Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
AD function group
Administrator
Administrators' function group
Alcoholic hallucinosis
Chronic alcoholism Dipsomania Drug addiction
Code of good administrative behaviour
Code of good administrative conduct
Delirium tremens
Disorder of personality and behaviour
EC basic post
EC language service
EC staff
EC staff in category LA
EU official
European official
Human resources
Jealousy
Management of human resources
Official of the EU
Official of the European Union
Paranoia
Personnel administration
Personnel management
Psychoactive substance abuse
Psychosis NOS
Staff administration
Staff development
Staff management
Staff nurse
Staff of the EC
Staff turnover
Welfare officer

Vertaling van "staff administration " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
personnel administration [ management of human resources | personnel management | staff administration | staff management | staff turnover | human resources(UNBIS) | personnel management(UNBIS) ]

personeelsbeheer [ beheer van personele middelen | personeelsadministratie | personeelsverloop ]


1) administrative staff, 2) clerical staff, 3) supporting staff

staflid,2)leidinggevend uitvoerend beambte,3)uitvoerend beambte


Code of good administrative behaviour | Code of good administrative behaviour for staff of the European Commission in their relations with the public | code of good administrative conduct

Bestuurlijke gedragscode voor het personeel van de Europese Commissie bij de contacten met het publiek


code of good administrative behaviour | code of good administrative behaviour for the General Secretariat of the Council of the European Union and its staff in their professional relations with the public

code voor correct bestuurlijk gedrag | code voor correct bestuurlijk gedrag van het secretariaat-generaal van de Raad van de Europese Unie en zijn personeel in de contacten die zij om professionele redenen met het publiek hebben


administrator [ AD function group | administrators' function group | EC language service | EC staff in category LA ]

administrateur [ EG-personeel categorie A | EG-personeel in de categorie LA | EG-talendienst | functiegroep AD | functiegroep administrateurs ]


Welfare officer (for staff)

welzijnsfunctionaris voor personeel


Definition: This block contains a wide variety of disorders that differ in severity and clinical form but that are all attributable to the use of one or more psychoactive substances, which may or may not have been medically prescribed. The third character of the code identifies the substance involved, and the fourth character specifies the clinical state. The codes should be used, as required, for each substance specified, but it should be noted that not all fourth character codes are applicable to all substances. Identification of the psychoactive substance should be based on as many sources of information as possible. These include sel ...[+++]

Omschrijving: Dit blok omvat een grote verscheidenheid van stoornissen van verschillende ernst en klinische vorm, die evenwel alle aan het gebruik van een of meer psychoactieve middelen, al dan niet op medisch voorschrift, zijn toe te schrijven. De betrokken stof wordt aangegeven door middel van het derde teken van de code en het vierde teken specificeert de klinische toestand; deze codering dient, waar nodig, gebruikt te worden voor elk gespecificeerd middel, met dien verstande dat niet elk vierde teken van toepassing is op elke stof.


European official [ EC basic post | EC staff | EU official | official of the EU | official of the European Union | staff of the EC ]

Europees ambtenaar [ ambtenaar van de Europese Unie | beambte | EG-personeel | EG-standaardfunctie | EU-ambtenaar ]




IN-CONTEXT TRANSLATIONS
designate, after consulting with the Council, a Commission official to act as interim Administrative Director and exercise the duties assigned to the Administrative Director, including the powers conferred by the Staff Regulations and the Conditions of Employment on the appointing authority regarding administrative staff of the EPPO, in respect of any staff positions which need to be filled before the Administrative Director takes up his or her duties in accordance with Article 18.

in overleg met de Raad een Commissieambtenaar aanwijzen om ad interim de functie van administratief directeur waar te nemen en de aan de administratief directeur toegewezen taken uit te voeren, daaronder begrepen de door het Statuut en de Regeling welke van toepassing is op de andere personeelsleden aan het tot aanstelling bevoegde gezag verleende bevoegdheden voor het administratief personeel van het EOM, ten aanzien van eventuele vacatures voor personeelsleden die moeten worden vervuld voordat de administratief directeur zijn functie opneemt overeenkomstig artikel 18.


It should be noted, moreover, that the criteria required of candidates who were staff from the national diplomatic services of the Member States, in paragraph 2 of the second group of eligibility criteria, namely that they should have a level of education which corresponds to completed university studies of at least three years attested by a diploma, matches the criterion required in Article 5(3)(b)(i) of the Staff Regulations for appointment at grades 5 and 6 in the administrators’ function group (AD), a criterion which is very diffe ...[+++]

Bovendien zij opgemerkt dat de eisen die in punt 2 van de tweede groep van toelatingsvoorwaarden worden gesteld aan de kandidaten die personeelslid zijn van de nationale diplomatieke dienst van een van de lidstaten, te weten dat zij dienden te beschikken over een opleidingsniveau dat overeenkomt met een voltooide universitaire opleiding van ten minste drie jaar, afgesloten door een diploma, identiek zijn aan de eis die wordt gesteld in artikel 5, lid 3, onder b), i), van het Statuut om te worden aangesteld in de rangen 5 en 6 van de functiegroep van administrateurs (AD), die duidelijk verschilt van de eis die artikel 5, lid 3, onder c), ...[+++]


Officials — Members of the temporary staff — Decision affecting the administrative situation of a member of the temporary staff — Administrative investigation report — Obligation for the administration to place the report in the personal file of the staff member concerned — None — Obligation to forward the entire administrative investigation report to the staff member concerned — None

Ambtenaren – Tijdelijk functionarissen – Besluit dat de administratieve situatie van een tijdelijk functionaris raakt – Rapport van het administratief onderzoek – Verplichting voor de administratie om het rapport op te nemen in het individuele dossier van de betrokkene – Geen – Verplichting om aan de betrokkene het gehele rapport van het administratief onderzoek te doen toekomen – Geen


The Administrative Board shall adopt the implementing measures of the Staff Regulations and the Conditions of Employment of Other Servants in accordance with the procedure laid down in Article 110 of the Staff Regulations. It shall first consult the Security Accreditation Board and duly take into account its observations with regard to recruitment, assessment, reclassification of the staff involved in the activities under Chapter III and the relevant disciplinary measures to be taken.

De Raad van bestuur stelt de uitvoeringsbepalingen van het Statuut van de Ambtenaren en van de Regeling welke van toepassing is op de andere personeelsleden van de Europese Unie vast overeenkomstig artikel 110 van het Statuut. Wat de werving, evaluatie en herclassificatie van het bij de activiteiten krachtens hoofdstuk III betrokken personeel en de ten aanzien van dat personeel te nemen disciplinaire maatregelen betreft, raadpleegt hij vooraf de Raad voor de veiligheidsaccreditatie en houdt hij terdege rekening met diens opmerkingen.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
There is no reason to create an additional link between the Staff Regulations and the EU financial framework. It should also be noted that heading 5 of the MFF covers "Administrative expenditure of the institutions" which goes well beyond their expenditure related to staff.

Er is geen reden om te zorgen voor een bijkomende link tussen het statuut en het financieel kader van de EU. Er dient eveneens te worden opgemerkt dat rubriek 5 van het MFK betrekking heeft op "administratieve uitgaven van de instellingen", en dat dit veel meer omvat dan hun uitgaven met betrekking tot personeel.


The fact that the Staff Regulations of the EIB, which make provision for administrative appeals, do not (unlike Articles 90 and 91 of the Staff Regulations of Officials) lay down any mandatory pre-litigation procedure, prevents the procedure laid down by the Staff Regulations of Officials being straightforwardly applied by analogy, even if it were to be applied in a flexible manner in order to ensure legal certainty, having regard to the uncertainty attaching to the conditions of admissibility of actions by bank staff.

De omstandigheid dat het personeelsreglement van de Europese Investeringsbank, waarin de administratieve rechtsmiddelen zijn neergelegd, anders dan de artikelen 90 en 91 van het Ambtenarenstatuut, niet voorziet in een verplichte precontentieuze procedure, staat eraan in de weg dat deze statutaire beroepsregeling eenvoudigweg wordt overgenomen, zelfs wanneer deze overneming gepaard zou gaan met een flexibele toepassing van deze regeling teneinde met het oog op de onzekerheid die is verbonden aan de ontvankelijkheidsvoorwaarden van bero ...[+++]


c. administrative resources freed by transferring tasks from the Commission departments to the executive agency, and the re-allocation of the human resources; in particular the number of staff (including external staff) assigned to each relevant task within the Commission, the number of this staff to be transferred to a proposed new or enlarged agency, the number of Commission posts to be frozen as a consequence and the number of Commission staff to be proposed to be redeployed to other tasks;

c. de administratieve middelen die door de overdracht van taken van de Commissiediensten aan het uitvoerende agentschap vrijkomen en de nieuwe bestemming van de personele middelen; in het bijzonder het aantal personeelsleden (met inbegrip van extern personeel) dat met iedere taak ter zake binnen de Commissie is belast, het aantal van die personeelsleden dat naar een voorgesteld nieuw of uit te breiden agentschap worden overgeplaatst, het aantal ambten bij de Commissie dat dientengevolge dient te worden bevroren en het aantal personeelsleden van de Commissie waarvoor herindeling ten behoeve van andere taken wordt voorgesteld;


Finally, from an administrative point of view, additional resources would be required to manage the two salaries, career, allowance, leave, etc. systems. The cost of adopting the reformed Staff Regulation for all staff of the Foundation would be negligible, while the additional administrative overheads would result in an increase in staffing costs.

Bovendien moet vanuit administratief oogpunt worden opgemerkt dat er dan extra middelen nodig zouden zijn voor het beheer van twee systemen van bezoldigingen, carrièrevooruitzichten, uitkeringen, verlof, enz. De kosten van de invoering van het herziene personeelsstatuut voor het gehele personeel van de Stichting zouden te verwaarlozen zijn, terwijl in het alternatieve geval de aanvullende administratieve overhead tot een toeneming van de personeelskosten zou leiden.


Although the conciliation procedure pursues the same objective as the compulsory pre-litigation procedure established by Article 90 of the Staff Regulations of Officials of the European Communities (‘the Staff Regulations’) that is to say to facilitate an amicable settlement of differences by giving the administration the opportunity to alter or reverse the contested act and the official or employee concerned the option of accepting the reasons on which the contested act is based and, where appropriate, of refraining from bringing pro ...[+++]

Ofschoon de bemiddelingsprocedure hetzelfde doel heeft als de verplichte precontentieuze procedure van artikel 90 van het Statuut van de ambtenaren van de Europese Gemeenschappen (hierna: „Ambtenarenstatuut”), namelijk een minnelijke regeling van de geschillen mogelijk te maken door de administratie de mogelijkheid te bieden de betwiste handeling in te trekken en de betrokken ambtenaar of het betrokken personeelslid de gelegenheid te geven de motivering van de betwiste handeling te aanvaarden en in voorkomend geval af te zien van de instelling van beroep, doen deze elementen op zich niet af aan het feit dat de EIB, die als enige bevoegd ...[+++]


8. Notes the Secretary-General's statement that at present no disciplinary proceedings are pending within Parliament's administration; welcomes the fact that on 1 December 1999, i.e. even before the deliberations on the discharge for 1998, the Bureau, at the proposal of the Secretary-General, started an administrative inquiry; notes the Bureau decision of 13 June 2000, in connection with the Frederiksen case, not to seek redress as provided for by Article 22 of the Staff Regulations; notes that this decision is based on the conside ...[+++]

8. neemt nota van de mededeling van zijn secretaris-generaal dat er momenteel in de parlementaire Administratie geen tuchtrechtelijke procedures aanhangig zijn; juicht het toe dat het Bureau reeds op 1 december 1999, dus al vóór de beraadslagingen over de kwijting voor 1998, op voorstel van de secretaris-generaal een bestuurlijk onderzoek heeft ingesteld; neemt kennis van het besluit van het Bureau van 13 juni 2000 om in verband met de zaak-Frederiksen geen eis tot schadevergoeding uit hoofde van artikel 22 van het Ambtenarenstatuut in te stellen; neemt er nota van dat dit besluit berust op het feit dat bij het bestuurlijk onderzoek g ...[+++]


w