Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Academic advisor
Academic degree
Academic medical center
Award of academic degrees
Blisters
Burns and corrosions of first degree
Deep necrosis of underlying tissue
Degree program advisor
Epidermal loss
Erythema
Full-thickness skin loss
Higher education advisor
Higher education diploma
Moderate mental subnormality
Move through an angle of 45 degrees
Post-secondary level student advisor
Second degree
Serve on academic committee
Serve on academic committees
Serving on academic committee
Sibling jealousy
Sit on academic committee
Tackle an issue that blocks academic progress
Tackle issues that block academic progress
Tackle issues which block academic progress
Tertiary degree
Third degree
Turn 45 degrees
Turn by 45 degrees

Vertaling van "Academic degree " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
academic degree | diploma certifying successful completion of higher or university education | higher education diploma | tertiary degree

hoger-onderwijsdiploma


award of academic degrees

toekennen van wettelijke graden | toekenning van academische graden | toekenning van wetenschappelijke graden


Definition: Approximate IQ range of 35 to 49 (in adults, mental age from 6 to under 9 years). Likely to result in marked developmental delays in childhood but most can learn to develop some degree of independence in self-care and acquire adequate communication and academic skills. Adults will need varying degrees of support to live and work in the community. | moderate mental subnormality

Omschrijving: IQ bij benadering tussen 35 en 49 (bij volwassenen, verstandelijke leeftijd tussen 6 en 9 jaar). Waarschijnlijk leidend tot duidelijke vertraging in de ontwikkeling op kinderleeftijd, maar de meesten kunnen leren een zekere mate van onafhankelijkheid in de eigen verzorging te bereiken en zich adequate communicatie en simpele vaardigheden eigen te maken.


degree program advisor | higher education advisor | academic advisor | post-secondary level student advisor

studentendecaan | studiekeuzebegeleider hoger onderwijs | studieadviseur hoger onderwijs | studiekeuzeadviseur hoger onderwijs


serve on academic committees | serving on academic committee | serve on academic committee | sit on academic committee

in een academisch comité zetelen | in een academische commissie zetelen


tackle an issue that blocks academic progress | tackle issues which block academic progress | provide counseling for issues blocking academic progress | tackle issues that block academic progress

problemen aanpakken die de academische vooruitgang belemmeren


move through an angle of 45 degrees | turn 45 degrees | turn by 45 degrees

draaien (45 graden)




burns and corrosions of:first degree [erythema] | second degree [blisters] [epidermal loss] | third degree [deep necrosis of underlying tissue] [full-thickness skin loss]

brandwonden en etsingen | eerstegraads [erytheem] | brandwonden en etsingen | tweedegraads [blaren][verlies van epidermis] | brandwonden en etsingen | derdegraads [diepe necrose van onderliggend weefsel][verlies van cutis over gehele dikte]


Definition: Some degree of emotional disturbance usually following the birth of an immediately younger sibling is shown by a majority of young children. A sibling rivalry disorder should be diagnosed only if the degree or persistence of the disturbance is both statistically unusual and associated with abnormalities of social interaction. | Sibling jealousy

Omschrijving: Enige mate van emotionele verwarring gewoonlijk in aansluiting op de geboorte van een op hen volgend broertje of zusje komt voor bij de meeste jonge kinderen. Een rivaliteitsstoornis jegens broertje of zusje dient alleen gediagnosticeerd te worden indien de ernst of het voortduren van de stoornis statistisch uitzonderlijk is en samengaat met stoornis van sociaal functioneren. | Neventerm: | jalouzie tussen broertjes en zusjes
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
In the wake of the recent introduction of "EU Masters" (as the core building block of the ERASMUS-Mundus programme) and in view of the increased emphasis placed by the Bologna Process [43] on the third (doctoral) level of the emerging European framework of reference for qualifications, the time may be right to take a fresh look at the notion of "European" doctorates and the recognition of doctoral degrees in Europe for the purpose of careers in RD. This could take the form both of a challenge put to universities themselves, i.e., that they cross-recognise their highest level of academic degrees for the purpose of professional activities ...[+++]

In het kielzog van de recente introductie van het "EU Masters" (als de centrale bouwsteen van het programma ERASMUS-Mundus) en gezien de zwaardere nadruk die bij het proces van Bologna [43] wordt gelegd op het derde (doctoraal) niveau bij het opkomende Europese referentiekader voor kwalificaties, is de tijd wellicht gekomen om de "Europese" doctoraten en de erkenning van doctorsgraden in Europa voor de gelijkschakeling van loopbanen in OO, eens opnieuw te bekijken. Men zou hiervan een uitdaging kunnen maken aan het adres van de universiteiten zelf, in die zin dat zij dan elkaars hoogste academische ...[+++]


Preparing postgraduates, however, for a research profession in other types of contexts constitutes a fairly radical shift from current practice and attitudes, as "it could imply more involvement of the research apprentice in collaborative projects with "non-academic" partners and also more direct involvement of "non-academic" partners in the training of researchers (for example, they could be involved in the design and/or management of some university second or third degree programmes, certainly in more applied areas)" [60].

Het voorbereiden van postdoctorale studenten op een onderzoekloopbaan in andere werkomgevingen vormt evenwel een vrij drastische afwijking van de huidige praktijk en attitudes, daar dit, volgens het verslag zou kunnen inhouden dat de onderzoeker in opleiding meer wordt betrokken bij samenwerkingsprojecten met "niet-academische" partners en ook dat "niet-academische" partners rechtstreekser worden betrokken bij de opleiding van onderzoekers (zo zouden deze, zeker waar het meer toegepast onderzoek betreft, kunnen worden ingeschakeld bij ontwerp en/of beheer van tweede- of derdegraadsprogramma's van sommige universiteiten, en stellig bij me ...[+++]


In such a context, a job in industry may be regarded as a second-class option and, equally, the formal requirement (a doctoral degree) for academic positions makes it difficult for industrial researchers to move to academia.

Tegen deze achtergrond kan een baan in het bedrijfsleven als tweede keus worden gezien en vormt de formeel vereiste doctorsgraad voor academische posities voor de industriële onderzoeker een hinderpaal om naar het universitaire onderzoek over te stappen.


‘university’ means any public sector body that provides post-secondary-school higher education leading to academic degrees’.

„universiteit”, een openbaar lichaam dat postsecundair hoger onderwijs verstrekt dat tot een academische graad leidt”.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Its objective is to place students on an equal footing, irrespective of the origin of their academic degree, by shifting the focus away from the academic recognition of individual diplomas to an approach based on trust in the system under which the diploma was awarded.

Het doel is, de studenten in een gelijke positie te brengen, ongeacht de oorsprong van hun graad, door het zwaartepunt te verleggen van de huidige erkenning van individuele diploma’s naar een aanpak op basis van vertrouwen in het systeem waarin het diploma is uitgereikt.


A Pathfinder Group of countries is testing ways of achieving the automatic recognition of comparable academic degrees.

Een groep “pionierlanden” test methoden om te komen tot automatische erkenning van vergelijkbare academische graden.


Enhancing cooperation in higher education: enhancing student and academic staff mobility, leading to the creation of partnerships aimed at improving the quality of higher education and of joint degrees leading to academic recognition (‘Erasmus+ Programme’).

Het bevorderen van samenwerking in het hoger onderwijs: vergroting van de mobiliteit van studenten en universiteitspersoneel, met het oog op het creëren van partnerschappen ter verbetering van de kwaliteit van het hoger onderwijs en gezamenlijke graden die academische erkenning bieden (programma Erasmus+).


In the case of a category C rating on aircraft other than large aircraft, for a person qualified by holding an academic degree as specified in point 66.A.30 (a) 5, the first relevant aircraft type examination shall be at the category B1 or B2 level.

In het geval van een categorie C-bevoegdverklaring voor andere dan grote luchtvaartuigen voor iemand met een academische opleiding zoals uiteengezet in punt 66.A.30 (a), onder 5, betreft het eerste relevante examen voor luchtvaartuigtypen de typen op categorie B1- of B2-niveau.


It aims to create a system of academic degrees that are easily recognisable and comparable; promote the mobility of students, teachers and researchers; and ensure high-quality learning and teaching.

Het proces is erop gericht om gemakkelijk te herkennen en te vergelijken academische graden te ontwikkelen, om de mobiliteit van studenten, leraren en onderzoekers te bevorderen en om te zorgen voor hoogwaardig leren en onderwijzen.


It aims to create a system of academic degrees that are easily recognisable and comparable; promote the mobility of students, teachers and researchers; and ensure high-quality learning and teaching.

Het proces is erop gericht om gemakkelijk te herkennen en te vergelijken academische graden te ontwikkelen, om de mobiliteit van studenten, leraren en onderzoekers te bevorderen en om te zorgen voor hoogwaardig leren en onderwijzen.


w