Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Aeroplane captain
Air-taxi pilot
Airborne target
Aircraft pilot
Aircraft pilot
Aircraft second officer
Cargoplane first officer
Drone
Drone aircraft
IAOPA
International Aircraft Owners and Pilots Association
Light aircraft pilot
Pilot - aircraft
Pilotless aircraft
Prepare and file NOTAMs
Prepare notice to airmen for pilots
Prepare notices to airmen for pilots
Private aeroplane captain
Private pilot
Produce advisory briefings for aircraft pilots
RPA
Remotely piloted aircraft
Remotely piloted vehicle
UA
UAV
UCAV
Unmanned aerial vehicle
Unmanned aircraft
Unmanned combat aerial vehicle

Vertaling van "Aircraft pilot " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
Aircraft pilot (except transport)

vliegtuigpiloot met uitzondering van transport


Aircraft pilot, navigator/flight engineer

vliegtuigpiloot, navigatieofficier en/of boordwerktuigkundige




air-taxi pilot | private aeroplane captain | light aircraft pilot | private pilot

pilote lichte vliegtuigen | pilote privévliegtuigen | piloot lichte vliegtuigen | privépiloot


prepare and file NOTAMs | prepare notice to airmen for pilots | prepare notices to airmen for pilots | produce advisory briefings for aircraft pilots

berichten aan luchtvarenden voor piloten opstellen | “notices to airmen” voor piloten opstellen | NOTAM's voor piloten opstellen


aeroplane captain | aircraft second officer | aircraft pilot | cargoplane first officer

piloot | pilote


drone [ drone aircraft | pilotless aircraft | remotely piloted aircraft | RPA | UA | UAV | UCAV | unmanned aerial vehicle | unmanned aircraft | unmanned combat aerial vehicle | [http ...]

drone [ aanvalsdrone | gevechtsdrone | onbemand bewapend vliegtuig | onbemand luchtvaartuig | onbemand luchtvoertuig | onbemand vliegtuig | op afstand bestuurd luchtvaartuig | op afstand bestuurd luchtvoertuig | op afstand bestuurd vliegtuig | pilootloos vliegtuig ]


International Aircraft Owners and Pilots Association | International Council of Aircraft Owner and Pilot Associations | IAOPA [Abbr.]

IAOPA [Abbr.]




airborne target | drone | pilotless aircraft | remotely piloted vehicle

op afstand bestuurd toestel
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
In addition, on the basis of feedback from Member States and stakeholders it has been found that the requirements of Annex VII of Regulation (EU) No 1178/2011 may be disproportionate to the activity and associated risk of training organisations providing training only for the light aircraft pilot licence, private pilot licence, balloon pilot licence and sailplane pilot licence.

Op basis van feedback van de lidstaten en belanghebbenden is voorts ook vastgesteld dat de eisen van bijlage VII van Verordening (EU) nr. 1178/2011 mogelijk niet in verhouding staan tot de activiteiten en de daaraan verbonden risico's van opleidingsorganisaties die alleen opleidingen verzorgen voor het verkrijgen van het bewijs van bevoegdheid als recreatief vlieger, het bewijs van bevoegdheid als privépiloot, het bewijs van bevoegdheid voor luchtballonnen en het bewijs van bevoegdheid voor zweefvliegtuigen.


Moreover, to allow the necessary time to develop those rules, the date of application of the provisions of Annex VII to Regulation (EU) No 1178/2011 for training organisations providing training only for national licences that are eligible for conversion into Part-FCL light aircraft pilot licences, balloon pilot licences and sailplane pilot licences should be postponed to 8 April 2018.

Om de nodige tijd te bieden voor het opstellen van deze regels, moet bovendien de datum van toepassing van de bepalingen van bijlage VII bij Verordening (EU) nr. 1178/2011 voor opleidingsorganisaties die alleen opleidingen verzorgen voor nationale vergunningen die in aanmerking komen om te worden omgezet in bewijzen van bevoegdheid als recreatief vlieger, bewijzen van bevoegdheid voor luchtballonnen en bewijzen van bevoegdheid voor zweefvliegtuigen overeenkomstig deel-FCL, worden uitgesteld tot 8 april 2018.


3. By way of derogation from paragraph 1, Member States may decide not to apply the provisions of Annexes VI and VII to a training organisation providing training only for a national licence that is eligible in accordance with Article 4(3) of Regulation (EU) No 1178/2011, for conversion into a Part-FCL light aircraft pilot licence (LAPL), sailplane pilot licence (SPL) or balloon pilot licence (BPL) until 8 April 2018.

3. In afwijking van lid 1 kunnen de lidstaten besluiten om de bepalingen van bijlagen VI en VII voor opleidingsorganisaties die alleen opleidingen verzorgen voor het verkrijgen van een nationale vergunning die overeenkomstig artikel 4, lid 3, van Verordening (EU) nr. 1178/2011 kan worden omgezet in een bewijs van bevoegdheid als recreatief vlieger (LAPL), een bewijs van bevoegdheid als zweefvlieger (SPL) of een bewijs van bevoegdheid voor luchtballonnen (BPL) overeenkomstig deel-FCL niet toe te passen tot en met 8 april 2018.


An applicant having passed the theoretical knowledge examination for an airline transport pilot licence shall be credited with the theoretical knowledge requirements for the light aircraft pilot licence, the private pilot licence, the commercial pilot licence and, except in the case of helicopters, the IR and the EIR in the same category of aircraft’.

Een kandidaat die is geslaagd voor het theorie-examen voor een bewijs van bevoegdheid als verkeerspiloot heeft recht op vrijstelling van de vereiste theoriekennis voor een LAPL, het bewijs van bevoegdheid als privépiloot, het bewijs van bevoegdheid als beroepspiloot en, behalve wat betreft helikopters, de IR en de EIR voor dezelfde categorie luchtvaartuigen”.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
The three Agencies will be able to launch joint surveillance operations, for instance by jointly operating Remotely Piloted Aircraft Systems (drones) in the Mediterranean Sea.

De drie agentschappen zullen gezamenlijke surveillanceoperaties kunnen opzetten, bijvoorbeeld door gezamenlijk drones in te zetten boven de Middellandse Zee.


Annexes VI and VII to training organisations providing training only for the light aircraft pilot licence, private pilot licence, balloon pilot licence or sailplane pilot licence until 8 April 2015;

bijlagen VI en VII voor opleidingsorganisaties die alleen opleidingen verzorgen met het oog op het verkrijgen van het bewijs van bevoegdheid als recreatief vlieger, het bewijs van bevoegdheid als privévlieger, het bewijs van bevoegdheid als ballonvaarder of het bewijs van bevoegdheid als zweefvlieger, tot uiterlijk 8 april 2015;


Because remotely piloted aircraft, almost by definition, are going to cross borders and the industry is still in its infancy.

Onbemande luchtvaartuigen zullen per definitie grenzen overschrijden en de industrie staat nog in haar kinderschoenen.


The European Commission has today proposed to set tough new standards to regulate the operations of civil drones (or "remotely piloted aircraft sytems" – RPAS).

De Europese Commissie pleit voor de vaststelling van strikte normen om het gebruik van civiele drones (van op afstand bestuurde luchtvaartuigen - RPAS) te regelen.


EU standards will be based on the principle that civil drones (remotely piloted aircraft) must provide an equivalent level of safety to 'manned' aviation operations.

De EU-normen zullen gebaseerd zijn op het principe dat civiele drones hetzelfde veiligheidsniveau moeten waarborgen als bemande toestellen.


Next, the Court states that the limitation of the possibility for pilots to act as pilots to age 60 pursues the objective of guaranteeing the safety of passengers, persons in areas over which aircraft fly and the safety and health of pilots themselves, which may justify a difference in treatment, and that that limitation may be provided for in a collective agreement.

Vervolgens stelt het Hof vast dat het beperken van de mogelijkheid voor piloten om hun beroep uit te oefenen bij het bereiken van de leeftijd van 60 jaar het waarborgen van de veiligheid van de passagiers en van de personen die in het overvlogen gebied wonen en ook de veiligheid en de gezondheid van de piloten zelf tot doel heeft, dat dit doel een verschil in behandeling kan rechtvaardigen en dat die beperking bij collectieve overeenkomst mag worden vastgesteld.




datacenter (1): www.wordscope.nl (v4.0.br)

'Aircraft pilot' ->

Date index: 2021-02-21
w