Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Administer tourism services allotment
Agri-tourism
Agri-tourism activities managing
Agricultural tourism
Agro-tourism
Alternative tourism
Bacillus agri
Coordinate tourism resource allocation
Develop tourism products
Eco-friendly tourism
Ecological tourism
Ecotourism
Environmentally friendly tourism
Environmentally-friendly tourism
Environmentally-sensitive tourism
Equitable tourism
Ethical tourism
Fair tourism
Farm holidays
Farm tourism
Green tourism
Hospitality management
Humanitarian tourism
Launch tourism products
Manage agri-tourism activites
Manage allocation of tourism services
Manage tourism services' allocation
Managing agri-tourism activities
Managing agri-tourism resources
Produce tourism products
Rural tourism
Soft tourism
Sustainable tourism
Tourism
Tourism management
Tourism planning
Tourism product development
Tourist industry

Vertaling van "Agri-tourism " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
agri-tourism activities managing | managing agri-tourism activities | manage agri-tourism activites | managing agri-tourism resources

agrotoeristische activiteiten beheren


agri-tourism | farm holidays | farm tourism | rural tourism

boerderijtoerisme | hoevetoerisme | plattelandstoerisme


agricultural tourism | agri-tourism | agro-tourism | farm holidays | farm tourism | rural tourism

agritoerisme | agrotoerisme | boerderijtoerisme | plattelandstoerisme


tourism [ hospitality management | tourism management | tourism planning | tourist industry ]

toerisme [ horecamanagement | toerismebeheer | toerismeplanning | toeristenindustrie ]


ecological tourism [ eco-friendly tourism | ecotourism | environmentally friendly tourism | green tourism | soft tourism ]

ecotoerisme [ duurzaam reizen | duurzaam toerisme ]


equitable tourism [ alternative tourism | ethical tourism | fair tourism | humanitarian tourism | Ecotourism(STW) | ecotourism(UNBIS) ]

eerlijk toerisme [ community-based toerisme | humanitair toerisme ]


ecotourism | environmentally-friendly tourism | environmentally-sensitive tourism | green tourism | soft tourism | sustainable tourism

duurzaam toerisme | groen toerisme | milieuvriendelijk toerisme | natuur-en milieusparende recreatie | rustige vormen van toerisme | zacht toerisme


produce tourism products | tourism product development | develop tourism products | launch tourism products

toeristische producten ontwikkelen


administer tourism services allotment | manage tourism services' allocation | coordinate tourism resource allocation | manage allocation of tourism services

beheren van toewijzingen van toeristische diensten | dienstverlening aan toeristen beheren | dienstverlening aan toeristen verbeteren | toewijzing van toeristische dienstverlening beheren


IN-CONTEXT TRANSLATIONS
9. Considers that regional quality branding must help to preserve the image of Europe as a high-quality destination for tourism, on the basis of various fields of regional tourism, such as agri-tourism, rural tourism, ecotourism and gastro-tourism, as well as industrial, historical, natural and cultural heritage, and also including cycle routes to be combined with public transport; stresses that there is currently no European brand for services linked to a particular location which can enable customers to identify quality tourist product; recommends, in this connection, assisting in the introduction of a quality-related dynamic in the ...[+++]

9. is van mening dat een regionaal kwaliteitsmerk het beeld van Europa als een kwaliteitsbestemming voor toeristen moet helpen behouden, dankzij diverse terreinen van het regionaal toerisme, zoals agrotoerisme, plattelandstoerisme, ecotoerisme en gastronomisch toerisme, evenals het industriële, historische, natuurlijke en culturele erfgoed, zo ook fietsroutes in combinatie met openbaar vervoer; benadrukt dat er geen Europees merk bestaat voor de sector van aan het grondgebied gekoppelde diensten dat de consument de mogelijkheid biedt op basis van kwaliteit een onderscheid te maken in toeristische producten; beveelt in dit verband aan o ...[+++]


2. Considers that regional quality branding must help to preserve the image of Europe as a high-quality destination for tourism, on the basis of various fields of regional tourism, such as agri-tourism, rural tourism, ecotourism and gastro-tourism, as well as industrial, historical, natural and cultural heritage, and also including cycle routes to be combined with public transport;

2. is van mening dat een regionaal kwaliteitsmerk het beeld van Europa als een kwaliteitsbestemming voor toeristen moet helpen behouden, dankzij diverse terreinen van het regionaal toerisme, zoals agrotoerisme, plattelandstoerisme, ecotoerisme en gastronomisch toerisme, evenals het industriële, historische, natuurlijke en culturele erfgoed, zo ook fietsroutes in combinatie met openbaar vervoer;


encourage the promotion of health and wellbeing tourism (including spa tourism), educational tourism, cultural tourism, particularly regional festivals and performances (opera, theatre, dance, concerts, etc.) and cultural events such as exhibitions, congress tourism, wine and food tourism, historical and religious tourism, agri-tourism, and tourism capitalising on the maritime heritage, while promoting and conserving cultural and gastronomic traditions;

stimulering van het toerisme in verband met gezondheid, welzijn, therapeutische redenen, educatieve doeleinden, cultureel toerisme, met name van regionale festivals en opvoeringen (opera, theater, dans, concerten, enz.), alsook van culturele evenementen zoals tentoonstellingen, het bijwonen van conferenties, oenologisch-gastronomische, historische of religieuze redenen, plattelands- of strandtoerisme, door cultureel erfgoed en gastronomie te benadrukken en in stand te houden;


Specific areas of tourism need to be developed further, namely social and cultural tourism, gastronomic tourism and agri-tourism, sports tourism, health tourism, barrier-free tourism, congress tourism and travel for religious purposes, as part of an EU policy to diversify products and take account of new, emerging markets.

Specifieke vormen van toerisme moeten verder ontwikkeld worden. Te denken valt aan sociaal en cultureel toerisme, gastronomisch en agrotoerisme, sport- en gezondheidstoerisme, onbelemmerd toerisme, toerisme in verband met conferenties, religieus toerisme enz. in een Europees beleid om het aanbod te diversificeren en de blik te richten op nieuwe opkomende markten.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Tourism must be given a higher profile at regional level by strengthening and promoting, as a European tourist product, cultural itineraries, contemporary culture, protected natural sites, promoting and protecting traditional buildings and traditional businesses, health and well-being (including spa tourism), educational, wine and food, historical or religious tourism, agri-tourism, or tourism capitalising on the maritime heritage, while promoting and conserving cultural and gastronomic traditions (traditional restaurants and businesses with a direct link to local history), and the sub-aquatic heritage.

Op regionaal niveau moet er gezorgd worden voor een betere promotie, met bevordering van het Europese toeristische product, van culturele uitstapjes, modern cultureel erfgoed, beschermd natuurgebied, bescherming en promotie van traditionele bouwwerken en ondernemingen, gezondheids-, wellness- en kuuroordtoerisme, toerisme om educatieve, oenologisch-gastronomische, historische of religieuze redenen, agrotoerisme, strandtoerisme, met aandacht voor en behoud van culturele en gastronomische tradities (traditionele restaurants en ondernemingen die ingebed zijn in de regionale geschiedenis), en onderzees cultureel erfgoed.


This may include the full range of heritage: cultural heritage (including cultural itineraries), contemporary culture, protected natural sites, health and wellbeing (including spa tourism), educational, wine and food, historical, sport or religious tourism, agri-tourism, rural tourism, or tourism capitalising on the maritime and sub-aquatic cultural heritage, industrial heritage or the economic fabric of a region.

Hierin kan het geheel van ons erfgoed met al zijn diversiteit vervat liggen: het cultureel erfgoed (waaronder de culturele routes), moderne cultuuruitingen, beschermde natuurgebieden, toerisme op het gebied van wellness en gezondheid (waaronder kuuroordtoerisme), onderwijs, wijn en voeding, geschiedenis, sport of religie, agritoerisme, plattelandstoerisme alsook het toerisme dat munt slaat uit het maritieme en onderwatererfgoed, en het industriële erfgoed of de economische structuur van een regio.


Increased use of ITC in tourism for bookings, promotion, marketing, service design and recreational activities can help improve visitor number and length of stays, particularly where this provides links to smaller facilities and encourages agri-tourism , other forms of environmentally sustainable tourism and tourism related to sport ;

Een toename van het ICT-gebruik voor reserveringen, reclame, marketing, het ontwerpen van diensten en recreatiemogelijkheden kan het aantal bezoekers en de duur van hun bezoek doen stijgen, vooral wanneer verdere informatie over kleinschalige voorzieningen wordt aangeboden en het agritoerisme, andere vormen van ecologisch duurzaam toerisme en sporttoerisme worden aangemoedigd;


Increased use of ITC in tourism for bookings, promotion, marketing, service design and recreational activities, involving the networking of local and regional operators, can help improve visitor numbers and length of stays, particularly where this provides links to smaller facilities and encourages agri-tourism, other forms of environmentally sustainable tourism and tourism related to sport;

Een toename van het ICT-gebruik voor reserveringen, reclame, marketing, het ontwerpen van diensten en recreatiemogelijkheden, waarbij netwerken van plaatselijke en regionale actoren tot stand worden gebracht, kan het aantal bezoekers en de duur van hun bezoek doen stijgen, vooral wanneer verdere informatie over kleinschalige voorzieningen wordt aangeboden en het agritoerisme, alsmede andere vormen van ecologisch duurzaam toerisme en sporttoerisme worden aangemoedigd;


Increased use of ITC in tourism for bookings, promotion, marketing, service design and recreational activities can help improve visitor number and length of stays, particularly where this provides links to smaller facilities and encourages agri-tourism, other forms of environmentally sustainable tourism and tourism related to sport;

Een toename van het ICT-gebruik voor reserveringen, reclame, marketing, het ontwerpen van diensten en recreatiemogelijkheden kan het aantal bezoekers en de duur van hun bezoek doen stijgen, vooral wanneer verdere informatie over kleinschalige voorzieningen wordt aangeboden en het agritoerisme, andere vormen van ecologisch duurzaam toerisme en sporttoerisme worden aangemoedigd;


Increased use of ICT in tourism for bookings, promotion, marketing, service design and recreational activities can help improve visitor numbers and lengths of stays, particularly where this provides links to smaller facilities and encourages agri-tourism;

Een toename van het ICT-gebruik in de toerismesector voor reserveringen, reclame, marketing, het ontwerpen van diensten en recreatiemogelijkheden kan het aantal bezoekers en de duur van hun bezoek doen stijgen, vooral wanneer verdere informatie over kleinschalige voorzieningen wordt aangeboden en het agrotoerisme wordt aangemoedigd;


w