Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Community language teaching
Educational curriculum
Educational material
Educational materials
Home language teaching
Instillation
Minority language teaching
Mother tongue teaching
Professor
School curriculum
School materials
School subjects
Subjects taught
Teach ESOL language class
Teach ESOL language course
Teach art studies class
Teach art studies course
Teach art studies lesson
Teach university class
Teach university course
Teacher
Teaches university class
Teaching
Teaching ESOL language class
Teaching aid
Teaching aids
Teaching art studies class
Teaching curriculum
Teaching equipment
Teaching material
Teaching materials
Teaching personnel
Teaching profession
Teaching programmes
Teaching staff
Teaching university class
Training curriculum
Training programmes

Vertaling van "teaching " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
teaching materials [ educational materials | school materials | teaching aid | teaching equipment(UNBIS) ]

onderwijsmateriaal [ leermiddelen | onderwijsmiddel | schoolbenodigdheden ]


teaching curriculum [ educational curriculum | school curriculum | school subjects | subjects taught | training curriculum | Teaching programmes(ECLAS) | Training programmes(ECLAS) ]

onderwijsprogramma [ leerstof | leervak | opleidingsprogramma | schoolprogramma ]


teaching aids | teaching material

leermiddelen | lesmateriaal | onderwijsleermiddelen


community language teaching | home language teaching | minority language teaching | mother tongue teaching

eigen taal onderwijs


teach art studies course | teach art studies lesson | teach art studies class | teaching art studies class

kunstlessen geven


teach ESOL language course | teaching ESOL language class | teach English for Speakers of Other Languages language class | teach ESOL language class

ESOL-taallessen geven | lessen Engels als tweede taal geven


teaches university class | teaching university class | teach university class | teach university course

universitaire klassen doceren | universitaire cursussen geven | universitaire klassen onderwijzen


teacher [ professor | teaching staff | Teaching profession(STW) | teaching personnel(UNBIS) ]

leerkracht [ docent | leraar | onderwijzend personeel | professor ]


educational material | teaching equipment | teaching materials

didactisch materiaal | lesmateriaal | onderwijsmiddelen


IN-CONTEXT TRANSLATIONS
EUROVOC descriptor: teacher training access to education educational reform educational system educational administration youth policy teaching quality pre-school education cooperation in the field of education teaching

Eurovoc-term: opleiding van leerkrachten toegang tot het onderwijs onderwijshervorming onderwijssysteem onderwijsadministratie jeugdbeleid kwaliteit van het onderwijs voorschools onderwijs samenwerking op onderwijsgebied onderwijs


The so-called Languages Key Activity within Comenius supports the teaching of any world language, including official EU languages. The ICT Key Activity – another part of Comenius – also supports projects developing innovative uses of information and communication technologies applied to language teaching, in particular, for special education needs and for the needs of children with a migrant background.

Met de zogenoemde kernactiviteit ´Talen´ binnen Comenius wordt steun gegeven aan het onderwijs in welke wereldtaal dan ook, waaronder de officiële talen van de EU. Met de kernactiviteit ICT – een ander onderdeel van Comenius – wordt steun gegeven aan projecten voor de ontwikkeling van innovatieve toepassingen van informatie- en communicatietechnologieën in het talenonderwijs, in het bijzonder in het geval van speciale onderwijsbehoeften en behoeften van kinderen met een migrantenachtergrond.


In the past, teaching was a respected and valued profession. Today, the teaching profession is not attractive.

Vroeger stond het beroep van leraar in hoog aanzien, maar tegenwoordig is het niet meer zo aantrekkelijk.


This not only applies to ensuring that a good proportion of the best graduates choose the teaching profession over other careers. School systems will also benefit, in terms of addressing teacher shortages and introducing new and valuable skills, by attracting experienced and high quality professionals from other walks of life into teaching at a later stage in their careers.

Dit betekent niet alleen waarborgen dat een goed percentage van de beste gediplomeerden het onderwijsvak kiezen boven andere loopbanen, maar dat schoolsystemen ook profiteren - waar het gaat om het opvullen van vacatures en het invoeren van nieuwe waardevolle vaardigheden - van het aantrekken voor het onderwijsvak van ervaren en hooggekwalificeerde vakmensen uit andere sectoren van de samenleving in een latere fase van hun loopbaan.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
The Commission: will use EU programmes to support teaching of more languages through lifelong learning, teacher and student mobility, language teacher training, school partnerships, and research and development of innovative methods adapted to different target groups. will draw up an inventory of best practice in language learning and teaching in the field of multilingualism and make it available to the Member States The Member States are invited to: provide genuine opportunities for all to master the national language(s) and two other languages make a wider range of languages available to learners to allow individual choice and match lo ...[+++]

De Commissie: zal de EU-programma's aanwenden om het onderwijs van een groter aantal talen te ondersteunen door middel van een leven lang leren, mobiliteit van leerkrachten en leerlingen, opleidingen voor taalleerkrachten, partnerschappen tussen scholen, en onderzoek en ontwikkeling van aan verschillende doelgroepen aangepaste innovatieve methoden; zal een inventaris opstellen van beste praktijkvoorbeelden wat het leren en onderwijzen van talen betreft op het gebied van meertaligheid en die ter beschikking stellen van de lidstaten. De lidstaten wordt verzocht: iedereen werkelijk de kans te geven de nationale taal/talen en twee andere ta ...[+++]


Numerous social, cultural, economic and technological changes in society place new demands on the teaching profession and hasten the need for the development of more competence-centred approaches to teaching, together with a greater emphasis on learning outcomes.

Door talrijke maatschappelijke, culturele, economische en technologische veranderingen in de samenleving worden er nieuwe eisen gesteld aan het beroep van leraar en wordt het des te noodzakelijker meer competentiegerichte benaderingen voor het lesgeven te ontwikkelen, in combinatie met een grotere nadruk op leerresultaten.


The conclusions of the Council and the Representatives of the Governments of the Member States, meeting within the Council, of 14 November 2006 on efficiency and equity in education and training, which stated that ‘the motivation, skills and competences of teachers, trainers, other teaching staff and guidance and welfare services, as well as the quality of school leadership, are key factors in achieving high quality learning outcomes’ and that ‘the efforts of teaching staff should be supported by continuous professional development’.

de conclusies van de Raad en de vertegenwoordigers van de regeringen der lidstaten, in het kader van de Raad bijeen, van 14 november 2006 over doelmatigheid en rechtvaardigheid in onderwijs en opleiding, waarin wordt gesteld dat „de motivatie, vaardigheden en competenties van leerkrachten, opleiders, ander onderwijzend personeel, begeleidingsdiensten en welzijnsdiensten, alsmede de kwaliteit van de schoolleiding sleutelfactoren zijn die bijdragen tot hoogwaardige leerresultaten” en dat „de inspanningen van het onderwijzend personeel moeten worden ondersteund door permanente bijscholing”.


Objective 1. 1 of the ‘Education Training 2010’ work programme — Improving education and training for teachers and trainers, which highlights the importance of attracting and retaining well-qualified and motivated people to the teaching profession, of identifying the skills that teachers require to meet the changing needs of society, of providing conditions to support teachers through initial and in-service training, and of attracting recruits to teaching and training who have professional experience in other fields

doelstelling 1.1 van het werkprogramma „Onderwijs en opleiding 2010” — Verbetering van het onderwijs en de opleiding voor onderwijsgevenden en opleiders, waarin wordt onderstreept dat het belangrijk is goed gekwalificeerde en gemotiveerde mensen voor het onderwijs aan te trekken en te behouden, vaardigheden in kaart te brengen die onderwijsgevenden nodig hebben om tegemoet te komen aan de veranderende noden van de samenleving, voorwaarden te scheppen om onderwijsgevenden door middel van initiële opleidingen en bijscholingen te ondersteunen, alsmede om nieuwe onderwijsgevenden en opleiders met ervaring op andere gebieden aan te trekken


The petitioner states that he has taught young children in the Baden-Württemberg Education Department and at senior school level in various Church-owned, but state-aided and state- recognised secondary schools ('Gymnasien'). However, when he applied to the Baden-Württemberg Federal Ministry of Education for a teaching post in a state Gymnasium, he was turned down on the grounds that he did not possess any teaching qualifications recognised by that state.

De indiener stelt dat hij jonge kinderen les heeft gegeven op openbare scholen in Baden-Württemberg en oudere kinderen op verschillende bijzondere lycea die echter door de overheid worden erkend en gesubsidieerd. Toen hij echter bij het Ministerie van Onderwijs van de deelstaat Baden-Württemberg solliciteerde naar een baan als leraar aan een openbaar lyceum, werd hij afgewezen omdat hij geen door die deelstaat erkende lesbevoegdheid bezat.


Currently, about 30% of the pupils are taught in a minority language. Transitional arrangements and technical preparations such as a bonus scheme for teaching in Latvian, the production of teaching materials in the Latvian language and language training for non-Latvian speaking teachers are in place.

Er zijn overgangsregelingen en technische voorbereidingen getroffen, zoals een bonusregeling voor het onderwijs in het Lets, de productie van lesmaterialen in de Letse taal en taalonderwijs aan de niet-Lets sprekende leraren.


w