Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Airport environment officer
Airport environmental expert
Airport environmental officer
Airport environmental planning expert

Vertaling van "Airport environmental planning expert " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
airport environmental expert | airport environmental officer | airport environment officer | airport environmental planning expert

medewerkster milieubeheer luchthaven | milieudeskundige luchthaven | milieutechnisch medewerker luchthaven | milieutechnisch medewerkster luchthaven
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
8. Stresses the need to develop common definitions and common analytical tools for airport capacity assessments, as well as procedures involving all stakeholders in the assessment of the mid-and long-term airport capacity needs of the EU; notes that this collaborative approach could be accompanied by an exchange of good practice in areas such as environmental impact and cost efficiency, pre-financing of new infrastructures, land use planning/management, integra ...[+++]

8. wijst met nadruk op de noodzaak om gezamenlijke definities en gezamenlijke analytische instrumenten voor de evaluatie van de luchthavencapaciteit te ontwikkelen en om procedures uit te werken waarbij iedereen wordt betrokken die belang heeft bij het bepalen van de luchthavencapaciteit op middellange en lange termijn; wijst erop dat deze op samenwerking gebaseerde benadering vergezeld kan gaan van een uitwisseling van goede praktijken op gebieden als milieueffecten en kostenefficiëntie, de voorfinanciering van nieuwe infrastructuur, de planning dan wel het beheer van landgebruik, de integratie van alle vervoermodaliteiten, alsmede van ...[+++]


8. Stresses the need to develop common definitions and common analytical tools for airport capacity assessments as well as procedures for the involvement of all stakeholders in the mid-and long-term airport capacity needs of the EU; notes that this collaborative approach could be accompanied by an exchange of good practice on topics such as environmental impact and cost efficiency, pre-financing of new infrastructures, land use planning/management, integra ...[+++]

8. wijst met nadruk op de noodzaak gezamenlijke definities en gezamenlijke analytische instrumenten voor de evaluatie van de luchthavencapaciteit te ontwikkelen en procedures uit te werken om alle actoren te betrekken bij de behoefte van de EU aan luchthavencapaciteit op middellange en lange termijn; wijst erop dat deze op samenwerking gebaseerde benadering vergezeld kan gaan van een uitwisseling van goede praktijken op gebieden zoals milieueffecten en kostenefficiëntie, de voorfinanciering van nieuwe infrastructuur, de planning dan wel het beheer van landgebruik, de integratie van alle vervoermodaliteiten, alsmede de toepassing van ins ...[+++]


9. Requests the Commission to report to Parliament before 2009 on a master plan for enhanced airport capacity in Europe; stresses that such a report should lay down a cohesive approach for Member States in order to promote and coordinate any national and cross-border initiative for building new airport capacities dedicated to international traffic and make better use of existing capacities, as well for managing secondary airport capacity, without prejudice to Member State and Community competences to allocate airport capacities; stresses that hubs and regional airports, through point-to-point t ...[+++]

9. verzoekt de Commissie vóór 2009 het Parlement verslag uit te brengen over een structuurplan voor versterkte luchthavencapaciteit in Europa; onderstreept dat een dergelijk verslag de lidstaten een samenhangende aanpak moet voorstellen om alle nationale en grensoverschrijdende initiatieven voor de aanleg van nieuwe luchthavencapaciteit bestemd voor internationaal verkeer te bevorderen en te coördineren, en een beter gebruik te maken van de bestaande capaciteit, alsmede om de secundaire luchthavencapaciteit te beheren, zonder afbreuk te doen aan de bevoegdheden van de lidstaten en de Gemeenschap wat de toewijzing van luchthavencapaciteit betreft; onderstreept dat de hubs en de regionale luchthavens via punt-tot-punt reizen, elk op hun ...[+++]


9. Requests the Commission to report to Parliament before 2009 on a master plan for enhanced airport capacity in Europe; stresses that such a report should lay down a cohesive approach for Member States in order to promote and coordinate any national and cross-border initiative for building new airport capacities dedicated to international traffic and make better use of existing capacities, as well for managing secondary airport capacity, without prejudice to Member State and Community competences to allocate airport capacities; stresses that hubs and regional airports, through point-to-point t ...[+++]

9. verzoekt de Commissie vóór 2009 het Parlement verslag uit te brengen over een structuurplan voor versterkte luchthavencapaciteit in Europa; onderstreept dat een dergelijk verslag de lidstaten een samenhangende aanpak moet voorstellen om alle nationale en grensoverschrijdende initiatieven voor de aanleg van nieuwe luchthavencapaciteit bestemd voor internationaal verkeer te bevorderen en te coördineren, en een beter gebruik te maken van de bestaande capaciteit, alsmede om de secundaire luchthavencapaciteit te beheren, zonder afbreuk te doen aan de bevoegdheden van de lidstaten en de Gemeenschap wat de toewijzing van luchthavencapaciteit betreft; onderstreept dat de hubs en de regionale luchthavens via punt-tot-punt reizen, elk op hun ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
6. CONSIDERS that environmental factors should be fully taken into account when considering existing and planned airport infrastructure, since it is only if environmental constraints are effectively taken into account that a harmonious development of airport activities can be ensured.

6. IS VAN OORDEEL dat milieufactoren ten volle in aanmerking moeten worden genomen in de beraadslagingen over de bestaande en geplande luchthaveninfrastructuur, aangezien een harmonische ontwikkeling van de luchthavenactiviteiten alleen kan worden gewaarborgd indien effectief rekening wordt gehouden met de beperkingen op milieugebied.


The decision by Fingal County Council to refuse to Huntstown Air Park Ltd outline permission to build a second terminal at Dublin Airport was grounded on ten reasons, namely aeronautical safety, general planning and environmental impact.

Het besluit van de Fingal County Council om Huntstown Air Park Ltd geen vergunning te verlenen om op de luchthaven van Dublin een tweede terminal aan te leggen, was gebaseerd op tien redenen, onder meer veiligheid van de luchtvaart, algemene planning en invloed op het milieu.


It aims at monitoring the environmental problem caused by noise in major agglomerations and in the vicinity of main transport infrastructures, including airports, at making information on environmental noise and its effects available to the public, and at requesting competent authorities to draw up action plans with a view to preventing and reducing environmental noise where necessary and to preserving environmental noise quality where it is good.

Zij beoogt de bewaking van door lawaai veroorzaakte milieuproblemen in grote agglomeraties en in de omgeving van belangrijke vervoersinfrastructuren, met inbegrip van luchthavens, voorlichting van het publiek over omgevingslawaai en de gevolgen daarvan, alsook de opstelling door de bevoegde instanties van actieplannen om waar nodig omgevingslawaai te voorkomen en te beperken en om het omgevingslawaai waar dit laag is op hetzelfde peil te houden.


(c) The implementation of national plans by the national authorities at the latest six years after the entry into force of the directive to prevent or reduce if necessary environmental noise in large agglomerations, on major roads and at major airports;

c) uiterlijk 6 jaar na de inwerkingtreding van de richtlijn zullen de nationale autoriteiten actieplannen uitvoeren, teneinde het omgevingslawaai in grote agglomeraties, op belangrijke wegen en grote luchthavens te voorkomen of, zo nodig, te verminderen;


(c) The draft Directive also provides for national plans to be implemented by the national authorities at the latest six years after the entry into force of the Directive to prevent or reduce if necessary environmental noise in large agglomerations, on major roads and at major airports;

c) de ontwerp-richtlijn voorziet bovendien in actieplannen die de bevoegde autoriteiten uiterlijk 6 jaar na de inwerkingtreding van de richtlijn moeten uitwerken, om het omgevingslawaai in de grote agglomeraties, op belangrijke wegen en grote luchthavens te voorkomen of zo nodig te verminderen;


The European panel comprises: - Prof. Urbain Claeys, Chairman (Flanders Tourist Board); - Mr Nicolaos Angelopoulos (Management Board of the Association of Greek Tourism Companies); - Prof. Francesco Cetti Serbelloni(town planning and architecture expert - Italy); - Prof. Frank J. Convery (Environmental Institute, University College, Dublin); - Mr Wolfgang Heitmeier (Mayor, Bad Reichenhall, Germany); - Dr Klaus Lukas (Director-General of the Austrian National Tourist Office); - Mr Ivor T. Manley (Former Chairman of the UK Task Fo ...[+++]

Van de Europese jury maken deel uit: - Pr. Urbain CLAEYS, Voorzitter (Vlaams Commissariaat-generaal voor Toerisme) - De heer Nicolaos ANGELOPOULOS (lid van van het bestuur van de vereniging van toeristische bedrijven in Griekenland) - Pr. Francesco CETTI SERBELLONI (deskundige op het gebied van ruimtelijke ordening en architectuur in Italië) - Pr. Frank J. CONVERY (Environmental Institute, University College, Dublin) - De heer Wolfgang HEITMEIER (Burgemeester van Bad Reichenhall, Duitsland) - Dr. Klaus LUKAS (Directeur-generaal van he ...[+++]




datacenter (1): www.wordscope.nl (v4.0.br)

'Airport environmental planning expert' ->

Date index: 2021-05-05
w