Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Administer evidence
Administer hydrotherapies
Administer hydrotherapy
Administer special drugs to facilitate breeding
Administer specific drugs to aid breeding
Administer specific drugs to facilitate breeding
Administer specific drugs to stimulate breeding
Alcoholic hallucinosis
Burden of adducing evidence
Burden of evidence
Burden of going forward with the evidence
Burden of producing evidence
Chronic alcoholism Dipsomania Drug addiction
Delirium tremens
Disorder of personality and behaviour
Evidential burden
Evidentiary burden
For want of evidence
Formulate plans on hydrotherapy treatment
Handle evidence
Handle testimonies
In default of evidence
In lack of evidence
In the absence of evidence
Jealousy
Paranoia
Psychoactive substance abuse
Psychosis NOS
Secondary burden
Utilise evidence
WOE
Weight of evidence
Weight of evidence approach
Weight-of-evidence
Weight-of-evidence analysis
Weight-of-the-evidence analysis

Vertaling van "Administer evidence " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
administer evidence | utilise evidence | handle evidence | handle testimonies

omgaan met bewijsmateriaal


administer special drugs to facilitate breeding | administer specific drugs to aid breeding | administer specific drugs to facilitate breeding | administer specific drugs to stimulate breeding

specifieke medicatie toedienen om fokken te vergemakkelijken | specifieke medicatie toedienen om kweken te vergemakkelijken


Definition: This block contains a wide variety of disorders that differ in severity and clinical form but that are all attributable to the use of one or more psychoactive substances, which may or may not have been medically prescribed. The third character of the code identifies the substance involved, and the fourth character specifies the clinical state. The codes should be used, as required, for each substance specified, but it should be noted that not all fourth character codes are applicable to all substances. Identification of the psychoactive substance should be based on as many sources of information as possible. These include self-report data, analysis of blood and other body fluids, characteristic physical and psychological symptom ...[+++]

Omschrijving: Dit blok omvat een grote verscheidenheid van stoornissen van verschillende ernst en klinische vorm, die evenwel alle aan het gebruik van een of meer psychoactieve middelen, al dan niet op medisch voorschrift, zijn toe te schrijven. De betrokken stof wordt aangegeven door middel van het derde teken van de code en het vierde teken specificeert de klinische toestand; deze codering dient, waar nodig, gebruikt te worden voor elk gespecificeerd middel, met dien verstande dat niet elk vierde teken van toepassing is op elke stof.


weight of evidence | weight of evidence approach | weight-of-evidence | weight-of-evidence analysis | weight-of-the-evidence analysis | WOE [Abbr.]

bewijskracht


administer hydrotherapies | formulate plans on hydrotherapy treatment | administer hydrotherapy | administer hydrotherapy

hydrotherapie toepassen | watertherapie toepassen


burden of adducing evidence | burden of evidence | burden of going forward with the evidence | burden of producing evidence | evidential burden | evidentiary burden | secondary burden

bewijsleveringslast | bewijsvoeringslast


for want of evidence | in default of evidence | in lack of evidence | in the absence of evidence

bij gebrek aan bewijzen


Definition: Dissociative stupor is diagnosed on the basis of a profound diminution or absence of voluntary movement and normal responsiveness to external stimuli such as light, noise, and touch, but examination and investigation reveal no evidence of a physical cause. In addition, there is positive evidence of psychogenic causation in the form of recent stressful events or problems.

Omschrijving: Dissociatieve stupor wordt gediagnosticeerd op basis van een ernstige vermindering of afwezigheid van willekeurige bewegingen en normale reacties op externe stimuli, zoals licht, geluid en aanraking, maar lichamelijk en aanvullend onderzoek brengt geen aanwijzingen voor een lichamelijke oorzaak aan het licht. Daarenboven zijn er positieve aanwijzingen voor een psychogene oorzaak in de vorm van recente stressvolle gebeurtenissen of problemen.


The association of four anomalies: intellectual deficit, microcephaly, palate anomalies and ocular abnormalities. It has been described in five patients (three boys and two girls). The clinical manifestations are evident from birth. The palate anomal

oculo-palato-cerebraal syndroom


Reactions and intoxications from maternal opiates and tranquillizers administered during labour and delivery

gevolgen en intoxicaties door opiaten en tranquillizers aan moeder toegediend tijdens bevalling
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Accordingly, the Commission has actively participated in international discussions and cooperation structures, i.a. the G 8 Lyon-Roma High-Tech Crime Group and Interpol-administered projects. The Commission is in particular closely following the work of the network for 24-hour contacts for International High-Tech Crime (the 24/7 network)[15], of which a considerable number of states worldwide, including most EU Member States, are members. The G8 network constitutes a mechanism to expedite contacts between participating states, with 24-hour points of contact for cases involving electronic evidence, and those requiring urgent assistance fr ...[+++]

De Commissie volgt met name van nabij de werkzaamheden van het netwerk voor 24-uren contacten voor internationale high-tech criminaliteit (op het 24/7 netwerk)[15], waarvan wereldwijd een groot aantal staten, waaronder de meeste EU-lidstaten, lid zijn. Het G 8 netwerk is een mechanisme om de contacten tussen de deelnemende staten te bespoedigen, met 24-uren contactpunten voor zaken betreffende elektronische bewijsmiddelen en zaken waarbij dringende bijstand is vereist van buitenlandse rechtshandhavingsinstanties.


Medical devices or parts thereof that are invasive or come into contact with the body of patients, or (re)administer medicines, body liquids or other substances, including gases, to/from the body, or transport or store such medicines, body fluids or substances , including gases, to be (re)administered to the body, shall not contain, in concentrations above 0,1% by weight in homogeneous materials, substances which are carcinogenic, mutagenic or toxic to reproduction, in accordance with Part 3 of Annex VI to Regulation (EC) No 1272/2008 of the European Parliament and of the Council of 16 December 2008 on classification, labelling and packa ...[+++]

Medische hulpmiddelen of onderdelen daarvan die invasief zijn of in contact komen met het lichaam van patiënten of geneesmiddelen, die lichaamsvloeistoffen of andere stoffen, met inbegrip van gassen, (opnieuw) aan het lichaam toedienen, of die dergelijke geneesmiddelen, lichaamsvloeistoffen of stoffen, met inbegrip van gassen, die (opnieuw) aan het lichaam moeten worden toegediend, vervoeren of opslaan, mogen geen kankerverwekkende, mutagene of voor de voortplanting giftige stoffen als bedoeld in deel 3 van bijlage VI bij Verordening (EG) nr. 1272/2008 van het Europees Parlement en de Raad van 16 december 2008 betreffende de indeling, et ...[+++]


If there is evidence to suggest poor oral bioavailability, for example if the substance is a poorly soluble particulate, it may be more appropriate to assume that only 10 % of the administered dose is systemically available (38).

Indien er aanwijzingen zijn voor slechte orale biologische beschikbaarheid, bijvoorbeeld als de stof een slecht oplosbaar deeltje is, kan het geschikter zijn om aan te nemen dat slechts 10 % van de toegediende dosis systemisch beschikbaar is (38).


In such cases, the requirement to produce evidence that licences have been used is not merely in the interest of sound administration but becomes essential for administering these quantitative arrangements.

Het bewijs van het gebruik van de certificaten wordt dan niet in het kader van een goed administratief beheer gevraagd, maar speelt een essentiële rol in het beheer van deze kwantitatieve regelingen.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
E. whereas there is considerable evidence that over many years Pakistan has provided Kashmiri militants with training, weapons, funding and sanctuary and has failed to hold militants accountable for atrocities they have committed on the Indian-administered side; whereas, however, according to Indian government reports, since 11 September 2001 militant infiltration into Indian-administered Jammu and Kashmir has decreased noticeably,

E. overwegende dat er heel wat bewijzen zijn dat Pakistan miltanten uit Kasjmir gedurende vele jaren heeft voorzien van training, wapens, financiële middelen en bescherming en de militanten niet verantwoordelijk heeft gesteld voor gruweldaden die zij hebben begaan in het door India bestuurde deel; overwegende echter dat volgens rapporten van de Indiase regering de infiltratie van militanten in het door India bestuurde Jammu en Kasjmir sinds 11 september 2001 duidelijk is afgenomen,


E. whereas there is considerable evidence that over many years Pakistan has provided Kashmiri militants with training, weapons, funding and sanctuary and has failed to hold militants accountable for atrocities they have committed on the Indian-administered side; whereas, however, according to Indian government reports, since 11 September 2001 militant infiltration into Indian-administered Jammu and Kashmir has decreased noticeably, and whereas the Government of Pakistan should put a definitive end to any infiltration policy,

E. overwegende dat er heel wat bewijzen zijn dat Pakistan miltanten uit Kasjmir gedurende vele jaren heeft voorzien van training, wapens, financiële middelen en bescherming en de militanten niet verantwoordelijk heeft gesteld voor gruweldaden die zij hebben begaan in het door India bestuurde deel; overwegende echter dat volgens rapporten van de Indiase regering de infiltratie van militanten in het door India bestuurde Jammu en Kasjmir sinds 11 september 2001 duidelijk is afgenomen, en overwegende dat de regering van Pakistan definitief een einde moet maken aan elke vorm van infiltratiebeleid,


E. whereas there is considerable evidence that over many years Pakistan has provided Kashmiri militants with training, weapons, funding and sanctuary and has failed to hold militants accountable for atrocities they have committed on the Indian-administered side; whereas, however, according to Indian government reports, since 11 September 2001 militant infiltration into Indian-administered Jammu and Kashmir has decreased noticeably, and whereas the Government of Pakistan should put a definitive end to any infiltration policy,

E. overwegende dat er heel wat bewijzen zijn dat Pakistan miltanten uit Kasjmir gedurende vele jaren heeft voorzien van training, wapens, financiële middelen en bescherming en de militanten niet verantwoordelijk heeft gesteld voor gruweldaden die zij hebben begaan in het door India bestuurde deel; overwegende echter dat volgens rapporten van de Indiase regering de infiltratie van militanten in het door India bestuurde Jammu en Kasjmir sinds 11 september 2001 duidelijk is afgenomen, en overwegende dat de regering van Pakistan definitief een einde moet maken aan elke vorm van infiltratiebeleid,


Accordingly, the Commission has actively participated in international discussions and cooperation structures, i.a. the G 8 Lyon-Roma High-Tech Crime Group and Interpol-administered projects. The Commission is in particular closely following the work of the network for 24-hour contacts for International High-Tech Crime (the 24/7 network)[15], of which a considerable number of states worldwide, including most EU Member States, are members. The G8 network constitutes a mechanism to expedite contacts between participating states, with 24-hour points of contact for cases involving electronic evidence, and those requiring urgent assistance fr ...[+++]

De Commissie volgt met name van nabij de werkzaamheden van het netwerk voor 24-uren contacten voor internationale high-tech criminaliteit (op het 24/7 netwerk)[15], waarvan wereldwijd een groot aantal staten, waaronder de meeste EU-lidstaten, lid zijn. Het G 8 netwerk is een mechanisme om de contacten tussen de deelnemende staten te bespoedigen, met 24-uren contactpunten voor zaken betreffende elektronische bewijsmiddelen en zaken waarbij dringende bijstand is vereist van buitenlandse rechtshandhavingsinstanties.


The Commission’s internal decision-making structures are evidently very laborious: the Directorate-General for Culture and Education, which administers the programme, must consult all the other services before finally approving an application, and until mid-2000 the College of Commissioners had to take the final decision.

Kennelijk zijn de besluitvormingsstructuren binnen de Commissie zeer log: het voor het programma verantwoordelijke Directoraat-generaal cultuur en onderwijs moet voor een definitieve toekenning van de middelen alle andere diensten raadplegen. Medio 2000 nam het college van commissarissen een definitieve beslissing.


(5) On 30 April 1999, as requested by the Commission, the Scientific Committee on Veterinary Measures relating to Public Health (SCVPH) issued an opinion concerning the assessment of potential adverse effects to human health from hormone residues in bovine meat and meat products [9]. The major conclusions of that opinion were, first, that, as concerns excess intake of hormone residues and their metabolites, and in view of the intrinsic properties of hormones and the epidemiological findings, a risk to the consumer has been identified with different levels of conclusive evidence for the six hormones evaluated. Second, for the six hormones ...[+++]

(5) Op 30 april 1999 heeft het Wetenschappelijk Comité voor veterinaire maatregelen in verband met de volksgezondheid (WCVMV) betreffende de evaluatie van de potentiële risico's die hormonenresiduen in rundvlees en rundvleesproducten met zich brengen voor de volksgezondheid een advies uitgebracht [9] waarvan de hoofdconclusies waren, ten eerste, dat met een naar het geëvalueerde hormoon verschillende mate van zekerheid is vastgesteld dat de inname van te hoge doses hormoonresiduen en metabolieten ervan, gezien de intrinsieke eigenschappen van hormonen en gelet op de resultaten van epidemiologisch onderzoek, voor de consument een risico inhoudt; ten tweede, dat voor elk van de zes geëvalueerde hormonen endocriene, immunologische, neurobiolo ...[+++]


w