Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Assist passengers with information on timetables
Assist passengers with railway timetable information
Assist passengers with timetable information
Respond to passenger enquiries on railway timetables

Vertaling van "Assist passengers with timetable information " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
assist passengers with railway timetable information | respond to passenger enquiries on railway timetables | assist passengers with information on timetables | assist passengers with timetable information

reizigers helpen met informatie over dienstregelingen | reizigers voorzien van dienstregelingsinformatie
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
(10b) In order to assist passengers in the case of flight disruptions or delayed, damaged or lost luggage, air carriers should set up contact points at airports where their personnel or third parties commissioned by them should provide passengers with the necessary information regarding their rights, including complaint procedures, and assist them to take immediate action.

(10 ter) Om passagiers bij te staan in geval van vluchtverstoringen of van vertraagde, beschadigde of verloren geraakte bagage, moeten de luchtvaartmaatschappijen contactpunten opzetten op luchthavens waar hun personeel of derde partijen die voor die luchtvaartmaatschappijen werken de passagiers de nodige informatie verstrekken over hun rechten, met inbegrip van klachtenprocedures, en hen helpen onmiddellijk actie te ondernemen.


(10b) In order to assist passengers in the case of flight disruptions or delayed, damaged or lost luggage, air carriers should set up contact points at airports where their personnel or third parties commissioned by them should provide passengers with the necessary information regarding their rights, including complaint procedures, and assiss them to take immediate action.

(10 ter) Om passagiers bij te staan in geval van vluchtverstoringen of van vertraagde, beschadigde of verloren geraakte bagage, moeten de luchtvaartmaatschappijen contactpunten opzetten op luchthavens waar hun personeel of derde partijen die voor die luchtvaartmaatschappijen werken de passagiers de nodige informatie verstrekken over hun rechten, met inbegrip van klachtenprocedures, en hen helpen onmiddellijk actie te ondernemen.


It is also good to know that rail and air companies are obliged to provide transparent information on pricing and assist passengers with reduced mobility.

Het is ook goed te weten dat spoorweg- en luchtvaartmaatschappijen verplicht zijn transparante prijsinformatie te verstrekken en bijstand te verlenen aan passagiers met beperkte mobiliteit.


This concerns their right to be informed adequately, in case of flight disruption, of their rights in general, but also of the cause of the disruption, other possible modes of transport (Article 14(4)), and access to complaint procedures and complaint forms, etc. Since air carriers are the most reliable source responsible for providing this information (Recital 20, Article 5(2)), the rapporteur considers that information and assistance to passengers can be substantially improved by an adequate presence of air carriers at airports (Art ...[+++]

Dit heeft betrekking op hun rechten om terdege geïnformeerd te worden in geval van een vluchtverstoring over hun rechten in het algemeen, maar ook over de oorzaak van de verstoring, mogelijke andere vervoerswijzen (artikel 14, lid 4), en toegang tot klachtenprocedures en klachtenformulieren, enz. Aangezien luchtvaartmaatschappijen de meest betrouwbare bron zijn om deze informatie te verschaffen (overweging 20, artikel 5, lid 2), is de rapporteur van mening dat de informatie en de bijstand aan passagiers aanzienlijk kan worden verbeter ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
The regulation is aimed at strengthening passengers' rights as regards compensation and assistance in the event of accidents, non-discrimination against and assistance to persons with disabilities or reduced mobility, rights and as regards in the event of cancellation or delay, information to be provided to passengers and the handling of complaints.

Doel van de verordening is de rechten van autobus- en touringcarpassagiers te versterken wat betreft vergoeding en bijstand bij ongevallen, non-discriminatie jegens en bijstand aan gehandicapten en personen met beperkte mobiliteit, alsook in geval van annulering of vertraging, aan passagiers te verstrekken informatie en de behandeling van klachten.


Assistance shall be provided on condition that the carrier, the ticket vendor or the tour operator with which the ticket was purchased is notified of the person's need for such assistance when the reservation is made or at least 48 hours before the assistance is needed, unless a shorter notification period is agreed between the assistance provider and the passenger , with the exception of cruise journeys, where the need for assistance shall be notified at the time of reser ...[+++]

de bijstand wordt verleend op voorwaarde dat de vervoerder, de verkoper van vervoerbewijzen of de touroperator waarbij het vervoerbewijs is gekocht, op het moment van de reservering of ten minste 48 uur voordat de bijstand nodig is, tenzij de bijstandverlener en de passagier een kortere kennisgevingsperiode overeenkomen, in kennis wordt gesteld van de behoefte van de persoon aan deze bijstand, met uitzondering van cruisereizen, waarbij de behoefte aan bijstand bij de reservering bekend moet worden gemaakt . Wanneer het vervoerbewijs recht geeft op meerdere reizen is één kennisgeving voldoende, mits ...[+++]


(a) Assistance shall be provided on condition that the carrier, the ticket vendor or the tour operator with which the ticket was purchased is notified of the person’s need for such assistance when the reservation is made or at least 48 hours before the assistance is needed, unless a shorter notification period is agreed between the assistance provider and the passenger, with the exception of cruise journeys, where the need for assistance should be noti ...[+++]

(a) de bijstand wordt verleend op voorwaarde dat de vervoerder, de verkoper van vervoerbewijzen of de touroperator waarbij het vervoerbewijs is gekocht, op het moment van de reservering of ten minste 48 uur voordat de bijstand nodig is, tenzij de bijstandverlener en de passagier een kortere kennisgevingsperiode overeenkomen, in kennis wordt gesteld van de behoefte van de persoon aan deze bijstand, met uitzonderling van cruisereizen, waarbij de behoefte aan bijstand bij de reservering bekend moet worden gemaakt. Wanneer het vervoerbewijs recht geeft op meerdere reizen is één kennisgeving voldoende, ...[+++]


information to be provided by railway undertakings, the conclusion of transport contracts, the issuing of tickets and implementation of a computerised information and reservation system for rail transport; liability of railway undertakings and their insurance obligations for passengers and their luggage; obligations of railway undertakings to passengers in the event of delay, missed connections and cancellations (compensations for delays is set at 25% of the ticket price for a delay of 60 to 119 minutes and 50% of the ticket price for a delay of 120 minutes o ...[+++]

de door spoorwegondernemingen te verstrekken informatie, de sluiting van vervoerovereenkomsten, de afgifte van vervoerbewijzen, en de invoering van een geautomatiseerd informatie- en boekingssysteem voor het spoorwegvervoer; de aansprakelijkheid en de verzekeringsverplichtingen van spoorwegondernemingen ten aanzien van reizigers en hun bagage; de verplichtingen van spoorwegondernemingen ten aanzien van reizigers bij vertragingen, gemiste aansluitingen en het uitvallen van treinen (de minimumschadevergoeding voor vertragingen bedraagt 25% van de prijs van het vervoerbewijs bij een vertraging van 60 tot 119 minuten en 50% van de prijs va ...[+++]


information to be provided by railway undertakings, the conclusion of transport contracts, the issuing of tickets and implementation of a computerised information and reservation system for rail transport; liability of railway undertakings and their insurance obligations for passengers and their luggage; minimum obligations of railway undertakings to passengers in the event of delay, missed connections and cancellations; protection of and assistance to persons with ...[+++]uced mobility travelling by rail; definition and monitoring of service quality standards for international services, the management of risks to the personal security of passengers and the handling of complaints; general rules on enforcement.

de door spoorwegondernemingen te verstrekken informatie, de sluiting van vervoerovereenkomsten, de afgifte van vervoerbewijzen, en de invoering van een geautomatiseerd informatie- en boekingssysteem voor het spoorwegvervoer; de aansprakelijkheid en de verzekeringsverplichtingen van spoorwegondernemingen ten aanzien van reizigers en hun bagage; minimumverplichtingen van spoorwegondernemingen ten aanzien van de reizigers in geval van vertraging, gemiste aansluitingen en uitval; de bescherming van en de bijstand aan per spoor reizende personen met verminderde mobiliteit; de definitie van en het toezicht op dienstkwaliteitsnormen voor in ...[+++]


The objective of the proposal is to strengthen the rights of bus and coach passengers as regards compensation and assistance in the event of accidents, non-discrimination and assistance to persons with disabilities or reduced mobility, rights in the event of delays or cancellations, information to be provided to passengers and handling of complaints.

Doel van het verordeningsvoorstel is de rechten van autobus- en touringcarpassagiers te versterken wat betreft vergoeding en bijstand bij ongevallen, non-discriminatie en bijstand van gehandicapten en personen met beperkte mobiliteit, de rechten in geval van vertraging of annulering, aan passagiers te verstrekken informatie en de behandeling van klachten.




datacenter (1): www.wordscope.nl (v4.0.br)

'Assist passengers with timetable information' ->

Date index: 2021-02-18
w