Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Allowable cargo load
Allowable load
Attach crane loads
Axle load
Axle weight
Device for axle load sharing
Down-line load
Down-load
Downline loading
Downloading
House load operation
Load compensating reflex
Load per axle
Load rejection
Maximum admissible axle load
Maximum axle load
Maximum load per axle
Perform freight loading preparation
Prepare loading activity resources
Prepare resources for loading activities
Ready loading activity resources
Return to house loading
Rig loads
Rigging crane loads
Rigging of crane loads
Trip to house load
Upload
Uploading
Weight per axle

Vertaling van "Axle load " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
axle load | axle weight | load per axle | weight per axle

asbelasting | asdruk


maximum admissible axle load | maximum axle load | maximum load per axle

maximumasdruk


device for axle load sharing

asbelasting | inrichting voor asbelastingverdeling


attach crane loads | rigging crane loads | rig loads | rigging of crane loads

vracht bevestigen | vracht vastmaken | lading vastmaken | lading vastzetten


organise loads according to capacity of lifting equipment | organise weight of loads according to lifting device capacity | organise weight of loads according to capacity of lifting equipment | organise weight of loads according to lifting equipment capacity

gewicht van ladingen organiseren volgens de capaciteit van de hijswerktuigen


perform freight loading preparation | ready loading activity resources | prepare loading activity resources | prepare resources for loading activities

middelen voor laadactiviteiten voorbereiden


House load operation | Load rejection | Return to house loading | Trip to house load

Belastingafschakeling | Belastingsafschakeling | Eilandbedrijf van een opwekeenheid | Ontlasting | Wegnemen van de belasting


Down-line load | Downline loading | Down-load | Downloading | Upload | Uploading

Down line loading | Downloading | Teleladen | Uploaden




Allowable cargo load | Allowable load

Toegestane belading
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
A wheel/axle load measuring device to determine the axle loads (optional facilities for measuring two-wheel loads, such as wheel weight pads and axle weight pads) ;

Meetapparatuur voor wiel/asdruk om de asbelasting te bepalen (facultatieve faciliteiten voor het meten van de belasting van twee wielen, zoals wiel- en asgewicht) ;


3.1.3. The axle(s) should preferably be loaded with the maximum static axle load, though this is not essential provided that due allowance is made during the tests for the difference in rolling resistance caused by a different load on the test axle(s).

3.1.3. De as(sen) wordt (worden) bij voorkeur belast met de statische maximumasbelasting, hoewel dit niet per se nodig is, mits bij de tests voldoende rekening wordt gehouden met het verschil in rolweerstand vanwege een verschil in belasting van de geteste as(sen).


For vehicles with a combination of wheeled axles and tracks, the load acting through the wheeled axles with the vehicle in the laden condition shall be measured using suitable weigh pads and subtracted from the overall maximum permissible mass to calculate P. Alternatively, the manufacturer’s declared maximum combined axle load for the track trains may be substituted for the maximum permissible vehicle mass.

Voor voertuigen met een combinatie van assen met wielen en rupsbanden moet voor de berekening van P de last die door de assen met wielen wordt overgedragen worden gemeten met het voertuig in beladen toestand aan de hand van geschikte wielwegers en van de totale toelaatbare maximummassa worden afgetrokken. Bij wijze van alternatief kan de door de fabrikant aangegeven gecombineerde maximumasbelasting voor de rupsstellen worden gebruikt in de plaats van de toelaatbare maximummassa van het voertuig.


2. The distribution of cargo shall take into account the maximum authorised axle loads as well as the necessary minimum axle loads within the limits of the maximum authorised mass of the vehicle, in line with the legal provisions on weights and dimensions of vehicles.

2. Bij het verdelen van de lading worden de maximale toegestane asbelasting en met de noodzakelijke minimale asbelasting binnen de grenzen van de maximale toegestane massa van het voertuig in acht genomen, in overeenstemming met de wettelijke bepalingen betreffende het gewicht en de afmetingen van voertuigen.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
- freight lines of the core network as indicated in Annex I: at least 22.5 t axle load, 25 t axle load for new lines, 100 km/h line speed and 750 m train length, including a 10m safety margin, which may be extended, in particular on the core network corridors to up to 1 500m in the case of clear socio-economic benefit and operational and technical feasibility;

- goederenspoorlijnen van het kernnetwerk als vermeld in bijlage I: geschikt voor een minimale aslast van 22,5 t, een aslast van 25 t voor nieuwe lijnen, een lijnsnelheid van 100 km/u en treinen met een lengte van 750 m, met met een veiligheidsmarge van 10 m, die in het bijzonder op kernnetwerkcorridors kan worden uitgebreid tot 1 500 m, indien dat een duidelijk sociaaleconomisch voordeel oplevert en operationeel en technisch haalbaar is;


If the centre of gravity of the extra loading cannot be aligned with the centre of the rear axle, the test mass of the vehicle shall not exceed the sum of the front axle and the rear axle load in un-laden condition plus the extra loading.

Indien het zwaartepunt van de extra lading niet op het middelpunt van de achteras kan worden afgesteld, mag de testmassa van het voertuig niet meer bedragen dan de som van de voor- en achteraslading in onbeladen toestand plus de extra lading.


The strategy may include measures to increase the length, track gauge, loading gauge, speed management, load hauled or axle load authorised for the trains running in the freight corridor.

De strategie kan maatregelen omvatten voor een toename van de lengte, de spoorwijdte, het profiel, het snelheidsbeheer, de vervoerde lading of de asbelasting voor treinen die op de goederencorridor rijden.


In the case of tyres with a load capacity index in excess of 121 and without any dual fitting indication, two of these tyres of the same type and range must be fitted to the rear axle of the test vehicle; the front axle must be fitted with tyres of a size suitable for the axle load and planed down to the minimum depth in order to minimise the influence of tyre/road contact noise while maintaining a sufficient level of safety.

In het geval van banden met een belastingsindex van meer dan 121 en zonder aanduiding voor dubbele montage, moeten aan de achteras van het voertuig twee van deze banden van hetzelfde type en dezelfde familie worden gemonteerd; aan de vooras moeten banden worden gemonteerd van een maat die past bij de belasting van de as en deze moeten tot de minimumdiepte worden afgevlakt teneinde de invloed van het rolgeluid te minimaliseren met handhaving van een voldoende veiligheidsniveau.


1.4. The axle loads resulting from the loading condition in accordance with point 1.3 of this Annex shall be proportional to the maximum axle loads as determined in point 1.2.1.2.1 of Annex II

1.4. De asbelasting als gevolg van de beladingstoestand overeenkomstig punt 1.3 van deze bijlage is rechtevenredig met de maximumasbelasting als gedefinieerd in punt 1.2.1.2.1 van bijlage II.


3.3.1. The axle should preferably be loaded with the maximum static axle load, though this is not essential provided that due allowance is made during the tests for the difference in rolling resistance caused by a different mass on the test axle.

3.3.1. De as wordt bij voorkeur belast met de maximale statische asbelasting, hoewel dit niet van essentieel belang is op voorwaarde dat bij de proeven op gepaste wijze rekening wordt gehouden met het verschil in rolweerstand, veroorzaakt door een verschil in belasting van de beproefde as.




datacenter (1): www.wordscope.nl (v4.0.br)

'Axle load' ->

Date index: 2024-03-13
w