Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Air-sea rescue
Assisting passengers
CSAR
Combat search and rescue
Coordinate passengers
Coordinating passengers
Cruise altitude
Cruise liner
Cruise ship
Cruise ship passengers assisting
Cruising level
Cruising ship
Ground search and rescue
History of recent cruise travel
Inland waterway cruise
Inland waterway excursion
Inland waterway tourism
Inland waterway trip
Inland waterways cruise
Inland waterways excursion
Inland waterways tourism
Inland waterways trip
Lifesaving
Liquidity control
MSAR
Maritime search and rescue
Mountain rescue
Non operative procedure on respiratory tract
Open market operations
Open-market operations
Open-market policy
Passenger cruise ship
Pericardiopleural shunt operation
Point cruising
Point sampling
Potless cruising
Potless sampling
Prism cruising
River cruise
River excursion
River tourism
River trip
SAR operation
Search and rescue
Search and rescue mission
Search and rescue operation
Search-and-rescue operation
USAR
Urban search and rescue
Variable-plot sampling

Vertaling van "operating in cruising " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
cruise liner | cruise ship | cruising ship | passenger cruise ship

cruiseschip | schip voor cruises | schip voor de toeristenreizen


river tourism [ inland waterway cruise | inland waterway excursion | inland waterways cruise | inland waterways excursion | inland waterways tourism | inland waterways trip | inland waterway tourism | inland waterway trip | river cruise | river excursion | river trip ]

riviertoerisme [ riviercruise | riviertocht ]


point cruising | point sampling | potless cruising | potless sampling | prism cruising | variable-plot sampling

grondvlakbepaling door middel van bemonstering


History of recent cruise travel

voorgeschiedenis met recente cruise




coordinating passengers | cruise ship passengers assisting | assisting passengers | coordinate passengers

passagiers coördineren | reizigers coördineren


liquidity control [ open-market operations | open-market policy | Open market operations(STW) | open market operations(UNBIS) ]

liquiditeitscontrole [ openmarktbeleid | openmarktoperatie ]


search and rescue [ air-sea rescue | combat search and rescue | CSAR | ground search and rescue | maritime search and rescue | mountain rescue | MSAR | SAR operation | search and rescue mission | search and rescue operation | search-and-rescue operation | urban search and rescue | USAR | Lifesaving(ECLAS) ]

opsporing en redding [ maritieme opsporing en redding | opsporing en redding in steden | opsporing en redding op land | opsporings- en reddingsmissie | opsporings- en reddingsoperatie | redding in de bergen | redding in de lucht of op zee | zoek- en reddingsoperatie in gevechtsomstandigheden ]


Pericardiopleural shunt operation

aanleggen van pericardiopleurale shunt


Non operative procedure on respiratory tract

niet-operatieve procedure aan tractus respiratorius
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
An IFR flight operating in cruising flight in controlled airspace shall be flown at a cruising level, or, if authorised by ATS unit to employ cruise climb techniques, between two levels or above a level, selected from the table of cruising levels in Appendix 3, except that the correlation of levels to track prescribed therein shall not apply whenever otherwise indicated in air traffic control clearances or specified by the competent authority in aeronautical information publications.

Een IFR-vlucht in kruisvlucht in gecontroleerd luchtruim wordt gevlogen op een kruisniveau of, indien de luchtverkeersleidingseenheid toestaat dat kruisklimtechnieken worden gebruikt, tussen twee niveaus of boven een niveau, geselecteerd uit de tabel van kruisniveaus in aanhangsel 3, behalve dat de in die tabel voorgeschreven correlatie tussen de niveaus en de grondkoers niet van toepassing is wanneer anders aangegeven in luchtverkeersleidingsklaringen of anders gespecificeerd door de bevoegde autoriteit in Luchtvaartgidsen.


An IFR flight operating in level cruising flight outside of controlled airspace shall be flown at a cruising level appropriate to its track as specified in the table of cruising levels in Appendix 3, except when otherwise specified by the competent authority for flight at or below 900 m (3 000 ft) above mean sea level.

Een IFR-vlucht in vlakke kruisvlucht buiten gecontroleerd luchtruim wordt gevlogen op een kruisniveau dat is aangepast aan de grondkoers, zoals aangegeven in de tabel van kruisniveaus in aanhangsel 3, behalve wanneer anders gespecificeerd door de bevoegde autoriteit op of boven 900 m (3 000 ft) boven gemiddeld zeeniveau.


Except where otherwise indicated in air traffic control clearances or specified by the competent authority, VFR flights in level cruising flight when operated above 900 m (3 000 ft) from the ground or water, or a higher datum as specified by the competent authority, shall be conducted at a cruising level appropriate to the track as specified in the table of cruising levels in Appendix 3.

Behalve wanneer anders vermeld in luchtverkeersleidingsklaringen of anders gespecificeerd door de bevoegde autoriteit, worden VFR-vluchten in vlakke kruisvlucht op meer dan 900 m (3 000 ft) boven de grond of het water, of op een grotere, door de bevoegde autoriteit gespecificeerde hoogte, uitgevoerd op een kruisniveau dat is aangepast aan de grondkoers, zoals aangegeven in de tabel van kruisniveaus in aanhangsel 3.


2. In particular, it shall be prohibited for any ship providing cruise services, to enter into or call at any port situated in the Crimean Peninsula listed in Annex III. This prohibition applies to ships flying the flag of a Member State or any ship owned and under the operational control of a Union shipowner or any ship over which a Union operator assumed overall responsibility as regards its operation.

2. Het is met name schepen die cruisediensten verrichten verboden om de in bijlage III vermelde havens van het schiereiland de Krim binnen te varen of aan te doen. Dit verbod geldt voor schepen die de vlag van een lidstaat voeren en voor schepen die eigendom zijn van en onder het operationele gezag staan van een reder uit de Unie of schepen waarvoor een marktdeelnemer uit de Unie de algemene verantwoordelijkheid met betrekking tot de exploitatie op zich heeft genomen.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
60. Reiterates the importance of coastal and seagoing passenger transport, especially via ferries and cruise ships, and notes the entry into force of Regulation (EU) No 1177/2010 on the rights of passengers travelling by sea, which should help enhance quality maritime tourism; calls on the Commission, in this connection, to set a campaign in motion to improve the quality of passenger and cruise ships with regard to passengers’ rights, on the basis of operators’ best practices; ...[+++]

60. herinnert aan het belang van passagiersvervoer over zee in de zee- en kustgebieden, in het bijzonder met ferry's en cruiseschepen, en wijst op de inwerkingtreding van Verordening (EU) nr. 1177/2010 betreffende de rechten van passagiers die op deze wijze reizen, die naar verwachting een bijdrage zal leveren aan de versterking van kwalitatief hoogwaardig maritiem toerisme; verzoekt de Commissie in dit verband actie te ondernemen ter verbetering van de kwaliteit van het passagiersvervoer en het vervoer met cruiseschepen wat betreft de rechten van de passagiers, met als uitgangspunt de beste praktijken van de exploitanten;


2. In the event of a refusal to accept a reservation or to issue or otherwise provide a ticket on the grounds referred to in paragraph 1, carriers, travel agents and tour operators shall make all reasonable efforts to propose to the person concerned an acceptable alternative transport on a passenger service or a cruise operated by the carrier.

2. Indien op grond van lid 1 geweigerd wordt een boeking te aanvaarden of een vervoerbewijs af te geven of anderszins te verstrekken, doen de vervoerders, de reisagenten en de touroperators alle redelijke inspanningen om de betrokkene aanvaardbaar alternatief vervoer met een door de vervoerder verzorgde passagiersdienst of cruise aan te bieden.


If cruise operators, are not allowed to ask or oblige passengers to provide information which will allow them to provide for their needs this can result in disappointment with the cruise or worse still a dangerous situation from a health and safety perspective.

Indien cruise operators de passagiers niet kunnen vragen of verplichten om informatie te verstrekken die hen in staat stelt aan specifieke behoeften te voldoen, kan dit leiden tot teleurstelling tijdens de reis of zelfs tot een gevaarlijke situatie vanuit het oogpunt van gezondheid en veiligheid.


41. Recognises the major potential contribution of increased cruise tourism to the development of coastal communities, provided a balance is struck between risks and responsibilities and between fixed costs for on-shore investments and flexibility for cruise operators, with environmental concerns being correctly met at the same time;

41. erkent de belangrijke bijdrage die de groei van het cruisetoerisme kan vormen voor de ontwikkeling van de kustgemeenschappen, mits het evenwicht gegarandeerd is tussen risico's en beloning, en tussen de vaste kosten voor investeringen te land en de flexibiliteit van cruiseoperators, en voorts de milieubelangen voldoende beschermd zijn;


41. Recognises the major potential contribution of increased cruise tourism to the development of coastal communities, provided a balance is struck between risks and responsibilities and between fixed costs for on-shore investments and flexibility for cruise operators, with environmental concerns being correctly met at the same time;

41. erkent de belangrijke bijdrage die de groei van het cruisetoerisme kan vormen voor de ontwikkeling van de kustgemeenschappen, mits het evenwicht gegarandeerd is tussen risico's en beloning, en tussen de vaste kosten voor investeringen te land en de flexibiliteit van cruiseoperators, en voorts de milieubelangen voldoende beschermd zijn;


41. Recognises the major potential contribution of increased cruise tourism to the development of coastal communities, provided a balance is struck between risks and responsibilities and between fixed costs for on-shore investments and flexibility for cruise operators, with environmental concerns being correctly met at the same time;

41. erkent de belangrijke bijdrage die de groei van het cruisetoerisme kan vormen voor de ontwikkeling van de kustgemeenschappen, mits het evenwicht gegarandeerd is tussen risico's en beloning, en tussen de vaste kosten voor investeringen te land en de flexibiliteit van cruiseoperators, en voorts de milieubelangen voldoende beschermd zijn;


w