Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Accident - pressure in aircraft
Accident to powered aircraft causing injury to occupant
Air accident
Aircraft accident
Aviation accident
Barodontalgia
Barotitis
Examine aircraft accidents
Hypoxia
Investigate air accidents
Investigate aircraft accidents
Investigate aviation accidents
Mountain sickness
Underground

Vertaling van "Accident - pressure in aircraft " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
Accident - pressure in aircraft

ongeval, druk in luchtvaartuig


Accident due to sudden air pressure change, aircraft diving

ongeval als gevolg van plotselinge luchtdrukverandering, bij snel dalen van luchtvaartuig


Accident due to sudden change in air pressure in aircraft

ongeval als gevolg van plotselinge luchtdrukverandering in luchtvaartuig


high air pressure from rapid descent in water reduction in atmospheric pressure while surfacing from:deep-water diving | underground | residence or prolonged visit at high altitude as the cause of:anoxia | barodontalgia | barotitis | hypoxia | mountain sickness | sudden change in air pressure in aircraft during ascent or descent

hoge luchtdruk door snelle afdaling in water | plotselinge verandering van luchtdruk in luchtvaartuig tijdens stijgen of dalen | vermindering van atmosferische druk tijdens aan oppervlakte komen na | duiken in diep water | vermindering van atmosferische druk tijdens aan oppervlakte komen na | verblijf ondergronds | wonen of langdurig verblijf op grote hoogte als oorzaak van | anoxie | wonen of langdurig verblijf op grote hoogte als oorzaak van | barodontalgie | wonen of langdurig verblijf op grote hoogte als oorzaak van | barotitis | wonen of langdurig verblijf op grote hoogte als oorzaak van | bergziekte | wonen of langdurig verblijf op ...[+++]


Accident to nonpowered aircraft causing injury to occupant

ongeval met niet-gemotoriseerd luchtvaartuig leidend tot letsel van inzittende


Accident to powered aircraft causing injury to occupant

ongeval met gemotoriseerd luchtvaartuig leidend tot letsel van inzittende


investigate air accidents | investigate aviation accidents | examine aircraft accidents | investigate aircraft accidents

ongevallen met vliegtuigen onderzoeken


air accident | aircraft accident | aviation accident

luchtvaartramp | vliegtuigongeluk | vliegtuigongeval
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The minimum insurance cover per accident and per aircraft depends on the MTOM of the aircraft.

De minimale verzekeringsdekking per ongeval en per luchtvaartuig hangt af van de MTOM van het luchtvaartuig.


accident: an occurence associated with the operation of an aircraft which takes place between the time any person boards the aircraft with the intention of flight and all such persons have disembarked, and in which any person suffers death or serious injury, or in which the aircraft receives substantial damage.

ongeval: een met het gebruik van een luchtvaartuig verband houdend voorval dat plaatsvindt tussen het tijdstip waarop een persoon zich aan boord begeeft met het voornemen een vlucht uit te voeren en het tijdstip waarop alle dergelijke personen zijn uitgestapt, en waarbij personen om het leven komen of ernstig gewond raken, of waarbij het luchtvaartuig aanzienlijke schade oploopt.


When an aircraft which has been given clearance to land is completing its approach using atmospheric pressure at aerodrome elevation (QFE), the vertical position of the aircraft shall be expressed in terms of height above aerodrome elevation during that portion of its flight for which QFE may be used, except that it shall be expressed in terms of height above runway threshold elevation:

Wanneer een luchtvaartuig dat geklaard is om te landen zijn nadering voltooit op basis van de atmosferische druk op het niveau van het luchtvaartterrein (QFE), wordt de verticale positie van het luchtvaartuig uitgedrukt in termen van hoogte boven het niveau van het luchtvaartterrein tijdens dat gedeelte van de vlucht waarvoor QFE kan worden gebruikt, met dien verstande dat die positie wordt uitgedrukt in termen van hoogte boven het niveau van de baandrempel:


The text stipulates that a list of all the persons on board an aircraft must be made available within two hours of the notification of the occurrence of an accident to that aircraft, which will reduce the distressing waiting period for families.

De tekst bepaalt dat binnen twee uur na de melding van een vliegtuigongeval een lijst met de namen van alle passagiers aan boord van het betreffende luchtvaartuig beschikbaar moet zijn zodat de families minder lang in angst hoeven te zittten.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
1. EU airlines and airlines departing from or arriving at an airport located in the territory of a Member State to which the Treaty applies shall implement procedures to produce a list of all the persons on board an aircraft, as soon as possible but at any rate within two hours of the notification of the occurrence of an accident to this aircraft, as well as a list of any dangerous goods on board which could constitute a threat to ...[+++]

1. EU-luchtvaartmaatschappijen en luchtvaartmaatschappijen die vertrekken van en aankomen op een luchthaven op het grondgebied van een lidstaat waarop het Verdrag van toepassing is, passen procedures toe om zo spoedig mogelijk, maar in ieder geval binnen twee uur na de melding van een ongeval met een luchtvaartuig een lijst op te stellen van alle personen die zich aan boord van dat luchtvaartuig bevinden, alsook een lijst van gevaarlijke goederen aan boord die een gevaar voor de volksgezondheid of het milieu zouden kunnen vormen.


1. Community airlines and airlines departing from an airport located in the territory of a Member State to which the Treaty applies, shall implement procedures allowing to produce a list of all the persons on board an aircraft within one hour of the notification of the occurrence of an accident to this aircraft.

1. Communautaire luchtvaartmaatschappijen en luchtvaartmaatschappijen die vertrekken van een luchthaven op het grondgebied van een lidstaat waarop het Verdrag van toepassing is, passen procedures toe die het mogelijk maken om binnen een uur na de melding van een ongeval met een luchtvaartuig een lijst op te stellen van alle personen die zich aan boord van dat luchtvaartuig bevinden.


The text stipulates that a list of all the persons on board an aircraft must be made available within two hours of the notification of the occurrence of an accident to that aircraft, which will reduce the distressing waiting period for families.

De tekst bepaalt dat binnen twee uur na de melding van een vliegtuigongeval een lijst met de namen van alle passagiers aan boord van het betreffende luchtvaartuig beschikbaar moet zijn zodat de families minder lang in angst hoeven te zittten.


Military crash helmets and protective masks and specially designed components therefor, pressurised breathing equipment and partial pressure suits for use in ‘aircraft’, anti-g suits, liquid oxygen converters used for ‘aircraft’ or missiles, and catapults and cartridge actuated devices for emergency escape of personnel from ‘aircraft’.

Militaire valhelmen en veiligheidsmaskers en speciaal ontworpen onderdelen daarvoor, ademhalingstoestellen werkend bij overdruk, en partiële drukkleding voor gebruik in „vliegtuigen”, anti-g-kleding, toestellen (convertors) voor het omzetten van vloeibare zuurstof in gasvormige voor „vliegtuigen” of projectielen, en katapulten en schietstoelen voor redding van bemanning uit „vliegtuigen”.


Pressure refuellers, pressure refuelling equipment, equipment specially designed to facilitate operations in confined areas and ground equipment, developed specially for ‘aircraft’ controlled by ML10.a. or ML10.b., or for aero-engines controlled by ML10.d..

Toestellen werkend onder druk voor het bijvullen van brandstof, uitrustingsstukken voor deze toestellen, apparatuur speciaal ontworpen voor het kunnen verrichten van werkzaamheden in beperkte ruimten, en grondmaterieel, speciaal ontwikkeld voor de hierboven in ML10.a) en ML10.b) bedoelde „vliegtuigen” of voor de hierboven in ML10.d) bedoelde vliegtuigmotoren.


However, 68% of accidents occur to aircraft on take-off or landing, where speeds are relatively low and the crash potentially survivable.

68% van de ongelukken vindt echter plaats bij start en landing van vliegtuigen waar de snelheden nog betrekkelijk gering zijn en het eventueel mogelijk is zo'n ongeluk te overleven.




datacenter (1): www.wordscope.nl (v4.0.br)

'Accident - pressure in aircraft' ->

Date index: 2024-03-27
w