iii bis) migliorando la corrispondenza tra le esigenze del mercato ed i sistemi di istruzione e formazione, i servizi per i giovani, la formazione professionale, la creazione di reti tra gli istituti di insegnamento superiore, i centri di formazione e ricerca e le imprese, una migliore transizione tra istruzione, formazione professionale ed occupazione, anche attraverso lo sviluppo di strumenti atti ad anticipare le competenze richieste, la capacità di reazione dei sistemi di istruzione e formazione e l'orientamento professionale;
iii bis) betere afstemming op de behoeften van de markt van de onderwijs- en opleidingsstelsels, de jeugddiensten, de beroepsopleiding, de netwerken tussen hogeronderwijsinstellingen, opleidings- en onderzoekscentra en bedrijven, betere aansluiting van onderwijs en beroepsopleiding op de arbeidsmarkt, onder meer door de ontwikkeling van instrumenten waarmee vooruit kan worden gelopen op de behoefte aan bepaalde vaardigheden en waarmee de onderwijs- en opleidingsstelsels en de school- en beroepskeuzebegeleiding in staat worden gesteld om daarop in te spelen;