Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Attitude and orbit control system
Attitude and roll control system
Attitude control system
Flight control system

Vertaling van "Attitude and orbit control system " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
Attitude and orbit control system (AOCS)

Hoogte- en baancontrolesysteem






Attitude control system | Flight control system

Standregelsysteem


IN-CONTEXT TRANSLATIONS
For the purpose of 9A004.e.3., ’attitude and orbit controlincludes sensing and actuation to determine and control the position and orientation of a ”spacecraft”.

Voor de toepassing van 9A004.e.3., omvatten ’systemen die de baan en positie van een satelliet accuraat kunnen regelen’ (‹attitude and orbit control›) de functies van sensoren en actuatoren om de positie en richting van een ”ruimtevaartuig” te bepalen en te regelen.


Hybrid Inertial Navigation Systems embedded with Global Navigation Satellite Systems(s) (GNSS) or with "Data-Based ReferencedNavigation" ("DBRN") System(s) for attitude, guidance or control, subsequent to normal alignment, having an INS navigation position accuracy, after loss of GNSS or "DBRN" for a period of up to four minutes, of less (better) than 10 metres ‧Circular Error Probable‧ (CEP);

hybride traagheidsnavigatiesystemen met ingebouwd wereldwijd satellietnavigatiesysteem (GNSS) of "navigatiesysteem met alsreferentie een gegevensbestand (DBRN)" voor standregeling, geleiding of besturing, na normale uitrichting, met na uitval van GNSS of DBRN gedurende een periode tot 4 minuten een INS-precisie van minder (beter) dan tien meter ‧Circular Error Probable‧ (CEP) (50%-trefkanscirkel);


Hybrid Inertial Navigation Systems embedded with Global Navigation Satellite Systems(s) (GNSS) or with ‘Data-Based Referenced Navigation’ (‘DBRN’) System(s) for attitude, guidance or control, subsequent to normal alignment, having an INS navigation position accuracy, after loss of GNSS or ‘DBRN’ for a period of up to four minutes, of less (better) than 10 metres ‘Circular Error Probable’ (CEP);

hybride traagheidsnavigatiesystemen met ingebouwd wereldwijd satellietnavigatiesysteem (GNSS) of „navigatiesysteem met als referentie een gegevensbestand” („DBRN”) voor standregeling, geleiding of besturing, na normale uitrichting, met na uitval van GNSS of „DBRN” gedurende een periode tot 4 minuten een INS-precisie van minder (beter) dan tien meter „Circular Error Probable” (CEP);


I understand the attitude of our fellow Members from Central and Eastern Europe and the Baltic states in particular, who have suffered a great deal from Russian domination in the form of Soviet control and a harsh and oppressive system, which has now happily faded away.

Ik begrijp de houding van onze collega’s uit Midden- en Oost-Europa en de Baltische staten wel, want zij hebben sterk geleden onder de Russische overheersing tijdens het regime van de Sovjet-Unie. Dat was een hardvochtig, onderdrukkend regime, dat nu gelukkig verdwenen is.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
I understand the attitude of our fellow Members from Central and Eastern Europe and the Baltic states in particular, who have suffered a great deal from Russian domination in the form of Soviet control and a harsh and oppressive system, which has now happily faded away.

Ik begrijp de houding van onze collega’s uit Midden- en Oost-Europa en de Baltische staten wel, want zij hebben sterk geleden onder de Russische overheersing tijdens het regime van de Sovjet-Unie. Dat was een hardvochtig, onderdrukkend regime, dat nu gelukkig verdwenen is.


Not only is it necessary to lance the boil of Eurostat; it will also be necessary, in future, to make OLAF more independent and more capable of functioning, to improve the transmission of internal information, to treat as a matter of urgency the reform of the Commission’s accounting system, and to put an end to both the culture of secrecy and the negligent attitude to financial control.

Het kwaad rond Eurostat dient met wortel en tak te worden uitgeroeid. Daar komt voor de toekomst nog bij dat de operationele onafhankelijkheid en capaciteit van het OLAF moeten worden versterkt, dat de interne informatieoverdracht moet worden verbeterd, dat het boekhoudsysteem van de Commissie dringend moet worden hervormd en dat er een einde moet worden gemaakt aan de cultuur van geheimhouding en onverschilligheid ten aanzien van de regels op het gebied van de financiële controle.


b. Hybrid Inertial Navigation Systems emebedded with Global Navigation Satellite Systems(s) (GNSS) or with "Data-Based Referenced Navigation" ("DBRN") System(s) for attitude, guidance or control, subsequent to normal alignment, having an INS navigation position accuracy, after loss of GNSS or "DBRN" for a period of up to four minutes, of less (better) than 10 metres 'Circular Error Probable' (CEP).

b. hybride traagheidsnavigatiesystemen met ingebouwd wereldwijd satellietnavigatiesysteem (GNSS) of navigatiesysteem met als referentie een gegevensbestand (DBRN) voor attitude, sturing of controle, na normale uitrichting, met na uitval van GNSS of DBRN gedurende een periode tot 4 minuten een INS-precisie van minder (beter) dan tien meter 'Circular Error Probability' (CEP) (50%-trefkanscirkel).


a. Inertial navigation systems (gimballed or strapdown) and inertial equipment designed for "aircraft", land vehicle or "spacecraft" for attitude, guidance or control, having any of the following characteristics, and specially designed components therefor:

a. Traagheidsnavigatiesystemen (zowel met cardanische ophanging als vast) en traagheidsapparatuur ontworpen voor "vliegtuigen", voor voertuigen voor gebruik aan land of voor "ruimtevaartuigen", voor standregeling, geleiding of besturing met een of meer van de volgende kenmerken, en speciaal daarvoor ontworpen onderdelen:


7D002 "Source code" for the "use" of any inertial navigation equipment including inertial equipment not controlled by 7A003 or 7A004, or Attitude and Heading Reference Systems (AHRS).

7D002 "Broncode" voor het "gebruik" van iedere traagheidsnavigatieapparatuur met inbegrip van traagheidsapparatuur die niet is bedoeld in 7A003 of 7A004, of stand- en koersreferentiesystemen ("Attitude and Heading Reference Systems" (AHRS)).


1. Notes that the shortcomings which the Commission criticizes in the implementation of the third package are largely due to the Commission's and Council's indecisive attitude to, for example, the air traffic control and management system, the allocation of slots at airports and the regulation of airport charges;

16. stelt vast dat de tekortkomingen bij de tenuitvoerlegging van het derde pakket die de Commissie aan de kaak stelt, hoofdzakelijk te wijten zijn aan de besluiteloze houding van de Commissie en de Raad ten aanzien van bijvoorbeeld het luchtverkeersleidingssysteem, de toewijzing van slots op de luchthavens en de regels voor luchthavenbelasting;




datacenter (1): www.wordscope.nl (v4.0.br)

'Attitude and orbit control system ' ->

Date index: 2023-07-18
w