Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Ensure safe operation of Mode S radar systems
Ensure safe operation of railway during repairs
ISM Code
International Safety Management Code
Operate railway vehicles
Perform navigation of railway vehicles
Radiation protection safe
SAFE foot prosthesis
Safe operational practices
Safely operate railway equipment
Steer railway vehicles

Vertaling van "safe operation " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
safe operational practices

procedures voor de veilige uitvoering van vluchten en de luchtwaardigheid van vliegtuigen


perform navigation of railway vehicles | steer railway vehicles | operate railway vehicles | safely operate railway equipment

spoorvoertuigen bedienen | spoorvoertuigen besturen


International Management Code for the Safe Operation of Ships and for Pollution Prevention

internationale veiligheidscode voor de scheepvaart en ter voorkoming van verontreiniging


International Management Code for the safe operation of ships and for pollution prevention | International Safety Management Code | ISM Code

Internationale Veiligheidsmanagementcode | Internationale Veiligheidsmanagementcode voor het veilige gebruik van schepen en voor verontreinigingspreventie | ISM-code


monitor application of railway safety measures during maintenance activities | oversee application of safety measures during railway repairs | ensure safe operation of railway during repairs | oversee application of safety measures during railway maintenance

veilig gebruik van spoorwegen tijdens reparaties garanderen | veilig gebruik van spoorwegen tijdens reparaties verzekeren | zorgen voor een veilig gebruik van spoorwegen tijdens reparaties


configure Mode S radars with appropriate Interrogator Codes | ensure safe operation of Mode S radar systems | coordinate the allocation of Mode S radars to Interrogator Codes | match Mode S radar systems with allocated Interrogator Codes

toewijzing van Mode S-radars aan ondervragingscodes coördineren




Able to make decision on safe information to give over telephone

in staat om te beslissen welke informatie veilig via telefoon verstrekt kan worden




Injuries by explosion of bombs or mines placed in the course of operations of war, if the explosion occurred after cessation of hostilities Injuries due to operations of war and classifiable to Y36.0-Y36.7 or Y36.9 but occurring after cessation of hostilities

letsel door explosie van bommen of mijnen geplaatst in de loop van oorlogshandelingen, indien de explosie plaatsvond na staken van vijandelijkheden | letsel door oorlogshandelingen geclassificeerd onder Y36.0-Y36.7 of Y36.9, maar na staken van vijandelijkheden
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
29. Considers that a ‘risk-based approach’ in line with the Riga Declaration and the concept of operations as developed by the EASA, is a solid basis for ensuring the safe operation of RPAS, and that European regulatory requirements will need to be based on either a case-by-case or a type/class-based approach, whichever is appropriate, and will ensure a high level of safety and interoperability; considers that in order to ensure the success of RPAS manufacturers and operators, it is vital that the European Organisation for Civil Aviation Equipment (EUROCAE) standardisation requirements be validated by the relevant regulatory body;

29. is van mening dat een risicogebaseerde aanpak overeenkomstig de verklaring van Riga en het door het EASA voorgestelde "concept of operations" een solide basis bieden op grond waarvan RPAS veilig actief kunnen zijn, en dat Europese wettelijke voorschriften gestoeld moeten zijn op hetzij een benadering per geval, hetzij op een op type/klasse gebaseerde benadering, al naar gelang welke benadering het passendst is, en een hoge mate van veiligheid en interoperabiliteit zullen waarborgen; is van mening dat producenten en exploitanten v ...[+++]


29. Considers that a ‘risk-based approach’ in line with the Riga Declaration and the concept of operations as developed by the EASA, is a solid basis for ensuring the safe operation of RPAS, and that European regulatory requirements will need to be based on either a case-by-case or a type/class-based approach, whichever is appropriate, and will ensure a high level of safety and interoperability; considers that in order to ensure the success of RPAS manufacturers and operators, it is vital that the European Organisation for Civil Aviation Equipment (EUROCAE) standardisation requirements be validated by the relevant regulatory body;

29. is van mening dat een risicogebaseerde aanpak overeenkomstig de verklaring van Riga en het door het EASA voorgestelde "concept of operations" een solide basis bieden op grond waarvan RPAS veilig actief kunnen zijn, en dat Europese wettelijke voorschriften gestoeld moeten zijn op hetzij een benadering per geval, hetzij op een op type/klasse gebaseerde benadering, al naar gelang welke benadering het passendst is, en een hoge mate van veiligheid en interoperabiliteit zullen waarborgen; is van mening dat producenten en exploitanten v ...[+++]


34. Recalls that the European GNSS Programme EGNOS augmenting the GPS signal was certified for civil aviation in 2011 and that Galileo will in the next few years gradually enter into the exploitation phase; believes in this respect that an advanced system of air traffic management as well as applications for RPAS based on European GNSS programmes will positively contribute to the safe operation of RPAS;

34. herinnert eraan dat het Europese GNSS-programma EGNOS ter verbetering van het GPS-signaal in 2011 is gecertificeerd voor gebruik in de burgerluchtvaart, en dat Galileo de komende jaren geleidelijk in de exploitatiefase komt; is in dit verband van mening dat een geavanceerd systeem voor luchtverkeersbeheer en op Europese GNSS-programma's gebaseerde toepassingen voor RPAS in positieve zin zullen bijdragen aan de veiligheid van RPAS-activiteiten;


The kinds of operation for which the aircraft is approved must be established and limitations and information necessary for safe operation, including environmental limitations and performance, must be established.

Vastgesteld moet worden voor welke soorten vluchtuitvoering het luchtvaartuig is goedgekeurd en welke beperkingen en gegevens zoals aangaande beperkingen om milieutechnische redenen en aangaande prestaties nodig zijn voor een veilige vluchtuitvoering.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
The operating limitations and other information necessary for safe operation must be made available to the crew members.

Informatie over vluchtuitvoeringsbeperkingen en andere informatie die nodig is voor een veilige vluchtuitvoering moeten ter beschikking van de bemanningsleden staan.


Adequate facilities directly required for the flight and for the safe operation of the aircraft, including communication facilities and navigation aids, are available for the execution of the flight, taking into account available Aeronautical Information Services documentation.

Bij de uitvoering van de vlucht moeten adequate voorzieningen die rechtstreeks noodzakelijk zijn voor de vlucht en voor een veilig gebruik van het luchtvaartuig beschikbaar zijn, waaronder communicatievoorzieningen en navigatiehulpmiddelen.


each aircraft shall be issued with an individual certificate of airworthiness when it is shown that it conforms with the type design approved in its type-certificate and that relevant documentation, inspections and tests demonstrate that the aircraft is in condition for safe operation.

Voor ieder luchtvaartuig wordt een afzonderlijk luchtwaardigheidsbewijs afgegeven, wanneer is aangetoond dat het luchtvaartuig in overeenstemming is met het typeontwerp dat in het typecertificaat is goedgekeurd en uit de relevante documentatie, inspecties en tests blijkt dat het luchtvaartuig veilig gebruikt kan worden.


This TSI prescribes only minimal requirements: TSI conformity does not constitute per se a guarantee for safe placing in service and safe operation.

De TSI bevat uitsluitend minimumeisen: conformiteit met de TSI is geen garantie voor een veilige indienststelling en exploitatie.


In order to maintain safe operations, it is essential that due account should be taken of this stress and that the drivers concerned should be provided with help designed to prevent them from developing post-traumatic stress disorder.

Om de veilige bedrijfsvoering ook verder te verzekeren is het nodig dat deze belasting wordt onderkend en de betrokkenen hulp wordt geboden ter voorkoming van het posttraumatische stresssyndroom.


1. Welcomes the communication and supports the Commission's general approach to modify EU environmental legislation and instruments in order to create a transparent and coherent framework for the safe operation of mining activities; believes that voluntary agreements may complement but may never substitute legislation within the mining sector;

1. spreekt zijn waardering uit voor de mededeling en steunt de wijze waarop de Commissie in het algemeen de wijziging van de milieuwetgeving en -instrumenten van de EU benadert om een doorzichtig en samenhangend kader te scheppen voor het veilig uitvoeren van mijnbouwactiviteiten; is van mening dat vrijwillige overeenkomsten wetgeving in de mijnsector kunnen aanvullen maar nooit kunnen vervangen;




datacenter (1): www.wordscope.nl (v4.0.br)

'safe operation' ->

Date index: 2024-01-16
w