Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Aerodyne
Aeronautical equipment
Aeroplane
Air safety
Air transport safety
Air transportation engineer
Aircraft
Aircraft maintenance engineer
Aircraft not involved in commercial air transport
Aircraft safety
Aviation safety
Aviation security
Aviation systems technician
Civil aircraft
Civilian aircraft
Commercial air transport
Commercial air transport operator
Commercial air transportation
Commercial aircraft
Non-commercial air transport aircraft
Passenger aircraft
Plane
Tourist aircraft
Transport aircraft

Vertaling van "Aircraft not involved in commercial air transport " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
aircraft not involved in commercial air transport | non-commercial air transport aircraft

luchtvaartiug niet gebruikt voor commercieel luchttransport | niet-commercieel luchttransportluchtvaartuig


commercial air transport | commercial air transportation

commercieel luchttransport | commercieel luchtvervoer | commercieel vervoer door de lucht


commercial air transport operator

commerciële luchtvervoersonderneming


Fall in aircraft, not due to an accident to aircraft, occupant of commercial aircraft in surface to air transport injured

val in luchtvaartuig, niet als gevolg van ongeval, inzittende van commercieel luchtvaartuig in grond-luchtvervoer gewond


Fall from aircraft, not due to an accident to aircraft, occupant of commercial aircraft in surface to air transport injured

val uit luchtvaartuig, niet als gevolg van ongeval uit luchtvaartuig, inzittende van commercieel luchtvaartuig in grond-luchtvervoer gewond


Hit by aircraft, without accident to aircraft, occupant of commercial aircraft in surface to air transport injured

geraakt door luchtvaartuig zonder ongeval, inzittende van commercieel luchtvaartuig in grond-luchtvervoer gewond


air safety [ aircraft safety | air transport safety | aviation safety | aviation security(UNBIS) ]

veiligheid van het luchtverkeer [ veiligheid van het luchttransport | veiligheid van vliegtuigen ]


air transportation engineer | aircraft maintenance engineer | aviation systems technician

onderhoudstechnica vliegtuigen | vliegtuigmonteur | onderhoudsmonteuse vliegtuigen | vliegtuigonderhoudsmonteur


aircraft [ aerodyne | aeronautical equipment | aeroplane | civil aircraft | civilian aircraft | commercial aircraft | passenger aircraft | plane | tourist aircraft | transport aircraft ]

vliegtuig [ aëronautisch materieel | burgerlijk vliegtuig | luchtvaartuig | toeristisch vliegtuig | transportvliegtuig ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
In order to maintain a high uniform level of aviation safety in Europe, it is necessary to maintain the current requirements and procedures on the continuing airworthiness of aircraft and aeronautical products, parts and appliances and on the approval of organisations and personnel involved in these tasks, in particular in relation to the training, examination, knowledge and experience requirements for the issuance of aircraft maintenance licenses for aircraft not involved in commercial air transport.

Om een hoog uniform niveau van luchtvaartveiligheid in Europa te behouden, moeten de huidige eisen en procedures betreffende de permanente luchtwaardigheid van luchtvaartuigen en luchtvaartproducten, -onderdelen en -uitrustingsstukken, en betreffende de goedkeuring van bij voornoemde taken betrokken organisaties en personen, in stand worden gehouden, met name wat betreft de opleidings-, examinerings-, kennis- en ervaringsvereisten voor de afgifte van onderhoudslicenties voor luchtvaartuigen die niet voor commercieel luchtvervoer worden gebruikt.


for aircraft not involved in commercial air transport other than large aircraft, the need to comply with Annex III (Part 66) in the following provisions, until 28 September 2010:

de vereiste voor luchtvaartuigen die geen commercieel luchttransport uitvoeren, behalve grote luchtvaartuigen, om in de volgende bepalingen tot 28 september 2010 te voldoen aan bijlage III (deel 66):


5. Welcomes the recent adaptation of maintenance standards for aircraft not involved in commercial air transport and in particular for aircraft not classified as "complex motor-powered aircraft" as a good example of proportionate regulation;

5. verwelkomt de recente aanpassing van onderhoudsvoorschriften voor luchtvaartuigen die niet zijn betrokken bij commercieel luchtvervoer en met name voor luchtvaartuigen die niet zijn geclassificeerd als "complexe gemotoriseerde luchtvaartuigen" als een goed voorbeeld van evenredige regelgeving;


5. Welcomes the recent adaptation of maintenance standards for aircraft not involved in commercial air transport and in particular for aircraft not classified as "complex motor-powered aircraft" as a good example of proportionate regulation;

5. verwelkomt de recente aanpassing van onderhoudsvoorschriften voor luchtvaartuigen die niet zijn betrokken bij commercieel luchtvervoer en met name voor luchtvaartuigen die niet zijn geclassificeerd als "complexe gemotoriseerde luchtvaartuigen" als een goed voorbeeld van evenredige regelgeving;


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
5. Welcomes the recent adaptation of maintenance standards for aircraft not involved in commercial air transport and in particular for aircraft not classified as “complex motor-powered aircraft" as a good example of proportionate regulation;

5. verwelkomt de recente aanpassing van onderhoudsvoorschriften voor luchtvaartuigen die niet zijn betrokken bij commercieel luchtvervoer en met name voor luchtvaartuigen die niet zijn geclassificeerd als "complexe gemotoriseerde luchtvaartuigen" als een goed voorbeeld van proportionele regelgeving;


The Agency has concluded that the current provisions of Annex I (Part-M) to Regulation (EC) No 2042/2003 are too stringent for aircraft not involved in commercial air transport, in particular for aircraft that are not classified as ‘complex motor-powered aircraft’.

Het Agentschap heeft vastgesteld dat de huidige bepalingen van bijlage I (deel M) bij Verordening (EG) nr. 2042/2003 te strikte eisen opleggen aan luchtvaartuigen die geen commercieel luchttransport uitvoeren en met name aan luchtvaartuigen die niet tot de categorie „complexe motoraangedreven luchtvaartuigen” behoren.


the list of approved aircraft maintenance programmes, or, for aircraft not involved in commercial air transport, the list of “generic” and “baseline” maintenance programmes’;

de lijst met goedgekeurde onderhoudsprogramma's voor luchtvaartuigen of, voor luchtvaartuigen die geen commercieel luchttransport uitvoeren, de lijst met „generieke” en „basis”-onderhoudsprogramma's”;


Present the aircraft maintenance programme and its amendments to the competent authority for approval, unless covered by an indirect approval procedure in accordance with point M.A.302(c), and provide a copy of the programme to the owner of aircraft not involved in commercial air transport,’

het onderhoudsprogramma voor luchtvaartuigen en de wijzigingen daarvan ter goedkeuring voorleggen aan de bevoegde autoriteit, indien nog niet bestreken door een procedure voor indirecte goedkeuring in overeenstemming met punt M.A.302(c), en een kopie van het programma bezorgen aan de eigenaar van niet-commercieel ingezette luchtvaartuigen,”.


A. whereas general and business aviation comprises a variety of aircraft activities; whereas the term covers all civil aircraft operations other than commercial air transport, as well as on-demand, remunerated, civil air transport operations,

A. overwegende dat de algemene en zakenluchtvaart uiteenlopende luchtvaartactiviteiten omvat; overwegende dat de term alle burgerluchtvaartactiviteiten, behalve het commerciële luchtvervoer, dekt, evenals burgerluchtvaartactiviteiten op verzoek en tegen betaling,


A. whereas General and Business Aviation comprises a variety of aircraft activities; whereas the term covers all civil aircraft operations other than commercial air transport, as well as on-demand, remunerated, civil air transport operations,

A. overwegende dat de algemene en zakenluchtvaart uiteenlopende luchtvaartactiviteiten omvat; overwegende dat de term alle burgerluchtvaartactiviteiten, behalve het commerciële luchtvervoer, dekt, evenals burgerluchtvaartactiviteiten op verzoek en tegen betaling,




datacenter (1): www.wordscope.nl (v4.0.br)

'Aircraft not involved in commercial air transport' ->

Date index: 2022-09-14
w