Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
EUROFIMA
To modernise the rolling stock
To rebuild the rolling stock
To recondition the rolling stock
To reconstruct the rolling stock
To remodel the rolling stock
To renovate the rolling stock
To revamp the rolling stock

Vertaling van "to modernise the rolling stock " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
to modernise the rolling stock | to rebuild the rolling stock | to recondition the rolling stock | to reconstruct the rolling stock | to remodel the rolling stock | to renovate the rolling stock | to revamp the rolling stock

rollend materieel moderniseren | rollend materieel verbouwen


Convention for the Establishment of a European Company for the Financing of Railway Rolling Stock (EUROFIMA)

Verdrag nopens de oprichting van de Eurofima , Europese Maatschappij tot financiering van spoorwegmaterieel


European Company for the Financing of Railway Rolling Stock | EUROFIMA [Abbr.]

Europese Maatschappij voor de Financiering van Spoorwegmaterieel | EUROFIMA [Abbr.]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
In the following this part of the subsystem rolling stock is called ‘freight wagon’ and belongs to the subsystem ‘rolling stock’ as set out in Annex II to Directive 2008/57/EC.

Hierna wordt dit deel van het subsysteem rollend materieel „goederenwagens” genoemd, behorende tot het subsysteem „rollend materieel” zoals uiteengezet in bijlage II bij Richtlijn 2008/57/EG.


A Parking Brake is a brake used to prevent parked rolling stock moving under the specified conditions taking into account the place, wind, gradient and rolling stock loading state, until intentionally released.

Een parkeerrem wordt gebruikt om te voorkomen dat opgesteld rollend materieel onder gespecificeerde omstandigheden van locatie, wind, helling en laadstatus van het rollend materieel begint te rijden voordat de remmen bewust worden gelost.


To avoid this problem and facilitate access to rolling stock, the Commission is proposing to introduce an obligation for competent authorities to take the financial risk of the residual value of rolling stock by a choice of appropriate means e.g. by assuming ownership of the rolling stock, providing a bank guarantee for the purchase of new, setting up of a ROSCO (leasing company).

Om dit probleem te vermijden en de toegang tot rollend materieel te vergemakkelijken, stelt de Commissie voor de bevoegde autoriteiten te verplichten het financiële risico van de restwaarde van het rollend materieel op zich te nemen, bijvoorbeeld door de eigendom te verwerven van het rollend materieel, door een bankgarantie voor de aankoop van nieuw materieel te verstrekken of door een leasemaatschappij voor rollend spoorwegmaterieel (ROSCO) op te richten.


Without a mechanism to deal with the risk of the residual value of rolling stock at the end of a PS Contract, bidders would either have to price in the risk – making public service contracts prohibitively expensive. Or, more likely, no one other than existing national railways with access to rolling stock would bid at all, so depriving the competitive purpose of much of its value.

Bij gebrek aan een oplossing voor het risico van de restwaarde van rollend materieel aan het einde van een openbaredienstcontract zouden inschrijvers ofwel dit risico moeten verrekenen in de prijs, waardoor openbaredienstcontracten onbetaalbaar zouden worden, of – wat waarschijnlijker is – zou behalve de bestaande nationale spoorwegondernemingen, die al over rollend materieel beschikken, niemand meedingen naar het contract, zodat het doel van de aanbestedingsprocedure, namelijk voor meer concurrentie zorgen, onderuit wordt gehaald.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
where the examination concerns the practical part of train driving competences, the examiner shall be licensed as train driver and hold a complementary certificate authorising the use of infrastructure and the driving of rolling stock that is subject to the examination, or a similar type of line/rolling stock; when the examiner does not hold a valid certificate for the infrastructure/rolling stock of the examination, a driver holding the certificate for that infrastructure/rolling stock shall be present to the examination in accordance with Article 4(2)(e) of Directive 2007/59/EC.

als het examen betrekking heeft op het praktische gedeelte van de bekwaamheid als treinbestuurder, moet de examinator houder zijn van een vergunning van treinbestuurder en van een aanvullend certificaat voor het gebruik van de infrastructuur en het rollend materieel waarop het examen betrekking heeft, of van een soortgelijk type lijn/rollend materieel; als de examinator niet beschikt over een geldig certificaat voor de infrastructuur/het rollend materieel waarop het examen betrekking heeft, moet een bestuurder die beschikt over een certificaat voor die infrastructuur/dat rollend materieel aanwezig zijn tijdens het examen, overeenkomstig ...[+++]


Upgrading introduced for the operation of trains complying with the High-Speed Rolling Stock TSI should comply with the preceding values for line gradients, except when specific local conditions require higher values; this being so, the acceptable gradients values shall take into account the limiting characteristics of the rolling stock in traction and braking, as defined in High-Speed Rolling Stock TSI.

Bij het aanpassen van lijnen voor hogesnelheidstreinen moeten eveneens de hierboven voorgeschreven waarden worden aangehouden, tenzij de plaatselijke omstandigheden grotere waarden vereisen, in welk geval bij het bepalen van de toegestane hellingen rekening moet worden gehouden met de grenswaarden voor het trek- en remvermogen van hogesnelheidstreinen bepaald in de TSI voor hogesnelheidsmaterieel.


‘Cost of material damage to rolling stock or infrastructure’ means the cost of providing new rolling stock or infrastructure, with the same functionalities and technical parameters as that damaged beyond repair, and the cost of restoring repairable rolling stock or infrastructure to its state before the accident, to be estimated by Railway Undertakings and Infrastructure Managers on the basis of their experience, including also costs related to the leasing of rolling stock, as a consequence of non-availability due ...[+++]

„Kosten van materiële schade aan rollend materieel of infrastructuur”: de kosten van nieuw rollend materieel of nieuwe infrastructuur, met dezelfde functies en technische parameters als het materieel of de infrastructuur die onherstelbaar zijn beschadigd en de kosten voor het herstel van het rollend materieel of de infrastructuur die kunnen worden hersteld in de staat van vóór het ongeval, geraamd door spoorwegondernemingen en infrastructuurbeheerders op basis van hun ervaring, waaronder ook de kosten in verband met de huur van rollend materieel als gevolg van de niet-beschikbaarheid van beschadigde voertuigen.


To achieve that aim, the Directive lays down the criteria and procedures necessary for the adoption of the technical specifications for interoperability, in particular as regards the structural sub-systems (infrastructures, energy, supervision, control/signalling and rolling stock). From the point of view of infrastructure, high-speed lines should consist of: - lines specially built for high speed equipped for speeds generally equal to or greater than 250 km/h; - lines specially upgraded for high speed equipped for speeds of the order of 200 km/h; - lines specially upgraded for high speed which ...[+++]

Met het oog daarop bevat de richtlijn de nodige criteria en procedures voor het vaststellen van technische interoperabiliteitsspecificaties met name voor wat betreft de structurele subsystemen (infrastructuur, energie, controle, besturing/seingeving en rollend materieel Wat de infrastructuur betreft, dienen de hoge-snelheidslijnen te omvatten : - de speciaal voor hoge snelheid aangelegde lijnen, uitgerust voor snelheden die gewoonlijk ten minste 250 km/h bedragen ; - de lijnen die speciaal zijn aangepast voor hoge snelheid, uitgerust voor snelheden van ca. 200 km/h ; - de speciaal voor hoge snelheid aangepaste lijnen met een specifiek ...[+++]


The Commission today decided that the proposed sale of British Rolling Stock Companies was not a state aid.

De Commissie heeft vandaag beslist dat de geplande verkoop van de Britse spoorwegmaterieelondernemingen niet als staatssteun wordt beschouwd.


BACKGROUND In August 1995 the UK government notified the Commission of its intention to privatise the three Government-owned rolling stock companies.

ACHTERGROND In augustus 1995 heeft de regering van het Verenigd Koninkrijk de Commissie kennisgeving gedaan van haar voornemen om drie met het beheer van het spoorwegmaterieel belaste overheidsondernemingen te privatiseren.




datacenter (1): www.wordscope.nl (v4.0.br)

'to modernise the rolling stock' ->

Date index: 2021-04-15
w