Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Assist during landing and take off
Assist during take off and landing
Forced landing while powered aircraft taking off
Prepare climatic forecasts for landing and take off
Prepare climatic forecasts for take off and landing
Prepare forecasts for take-off and landing
QSTOL
Quiet Short Take-Off and Landing
Quiet short take-off and landing aircraft
STOL
STOVL
Short Take-Off and Vertical Landing aircraft
Short Take-off and landing
Short take-off and landing
Short take-off and landing aircraft
Support captain during take off and landing
VTOL
Vertical take-off and landing aircraft

Vertaling van "short take-off and landing " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
Quiet Short Take-Off and Landing | quiet short take-off and landing aircraft | QSTOL [Abbr.]

QSTOL-vliegtuig | vliegtuig met korte en stille start en landing


Short Take-off and landing | STOL

Vliegtuig met korte start en landing


short take-off and landing | STOL [Abbr.]

korte start en landing


short take-off and landing aircraft | STOL [Abbr.]

STOL-luchtvaartuig | STOL-vliegtuig | vliegtuig met korte start en landing


prepare climatic forecasts for landing and take off | prepare climatic forecasts for take off and landing | prepare forecasts for take-off and landing | prepare meteorological forecasts for take off and landing

weerberichten voor opstijgen en landen voorbereiden | weerberichten voor opstijgen en landen maken | weerberichten voor stijgen en landen voorbereiden


assist during landing and take off | support captain in the execution of take off and landing activities | assist during take off and landing | support captain during take off and landing

hulp bieden tijdens opstijgen en landen


Short Take-Off and Vertical Landing aircraft | STOVL

Short Take-Off and Vertical Landing aircraft | STOVL | Vliegtuig met korte start en verticale landing


Vertical take-off and landing aircraft | VTOL

VERTOL -vliegtuig | Vliegtuig met vertikale start en landing


Forced landing while powered aircraft taking off

noodlanding tijdens opstijgen van aangedreven luchtvaartuig


Forced landing while taking off, occupant of military aircraft injured

noodlanding tijdens opstijgen, inzittende van legerluchtvaartuig gewond
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Before this change, the safety guidance stated that passengers could use their PEDs in Flight Mode (non-transmitting) in-flight, but not during taxiing, take-off and landing.

Vóór deze wijziging was in de veiligheidsrichtsnoeren bepaald dat passagiers hun draagbare elektronische apparatuur in vliegmodus mochten gebruiken tijdens de vlucht, maar niet tijdens het taxiën, opstijgen en landen.


It confirms that these devices may be kept switched on in "Flight Mode" (non-transmitting mode) throughout the journey (including taxiing, take-off and landing) without a risk to safety.

Het agentschap bevestigt dat deze apparaten gedurende de hele reis (met inbegrip van taxiën, opstijgen en landen) ingeschakeld mogen blijven in vliegmodus (niet in zendmodus), zonder enig risico voor de veiligheid.


On the ground, airports will be so crowded that there will be 2 million flights unable to take off or land.

Op de luchthavens zelf wordt het zo druk dat twee miljoen vluchten niet meer kunnen vertrekken of landen.


The measures address the quality of services passengers and airlines receive on the ground before they take off and after they land (for example, baggage handling, check-in, refuelling), the transparency of decisions on airport noise, as well as the efficiency of the complex network of take-off and landing slots that make up every journey.

De maatregelen betreffen de kwaliteit van de diensten die de passagiers en de luchtvaartmaatschappijen op de grond krijgen voordat zij opstijgen en nadat zij zijn geland (bijv. bagageafhandeling, inchecken, tanken), de transparantie van de besluiten inzake geluidsoverlast van luchthavens en de efficiëntie van het complexe netwerk van de slots voor opstijgen en landen die bepalend zijn voor elk traject.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
‘Commercial air transport movements’ means the sum of take-offs and landings involving the transport of passengers, cargo or mail, for remuneration or hire, calculated as an average over the three years preceding the adoption of the performance plan, regardless of the maximum take-off mass and the number of passenger seats used;

e) „commerciële luchtvervoersbewegingen”: de som van de starts en de landingen waarbij tegen vergoeding of betaling van huur passagiers, vracht of post worden vervoerd, berekend als een gemiddelde van de drie jaar voorafgaand aan de vaststelling van het prestatieplan, ongeacht de maximale startmassa en het aantal gebruikte passagierszitplaatsen;


These areas are intended to protect aircraft flying over them during take-off or landing operations or to mitigate the consequences of undershooting, running off the side or overrunning the take-off and landing area, and shall satisfy the following conditions:

Deze zones zijn bedoeld om luchtvaartuigen te beschermen wanneer zij eroverheen vliegen tijdens de start of de landing, of om de gevolgen te beperken van te vroeg aan de grond komen of van de baan raken op de start- en landingszone. Deze zones voldoen aan de volgende voorwaarden:


6. Without prejudice to the application of the principles referred to in Articles 14 and 15 of the service provision Regulation, Member States may decide not to calculate terminal charges as stipulated in Article 11 of this Regulation and not to set terminal unit rates as referred to in Article 13 of this Regulation in respect of air navigation services provided at aerodromes with less than 150 000 commercial air transport movements per year, regardless of the maximum take-off mass and the number of passenger seats, movements being counted as the sum of take-offs and landings and calcu ...[+++]

6. Onverminderd de toepassing van de in de artikelen 14 en 15 van de luchtvaartnavigatiedienstenverordening vermelde beginselen, kunnen de lidstaten besluiten, de plaatselijke luchtvaartnavigatieheffingen niet op de voet van artikel 11 van de onderhavige verordening te berekenen en de in artikel 13 van de onderhavige verordening bedoelde eenheidstarieven voor plaatselijke luchtvaartnavigatiediensten niet vast te stellen met betrekking tot luchthavens met minder dan 150 000 commerciële luchtvervoersbewegingen per jaar, ongeacht de maximale startmassa en het aantal passagierszitplaatsen, waarbij de bewegingen worden geteld als de som van de starts en de landingen en ...[+++]


5. Member States may decide not to apply this Regulation to air navigation services provided at airports with less than 50 000 commercial air transport movements per year, regardless of the maximum take-off mass and the number of passenger seats, movements being counted as the sum of take-offs and landings and calculated as an average over the previous three years.

5. De lidstaten kunnen besluiten, deze verordening niet toe te passen op luchtvaartnavigatiediensten die worden verleend op luchthavens met minder dan 50 000 commerciële luchtvervoersbewegingen per jaar, ongeacht de maximale startmassa en het aantal passagierszitplaatsen, waarbij de bewegingen worden geteld als de som van de starts en de landingen en worden berekend als een gemiddelde van de voorafgaande drie jaar.


commercial air transport with less than 10 000 movements per year, regardless of the maximum take-off mass and the number of passenger seats, ‘movements’ being counted as the sum of take-offs and landings and calculated as an average over the previous three years.

commercieel luchtvervoer met minder dan 10 000 bewegingen per jaar, ongeacht de maximale startmassa en het aantal passagierszitplaatsen, waarbij de bewegingen worden geteld als de som van de starts en de landingen en worden berekend als een gemiddelde van de voorafgaande drie jaar.


The maps must be drawn up no later than five years after the entry into force of the Directive and will cover agglomerations with more than 250 000 inhabitants, major roads with more than 6 million vehicle passages per year, major railways with more than 60 000 trains passages per year and major civil airports where there are more than 50 000 traffic movements (take-offs and landings) per year.

Op deze kaarten, die uiterlijk 5 jaar na de inwerkingtreding van de richtlijn moeten worden opgesteld, zullen de agglomeraties met meer dan 250.000 inwoners voorkomen, de belangrijke wegen waarop jaarlijks meer dan 6 miljoen voertuigen passeren, belangrijke spoorwegen waarop jaarlijks meer dan 60.000 treinen passeren en de grote burgerluchthavens waar jaarlijks meer dan 50.000 bewegingen worden geregistreerd (opstijgingen en landingen).




datacenter (1): www.wordscope.nl (v4.0.br)

'short take-off and landing' ->

Date index: 2020-12-10
w