Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
BEPG
Broad economic policy guidelines

Vertaling van "BEPG " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
broad economic policy guidelines | broad guidelines of the economic policies of the Member States and of the Union | BEPG [Abbr.]

globale richtsnoeren voor het economisch beleid | globale richtsnoeren voor het economisch beleid van de lidstaten en van de Unie | GREB [Abbr.]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
14. In this context, the EGs must, on the one hand, keep their wide policy scope reflecting the range of policies contributing to the employment objectives and the integrated nature of the EES and, on the other hand, their role as the main tool for defining the principles and modalities of policy co-ordination in the employment area, in full consistency with the BEPGs. Therefore, a streamlining between the BEPGs and the EGs would require that steps be taken to strengthen the complementary character of the BEPGs and the EGs by better differentiating between the 'broad' recommendations on employment in the BEPGs that would establish the ge ...[+++]

14. In dit verband moeten de werkgelegenheidsrichtsnoeren hun ruime bereik behouden (alle beleidsmaatregelen die bijdragen tot de werkgelegenheidsdoelstelling; geïntegreerd karakter van de Europese Werkgelegenheidsstrategie) en ook hun rol als voornaamste instrument voor het bepalen van de principes en modaliteiten van de beleidscoördinatie op werkgelegenheidsgebied, in volle overeenstemming met de GREB. Stroomlijning tussen de GREB en de werkgelegenheidsrichtsnoeren zal dus maatregelen vergen om hun aanvullende karakter te versterken door een beter onderscheid aan te brengen tussen de "globale" werkgelegenheidsaanbevelingen in de GREB, ...[+++]


Overall, progress in implementing the 2003-2005 BEPGs leaves much to be desired | Summing up, the overall conclusion from this second Implementation Report on the 2003-2005 BEPGs is that progress continues to be mixed.

Algemeen genomen laat de vooruitgang bij de tenuitvoerlegging van de GREB 2003-2005 veel te wensen over | In een notendop luidt de algemene conclusie van dit tweede verslag over de tenuitvoerlegging van de GREB 2003-2005 dat de gemaakte vorderingen van lidstaat tot lidstaat en van sector tot sector blijven verschillen.


Economic policy coordination is organised within the framework of the Broad Economic Guidelines (BEPGs); multilateral surveillance, aims at assessing the implementation of the BEPGs and the Stability and Growth Pact.

De coördinatie van het economisch beleid vindt plaats in het raam van de globale richtsnoeren voor het economisch beleid (GREB); het multilaterale toezicht heeft tot doel de tenuitvoerlegging van de GREB en het stabiliteits- en groeipact te controleren.


27. Expects Council and Commission to consult Parliament on the Broad Economic Policy Guidelines (BEPGs); believes that the BEPGs should focus on policy recommendations tackling both macro and microeconomic developments in the Union at large and the individual Member States and that special attention should be given to growth enhancing structural reforms over the medium and long-term;

27. verwacht dat de Raad en de Commissie het Parlement raadplegen over de globale richtsnoeren voor het economisch beleid; is van oordeel dat deze richtsnoeren gericht moeten zijn op beleidsaanbevelingen die zowel macro- als micro-economische ontwikkelingen in de hele Unie en in de afzonderlijke lidstaten aanpakken en dat bijzondere aandacht moet worden verleend aan structurele hervormingen die de groei op middellange en op lange termijn bevorderen;


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
25. Expects Council and Commission to consult Parliament on the Broad Economic Policy Guidelines (BEPGs); believes that the BEPGs should focus on policy recommendations tackling both macro and microeconomic developments in the Union at large and the individual Member States and that special attention should be given to growth enhancing structural reforms over the medium and long-term;

25. verwacht dat de Raad en de Commissie het Parlement raadplegen over de globale richtsnoeren voor het economisch beleid; is van oordeel dat deze richtsnoeren gericht moeten zijn op beleidsaanbevelingen die zowel macro- als micro-economische ontwikkelingen in de hele Unie en in de afzonderlijke lidstaten aanpakken en dat bijzondere aandacht moet worden verleend aan structurele hervormingen die de groei op middellange en op lange termijn bevorderen;


a stronger link between the Integrated Guidelines, in particularly the Broad Economic Policy Guidelines (BEPG), and the stability and convergence programmes, should be established; the stability and convergence programmes and the NRPs could be presented at the same time (annually at the beginning of autumn) after a debate in the national parliament; the BEPGs could include common budgetary objectives in line with the preventive arm of the SGP;

sterkere verbinding tussen de geïntegreerde richtsnoeren, vooral de globale richtsnoeren voor het economisch beleid (GREB) en de stabiliteits- en convergentieprogramma's; de stabiliteits- en convergentieprogramma's en de nationale hervormingsprogramma's kunnen op hetzelfde moment ingediend worden (jaarlijks aan het begin van de herfst) na debat in het nationaal parlement; de GREB's zouden gemeenschappelijke begrotingsdoelstellingen kunnen omvatten, in overeenstemming met het preventief gedeelte van het SGP,


Finally, it could allow for strengthening the assessment of implementation - of both the BEPGs and the programmes - by linking the analysis made at the end of the year about the main elements of the budget just approved with the recommendations contained in the BEPGs concerning both the quality of public finances and the budgetary aspects of other recommendations.

Tot slot zou zij kunnen bijdragen tot een betere evaluatie van de tenuitvoerlegging van zowel de GREB als de programma’s, door de analyse die op het einde van het jaar is gemaakt van de belangrijkste onderdelen van de kort daarvoor goedgekeurde begroting te koppelen met de in de GREB vervatte aanbevelingen betreffende de kwaliteit van de openbare financiën en de begrotingsaspecten van andere aanbevelingen.


6. Expresses its concern about the growing gap between the aims and targets set at the Lisbon European Council and the existing broad economic policy guidelines (BEPGs); insists on an increase in the coherence and consistency between the Lisbon strategy, the Growth Initiative, the 2003 - 2005 BEPGs, as well as the 2003 - 2005 European employment guidelines (EEGs), and asks for these instruments to be fully and promptly implemented at national and local level;

6. geeft uitdrukking aan zijn bezorgdheid over de steeds groter wordende kloof tussen de doelstellingen en streefcijfers zoals die zijn vastgesteld op de Europese Raad van Lissabon en de huidige globale richtsnoeren voor het economisch beleid (GREB); houdt vast aan vergroting van de coherentie en consistentie tussen de strategie van Lissabon, het groei-initiatief, de GREB 2003-2005, alsmede de richtsnoeren voor de werkgelegenheid 2003-2005, en dringt aan op een volledige en spoedige tenuitvoerlegging van deze instrumenten op nationaal en plaatselijk niveau;


5. Considers that consistency and complementarity between the BEPGs, the Employment Guidelines, and social inclusion need to be ensured; believes that the BEPGs have to set the general economic policy framework while the Employment Strategy, in particular the Employment Guidelines, have to be the main instrument for setting objectives and methods for co-ordinating employment policy; calls however for an improved recognition of the employment strategy in the BEPGs;

is van mening dat de consistentie en de complementariteit tussen de globale richtsnoeren van het economisch beleid en de richtsnoeren van het werkgelegenheidsbeleid en inzake sociale integratie gewaarborgd moeten worden; is van oordeel dat de globale richtsnoeren van het economisch beleid het algemene kader van het economisch beleid moeten vormen, terwijl de werkgelegenheidsstrategie – met name de richtsnoeren voor de werkgelegenheid – het belangrijkste instrument voor de vaststelling van doelen en methoden voor de coördinatie van het werkgelegenheidsbeleid moet zijn; dringt er echter op aan de werkgelegenheidsstrategie in de globale r ...[+++]


The aim was twofold: to create a stronger process; and to integrate better with the Lisbon process, in particular the Broad Economic Policy Guidelines (BEPGs) and the European Employment Strategy[2].The Commission proposed a structure for reporting and evaluation across the three fields and a timetable synchronised with the BEPGs and Employment Guidelines.

Doel was het proces te versterken en het beter te integreren met het Lissabonproces en vooral met de globale richtsnoeren voor het economisch beleid en de Europese werkgelegenheidsstrategie[2]. De Commissie stelde een rapportage- en evaluatiestructuur voor de drie gebieden voor, alsook een tijdschema dat samenviel met dat van de globale richtsnoeren voor het economisch beleid en de werkgelegenheidsrichtsnoeren.




Anderen hebben gezocht naar : broad economic policy guidelines     BEPG     


datacenter (1): www.wordscope.nl (v4.0.br)

'BEPG' ->

Date index: 2022-09-02
w