously selected supplier(s).

3. De aanbestedende autoriteit anticipeert op het einde van de vergunningsperiode en zorgt ervoor dat dienstverleners die na een nieuwe uitnodiging tot inschrijving zijn geselecteerd, hun activiteiten mogen starten op de dag na de laatste dag van de vergunningsperiode van de vorige geselecteerde dienstverlener(s).


1. Suppliers selected in accordance with Article 11 of Directive 96/67/EC before the date of application of this Regulation shall continue to be authorised under the conditions laid down in Directive 96/67/EC until the initially planned selection period has expired.

1. Dienstverleners die overeenkomstig artikel 11 van Richtlijn 96/67/EG vóór de datum van toepassing van deze verordening zijn geselecteerd, blijven hun goedkeuring uit hoofde van Richtlijn 96/67/EG behouden tot de oorspronkelijk geplande periode waarvoor zij zijn geselecteerd, is verstreken.


Sex determination and sex selective practices are profitable for medical practitioners and suppliers of certain medical equipment, related to sex determination and sex selection; therefore advertisement of sex-selection services should be prohibited and actions should be taken in order to prevent sex selection as a business where financial gains can be made.

Omdat medische beroepsbeoefenaren en leveranciers van medische apparatuur die gebruikt wordt bij geslachtsbepaling en geslachtsselectie geld verdienen aan deze behandelingen, moet reclame voor geslachtsselectieve behandelingen verboden worden en moeten maatregelen genomen worden om te voorkomen dat geslachtsselectieve behandelingen een commercieel product worden waarmee geld verdiend kan worden.


2. At airports where only two suppliers were selected per category of services pursuant to Article 6(2) of Directive 96/67/EC and where a minimum of three suppliers are to be selected pursuant to Article 6(2) of this Regulation, a selection procedure in accordance with Articles 7 to 13 of this Regulation shall be organised so that the third supplier is selected and able to start operations not later then one year three years after the date of application of this Regulation.

2. Op luchthavens waar overeenkomstig artikel 6, lid 2, van Richtlijn 96/67/EG slechts twee dienstverleners per categorie diensten zijn geselecteerd en waar overeenkomstig artikel 6, lid 2, van deze verordening minstens 3 dienstverleners moeten worden geselecteerd, wordt een selectieprocedure overeenkomstig de artikelen 7 tot en met 13 van deze verordening georganiseerd, zodat de derde dienstverlener uiterlijk één drie jaar na de datum van toepassing van deze verordening wordt geselecteerd en met zijn activiteiten van start kan gaan.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
5. Where a supplier ceases its activity before the end of the period for which it was authorised and does not leave sufficient time to the tendering authority to select a new supplier before it leaves the airport, with the result that there is a temporary monopoly for certain groundhandling services at this airport, the Member State concerned shall authorise a supplier of groundhandling services, for a limited period of time not exceeding ten months, to provide groundhandling services at that airport without having recourse to the selection procedure laid down ...[+++]

5. Als een dienstverlener zijn activiteiten stopzet vóór het einde van de periode waarvoor hij een vergunning heeft gekregen en, alvorens de luchthaven te verlaten, de aanbestedende autoriteit onvoldoende tijd laat om een nieuwe dienstverlener te selecteren, zodat er op de desbetreffende luchthaven een tijdelijk monopolie op bepaalde grondafhandelingsdiensten ontstaat, geeft de desbetreffende lidstaat voor een beperkte periode van hoogstens tien maanden een vergunning af om grondafhandelingsdiensten op die luchthaven te verrichten zonder gebruik te maken van de in de artikelen 7, 8 en 9 en het onderhavige artikel vastgestelde selectiepro ...[+++]


Certain conflict of interest risks are embedded in the selected Agencies’ structure (e.g. the same organisation is both a management representative and a supplier of services) and in the dependence on the research performed by the industry.

Soms is het risico van belangenconflicten inherent aan de structuur van de geselecteerde agentschappen (dezelfde organisatie is bijvoorbeeld zowel een beheersvertegenwoordiging als een dienstverlener) en aan de afhankelijkheid van door het bedrijfsleven verricht onderzoek.


introduction of robust and fair competition in the programme allowing to attain value for money, improve efficiency, decrease dependencies, and foremost to control costs and mitigate risks; open access and fair competition throughout the industrial supply chain, offering a chance to balanced participation of industry at all levels, including in particular SME, across the Member States; recognition of the existence of a limited number of main suppliers in the space sector and need to avoid possible abuse of dominance or long-term dependency on single suppliers; tendering on the basis of the provision of transparent and timely informat ...[+++]

in het programma wordt voor stevige en eerlijke concurrentie gezorgd om de beste kosten-batenverhouding te waarborgen, de efficiency te verbeteren, de afhankelijkheid te verminderen en bovenal de kosten in de hand te houden en de risico's te verminderen; een open toegang en eerlijke concurrentie voor de bevoorradingsketen, hetgeen een evenwichtige deelname mogelijk maakt van het bedrijfsleven op alle niveaus, waaronder met name het mkb, in alle lidstaten; aangezien er in de ruimtesector slechts een beperkt aantal grote leveranciers bestaat, moet elk mogelijk misbruik van dominantie of langetermijnafhankelijkheid van individuele leveran ...[+++]


Lastly, considerations other than performance and price play an important role in the selection of suppliers on the export market, namely diplomatic relationships, the funding scheme offered and the possibility for technology transfers.

En tenslotte spelen ook andere overwegingen dan prestatie en prijs een belangrijke rol bij de keuze van leveranciers op de exportmarkt/gunning van buitenlandse orders, namelijk diplomatieke betrekkingen, de geboden financieringsregeling en de mogelijkheid van technologieoverdracht.


· the option of selecting the company offering the most advantageous terms for each call (i.e. the possibility for the customer to choose his long-distance or international operator by using a code or selecting a company by default) must be provided, by all major fixed access suppliers on the market, in the 10 Member States where complete libéralization is scheduled for that date, and in the Member States where transitional periods are planned (Ireland, Luxembourg, Portugal, Spain, Greece) at the end of those periods.

· In de 10 lidstaten waarin de volledige liberalisering op deze datum een feit is, moeten de over een sterke marktpositie beschikkende aanbieders van toegang tot het vaste net hun klanten de mogelijkheid bieden voor elk gesprek de maatschappij met het meest interessante aanbod te kiezen (d.w.z. zelf hun interlokale of nationale carrier te kiezen door middel van een prefixcode of door aanwijzing van een "default carrier"). In de lidstaten waarvoor een overgangsperiode geldt (Ierland, Luxemburg, Portugal, Spanje en Griekenland), gaat deze verplichting pas bij het verstrijken van die termijn in.


· Company preselection (allowing the customer to select his own company by default, on a semi-permanent basis so as to avoid having to dial the company's number each time they call) must be made available in all Member States by all major fixed access suppliers on the market;

· In alle lidstaten moeten de over een sterke marktpositie beschikkende aanbieders van toegang tot het vaste net hun klanten de mogelijkheid van carriervoorkeuze bieden (waarbij de klant op semi-permanente basis zijn eigen "default carrier" kan kiezen zodat hij niet steeds bij ieder gesprek de carriercode hoeft in te toetsen).


w