Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Accounting performance
Accounting skills
Accounting technique
Accounting techniques
Administer managerial skills
Arithmetical disorder
Assist motor skill activities
Developmental acalculia
Facilitate motor skill activities
Facilitate motor skill activity
Gerstmann's syndrome
Own management skills
Skills account
Support motor skill activities
Utilise management skills
Utilise managerial skills

Vertaling van "Accounting skills " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
accounting skills | accounting technique | accounting performance | accounting techniques

boekhoudkundige technieken | boekhoudtechnieken


Definition: The main feature is a specific and significant impairment in the development of reading skills that is not solely accounted for by mental age, visual acuity problems, or inadequate schooling. Reading comprehension skill, reading word recognition, oral reading skill, and performance of tasks requiring reading may all be affected. Spelling difficulties are frequently associated with specific reading disorder and often remain into adolescence even after some progress in reading has been made. Specific developmental disorders of reading are commonly preceded by a hist ...[+++]

Omschrijving: Het voornaamste kenmerk is een specifieke en belangrijke stoornis van de ontwikkeling van leesvaardigheden die niet wordt verklaard door alleen de verstandelijke leeftijd, visusproblemen of inadequaat onderwijs. Begrijpend lezen, woordbeeldherkenning, hardop lezen en de uitvoering van taken die lezen vereisen kunnen allemaal zijn aangetast. Spellingsmoeilijkheden zijn vaak verbonden met een specifieke leesstoornis en duren dikwijls voort tot in de adolescentie zelfs nadat er enige vooruitgang met lezen is geboekt. Specifieke ontwikkelingsstoornissen met betrekking tot lezen hebben gewoonlijk een voorgeschiedenis van stoorni ...[+++]


Definition: The main feature is a specific and significant impairment in the development of spelling skills in the absence of a history of specific reading disorder, which is not solely accounted for by low mental age, visual acuity problems, or inadequate schooling. The ability to spell orally and to write out words correctly are both affected. | Specific spelling retardation (without reading disorder)

Omschrijving: Dit is een stoornis waarin het voornaamste kenmerk wordt gevormd door een specifieke en belangrijke stoornis van de ontwikkeling van spellingsvaardigheden in afwezigheid van een voorgeschiedenis met een specifieke leesstoornis en die niet alleen kan worden verklaard door een lage verstandelijke-leeftijd, visusproblemen of inadequaat onderwijs. Het vermogen om hardop te spellen en de woorden juist te schrijven zijn beide aangetast. | Neventerm: | specifieke spellingsachterstand (zonder leesstoornis)


Definition: Involves a specific impairment in arithmetical skills that is not solely explicable on the basis of general mental retardation or of inadequate schooling. The deficit concerns mastery of basic computational skills of addition, subtraction, multiplication, and division rather than of the more abstract mathematical skills involved in algebra, trigonometry, geometry, or calculus. | Developmental:acalculia | arithmetical disorder | Gerstmann's syndrome

Omschrijving: Deze stoornis heeft betrekking op een specifieke stoornis van rekenvaardigheden die niet alleen verklaard kan worden op basis van algemene zwakzinnigheid of van inadequaat onderwijs. Het defect betreft beheersing van de basale rekenvaardigheden optellen, aftrekken, vermenigvuldigen en delen en niet zozeer de meer abstracte wiskundige-vaardigheden van algebra, trigonometrie, meetkunde of analyse. | Neventerm: | ontwikkelingsacalculie | ontwikkelingsrekenstoornis | ontwikkelingssyndroom van Gerstmann


A rare neuroinflammatory disease characterized by the onset of ataxia, dysarthria and cerebral white matter changes that are triggered by viral infection. Episodic progressive neurodegeneration (manifesting with loss of motor and verbal skills, muscl

fatale post-virale neurogeneratieve stoornis


A rare mitochondrial substrate carrier disorder with characteristics of severe muscular hypotonia, seizures beginning in the first year of life and arrested psychomotor development (affecting mainly motor skills). Severe spasticity with hyperreflexia

epileptische encefalopathie met globale cerebrale demyelinisatie


Breast cancer is the most common cancer in women, accounting for 25% of all new cases of cancer. Most cases are sporadic, while 5-10% are estimated to be due to an inherited predisposition. Autosomal dominant alterations in two genes, BRCA1 and BRCA2

erfelijk borst- en ovariumkanker-syndroom




facilitate motor skill activity | support motor skill activities | assist motor skill activities | facilitate motor skill activities

activiteiten aanmoedigen om motorische vaardigheden te ontwikkelen


administer managerial skills | utilise management skills | own management skills | utilise managerial skills

managementvaardigheden bezitten
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
12. Calls on the Member States to ensure that their education systems, including vocational training programmes, include a greater focus on the development of cross-cutting entrepreneurship competencies, skills and knowledge, in particular by providing for ICT skills and foreign languages to be taught in the first years of schooling and by promoting, in secondary and tertiary education, learning which instils and develops the competencies needed to become an entrepreneur, such as creativity, communication skills, business management, book-keeping and accounting, and whic ...[+++]

12. verzoekt de lidstaten erop toe te zien dat in hun onderwijsstelsels, met inbegrip van programma’s voor beroepsopleiding, meer nadruk wordt gelegd op het ontwikkelen van sectoroverschrijdende competenties, vaardigheden en kennis op het vlak van ondernemen, vooral door in de eerste schooljaren lessen in ict-vaardigheden en vreemde talen aan te bieden en door in het voortgezet en hoger onderwijs leertrajecten te stimuleren waarmee vaardigheden worden opgedaan en ontwikkeld die nodig zijn om ondernemer te worden, zoals creativiteit, communicatieve vaardigheden, bedrijfsvoering, boekhouding en financiële controle, en die op doeltreffende wijze worden overgebracht door middel van praktische en concrete ervaringen; onderstreept de belangrijke ...[+++]


15. Applauds the Commission’s transversal approach to IP and stresses the importance of a holistic approach that is both coherent and coordinated in areas where all other policy fields (such as competition, trade, energy, the environment, innovation, structural funds, the Single Market etc.) take into account the aims of RISE; recalls, in this connection, the European Coal and Steel Community (ECSC) which proves that successful, integrated and innovative action is possible in the field of IP, and that it generates growth and employment, promotes its own integration and is of a social partnership nature; holds that RISE should be based ...[+++]

15. juicht de transversale aanpak van het industriebeleid van de Commissie toe en onderstreept het belang van een holistische aanpak die samenhangend is en wordt gecoördineerd op gebieden waar alle andere beleidsdomeinen (zoals concurrentie, handel, energie, milieu, innovatie, structuurfondsen, de interne markt enz.) rekening houden met de doelstellingen van de RISE-strategie; herinnert in dit verband aan de Europese Gemeenschap voor Kolen en Staal (EGKS) die bewijst dat een geïntegreerde en innovatieve aanpak op het gebied van het industriebeleid succesvol kan zijn en dat een dergelijke aanpak groei en werkgelegenheid creëert, zijn eig ...[+++]


The European Agenda for Adult Learning, taking into account the employment and poverty reduction targets outlined in Europe 2020, pays particular attention to the need to increase the participation of low-skilled and low-qualified Europeans in adult learning.

De Europese Agenda voor volwassenenonderwijs houdt rekening met de in Europa 2020 uiteengezette doelstellingen in verband met werkgelegenheid en armoedebestrijding en besteedt bijzondere aandacht aan de behoefte om meer laagopgeleiden en laaggekwalificeerden in Europa aan volwasseneneducatie te laten deelnemen.


further develop their long-term e-skills strategies, taking into account the key components and action lines proposed by the Commission, where appropriate; include e-skills strategy in their national reform programmes, in the context of their lifelong learning and skills policies; take into account SMEs specificities in this field and the importance of ICT diffusion for their competitiveness;

hun langetermijnstrategieën inzake e-vaardigheden verder te ontwikkelen, en daarbij in voorkomend geval rekening te houden met de door de Commissie voorgestelde centrale onderdelen en actiepunten; strategieën inzake e-vaardigheden in hun nationale hervormingsprogramma’s op te nemen, in het kader van hun eigen beleid inzake een leven lang leren en vaardigheden; rekening te houden met de specifieke kenmerken van kmo's op dit terrein en met het belang van ICT-verspreiding voor hun concurrentievermogen;


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
That is why it is particularly important to help and support people with learning difficulties by reason of their background or social position, those who have dropped out of school, people with poor literacy skills, the long-term unemployed or people who want to get back to work after a long break, not least – and in particular – women returning to work after having children. All these circumstances need to be taken into account if people are to be given the specific help they need to make use of their educational opportunities.

Niet alle mensen hebben immers dezelfde uitgangspositie en dezelfde kansen. Daarom is het heel belangrijk stimulerende maatregelen te nemen voor mensen met leerproblemen vanwege hun afkomst of sociale omstandigheden, vroegtijdige schoolverlaters, mensen die nauwelijks kunnen lezen en schrijven, langdurig werklozen of mensen die na een lange onderbreking weer aan het arbeidsproces willen deelnemen, waarbij ik vooral denk aan vrouwen die na het krijgen van een kind weer aan het werk willen.


(iii) national labour institutions and collective bargaining systems, respecting the autonomy of social partners, take into account the relationship between wage developments and labour market conditions, thereby allowing an evolution of wages according to productivity and capable of taking into account the investment in enhancement of the human factor , in order to guarantee the EU's competitiveness and to improve employment across skills and geographical areas. The Social Partners Summit to be convened every year before the Spring E ...[+++]

iii. nationale arbeidsinstellingen en systemen voor collectieve onderhandeling, onder eerbiediging van de autonomie van de sociale partners, rekening houden met het verband tussen loonontwikkelingen en arbeidsmarktomstandigheden, waardoor een ontwikkeling van de lonen in overeenstemming met de productiviteit en waardoor de investeringen in het menselijk kapitaal in aanmerking kunnen worden genomen , om op deze manier het concurrentievermogen van de EU op peil te houden en de werkgelegenheid voor alle beroepen en geografische gebieden te bevorderen; de Topconferentie van de Sociale Partners, die elk jaar bijeengeroepen moet worden vóór d ...[+++]


in order to guarantee the EU's competitiveness and to improve employment across skills and geographical areas, it is crucial that national labour institutions and collective bargaining systems, respecting the autonomy of social partners, take into account the relationship between wage developments and labour market conditions, thereby allowing evolution of wages according to productivity developments and skills differentials;

- teneinde het concurrentievermogen van de EU te waarborgen en de werkgelegenheid te verbeteren voor alle beroepen en geografische gebieden is het van cruciaal belang dat nationale arbeidsinstellingen en systemen voor collectieve onderhandeling, onder eerbiediging van de autonomie van de sociale partners, rekening houden met het verband tussen loonontwikkelingen en arbeidsmarktomstandigheden, waardoor een ontwikkeling van de lonen in overeenstemming met de productiviteitsontwikkelingen en opleidingsverschillen mogelijk wordt;


In order to guarantee the EU's competitiveness and to improve employment across skills and geographical areas, it is crucial that labour institutions and collective bargaining systems take into account the relationship between wage developments and labour market conditions, thereby allowing greater differentiation of wages according to productivity developments and skills differentials.

Teneinde het concurrentievermogen van de EU te waarborgen en de werkgelegenheid te verbeteren voor alle beroepen en geografische gebieden, is het van cruciaal belang dat arbeidsorganisaties en collectieve arbeidsovereenkomsten rekening houden met het verband tussen loonontwikkelingen en arbeidsmarktomstandigheden, waardoor een grotere differentiatie van de lonen, in overeenstemming met de productiviteitsontwikkeling en opleidingsverschillen, mogelijk wordt;


To implement these ideas the White Paper identifies five general objectives and a number of support measures: - to encourage the acquisition of new knowledge (a number of support measures are proposed: launching a European system for recognizing key skills, a personal skills card and a European skills accreditation system; facilitating student mobility; supporting the development of multimedia educational software), - to bring schools and the business sector closer together (opening up education to the world of work; involving businesses in training; developing cooperation between schools and businesses), - to combat exclusion (suppo ...[+++]

Het Witboek onderscheidt vijf algemene doelstellingen en een aantal steunmaatregelen om een en ander te verwezenlijken : . de verwerving van nieuwe kennis aanmoedigen (de volgende steunmaatregelen worden voorgesteld : invoering van een Europees systeem voor de erkenning van basisvaardigheden, persoonlijke bekwaamheidskaarten, Europees systeem voor de erkenning van vaardigheden, bevordering van de mobiliteit van studenten, steun voor de ontwikkeling van educatieve multimediasoftware), . school en onderneming nader tot elkaar brengen (openstelling van het onderwijs voor het beroepsleven, het betrekken van de onderneming bij de opleiding, ontwikkeling van de samenwerking tussen onderwijsstructuren en bedrijfsleven), . uitsluiting bestrijden (o ...[+++]


improved guidance throughout life to take better account of the opportunities and requirements of VET and of working life, including increased career guidance, information and advice in schools; open VET systems which offer access to flexible, individualised pathways and create better conditions for transition to working life, progression to further education and training, including higher education, and which support the skills development of adults in the labour market; close links with working life, both in initial and continuing ...[+++]

betere levenslange begeleiding om beter in te spelen op de kansen en de eisen van beroepsonderwijs en -opleiding en van het beroepsleven, inclusief intensievere beroepskeuzebegeleiding, -voorlichting en -advisering in scholen; open systemen voor beroepsonderwijs en -opleiding die toegang bieden tot soepele, op het individu afgestemde trajecten en betere omstandigheden scheppen voor de overgang naar het beroepsleven, de doorstroming naar voortgezet onderwijs en voortgezette opleiding, met inbegrip van hogere studies, en die bijdragen tot het ontwikkelen van de vaardigheden van volwassenen op de arbeidsmarkt; nauwe contacten met het bero ...[+++]




datacenter (1): www.wordscope.nl (v4.0.br)

'Accounting skills' ->

Date index: 2023-09-18
w