Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Conduct fleet management activities
Fleet under open shipping register
ISM Code
Integrated fleet management
International Safety Management Code
Manage company fleet
Manage fleet
Manage fleet of ships
Manage the vehicle fleet
Manage vehicle fleet
Manage vessel fleet
Oversee vehicle fleet
Perform activities to manage a fleet of vessels
Perform company fleet management
Perform fleet management
Perform vehicle fleet management

Vertaling van "manage fleet ships " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
conduct fleet management activities | perform activities to manage a fleet of vessels | manage fleet of ships | manage vessel fleet

scheepsvloot beheren


manage fleet | perform fleet management | manage company fleet | perform company fleet management

bedrijfsvloot beheren | bedrijfswagenpark beheren


oversee vehicle fleet | perform vehicle fleet management | manage the vehicle fleet | manage vehicle fleet

vloot beheren | wagenpark beheren


Fleet under open shipping register

Onder de vrije registratie vallende koopvaardijvloot


International Management Code for the safe operation of ships and for pollution prevention | International Safety Management Code | ISM Code

Internationale Veiligheidsmanagementcode | Internationale Veiligheidsmanagementcode voor het veilige gebruik van schepen en voor verontreinigingspreventie | ISM-code


integrated fleet management

geïntegreerd beheer van wagenparken
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
(16a) The MARPOL Convention includes the mandatory application of the Energy Efficiency Design Index (EEDI) to new ships and the use of Ship Efficiency Management Plans (SEEMP) throughout the entire world fleet.

(16 bis) Krachtens het MARPOL-Verdrag worden de „Energy Efficiency Index” (EEDI) voor nieuwe schepen, alsmede het gebruik van de „Ship Energy Efficient Management Plans (SEEMP)” binnen de bestaande vloot verplicht gesteld.


23. Recalls that new applications of satellite navigation can increase the safety, efficiency and reliability in areas including the aviation, maritime, road and agriculture sectors, road safety, fee collection, traffic and parking management, fleet management, emergency calls, goods tracking and tracing, online booking, safety of shipping, digital tachographs, animal transport, and sustainable land;

23. brengt opnieuw in herinnering dat met nieuwe satellietnavigatietoepassingen de veiligheid, de doeltreffendheid en de betrouwbaarheid van luchtvaart-, zeevaart-, wegvervoer-, en landbouwactiviteiten naar een hoger niveau kunnen worden getild en dat ook de verkeersveiligheid, de inning van heffingen, verkeers- en parkeerbeheer, vlootbeheer, noodoproepen, het volgen en opsporen van goederenstromen, internetboekingen, de veiligheid van het zeevervoer, digitale tachografen, het diervervoer en het duurzaam landgebruik ermee kunnen worden verbeterd;


23. Recalls that new applications of satellite navigation can increase the safety, efficiency and reliability in areas including the aviation, maritime, road and agriculture sectors, road safety, fee collection, traffic and parking management, fleet management, emergency calls, goods tracking and tracing, online booking, safety of shipping, digital tachographs, animal transport, and sustainable land;

23. brengt opnieuw in herinnering dat met nieuwe satellietnavigatietoepassingen de veiligheid, de doeltreffendheid en de betrouwbaarheid van luchtvaart-, zeevaart-, wegvervoer-, en landbouwactiviteiten naar een hoger niveau kunnen worden getild en dat ook de verkeersveiligheid, de inning van heffingen, verkeers- en parkeerbeheer, vlootbeheer, noodoproepen, het volgen en opsporen van goederenstromen, internetboekingen, de veiligheid van het zeevervoer, digitale tachografen, het diervervoer en het duurzaam landgebruik ermee kunnen worden verbeterd;


23. Recalls that new applications of satellite navigation can increase the safety, efficiency and reliability in areas including the aviation, maritime, road and agriculture sectors, road safety, fee collection, traffic and parking management, fleet management, emergency calls, goods tracking and tracing, online booking, safety of shipping, digital tachographs, animal transport, and sustainable land;

23. brengt opnieuw in herinnering dat met nieuwe satellietnavigatietoepassingen de veiligheid, de doeltreffendheid en de betrouwbaarheid van luchtvaart-, zeevaart-, wegvervoer-, en landbouwactiviteiten naar een hoger niveau kunnen worden getild en dat ook de verkeersveiligheid, de inning van heffingen, verkeers- en parkeerbeheer, vlootbeheer, noodoproepen, het volgen en opsporen van goederenstromen, internetboekingen, de veiligheid van het zeevervoer, digitale tachografen, het diervervoer en het duurzaam landgebruik ermee kunnen worden verbeterd;


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
It should therefore be ensured that economically sensitive data relating to port authorities and operators, terminal operators, fleet managers, shippers, freight forwarders and shipping companies are excluded from mandatory data processing.

Daarom moet ervoor worden gezorgd dat economisch gevoelige gegevens van de havenautoriteiten en -exploitanten, van de exploitanten van terminals, vlootbeheerders, verladers, transporteurs en rederijen uitgesloten worden van een verplichte verwerking van de gegevens.


In view of the above and of the information available, the Commission believes that a flat-rate taxation scheme for persons managing ships on behalf of third parties, with taxation based on the tonnage of the fleet managed, is compatible with the common market if the rates relating to tonnage are the same as those applicable to shipping transport companies and if the managers in question are at the same time responsible for crew management and technical management of ships, in accordance with the requirements of t ...[+++]

Gezien de bovenstaande overwegingen en de beschikbare informatie is de Commissie van oordeel dat een forfaitaire vaststellingsregeling ten gunste van beheerders van schepen voor rekening van derden, een vaststelling op basis van de tonnage van de zeeschepen waarover het beheer wordt gevoerd, met de gemeenschappelijke markt verenigbaar is, indien de tarieven met betrekking tot de tonnage dezelfde zijn als die welke voor zeevervoerondernemingen gelden en indien de betrokken beheerders tegelijkertijd belast zijn met het technische en personeelsbeheer van de schepen, overeenkomstig de vereisten in de op 17 januari 2004 bekendgemaakte richtsn ...[+++]


With regard to the level of taxation for persons managing ships on behalf of third parties, the Commission notes, on the basis of figures supplied by the Belgian authorities, that at equal fleet tonnage a manager has a much lower turnover than a shipowner if only because of the capitals costs incurred by the shipowner which the manager does not have to bear.

Met betrekking tot het belastingniveau voor beheerders van schepen voor rekening van derden neemt de Commissie er, op basis van enkele door de Belgische autoriteiten verstrekte cijfers, nota van dat bij gelijke vloottonnage de omzet voor een beheerder veel lager is dan voor een reder, alleen al door de kapitaalkosten die de reder moet dragen en de beheerder niet.


A similar mechanism, leading to an even more favourable flat-rate amount, is laid down for persons managing ships for third parties, but it is subject to the condition that three quarters of the fleet thus managed flies the Belgian flag.

Een vergelijkbaar mechanisme dat leidt tot de vaststelling van een nog gunstiger forfaitair bedrag is voorzien voor de beheerders van schepen voor rekening van derden, maar deze is onderworpen aan de voorwaarde dat driekwart van de beheerde vloot onder Belgische vlag vaart.


While world shipping increased, the growth of the Community-managed fleet registered under third-country flags was faster than that of the fleet registered under the flags of the Member States.

Terwijl de zeevaart wereldwijd groeide, was de groei van de in de Gemeenschap beheerde onder vlaggen van derde landen geregistreerde vloot sneller dan die van de onder de vlaggen van de lidstaten geregistreerde vloot.


The shipping companies of the Member States still manage about a third of the world fleet today.

Nog steeds is eenderde van de wereldvloot in handen van zeevaartmaatschappijen uit de lidstaten.




datacenter (1): www.wordscope.nl (v4.0.br)

'manage fleet ships' ->

Date index: 2023-08-04
w