Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Breakdown
Carry out ship mechanical system repairs
Control vessel steering mechanisms
Core pressure vessel
Displacement
Due to heart valve prosthesis
Factory ship
Fishing boat
Fishing capacity
Fishing fleet
Fishing vessel
Fishing vessels
Fix vessel mechanical systems
Flagless vessel
Leakage
Maintain the steering mechanisms of vessels
Maintain vessel steering mechanisms
Maintain vessel's steering mechanisms
Malposition
Mechanics of ships
Mechanics of vessels
Perforation
Pressure vessel
Protrusion
RPV
Reactor pressure vessel
Reactor vessel
Reefer
Reefer ship
Reefer vessel
Refrigerated cargo vessel
Refrigerated vessel
Refrigerator vessel
Repair vessel mechanical systems
Ship
Ship mechanics
Stateless ship
Stateless vessel
Transport vessel
Trawler
Tug boat
Vessel
Vessel without a flag
Vessel without nationality
Vessels' mechanics

Vertaling van "vessels' mechanics " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
carry out ship mechanical system repairs | fix vessel mechanical systems | perform repair activities on vessel mechanical systems | repair vessel mechanical systems

mechanische systemen van schepen herstellen | mechanische systemen van schepen repareren | mechanische systemen van vaartuigen herstellen | mechanische systemen van vaartuigen repareren


mechanics of ships | ship mechanics | mechanics of vessels | vessels' mechanics

mechanica van vaartuigen


control vessel steering mechanisms | maintain the steering mechanisms of vessels | maintain vessel steering mechanisms | maintain vessel's steering mechanisms

stuurmechanismen van vaartuigen onderhouden


reefer | reefer ship | reefer vessel | refrigerated cargo vessel | refrigerated vessel | refrigerator vessel

koelschip | reefer


flagless vessel | stateless ship | stateless vessel | vessel without a flag | vessel without nationality

schip zonder nationaliteit | staatloos vaartuig


core pressure vessel | pressure vessel | reactor pressure vessel | reactor vessel | RPV [Abbr.]

drukvat voor reactor | reactordrukvat | RPV [Abbr.]


vessel [ ship | tug boat ]

boot [ passagiersschip | schip | sleepboot | vaartuig ]


fishing vessel [ factory ship | fishing boat | transport vessel | trawler ]

vissersvaartuig [ fabrieksschip | transportvaartuig | trawler | vissersboot ]


Breakdown (mechanical) | Displacement | Leakage | Malposition | Obstruction, mechanical | Perforation | Protrusion | due to heart valve prosthesis

lekkageals gevolg van hartklepprothese | liggingsafwijkingals gevolg van hartklepprothese | mankement (mechanisch)als gevolg van hartklepprothese | obstructie, mechanischals gevolg van hartklepprothese | perforatieals gevolg van hartklepprothese | protrusieals gevolg van hartklepprothese | verplaatsingals gevolg van hartklepprothese


fishing fleet [ fishing capacity | Fishing vessels(ECLAS) ]

vissersvloot [ visvermogen ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The derogation requested by Italy affects a total of 100 vessels, although only 30 vessels will be authorised daily, through a turnover mechanism. It can therefore be concluded that the derogation affects a limited number of vessels.

De door Italië gevraagde afwijking heeft betrekking op in totaal honderd vaartuigen, waarvan er bij toerbeurt echter per dag maar dertig gemachtigd zijn om te vissen. Daarom kan worden geconcludeerd dat de afwijking slechts een beperkt aantal vaartuigen betreft.


the mechanical qualities shall be maintained throughout the period of use of the vessel for the intended purpose;

de mechanische eigenschappen moeten behouden blijven gedurende de periode waarin het drukvat overeenkomstig zijn bestemming wordt gebruikt;


In view of the fact that France has presented to the Indian Ocean Tuna Commission (IOTC) a development plan describing the indicative size of the fleet of Mayotte and the expected evolution of the underdeveloped fleet of mechanical long-liners which are less than 23 metres in length and of purse-seiners based in Mayotte, as a new outermost region, to which no IOTC contracting party, including the Union, has objected, it is appropriate to use the reference levels of that plan as ceilings for the capacity of the fleet of mechanical long-liners which are less than 23 metres in length and of purse-seiners registered in the ports of Mayotte. ...[+++]

Gezien het feit dat Frankrijk bij de Commissie voor de tonijnvisserij in de Indische Oceaan (IOTC) een ontwikkelingsplan heeft ingediend waarin de indicatieve omvang van de vloot van Mayotte en de verwachte evolutie van de onderontwikkelde vloot van mechanische beugschepen korter dan 23 meter en vaartuigen die met de ringzegen vissen met basis in Mayotte als zijn nieuwe ultraperifere regio wordt beschreven, en dat geen enkele overeenkomstsluitende partij van de IOTC, met inbegrip van de Unie, daartegen bezwaar heeft gemaakt, is het vo ...[+++]


six years of elementary education, three years of lower secondary school, four years of secondary vocational education with specialisation in inland navigation engineering, as well as work experience of 24 months, including at least 18 months on inland vessels handling mechanical propulsion and auxiliary systems and six months that may involve experience in repairing combustion engines in shipyards or service workshops, and passing the qualification examination’.

zes jaar basisonderwijs, drie jaar lagere middelbare school en vier jaar beroepsopleiding in een secundaire school met binnenvaartmachinebouw als specialisatie, plus een praktijkervaring van 24 maanden, waaronder ten minste 18 maanden op binnenschepen met ervaring op het gebied van werktuiglijke voortstuwing en hulpsystemen en zes maanden met mogelijke ervaring op het gebied van herstel van verbrandingsmotoren op scheepswerven of in servicewerkplaatsen, en het afleggen van een bekwaamheidsproef”.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
eight years of elementary education and five years of secondary vocational education with specialisation in inland navigation engineering, as well as work experience of 24 months, including at least 18 months on inland vessels handling mechanical propulsion and auxiliary systems and six months that may involve experience in repairing combustion engines in shipyards or service workshops, and passing the qualification examination; or

acht jaar basisonderwijs en vijf jaar beroepsopleiding in een secundaire school met binnenvaartmachinebouw als specialisatie, plus een praktijkervaring van 24 maanden, waaronder ten minste 18 maanden op binnenschepen met ervaring op het gebied van werktuiglijke voortstuwing en hulpsystemen en zes maanden met mogelijke ervaring op het gebied van herstel van verbrandingsmotoren op scheepswerven of in servicewerkplaatsen en het afleggen van een bekwaamheidsproef; of


on the proposal for a directive of the European Parliament and of the Council amending Directive 98/70/EC as regards the specification of petrol, diesel and gas-oil and introducing a mechanism to monitor and the introduction of a mechanism to monitor and reduce greenhouse gas emissions from the use of road transport fuels and amending Council Directive 1999/32/EC, as regards the specification of fuel used by inland waterway vessels and repealing Directive 93/12/EEC

over het voorstel voor een richtlijn van het Europees Parlement en de Raad tot wijziging van Richtlijn 98/70/EG met betrekking tot de specificatie van benzine, dieselbrandstof en gasolie en tot invoering van een mechanisme om de uitstoot van broeikasgassen door het gebruik van brandstoffen voor het wegvervoer te monitoren en te verminderen, tot wijziging van Richtlijn 19999/32/EG van de Raad met betrekking tot de specificatie van door binnenschepen gebruikte brandstoffen en tot intrekking van Richtlijn 93/12/EG


It is also desirable that Member States should press, within the IMO, for the adoption of the Wreck Removal Convention. In exceptional cases, Member States should ensure the compensation of costs and economic loss suffered by a port as a result of accommodating a ship in distress, particularly if such costs and economic loss are not covered by the financial guarantees of the vessel owners and other existing compensation mechanisms.

In uitzonderlijke gevallen dienen de lidstaten de kosten en economische schade te vergoeden die een haven heeft geleden als gevolg van de opvang van een schip in nood, met name als ze niet gedekt worden door de financiële zekerheden van de scheepseigenaars en andere bestaande compensatiemechanismen.


It is also desirable that Member States should press, within the IMO, for the adoption of the Wreck Removal Convention. In exceptional cases, Member States should ensure the compensation of costs and economic loss suffered by a port as a result of accommodating a ship in distress, particularly if such costs and economic loss are not covered by the financial guarantees of the vessel owners and other existing compensation mechanisms.

In uitzonderlijke gevallen dienen de lidstaten de kosten en economische schade te vergoeden die een haven heeft geleden als gevolg van de opvang van een schip in nood, met name als ze niet gedekt worden door de financiële zekerheden van de scheepseigenaars en andere bestaande compensatiemechanismen.


Description of the conditions applied where Member States choose the option to allow that the reduction of engine power is achieved by a group of vessels and a description of the mechanism put in place for the supervision of compliance with these conditions.

Beschrijving van de toepasselijke voorwaarden als een lidstaat toestaat dat de beperking van het motorvermogen wordt verwezenlijkt door een groep vaartuigen en beschrijving van de mechanismen voor toezicht op de naleving van deze voorwaarden.


In the absence of compensation mechanisms, there is a risk that in some geographical areas cuts on their own will have no benefits for the environment or the stocks. This has already happened in the case of the total ban on certain types of tackle (we refer to the driftnets case) in the Mediterranean, where driftnet use by the Community vessels has been outlawed (approximate numbers of this type of vessel in the Italian fleet have fallen from 650 to 100), while the number of third-country vessels employing driftnets in the same waters ...[+++]

Het risico bestaat dat, indien er geen compensatieregelingen worden getroffen, de visserijsector in bepaalde regio's eenvoudigweg ingekrompen wordt, zonder dat dit voordelen met zich meebrengt voor het milieu en de visbestanden: dit is het geval geweest met het totale verbod van bepaald vistuig (zoals b.v. drijfnetten voor de vangst van zwaardvis) in het Middellandse-Zeegebied, waar de communautaire zwaardvisvangst is verboden (de Italiaanse zwaardvisvloot is van 650 tot ongeveer 100 schepen ingekrompen), terwijl de vloten van derde landen in hetzelfde gebied zijn toegenomen tot 500 schepen met drijfnetten.




datacenter (1): www.wordscope.nl (v4.0.br)

vessels' mechanics ->

Date index: 2023-02-17
w