Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Association of local authorities
Authorised capital
Authorized capital
Authorized capital stock
Authorized clerk
Authorized share capital
Authorized stock
Collaborate with authors
Collaborate with security authorities
Consult authors
Cooperation between communes
Cooperation between local authorities
Hit by rolling stock
Inter-communal cooperation
Inter-municipal cooperation
Liaise with security authorities
Liaise with security authority
Provide support to author
Provide support to authors
Providing support to authors
Regional and local authorities
Regional government
Regional subdivision
Registered capital
Stock
Stock exchange clerk
Stock level
Stock situation
Subnational governments
Support authors
Work together with security authorities
Work with author
Work with authors

Vertaling van "Authorized stock " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
authorised capital | authorized capital | authorized capital stock | authorized stock | registered capital

maatschappelijk kapitaal | statutair kapitaal


authorized capital | authorized capital stock | authorized share capital

maatschappelijk kapitaal | toegestaan maatschappelijk kapitaal


authorized clerk | stock exchange clerk

afgevaardigde ter beurze | gemachtigde bediende


stock [ stock level | stock situation ]

voorraad [ niveau van de voorraden | stand van de voorraden ]


collaborate with security authorities | liaise with security authority | liaise with security authorities | work together with security authorities

contacten onderhouden met veiligheidsautoriteiten | contacten leggen met veiligheidsautoriteiten | samenwerken met veiligheidsautoriteiten


consult authors | work with author | collaborate with authors | work with authors

met auteurs werken


association of local authorities [ cooperation between communes | cooperation between local authorities | inter-communal cooperation | Inter-municipal cooperation(STW) ]

vereniging van lagere overheden [ intercommunale samenwerking | samenwerking tussen gemeenten ]


provide support to author | providing support to authors | provide support to authors | support authors

steun aan auteurs bieden


regional and local authorities [ regional subdivision | subnational governments | Regional government(STW) ]

territoriale collectiviteit [ publieke instantie | territoriale onderafdeling | territoriale overheid ]


IN-CONTEXT TRANSLATIONS
As part of the assessment of the impact on salmon stock levels in the Baltic Sea, wide-ranging consultations have been held with stakeholders, including fishermen, non-governmental organisations, anglers, advisory bodies, such as the Baltic Sea Regional Advisory Council (BS RAC) and the International Council for the Exploration of the Sea (ICES), government and local authority representatives from the various countries involved, the Committee of the Regions, etc. Many detailed questions have been put to the Commission on issues of con ...[+++]

Het meerjarenplan voor het behoud van de Baltische zalm speelt in dit verband een zeer belangrijke rol. Om de impact van dit verslag op het niveau van het zalmbestand in het Oostzeegebied te kunnen inschatten, vond een uitvoerige raadpleging van alle belanghebbenden plaats: beroepsvissers, sportvissers, niet-gouvernementele organisaties, adviesorganen zoals de Regionale Adviesraad voor de Oostzee en de Internationale Raad voor het onderzoek van de zee (ICES), vertegenwoordigers van de regeringen en de lokale overheden van de betrokken lidstaten, het Comité van de Regio's, enz. De Commissie kreeg heel wat vragen, vooral in verband met con ...[+++]


28. Considers that a targeted global system of decentralised regional and local food stocks (both emergency stocks to reduce hunger and regional stocks to be used to regulate commodity prices and to ease hunger in times of price spikes) would be beneficial, helping to facilitate world trade when price spikes occur, warding off recurring protectionism and easing the pressure on world food markets; considers that these stocks should be managed on the most appropriate levels, including by local, regional and national authorities and a coordination ...[+++]

28. is van mening dat een gericht mondiaal systeem van gedecentraliseerde regionale en lokale voedselvoorraden (noodvoorraden ter vermindering van de honger en regionale voorraden om de grondstoffenprijzen te reguleren en de honger te verminderen wanneer de prijzen stijgen) nuttig zou zijn, omdat dit kan helpen de wereldhandel te bevorderen wanneer zich prijspieken voordoen, omdat het terugkerende protectionisme ermee kan worden afgeweerd en omdat de druk op de mondiale voedselmarkten ermee kan worden verlicht; is van mening dat deze voorraden op de meest geschikte niveaus moeten worden beheerd met inbegrip van lokale, regionale en nationale autoriteiten en een co ...[+++]


28. Considers that a targeted global system of decentralised regional and local food stocks (both emergency stocks to reduce hunger and regional stocks to be used to regulate commodity prices and to ease hunger in times of price spikes) would be beneficial, helping to facilitate world trade when price spikes occur, warding off recurring protectionism and easing the pressure on world food markets; considers that these stocks should be managed on the most appropriate levels, including by local, regional and national authorities and a coordination ...[+++]

28. is van mening dat een gericht mondiaal systeem van gedecentraliseerde regionale en lokale voedselvoorraden (noodvoorraden ter vermindering van de honger en regionale voorraden om de grondstoffenprijzen te reguleren en de honger te verminderen wanneer de prijzen stijgen) nuttig zou zijn, omdat dit kan helpen de wereldhandel te bevorderen wanneer zich prijspieken voordoen, omdat het terugkerende protectionisme ermee kan worden afgeweerd en omdat de druk op de mondiale voedselmarkten ermee kan worden verlicht; is van mening dat deze voorraden op de meest geschikte niveaus moeten worden beheerd met inbegrip van lokale, regionale en nationale autoriteiten en een co ...[+++]


8. Calls on the Commission to work towards a targeted global system of decentralised regional and local food stocks (both emergency stocks to reduce hunger and regional stocks to ease supply in times of price spikes); considers that these stocks should be managed on the most appropriate levels including local regional and national authorities and a co-ordination body under the aegis of the United Nations’ FAO, making full use of the experience gathered by the FAO and the UN World Food Programme;

8. verzoekt de Commissie aan te sturen op een gericht wereldwijd systeem van gedecentraliseerde regionale en lokale voedselvoorraden (zowel noodvoorraden om in te grijpen bij hongersnood als regionale voorraden om de bevoorrading te vergemakkelijken in tijden van abrupte prijsstijgingen); is van mening dat deze voorraden op de meest geschikte niveaus moeten worden beheerd met deelneming van lokale, regionale en nationale autoriteiten en een coördinatieorgaan onder auspiciën van de FAO, en dat ten volle gebruik moet worden gemaakt van de ervaring die is opgedaan door de FAO en het Wereldvoedselprogramma van de VN;


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
My esteemed Irish colleague, Mr Gallagher, who is an authority on this topic not just in Ireland but beyond, made some very pertinent points when he spoke about the nonsense of shared quotas for two separate areas for the one stock.

(EN) De heer Gallagher, mijn geachte Ierse collega die niet alleen in Ierland, maar ook daarbuiten een autoriteit is op dit gebied, had een paar heel goede punten toen hij sprak over de nonsens van gedeelde quota voor twee aparte gebieden voor één visbestand.


Where the third party provides other services or performs other functions, such as media, competent authorities, stock exchanges or the entity in charge of the officially appointed storage mechanism, such services or functions should be kept clearly separated from the services and functions relating to the dissemination of regulated information.

Wanneer de derde andere diensten aanbiedt of andere taken uitoefent, zoals die van media, bevoegde autoriteiten, effectenbeurzen of de entiteit die met het officieel aangewezen opslagmechanisme belast is, moeten dergelijke diensten of taken duidelijk gescheiden worden gehouden van de diensten en taken die verband houden met de verspreiding van gereglementeerde informatie.


2. Where specific stocks are commingled with other oil stocks, Member States or their CSEs shall make the necessary arrangements to prevent those commingled products from being moved, to the extent of the proportion constituting specific stocks, without prior written authorisation by the owner of the specific stocks and by the authorities of, or the CSE established by, the Member State in whose territory the stocks are located.

2. Indien de speciale voorraden zijn samengevoegd met andere olievoorraden, nemen de lidstaten of hun centrale eenheden de noodzakelijke maatregelen om te voorkomen dat deze samengevoegde producten, voor zover ze deel uitmaken van de speciale voorraden, worden verplaatst zonder dat de eigenaar van de speciale voorraden en de autoriteiten van, of de centrale entiteit die is ingesteld door, de lidstaat op welks grondgebied de voorraden zich bevinden, daarin vooraf schriftelijk hebben toegestemd.


A Member State for which less than 30 days of specific stocks are held shall draw up an annual report analysing the measures taken by its national authorities to ensure and verify the availability and physical accessibility of its emergency stocks as referred to in Article 5 and shall document in the same report arrangements made to allow the Member State to control the use of these stocks in case of oil supply disruptions.

De lidstaat voor wiens rekening minder dan 30 dagen speciale voorraden worden aangehouden, stelt een jaarverslag op waarin een analyse wordt gemaakt van de door zijn autoriteiten genomen maatregelen om de in artikel 5 bedoelde beschikbaarheid en materiële toegankelijkheid van zijn veiligheidsvoorraden te verzekeren en na te gaan, en waarin met documentatie wordt gestaafd welke regelingen zijn getroffen om de lidstaten in staat te stellen toezicht te houden op het gebruik van deze voorraden in geval van verstoring van de voorziening.


Ownership of a substantial part of those stocks by the Member States or the CSEs set up by the various national authorities should make it possible to increase the level of control and transparency, at least for that part of the stocks.

Als een groot deel van de voorraden in handen is van de lidstaten of van door de verschillende nationale autoriteiten ingestelde centrale entiteiten, kan het controle- en transparantieniveau, althans voor dat gedeelte van de voorraden, worden verbeterd.


Furthermore, in most countries of the European Union - and unlike the Strategic Petroleum Reserve in the United States where stocks are held by the public authorities - the security stocks are held by the oil companies and are mixed up with their operational stocks.

Bovendien bevinden deze voorraden zich in de meeste lidstaten van de Unie - en dit in tegenstelling tot de Strategic Petroleum Reserve van de Verenigde Staten die door de overheid in opslag wordt gehouden - bij de aardoliemaatschappijen en zijn ze daar vermengd met hun werkvoorraden.


w