Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
ACP
ACP-EC Committee of Ambassadors
ACP-EC Council
ACP-EC Council of Ministers
ACP-EC Joint Assembly
ACP-EC institution
ACP-EEC Consultative Assembly
ACP-EU Committee of Ambassadors
ACP-EU Council of Ministers
ACP-EU Joint Assembly
ACP-EU institution
Island ACP States
Technical Centre for Agricultural and Rural Cooperation
The island ACP States

Vertaling van "ACP " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
ACP-EU institution [ ACP-EC institution ]

ACS-EU-instelling [ ACS-EG-instelling ]


ACP-EU Joint Assembly [ ACP-EC Joint Assembly | ACP-EEC Consultative Assembly ]

Paritaire Vergadering ACS-EU [ Paritaire Vergadering ACS-EG | Raadgevende Vergadering ACS-EEG ]


ACP-EU Council of Ministers [ ACP-EC Council | ACP-EC Council of Ministers ]

ACS-EU-Raad van ministers [ Raad ACS-EEG | Raad ACS-EG | Raad van ministers ACS-EG ]


island ACP States | the island ACP States

de insulaire ACS-Staten | insulaire ACS-staten


ACP-EC Committee of Ambassadors | ACP-EU Committee of Ambassadors

ACS-EG-Comité van ambassadeurs | ACS-EU-Comité van ambassadeurs | Comité van ambassadeurs


Rules of Procedure of the ACP-CE Committee of Ambassadors | Rules of Procedure of the ACP-EU Committee of Ambassadors

reglement van orde van het ACS-EG-Comité van ambassadeurs | reglement van orde van het ACS-EU-Comité van ambassadeurs


Technical Centre for Agricultural and Rural Cooperation [ ACP ]

Technisch Centrum voor landbouwsamenwerking en plattelandsontwikkeling [ CTA ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
H. considering that it would be important to stimulate a regular informal dialogue based on substantial analysis with different categories of relevant official and non-official actors, in ACP-UE circles (the Joint Parliamentary Assembly, the ACP-EU Council, the ACP-EU private sector and civil society dialogues) and in other circles that do not have a direct interest in the ACP-EU world;

H. overwegende dat het belangrijk zou zijn om een regelmatige, informele dialoog op basis van inhoudelijke analyses te bevorderen tussen verschillende categorieën relevante officiële en niet-officiële actoren, in ACS-EU-kringen (de Paritaire Parlementaire Vergadering, de ACS-EU-Raad, de ACS-EU-dialoog met de privésector en het maatschappelijk middenveld) en in andere kringen die geen rechtstreeks belang hebben bij de ACS-EU-wereld;


– having regard to the resolutions adopted by the JPA in Budapest (May 2011) on: the democratic upheavals in North Africa and the Middle East: consequences for the ACP countries, for Europe and for the world; the situation in Côte d’Ivoire; challenges for the future of democracy and respecting constitutional order in ACP and EU countries; budgetary support as a means of delivering official development assistance (ODA) in ACP countries; and water pollution,

– gezien de resoluties die door de PPV in Boedapest (mei 2011) zijn aangenomen over: de democratische opstanden in Noord-Afrika en het Midden-Oosten: consequenties voor de ACS-landen, Europa en de wereld; de situatie in Ivoorkust; uitdagingen voor de toekomst van de democratie en de eerbiediging van de grondwettelijke orde in de ACS- en EU-landen; begrotingssteun als vorm van officiële ontwikkelingshulp (ODA) in ACS-landen, en watervervuiling,


11. Considers it necessary, firstly in view of the entry into force of the EPAs for certain ACP countries only and secondly because various provisions of Article 37 of the Cotonou Agreement are out of date, to revise the part of the ACP-EU agreement concerning trade agreements in order to incorporate provisions concerning all the existing ACP-EU trade arrangements (Generalised System of Preferences (GSP), GSP plus, interim EPAs, EPAs with the Caribbean Forum of ACP States (Cariforum) countries) and to uphold a number of principles and commitments which should not be lost from the Agreement, namely:

11. meent dat het noodzakelijk is, ten eerste vanwege de EPO's die uitsluitend voor bepaalde ACS-landen in werking treden en ten tweede omdat verschillende bepalingen van artikel 37 van de Overeenkomst van Cotonou achterhaald zijn, het deel van de ACS-EU-Overeenkomst met betrekking tot handelsovereenkomsten te herzien, om bepalingen op te nemen over alle bestaande ACS-EU-handelsregelingen (Algemene Systeem van Preferenties (SAP), SAP plus, voorlopige EPO's, EPO's met het Caribisch forum van ACS-staten (Cariforum) en een aantal principes en verbintenissen in de overeenkomst te bevestigen die niet mogen verdwijnen, namelijk:


assisting ACP countries to negotiate trade agreements tailored to their needs and capacities e.g. through impact assessment studies and other instruments; supporting ACP countries to become more active players in the framework of multilateral trade, and enhance South-South trade; helping the ACP countries to establish transparent and predictable rules to spur investment and growth and liberalise services that are key to their development interests; addressing agriculture and food security as key elements in the negotiations and supporting the development of regional agricultural markets based on an adequate market regulatory framework; providing financia ...[+++]

de ACS-landen te helpen handelsovereenkomsten te sluiten die zijn toegesneden op hun behoeften en capaciteiten bijv. via effectbeoordelingsstudies en andere instrumenten; de ACS-landen te steunen om een actievere rol te spelen in de multilaterale handel en de Zuid-Zuid-handel te intensiveren; de ACS-landen te helpen transparante en voorspelbare regels op te stellen om investeringen en groei te bevorderen en de diensten die essentieel zijn voor hun ontwikkeling te liberaliseren; landbouw en voedselveiligheid in de onderhandelingen als sleutelelementen te beschouwen en steun te verlenen bij de ontwikkeling van regionale landbouwmarkten op basis van een pass ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
The ACP-EC Council approved without discussion an ACP-EC Joint Document on Combating Drought and Desertification which is a follow-up to a Joint ACP-EC Paper, adopted at the last session of the ACP-EC Council.

¦ De ACS-EG-Raad hechtte zonder bespreking zijn goedkeuring aan een gezamenlijk document van de ACS-EG over de bestrijding van droogte en woestijnvorming, dat een follow-up vormt van een gezamenlijk ACS-EG-document dat tijdens de vorige ACS-EG-Raad is aangenomen.


2. Calls for the new Convention to provide for an enhanced role for the Joint Assembly and improve its working methods to the full so as to adapt them to the newly emerging forms of cooperation, including the possibility of holding regional Assembly meetings; stresses the fact that the Joint Assembly is truly a Parliamentary assembly, representing the peoples of ACP and EU countries, where the elected ACP Representatives now make up 75-85% of the ACP total; further calls for preparatory measures to ensure equal participation by ACP partners in Question Time and urgencies considered by the Joint Assembly;

2. wenst dat de rol van de Paritaire Vergadering in de nieuwe overeenkomst wordt versterkt en dat de werkmethoden worden verbeterd en aangepast aan de nieuwe vormen van samenwerking die aan het ontstaan zijn, waarbij moet worden voorzien in de mogelijkheid van regionale bijeenkomsten van de Paritaire Vergadering; onderstreept dat de Paritaire Vergadering een echte parlementaire vergadering is, die de volkeren van de ACS- en de EU-landen vertegenwoordigt, en dat de gekozen ACS-afgevaardigden thans 75 à 85% van het ACS-totaal vertegenwoordigen; vraagt verder voorbereidende maatregelen om gelijke deelname van de ACS-partners aan het vrage ...[+++]


While at the aggregate level the ACP group of countries have experienced lower growth in exports to the EU than developing countries in Asia, Latin America and the Mediterranean, a number of ACP countries have actually enjoyed higher export growth rates than these other developing countries (8 ACP countries higher than the average for Asian developing countries and 26 higher than the average for Mediterranean and Latin American countries. The aggregate ACP picture thus hides very diverse ACP national experiences.

Hoewel op geaggregeerd niveau de export van de ACS-landen naar de EU lager was dan die van de ontwikkelingslanden in Azië, Latijns-Amerika en het Middellandse-Zeegebied, waren de exportcijfers voor een aantal ACS-landen hoger dan die voor andere ontwikkelingslanden (voor 8 ACS-landen hoger dan het gemiddelde voor de ontwikkelingslanden in Azië en voor 26 landen hoger dan het gemiddelde voor de landen in het Middellandse-Zeegebied en Latijns-Amerika).


ACP STATES AND OCTs Aid for marketing and 7TH EDF - ECU 7 750 000 promoting sales of ACP (6 810 000 for the ACP States' and OCT's States and 940 000 for products the OCTs GRANT This programme is based on the provisions of Lomé IV and its aim is to contribute to operations to develop trade and services initiated by the ACP States and the OCTs. It comprises a whole range of targeted activities which are integrated with the trade and/or tourism policy of each recipient State and will contribute to economic cooperation at a regional level. The programme will be carried out in 1994 and will involve the following: - participation at trade and tourism fairs, missions to prospect the fi ...[+++]

ACS-STATEN EN LGO'S Steun voor de afzet en de verkoop- 7e EOF - 7.750.000 ecu (waarvan bevordering van de produkten uit 6.810.000 ecu voor de ACS en ACS-Staten en LGO'S 940.000 ecu voor de LGO's) GIFT Dit programma is gesteund op de bepalingen van de Vierde Overeenkomst van Lomé. Het beoogt een bijdrage te leveren aan de door de ACS-landen en LGO's getroffen maatregelen voor de ontwikkeling van de handel en de diensten, door middel van een aantal doelgerichte en geïntegreerde acties, in elk van de begunstigde landen, op het gebied van het ontwikkelingsbeleid voor de handel en/of het toerisme. Op die manier wordt de regionale economische samenwerking gestimuleerd. Het programma w ...[+++]


On the strength of this analysis of EU-ACP cooperation and of a degree of scepticism about the potential of the ACP countries for development, which are compounded by unrelenting pressure on the budgets of the main donors and a tendency towards introversion born of Europe's own social problems, the partners have little choice but to focus on the efficiency of their cooperation and to revise their priorities in the light of public opinion in Europe and the ACP countriesand outlining the challenges and options In its Green Paper the Commission runs through the present and future challenges to EU-ACP cooperation, raising the key issues and ...[+++]

Gezien deze balans van de EU-ACS -samenwerking en een zekere mate van scepticisme tegenover de ontwikkelingsmogelijkheden van de ACS-landen, maar ook gezien de aanhoudende begrotingstekorten in de donorlanden en de tendens zich op zichzelf te concentreren ten gevolge van de sociale problemen in Europa, zijn de partners nu verplicht de nadruk te leggen op de doeltreffendheid van hun samenwerking en hun prioriteiten te herzien om beter rekening te houden met de wensen van de samenlevingen in Europa en de ACSen stelt uitdagingen en opties voor De Commissie geeft in haar Groenboek een overzicht van de uitdagingen, nu en in de toekomst, voor ...[+++]


Lomé policy rests on four pillars: - cooperation between two regional groups, based on respect for the political and economic choices of each partner; - stable, sustainable and predictable cooperation based on legally binding arrangements set out in a freely negotiated contract; - comprehensive cooperation combining a whole range of aid and trade development instruments; - on-going dialogue in the framework of three joint institutions: the ACP-EEC Council of Ministers, the ACP-EEC Committee of Ambassadors and the ACP-EEC Joint Assembly.

Het Lomé-beleid werd op vier hoekstenen gegrond : - samenwerking tussen twee regionale groeperingen, gebaseerd op de eerbiediging van de politieke en economische keuzes van elke partner; - een betrouwbare, duurzame en voorspelbare samenwerking, gebaseerd op juridisch bindende regelingen, die in een contract waarover vrijelijk wordt onderhandeld worden vastgesteld; - algehele samenwerking, met een combinatie van instrumenten voor de hulpverlening en voor de ontwikkeling van het handelsverkeer; - dialoog via drie gemeenschappelijke instellingen : de Raad van Ministers ACS/EEG; het Comité van Ambassadeurs ACS/EEG; de Paritaire Vergader ...[+++]




datacenter (1): www.wordscope.nl (v4.0.br)

'ACP' ->

Date index: 2023-10-30
w